Από τον Γιάννη τον Πενταμοδιανό η πιο κάτω ανάρτηση
12 ΣΟΦΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ… για τον πατέρα! (και όχι μόνο)1. Ο πατέρας μου συνήθιζε να παίζει με τον αδελφό μου και μένα στον κήπο. Η μάνα μας έβγαινε έξω και φώναζε: “θα χαλάσετε το γκαζόν!”. Κι εκείνος της απαντούσε: ” Δεν μεγαλώνουμε γκαζόν, αγόρια μεγαλώνουμε!”– Harmon Killebrew 2. Υπάρχουν τρία στάδια στη ζωή ενός άνδρα:Πρώτο στάδιο: να πιστεύει στον Αη-Βασίλη.Δεύτερο στάδιο: να μην πιστεύει στον Αη-Βασίλη.Τρίτο στάδιο: να είναι ο ίδιος Αη-Βασίλης.– Ανώνυμος 3. Το πιο σημαντικό έργο που ένας πατέρας μπορεί να κάνει για τα παιδιά του είναι ν´ αγαπάει τη μάνα τους-Theodore M. Hesburgh 4. Oταν έλθει η εποχή που ένας άντρας αντιλαμβάνεται πως μάλλον ο πατέρας του είχε δίκιο για χιλιάδες πράγματα, συνήθως έχει ο ίδιος ένα γιο που τον θεωρεί λάθος!-Charles Wadsworth 5. Υποτίθεται πως κάθε άντρας μπορεί να γίνει πατέρας.Χρειάζεται όμως κάτι παραπάνω για να γίνει “μπαμπάς“- Ανώνυμος 6. Οταν ήμουν έφηβος 14 ετών, ο πατέρας μου ήταν τόσο αλαζόνας που δεν τον άντεχα λεπτό. Περιέργως, όταν έφτασα τα 21 ένιωσα μεγάλη έκπληξη από το πόσο πολλά κατάφερε να μάθει μέσα σε επτά μόλις χρόνια!- Μαρκ Τουαίν 7. Πραγματικά πλούσιος είναι ο άντρας που έχει παιδιά που τρέχουν να χωθούν στην αγκαλιά του, ακόμα κι όταν τα χέρια του είναι άδεια. – Ανώνυμος 8. Δεν έχει τόση σημασία ποιος ήταν αληθινά ο πατέρας μου, αλλά ποιος θυμάμαι εγώ πώς ήταν– Anne Sexton 9. Eίναι όντως αξιέπαινο να πάει ένας πατέρας τον γιο του για ψάρεμα. Υπάρχει όμως ένα ιδιαίτερο μέρος στον παράδεισο για τον πατέρα που θα πάει την κόρη του για ψώνια.– John Sinor 10. Οι καλοί μπαμπάδες δίνουν στα παιδιά τους ρίζες και φτερά. Ρίζες για να νιώθουν πού είναι το σπίτι τους και φτερά για να πετάξουν μακριά ελεύθερα- Jonas Salk11. Mπαμπάδες, αγαπήστε κι αποδεχτείτε τα μέλη της οικογένειάς σας γι´ αυτό που πραγματικά είναι, ακόμα κι αν η προσωπικότητά τους είναι πολύ διαφορετική από τη δική σας… Τα κουνέλια δεν πετούν, οι αετοί δεν κολυμπούν, οι γάτες δεν έχουν φτερά. Σταματήστε τις συγκρίσεις. Υπάρχει άφθονος χώρος για όλους στο δάσος!- Chuck Swindoll12. Τα στάδια στη ζωή ενός ανθρώπου:4 ετών: Ο μπαμπάς μου μπορεί να κάνει τα πάντα! 7 ετών: Ο μπαμπάς ξέρει τόοοσα πολλά! 8 ετών: Ο μπαμπάς μου δεν ξέρει τελικά και τόσα πολλά. 12 ετών: Ο μπαμπάς μου δεν ξέρει τι του γίνεται. 14 ετών: Ο πατέρας μου? Ασε καλύτερα! 21 ετών: Ωχ πάλι αυτός μπροστά μου! 25 ετών: Κάτι ξέρει για το θέμα ο πατέρας μου αλλά όχι και πολλά πράγματα. 30 ετών: Θα πρέπει να μάθω τι ξέρει ο πατέρας μου για το θέμα… 35 ετών: Πριν αποφασίσουμε ας ζητήσουμε και τη γνώμη του μπαμπά. 50 ετών: Τι άραγε να πίστευε ο πατέρας γι´ αυτό? 60 ετών: Τελικά ο πατέρας μου είχε τεράστια εμπειρία! 65+ετών: Α, ρε πατέρα! Μακάρι να ζούσες και να μιλούσαμε σήμερα
Χτες το πρωί ακούστηκαν σε όλη την Αθήνα οι σειρήνες της άσκησης, που όλοι ευχόμαστε να μην ακουστούν ποτέ στα σοβαρά, οπότε βρήκα αφορμή να λεξιλογήσω σήμερα γι’ αυτές, παίρνοντας κι έμπνευση από μιαν ανάρτηση του φίλου Φίλιππου Κοεράντ.
Με τις σειρήνες που ακούγονται σήμερα σε όλη τη χώρα “στο πλαίσιο άσκησης” σκέφτηκα πως δεν θα είναι εντελώς αχρείαστη η αναφορά στον Κωνσταντίνο Κυρίμη.Για κάθε εκκεντρική δραστηριότητα υπάρχει πάντα ένας αφοσιωμένος ερευνητής που την δραστηριότητα την κάνει σκοπό ζωής. O Κυρίμης χαρτογραφεί και καταγράφει όλα τα καταφύγια στις ελληνικές πόλεις και τη δουλειά του την έχει εκδώσει σε βιβλία με εντελώς μετρημένο τιράζ. Ό,τι καταφύγιο υπάρχει σε πολυκατοικίες στην Ελλάδα έγινε επί Μεταξά, με υποχρεωτική διάταξη στην ανέγερση νέων οικιών/πολυκατοικιών. Ο δικτάτορας, που είχε στρατωτική παιδεία με σπουδές στη Γερμανία κατά τον μεσοπόλεμο, γνώριζε ή διαισθανόταν πως η εξέλιξη των πολέμων θα είναι οι επιχειρήσεις από αέρος.Στην Αττική κυρίως, υπάρχει και μια άγνωστη υπόγεια μυστική Αττική, αστική. Ο ανυποψίαστος περαστικός δεν θα αναγνωρίσει τα ίχνη, ο έμπειρος ναι, είναι η κατασκευή μιας τρύπας που δείχνει σαν υπόνομος αλλά δεν είναι, τα πλακάκια του πεζοδρομίου, τέτοια αόρατα σημάδια. Στις παλιές κεντρικές περιοχές της Αθήνας (Κυψέλη, Εξάρχεια, Κολωνάκι) όλες οι παλιές πολυκατοικίες διαθέτουν καταφύγια. Πάντα οι ένοικοι και οι διαχειριστές αγνοούν πως έχουν από κάτω εγκαταλελειμένο καταφύγιο (που προφανώς έχει στοιχειώσει και είναι άχρηστο στην πράξη) αλλά εκείνος, πάει, ακούραστος και ψάχνει με μάσκες, στα σκοτάδια και καταγράφει και φωτογραφίζει. Ζητάει την άδεια από τους ενοίκους, πάντα τον αντιμετωπίζουν σαν διαρρήκτη (στην Κυψέλη σε μια περίπτωση νόμιζαν πως θα σκάψει τούνελ για την γειτονική τράπεζα και δεν του επέτρεψαν) ενώ σε πολλές περιπτώσεις σαν κυνηγό θησαυρού “ό,τι βρεις από χρυσές λίρες φίλε, μισά μισά”.Δεν είναι χόμπι εύκολο, ούτε ακίνδυνο, ούτε για περιέργους χτεσινούς που βρήκαν νέα ασχολία και θέλουν να γίνουν Ιντιάνα Τζόουνς. Απαιτείται επιστημονική προετοιμασία και εξαντλητικά μέτρα ασφαλείας. Μάσκες για τον ελλειπή εξαερισμό και τις δηλητηριώδεις οσμές, κράνη για προστασία από πιθανές καταρρεύσεις, βοηθός που επικοινωνεί από την επιφάνεια της γης για να σπεύσει σε βοήθεια αν υπάρξει κάτι απρόοπτο, ακόμα και προστασία από τα τσιμπήματα μυστηριωδών εντόμων και αρουραίων που ζουν εκεί κρυπτικά.Κάποια καταφύγια διατηρούνται σε εντυπωσιακά καλή κατάσταση, διαχέεται φως από την επιφάνεια και είναι σαν να κατασκευάστηκαν χτες, αλλά τα περισσότερα είναι σπηλιές απροσπέλαστες μέσα σε ένα απόκοσμο περιβάλλον.Όμως η γη μιλάει, και το αποτέλεσμα, αυτόν που το έχει αποφασίσει, τον αποζημιώνει.Τον Κωνσταντίνο Κυρίμη δεν τον ήξερα, ούτε τα βιβλία του, αν και γκουγκλίζοντας μπορείτε να βρείτε πολλά για τις έρευνές του. Ωστόσο, ήξερα για τα καταφύγια στις παλιές αθηναϊκές πολυκατοικίες, εκείνες που χτίστηκαν τα τελευταία χρόνια πριν από τον πόλεμο. Φυσικά, όταν ήρθε η ανάγκη να χρησιμοποιηθούν τα καταφύγια, στον πόλεμο εννοώ, επιστρατεύθηκαν όχι μόνο όσα είχαν κατασκευαστεί επί τούτου, αλλά και όσα υπόγεια υπήρχαν (και ήταν πάρα πολλά) στις μονοκατοικίες.Όταν δούλευα τα Αττικά, τον τόμο με τα χρονογραφήματα του Βάρναλη, συνάντησα (και συμπεριέλαβα στον τόμο) και μερικές αναφορές στα αθηναϊκά καταφύγια. Όχι πολλές, διότι το πρώτο τρίμηνο του 1941 ο Βάρναλης αντί για χρονογραφήματα έγραφε ιστορικές επιφυλλίδες για τους Ρωμαίους αυτοκράτορες, τους οποίους φρόντιζε, συμμετέχοντας στην πολεμική προσπάθεια, να ζωγραφίζει με μελανά χρώματα. Ωστόσο, τον Απρίλιο του 1941 αφιέρωσε χρονογράφημά του στα καταφύγια: Καταφύγια
(Πρωία, 11 Απριλίου 1941)Τα καταφύγια –όσο κι αν είναι υπόγεια σκοτεινά και πολλές φορές υγρά, γιατί δεν φτάνει έως εκεί ο ήλιος –αποτελούν «τόπον αναψυχής»! Είναι μια ποικιλία, ένα ξεμούδιασμα κι ένα κουράγιο. Μέσα εκεί θα βρει κανείς πολλούς αγνώστους, αλλά και μερικούς γνωστούς. Τύποι περίεργοι, αλλά και τύποι κοινοί μπαίνουν ήσυχα-ήσυχα σαν στο σπίτι τους· πιάνουν μια κάσα ή κανένα πάγκο, αν υπάρχουν τέτοιες πολυτέλειες, και κάθονται. Οι περισσότεροι όμως πιάνουν ένα κομμάτι τοίχο, ακουμπούν απάνω και στέκονται ασάλευτοι ή βγάζουν την εφημερίδα τους και βυθίζονται στο διάβασμά της, για να περνά η ώρα. Μερικές κυρίες ή κορίτσια βγάζουν από την σάκα τους μια φανέλα και πλέκουν ή κανένα μυθιστόρημα και δημιουργούν το ευχάριστο «άλλοθι» στη χώρα της Φαντασίας και των Οραμάτων.Κανένας δεν καπνίζει, ούτε συζητεί. Απαγορεύεται. Μιλούνε σιγά αναμεταξύ τους, λες και προσέχουν μην ξυπνήσουν τις μπόμπες. Στους τοίχους και στα ανώφλια των εισόδων υπάρχουν πινακίδες: «Απαγορεύεται το κάπνισμα, ως και αι συζητήσεις».–Τι συντακτικό λάθος έχει αυτή η επιγραφή; ρωτά χαμηλόφωνα ο δάσκαλος (δεν μπορεί να είναι τίποτες άλλο!) το φίλο του.–«Απαγορεύεται… αι συζητήσεις». Έπρεπε να πει «απαγορεύεται το κάπνισμα και αι συζητήσεις».–Αλλά τι… συζητάτε, λέγει ένας διπλανός, αφού απαγορεύεται;Τα μικρά παιδάκια σ’ αυτές τις «κοσμικές συγκεντρώσεις» –και τις λέγω κοσμικές, γιατί όλοι στο μισοσκόταδο φέρνονται με τακτ αναμεταξύ τους –δίνουνε τον τρυφερό τόνο της αθωότητός τους. Φαίνονται πως δεν πολυκαταλαβαίνουν περί τίνος πρόκειται. Κρατιούνται από την ποδιά της μάνας τους. Αλλά η παιδική ευκινησία δεν τ’ αφήνει να μείνουνε πολλή ώρα καρφωμένα σ’ ένα μέρος. Ξεφεύγουνε και πάνε και στο γείτονα:–Γιάννη με λένε!Συσταίνεται μοναχός του ο μικρούλης, χωρίς να τον ρωτήσεις. Ένας άλλος έχει κατέβει με το… ποδηλατάκι του· και τα κοριτσάκια με την κούκλα τους ή με την αρκούδα τους. Όλη η ζωή του σύμπαντος, όλο το δράμα της σημερινής ανθρωπότητας, αλλά κι όλη η ελπίδα και η αμεριμνησία του μέλλοντος βρίσκονται εδώ σε μικρογραφία.Κάθε πολίτης, αρσενικός ή θηλυκός, μικρός ή μεγάλος, έχει τα γνωστά του καταφύγια. Ξέρει κυρίως ποια είναι τα κοντινότερα καταφύγια στο σπίτι του, στο γραφείο του, στο καφενείο που πάει ή στο ρεστοράν που τρώγει. Αυτά τα καταφύγια τα θεωρεί ιδιοκτησία του. Όταν βαρέσει συναγερμός. «δεν καταλαμβάνεται εξ απροόπτου». Ξέρει πού θα πάει. Και πάει ήσυχα και καμαρωτός. Εκεί όχι μονάχα δεν θα πλήξει, γιατί θα συναντήσει τους γνωστούς του ή φίλους του του κάθε καταφυγίου, παρά και θα χαζέψει ή θα κουβεντιάσει και θ’ αλλάξει λιγάκι «αέρα», δηλ. τη μονοτονία της καθημερινής ρουτίνας. Κι όταν η σειρήνα βαρέσει διάλυση, κανένας δε βιάζεται να βγει έξω. Αργοκίνητο ποτάμι ο κόσμος όλων των ηλικιών προχωρούνε προς την έξοδο αργά κι επίσημα σαν άνθρωποι που βγαίνουν από το σπίτι τους. Γιατί όλοι οι «καταφυγιώτες» έχουνε το συναίσθημα πως το καταφύγιο είναι σπίτι τους.Έξω όμως από τα γνωστά και τα άγνωστα μόνιμα καταφύγια, υπάρχουνε και μερικά της… ευκαιρίας. Χθες τη νύχτα π.χ. μια παρέα που βρέθηκε στην πλατεία των Πευκακίων και ζητούσε καταφύγιο, είδε ένα υπόγειο με μαρμαρένια σκαλιά και μερικά κοριτσόπουλα στην πόρτα, που κοιτάζανε τον ουρανό.–Επιτρέπεται;–Περάστε.Κι η παρέα κατέβηκε τα σκαλιά. Δεν ήτανε καταφύγιο, αλλά μπορούσε να παίξει το ρόλο «ερζάτς» καταφυγίου: μια βιβλιοθήκη, καρέκλες, τραπέζι, λουλούδια κλπ. κι ένας αέρας νεανικής δροσιάς και νοικοκυροσύνης. Τα κοριτσόπουλα των διπλανών σπιτιών που είχανε κι αυτά καταφύγει στη γνωστή τους αυτήν οικογένεια, με τις μπούκλες τους και τα καλτσάκια τους, βγαίνανε στην πόρτα, κοιτάζανε τον ουρανό, ξαναγυρίζανε και μιλούσανε ψιθυριστά. Ο γέρος της παρέας, που, φαίνεται είχε πιει λιγάκι, ακούμπησε τον αγκώνα στο τραπέζι και στήριξε το άσπρο του κεφάλι στην παλάμη. Κι ενώ έξω ο απειλητικός βόμβος των αεροπλάνων αλώνιζε τον ουρανό κάτου από το φεγγάρι κι έφτανε ως το υπόγειο, ακούστηκε ξαφνικά ένα μακάριο ρουχαλητό στα βάθη της γης. Ο γέρος τον είχε πάρει σαν στο σπίτι του.Η πλατεία Πευκακίων του χρονογραφήματος πρέπει να είναι στην εκκλησία Άγιος Νικόλαος στην Ασκληπιού -εκείνη η περιοχή λέγεται Πευκάκια. Αλλά ο Βάρναλης και σε επόμενο χρονογράφημά του, ένα από τα τελευταία πριν μπουν οι Γερμανοί στην Αθήνα, αφού δημοσιεύτηκε στις 25 Απριλίου, κάνει πάλι αναφορά στα παιδιά και τις αντιδράσεις τους σε σχέση με σειρήνες και καταφύγια:Αλλά ποιος θα το έλεγε πως και αυτά τα μικρά παιδάκια θα είχανε κι αυτά προσαρμοσθεί στην πραγματικότητα του πολέμου και θα είχανε πάρει τα σχετικά συνήθεια; Είπαμε, αγνοούνε τον πόλεμο και δεν θέλουνε να τον ξέρουν. Όμως άμα ακούσουνε τη σειρήνα, αφήνουνε τα παιγνίδια τους και τις φωνές τους στο δρόμο και τρέχουνε στα σπίτια τους ή στα γνωστά καταφύγια. Εκεί μέσα εξακολουθούνε να παίζουνε, αν είναι μέρα. Αν είναι νύχτα, κοιμούνται ύπνο-μολύβι. Τίποτα δεν μπορεί να τα ξυπνήσει.Αλλά ποιος θα το έλεγε, πως η μικρούλα Αριστεΐτσα, το χάρμα της γειτονιάς, με τα κατάμαυρα μαλλιά και την περήφανη κορμοστασιά, η Αριστεΐτσα των τεσσάρων χρονών, που ακόμα δεν μπορεί να πει το ρο, θα είχε τόσο συνηθίσει στον πόλεμο, ώστε να μηχανοποιήσει τις αντιδράσεις της, που φέρνει η σειρήνα του συναγερμού; Μόλις βαρέσει η σειρήνα, παίρνει στο ένα χέρι μια φέτα ψωμί, στο άλλο ένα κύπελλο νερό, και καμαρωτή και προσεχτική μη στάξει και μη βρέξει πάει στο καταφύγιό της. Η γειτονιά την ξέρει και γελά που την βλέπει να προβαίνει ιερατική και επίσημη. Γιατί ξέρει, πως το περίφημο καταφύγιό της είναι κάποιο υπόγειο σ’ ένα αντικρινό μονόπατο σπίτι.Την εποχή εκείνη ο Βάρναλης κατοικούσε στη Δημοχάρους, πίσω από τα (τότε) Παραπήγματα. Η μικρούλα Αριστεΐτσα, τετράχρονη τότε, μπορεί να είναι σήμερα μια θαλερή ογδοντάχρονη. Δεν θα έχει πια κατάμαυρα τα μαλλιά, βέβαια. Είθε τα δικά της εγγόνια να ακούνε τις σειρήνες μόνο στις ασκήσεις! |
Απίστευτο μπάχαλο στην ΕΡΤ: Παραιτήθηκε μέχρι και ο Τσακνής
Συνεχίζεται το χάος στην ΕΡΤ. Σύμφωνα με την “Εφημερίδα των συντακτών”, παραιτήθηκε χθες ο Διονύσης Τσακνής μετά την εγκατάσταση του νέου ΔΣ στην ΕΡΤ, από τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής Νίκο Παππά, παρουσία πολλών υπουργών της κυβέρνησης.Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Βασίλης Κωστόπουλος είχε αρνηθεί να υπογράψει τη σύμβαση ύψους 1.3 εκατ. ευρώ με την ΑΕΠΙ.
Το προηγούμενο ΔΣ, υπό την προεδρία του Δ. Τσακνή, ο οποίος είχε διατελέσει μέλος του ΔΣ της ΑΕΠΙ, είχε εξουδιοδοτήσει τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο Λάμπη Ταγματάρχη για να την υπογράψει.Ο Δ. Τσακνής είχε υποδεχθεί το Β. Κωστόπουλο, απογορεύοντας την πρόσβαση στο γραφείο του διευθύνοντος συμβούλου, δίνοντας σχετική εντολή στην ασφάλεια.Η υπόθεση της ΑΕΠΙ είναι κρίσιμη καθώς το κρίσιμο ζήτημα ήταν το μέγεθος του ρεπορτορίου που εκπροσωπεί η εταιρεία.Η αγγλική PRS με πλήθος συνθετών και δημιουργών έχει ζητήσει από τον ΟΠΙ να κινηθεί αυτόνομα, ζητώντας άδεια από τον ΟΠΙ και φεύγοντας από την ΑΕΠΙ, ενώ με την αμερικανικλή ASCAP υπάρχει δικαστική αντιπαράθεση. Παράλληλα, εκτός ΑΕΠΙ βρίσκεται και το ιταλικό ρεπορτόριο, καθώς η εταιρεία που το εκπροσωπεί έχει συμφωνήσει με την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ.ΠΗΓΗ: TYPOLOGIES.GRΚαυστική και αιχμηρή κατά της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ είναι η ανακοίνωση παραίτησης του Διονύση Τσακνή του πρώην, πλέον, προέδρου της ΕΡΤ. Ο κ. Τσακνής τονίζει ότι τόσο η κυβέρνηση όσο και το κυβερνών κόμμα «εγκατέστησαν και επισημοποίησαν στην χθεσινή (σ.σ. την Τρίτη) φιέστα στην ΕΡΤ, τη νέα Διοίκηση, με επικεφαλής τον Π. Καλφαγιάννη». Ο πρώην πρόεδρος της ΕΡΤ χαρακτηρίζει, μάλιστα, τον πρόεδρο της ΠΟΣΠΕΡΤ ως τον εκπρόσωπο «του πιο άρρωστου τμήματος του κρατικοδίαιτου συνδικαλισμού».
Θεωρεί, δε, ότι τον άφησαν ακάλυπτο στις αιχμές του κ. Καλφαγιάννη για το «ήθος και την τιμιότητά» του. Η παραίτηση ανακοινώθηκε μετά από ένα διάστημα που συζητούνταν έντονα σε δημοσιογραφικούς κύκλους ότι ετοιμάζεται για μια τέτοια κίνηση μετά από διαφωνίες που είχε και τις συνεχείς συγκρούσεις του με τον νέο διευθύνοντα Σύμβουλο Βασίλη Κωστόπουλο. Η ανακοίνωση του Διονύση Τσακνή έχει ως εξής: Τόσο η Κυβέρνηση διά των Υπουργών της με επικεφαλής τον κ. Παπά, όσο και ο Σύριζα διά του γραμματέα του κυρίου Ρήγα, εγκατέστησαν και επισημοποίησαν στην χθεσινή φιέστα στην ΕΡΤ, τη νέα Διοίκηση, με επικεφαλής τον Π. Καλφαγιάννη. Δικαίωμά τους, αλλά, σε ό,τι με αφορά, κατά πως θα έλεγε και ο Μέγας Αλεξανδρινός, «τη εξαιρέσει εμού».
Μάταια θα περίμενε κανείς, μια στήριξη στο πρόσωπό μου, εκ μέρους των παριστάμενων αξιωματούχων, όταν ο εκπρόσωπος του πιο άρρωστου τμήματος του κρατικοδίαιτου συνδικαλισμού, άφησε αιχμές για το ήθος και την τιμιότητά μου.
Σφίγγω το χέρι στους εκατοντάδες εργαζόμενους της ΕΡΤ που πορευτήκαμε μαζί, και τους εύχομαι να πάρουν την τύχη της εταιρίας στα χέρια τους.
Διονύσης Τσακνής
Πρώην Πρόεδρος ΔΣ ΕΡΤ ΑΕ
Κέρδος online 4/10/2017 12:38
30 λέξεις που τις λένε στο Ξηρόμερο (μια συνεργασία του Αλέξη)
Posted by sarant 3 Οκτώβριος, 2017













