Carlo M. Cipolla – Η Δύναμη της Ηλιθιότητας
Στην ουσία, οι ηλίθιοι άνθρωποι είναι επικίνδυνοι και επιβλαβείς επειδή οι λογικοί άνθρωποι δυσκολεύονται να συλλάβουν και να κατανοήσουν την παράλογη συμπεριφορά. Ένα ευφυές άτομο πιθανά να κατανοήσει τη λογική ενός κακοποιού. Οι πράξεις των κακοποιών ακολουθούν ένα σχέδιο με κάποια συλλογιστική – επίβουλη συλλογιστική μεν, αλλά παρ’ όλα αυτά συλλογιστική. Ο κακοποιός επιθυμεί ενεργητικό στο λογαριασμό του. Εφόσον δεν είναι αρκετά έξυπνος ώστε να σχεδιάσει πρακτικές που θα του αποφέρουν όφελος και παράλληλα θα ωφελήσουν κι εσάς, θα παραγάγει το ενεργητικό του προκαλώντας παθητικό στο δικό σας λογαριασμό.Η συμπεριφορά του είναι κατακριτέα, αλλά διέπεται από μία λογική, και ένας λογικός άνθρωπος μπορεί να την προβλέψει. Μπορείς να μαντέψεις πώς θα ενεργήσει ένας κακοποιός, τους κακόβουλους χειρισμούς του και τις υστερόβουλες φιλοδοξίες του και συχνά είναι εφικτό να θωρακίσεις τις άμυνές σου.Με ένα ηλίθιο άτομο, αυτό είναι παντελώς αδύνατο, όπως εξηγείται από τον Τρίτο Βασικό Νόμο. Ένα ηλίθιο πλάσμα σε κατατρέχει χωρίς λόγο, χωρίς να προσβλέπει σε κάποιο πλεονέκτημα, χωρίς σχέδιο ή μεθόδευση και στις πλέον ακατάλληλες στιγμές και μέρη. Όταν αντιμετωπίζεις ένα ηλίθιο άτομο, βρίσκεσαι ολοκληρωτικά στο έλεός του.
Επειδή οι ενέργειες του ηλίθιου ατόμου δε διέπονται από τους νόμους της λογικής, συνεπάγεται ότι:
- α) η επίθεση, κατά κανόνα, σε βρίσκει απροετοίμαστο.
- β) ακόμη και όταν κάποιος αντιληφθεί ότι δέχεται επίθεση, αδυνατεί να οργανώσει λογικά αντίμετρα, γιατί η ίδια η επίθεση στερείται λογικής δομής.
Το γεγονός πως οι δραστηριότητες και οι ενέργειες του ηλίθιου πλάσματος είναι απόλυτα αλλοπρόσαλλες και παράλογες δεν καθιστά μόνο την άμυνα προβληματική αλλά και την όποια αντεπίθεση εξαιρετικά δύσκολη – σαν να προσπαθείς να στοχεύσεις ένα αντικείμενο που μπορεί να κινηθεί με τις πιο απίθανες και απροσδόκητες κινήσεις. Αυτό είναι που και ο Ντίκενς και ο Σίλερ είχαν κατά νου, όταν ο πρώτος παρέθετε πως «με ηλιθιότητα και καλή πέψη ο άνθρωπος μπορεί να υπομείνει αρκετά» και ο τελευταίος έγραφε πως «ενάντια στην ηλιθιότητα ακόμη και οι Θεοί αγωνίζονται μάταια»
***
Απόσπασμα από το βιβλίο: “Δοκίμιο Περί Ανθρώπινης Βλακείας” του C. M. Cipolla
Ο Οικουμενικός Αλέξης!
αποκρυσταλλώσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο οποίος όταν ερωτάται πώς κατάφερε να κατακτήσει τον
Στο κεντρικό φαρμακείο του ΕΟΠΥ στην Αγίου Κωνσταντίνου
Στέφανος Μάνος
Την ταλαιπωρία ενός ασφαλισμένου που πρέπει να προμηθευτεί ακριβό φάρμακο, βίωσε ο πρώην υπουργός
Τη δυσκολία και την ψυχολογική κούραση που υφίστανται οι ασφαλισμένοι, όταν πάνε να πάρουν ένα φάρμακο υψηλού κόστους από το φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στην Αγίου Κωνσταντίνου, περιέγραψε με ανάρτησή του στο Facebook ο πρώην υπουργός Στέφανος Μάνος.
Αρχίζοντας να εξιστορεί την προσωπική του ιστορία, αναφέρει: «Σήμερα το πρωί πήγα, 12 μεσημέρι, στο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ (Αγ. Κωνσταντίνου 16 στην Αθήνα) να εκτελέσω μια συνταγή για ένα φάρμακο υψηλού κόστους. Το συγκεκριμένο φάρμακο, όπως διαπίστωσα από την ιστοσελίδα του ΕΟΠΠΥ διατίθεται μόνο σε αυτό το φαρμακείο».
Σημειώνουμε ότι ο ΕΟΠΥΥ έχει συγκεκριμένα φαρμακεία, από τα οποία οι ασφαλισμένοι του προμηθεύονται τα φάρμακα υψηλού κόστους ειδικών παθήσεων και μεταξύ των άλλων, πρόκειται για ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας, καρκινοπαθείς ή νευροπαθείς. Τα φαρμακεία αυτά είναι λίγα, περίπους πέντε στην Αττική και το συγκεκριμένο, στην Αγίου Κωνσταντίνου είναι το πιο κεντρικό.
Ο κ. Μάνος, εκεί είδε τη διαδικασία που υπάρχει με τους αριθμούς προτεραιότητας και τον χρόνο αναμονής. Διηγείται: «Στο φαρμακείο υπήρχε συσκευή που εξέδιδε χαρτάκια με αύξοντα αριθμό. Ο δικός μου ήταν 093. Εκείνη τη στιγμή σε μια οθόνη πάνω από τα γκισέ ο αριθμός ήταν 46. Όπως μου εξήγησε κάποιος που φαινόταν να γνωρίζει περισσότερα από εμένα, το 46 θα τελείωνε στο 200 και τότε θα ξανάρχιζε το μέτρημα από το 0. Οπότε όπως εκτίμησε θα έπρεπε να περιμένω 2 έως 3 ώρες. Καθίσματα στο φαρμακείο υπήρχαν για 20 άτομα περίπου. Περίμεναν όμως 200 και».
Και συνεχίζει, εξαίροντας τους υπαλλήλους: «Οι δύο-τρεις υπάλληλοι δούλευαν ασταμάτητα (χαρτούρα αδικαιολόγητη και άχρηστη) και αντιμετώπιζαν τον κόσμο με προθυμία. Εντυπωσιακό ήταν ότι και ο κόσμος ήταν ήρεμος και δεχόταν αδιαμαρτύρητα την ταλαιπωρία και το χάσιμο χρόνου. Παθητικά (στη σημερινή Ελλάδα φαίνεται ότι ο χρόνος περισσεύει). Ρώτησα την κυρία του ΕΟΠΥΥ που στις 3 το απόγευμα μου έδωσε το φάρμακό μου, “κάθε μέρα έχετε τόσο κόσμο;”. “Ναι, και περισσότερο!” ήταν η απάντησή της».
Στο τέλος της ανάρτησής του, ο πρώην υπουργός σχολιάζει με τον δικό του τρόπο το περιστατικό: «Η ιστορία που περιγράφω είναι ένα μικρό δείγμα της λειτουργίας του κοινωνικού κράτους για το οποίο υπερηφανεύονται αριστεροί και ανόητοι δεξιοί. Θα ήταν εύκολο να διορθωθεί η κατάσταση αν η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ ήταν στοιχειωδώς ικανή και κυρίως αν νοιαζόταν για τους ανθρώπους (ναι τους ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ) που έρχονται σε επαφή με τις υπηρεσίες του».
Σπάνε τον κουμπαρά των Ταμείων για να πληρώσουν συντάξεις

Το ποσό αυτό, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση θα αντληθεί σε τέσσερις δόσεις στο χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2017 για την κάλυψη των αναγκών του ΕΦΚΑ για την πληρωμή κύριων συντάξεων.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το υπουργείο Εργασίας έλαβε τη σχετική απόφαση την ίδια στιγμή που σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του το πλεόνασμα του ΕΦΚΑ ξεπερνάει τα 400 εκατ. ευρώ αυτή τη στιγμή.
Συγκεκριμένα η απόφαση προβλέπει ότι:
1. Τη διάθεση του ποσού των τριακοσίων ενενήντα πέντε εκατομμυρίων ευρώ (395.000.000,00 €) για την κάλυψη μέρους του ελλείμματος του Κλάδου Σύνταξης του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.) από το Λογαριασμό της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (Ε.Α.Σ.) που τηρείται στο Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών. Το ποσό θα μεταφερθεί σε τέσσερις δόσεις, ως εξής:
– Η πρώτη δόση ποσού εκατό εκατομμυρίων ευρώ (100.000.000,00 €), στις 25.09.2017,
– Η δεύτερη δόση ποσού εκατό εκατομμυρίων ευρώ, (100.000.000,00 €), στις 25.10.2017,
– Η τρίτη δόση ποσού εκατό εκατομμυρίων ευρώ, (100.000.000,00 €), στις 24.11.2017,
– Η τέταρτη δόση ποσού ενενήντα πέντε εκατομμυρίων, (95.000.000,00 €), στις 15.12.2017,
2. Η μεταφορά του ποσού στον κλάδο κύριας σύνταξης του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.). θα γίνει από τον Λογαριασμό Ταμειακής Διαχείρισης–Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (Ε.Α.Σ.) του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών (Α.Κ.Α.ΓΕ.), ο οποίος τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος (αρ. λογ. 261 45 156 ), με έκδοση επιταγών , σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12 της αριθμ. Φ.80000/οικ. 12445/2646/10.8.2012 (Β΄ 2371) Κοινής Απόφασης των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας και Οικονομικών “Κανονισμός Οικονομικής Οργάνωσης και Λογιστικής Λειτουργίας του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών (Α.Κ.Α.ΓΕ.)”.
Κέρδος online 5/9/2017 9:50













