Είναι αδύνατο –προς το παρόν– να αποτρέψουμε εντελώς τα σημάδια που αφήνει στο πρόσωπό μας ο χρόνος στο αδυσώπητο πέρασμά του, όμως πολλές φορές (και χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε πάντα) βάζουμε κι εμείς το… χεράκι μας και κάνουμε τα πράγματα χειρότερα.
Αρκετές από τις καθημερινές μας συνήθειες, τις οποίες θεωρούμε ίσως αθώες, προσθέτουν χρόνια στην εμφάνισή μας. Μήπως τις έχετε υιοθετήσει κι εσείς;
1. Δεν βάζετε καθημερινά αντηλιακόΤο αντηλιακό είναι η «πρώτη γραμμή άμυνας» ενάντια στη λεγόμενη φωτογήρανση, δηλαδή στις βλάβες που προκαλεί στο δέρμα η υπεριώδης ακτινοβολία του ήλιου. Η αντηλιακή προστασία είναι απαραίτητη κάθε μα κάθε μέρα όλες τις εποχές του χρόνου, ακόμη και τον χειμώνα που η ηλιοφάνεια είναι λιγοστή. Η υπεριώδης ακτινοβολία προκαλεί τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες καταστρέφουν το κολλαγόνο, την ελαστίνη και τα ίδια τα κύτταρα του δέρματος. Αποτέλεσμα είναι να εμφανίζονται τα χαρακτηριστικά σημάδια της γήρανσης, όπως η χαλάρωση, οι κηλίδες και οι ρυτίδες.
2. Δεν κοιμάστε αρκετάΟ καλός ύπνος είναι απαραίτητος για να διατηρήσετε όχι μόνο την πνευματική σας διαύγεια αλλά και τη φρεσκάδα σας. Όσο κοιμόμαστε, τα κύτταρα του δέρματος προσπαθούν να «ανακάμψουν» από τις βλάβες που υπέστησαν μέσα στην ημέρα –π.χ. έκθεση στον ήλιο ή σε ρύπους– επομένως όταν κοιμόμαστε πολύ λίγο δεν έχουν αρκετό χρόνο για να ανανεωθούν. Για λαμπερή και νεανική όψη, προσπαθήστε να κοιμάστε τουλάχιστον οκτώ ώρες καθημερινά και φυσικά μην ξεχνάτε να κάνετε καλό καθαρισμό του προσώπου πριν τον ύπνο.
3. Δεν τρώτε αρκετά φρούτα και λαχανικάΤα φρούτα και τα λαχανικά παρέχουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, όπως αντιοξειδωτικά και βιταμίνες, που δρουν ενάντια στις ελεύθερες ρίζες και διατηρούν τα κύτταρα του δέρματος υγιή. Για την ευεργετική τους επίδραση στο δέρμα ξεχωρίζουν η βιταμίνη Ε (προστατεύει από την υπεριώδη ακτινοβολία και μειώνει τις φλεγμονές), καθώς και οι βιταμίνες Α, C και Β3 (αποτρέπουν την απώλεια κολλαγόνου και διατηρούν την ελαστικότητα του δέρματος). Τα συστατικά αυτά θα τα βρείτε, μεταξύ άλλων, στα λαχανικά με σκούρο πράσινο χρώμα (όπως το σπανάκι), στη γλυκοπατάτα, στα πορτοκάλια, στις κόκκινες πιπεριές, στις φράουλες, στα σπαράγγια και στα μανιτάρια.
4. Τρώτε πολλούς (λευκούς) υδατάνθρακεςΤο πρόβλημα δεν είναι μόνο η πρόσθετη ζάχαρη που βάζετε στον καφέ σας ή αυτή που βρίσκεται στις σοκολάτες. Οι επεξεργασμένοι (λευκοί) υδατάνθρακες, όπως αυτοί που βρίσκονται στο λευκό ψωμί και στα λευκά ζυμαρικά ανεβάζουν απότομα το σάκχαρο του αίματος, κάτι που με τη σειρά του συμβάλλει στις φλεγμονές του δέρματος και κατ’ επέκταση στο κοκκίνισμα και στις κρίσεις ακμής. Επίσης, τα σάκχαρα των λευκών υδατανθράκων ενώνονται με το κολλαγόνο του δέρματος και αλλοιώνουν τη δομή του, προωθώντας τον σχηματισμό λεπτών γραμμών και ρυτίδων.
5. Πίνετε πολύ αλκοόλΤο αλκοόλ εξουδετερώνει τις αντιοξειδωτικές ουσίες που υπάρχουν στον οργανισμό, με αποτέλεσμα να εκδηλώνονται φλεγμονές και οι ελεύθερες ρίζες να δρουν… ανενόχλητες.


Πότε ανακηρύχθηκε η Αθήνα επίσημα πρωτεύουσα του Ελληνικού Κράτους;
«Και τώρα τι κάνω;» απάντησε ο άνθρωπος (Χ.ΜΠΟΥΚΑΪ)
Λένε πως ένας κύριος κατέβηκε στο σιδηροδρομικό σταθμό ενός μικρού χωριού. Κουβαλούσε τρεις βαριές βαλίτσες και θέλησε να βρει έναν αχθοφόρο να τον βοηθήσει να τις μεταφέρει μέχρι το ξενοδοχείο του που βρισκόταν τρεις δρόμους μακριά.Όταν ρώτησε τον σταθμάρχη αυτός του είπε να ψάξει τον Χουάντσο, τον οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα έβρισκε στην απέναντι πλατεία. Ο κύριος φορτώθηκε τις βαλίτσες του μέχρι την πλατεία όπου είδε ξαπλωμένο σε ένα παγκάκι έναν γενειοφόρο και ατημέλητο ντόπιο να λιάζεται, και υπέθεσε πως αυτός θα ήταν ο Χουάντσο.«Χουάντσο;»«Ναι… ε…; » είπε ο άντρας χωρίς να κουνηθεί.«Εσείς είστε ο Χουάντσο;»«Μάλιστα, κύριε» απάντησε χωρίς να κουνηθεί.«Εσείς είστε ο αχθοφόρος;»«Αχά!» συνέχισε χωρίς να κουνηθεί.«Θα έπρεπε να βρίσκεστε στο σταθμό κι όχι εδώ στην πλατεία.»«Και γιατί;»«Τι και γιατί ; Εκεί θα βρίσκατε τουλάχιστον τους δεκαπλάσιους ταξιδιώτες απ’ όσους βρίσκετε εδώ.»«Και τι να τους κάνω τους δεκαπλάσιους ταξιδιώτες;»«Για να βγάλετε περισσότερα λεφτά!»«Και τι να τα κάνω;»
«Μα, άνθρωπέ μου! Για ν’ αγοράσετε ένα μηχανάκι, για παράδειγμα.»«Και τι να το κάνω εγώ το μηχανάκι;»«Για να κουβαλάτε τις βαλίτσες.»«Και γιατί;»«Για να κάνετε πολύ περισσότερες διαδρομές σε πιο λίγο χρόνο.»«Και γιατί;»«Για να κερδίζετε περισσότερα λεφτά και, με λίγη τύχη, να μετατραπείτε σ’ έναν επιχειρηματία των μεταφορών.»«Και γιατί;»«Για να βγάζετε πολλά λεφτά!»«Και τι να τα κάνω εγώ τα πολλά λεφτά;»«Και… όταν Θα έχετε πολλά λεφτά, θα μπορείτε να ζείτε χωρίς να εργάζεστε και θα ξεκουράζεστε εδώ στην πλατεία όσο θέλετε.»«Και τώρα τι κάνω;» απάντησε ο άνθρωπος ανοίγοντας μόνο το ένα του μάτι.
ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΚΛΑΟΥΝΤΙΑ
ΧΟΡΧΕ ΜΠΟΥΚΑΪΕκδόσεις: opera animus
Γ. Μαρίνος: Η πολυφωνία ως όπλο κατά του ψεύδους
Θα μπορούσαν τα ψέμματα των πολιτικών να γίνονται ευρύτατα γνωστά χωρίς την συμβολή των δημοσιογράφων;Μα, μόνο οι πολιτικοί λένε ψέμματα; Με τα όσα μάς βομβαρδίζουν ουκ ολίγοι δημοσιογράφοι δεν θα ασχοληθείτε;
Εύλογο το ερώτημα, μολονότι έχω ασχοληθεί διεξοδικά ακόμη και σε πολλές ομιλίες μου. Τόσο τολμηρά, μάλιστα, ώστε να διακινδυνεύω να βρεθώ απολογούμενος και ενώπιον του πειθαρχικού της ΕΣΗΕΑ.Του Γιάννη Μαρίνου*Ο χώρος δυστυχώς δεν επιτρέπει διεξοδική ανάλυση. Όμως θα επισημάνω ευθύς εξ αρχής ότι ο δημοσιογράφος, ως διακινητής πληροφοριών, είναι ο κύριος φορέας μέσω του οποίου διακινούνται ψέμματα των πολιτικών. Και οφείλει να τα φέρνει στην δημοσιότητα όπως διατυπώνονται. Δηλαδή να μην τα αλλοιώνει.Να μην τα διορθώνει. Έτσι, γίνεται αθέλητος ενίοτε συνεργός στην διάδοση του ψεύδους. Φυσικά, κανείς δεν τού απαγορεύει εν συνεχεία να τα ξεμασκαρέψει και να τα στηλιτεύσει. Όπως κάθε έντιμος πολίτης. Βεβαίως για την αναπαραγωγή των ψευδών αυτών δεν μπορεί να ευθύνεται, μολονότι καθημερινά κατηγορείται ότι παραποιεί τα λεγόμενα.Ας είμαστε πάντως ειλικρινείς. Και οι δημοσιογράφοι είναι άνθρωποι που έχουν συμπάθειες, συμφέροντα, πιστεύουν σε ιδεολογίες και, καθώς τούς είναι εύκολο, μετά βίας συγκρατούνται να μην γράψουν επηρεαζόμενοι από όλα αυτά.Πάντως πολλοί είναι εκείνοι που έχουν το ψυχικό σθένος και την ηθική ακεραιότητα να γράφουν μόνο την αλήθεια, να μην αποκρύπτουν ό,τι δεν τούς συμφέρει, να μην αποσιωπούν τα ολισθήματα, ακόμη και τις παρανομίες, εκείνων που συμπαθούν.Δυστυχώς, αυτό δεν ισχύει αν είναι ενταγμένοι σε κόμματα και δοσμένοι σε ιδεολογίες –οπότε προβάλλουν χωρίς δισταγμό ψέμματα και προπαγάνδα, αποκρύπτουν αδυναμίες και εξωραΐζουν ολισθήματα.Για εμένα που ως εν ενεργεία δημοσιογράφος επιμελώς απέφυγα να ενταχθώ σε κόμματα και να υπηρετήσω συμφέροντα, ενεργώντας ως ένας Λούκι Λουκ της δημοσιογραφίας, η ένταξη και η σύμπλευση με στενά κομματικά συμφέροντα αποδυναμώνει –αν δεν αναιρεί– την δημοσιογραφική αξιοπιστία.Για αυτό μόνο όταν συνταξιοδοτήθηκα δέχθηκα να υποκύψω στον πειρασμό να αποδεχθώ το πάντως υψηλής στάθμης αξίωμα του ευρωβουλευτή, μολονότι έσπευσα να το εγκαταλείψω όταν αισθάνθηκα να ασφυκτιώ από την κακώς νοούμενη κομματική πειθαρχία και τις ενδοκομματικές ίντριγκες.Ιδιαίτερα επειδή εδώ στην Ελλάδα –αλλά όχι στο Ευρωκοινοβούλιο– παρά την ρητή διάταξη του Συντάγματος ότι ο βουλευτής εκφράζεται ελεύθερα και κατά συνείδηση, ο διαφοροποιούμενος από την κομματική γραμμή θεωρείται προδότης και κατά κανόνα διαγράφεται.Και πώς μπορεί να προστατευθεί στοιχειωδώς ο πολίτης από τα ψέμματα των δημοσιογράφων και ιδιαίτερα της τηλεοράσεως και του Διαδικτύου;Καθώς η ελευθερία της έκφρασης είναι ύψιστη πολιτιστική κατάκτηση και προϋπόθεση της πραγματικής δημοκρατίας, την καλύτερη προστασία από το δημοσιογραφικό ψεύδος εξασφαλίζει ο πλουραλισμός των Μέσων δημοσιότητας. Από την πολυφωνία τους ο πολίτης μπορεί να αναζητήσει πού βρίσκεται η αλήθεια και πού κρύβεται το ψεύδος.Και καθώς υπάρχουν πολλές εφημερίδες, πολλοί ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί, πολλοί ιστότοποι, μπορείς να ξεχωρίσεις τα πιο αξιόπιστα και να αγνοήσεις τα υπηρετούντα πονηρούς σκοπούς.Ακριβώς για αυτό στα καθεστώτα που βασίζονται στο ψεύδος και στην βία λειτουργεί μονοπώλιο ενημέρωσης και μονοκομματικής κυριαρχίας ΜΜΕ.Το έχουμε ζήσει στην Ελλάδα και, δυστυχώς, ο κίνδυνος να το ξαναζήσουμε είναι υπαρκτός.*Πρώην διευθυντής του Οικονομικού Ταχυδρόμου, αρθρογράφος στο Βήμα της Κυριακής
Ποιο είναι το μεγαλύτερο κτήριο της Αθήνας;
Το Μέγαρο του Μετοχικού Ταμείου Στρατού. Καταλαμβάνει το τετράγωνο των οδών Πανεπιστημίου, Βουκουρεστίου, Σταδίου και Αμερικής. Παλιά, εκεί υπήρχαν οι Βασιλικοί Στάβλοι. Κατασκευάστηκε στην εποχή του μεσοπολέμου, στο αρχιτεκτονικό πνεύμα του μοντέρνου κλασικισμού με στοιχεία της αrt deγo. Tέσερις χώροι του μεγάρου του M.T.Σ. –το κινηματοθέατρο Παλλάς (1930-32), η αίθουσα Mαξίμ / Θέατρο «αλίκη» και τα ζαχαροπλαστεία Zonαrs και Flocα- ανήκουν στις αξιολογώτερες αίθουσες του Mεσοπολέμου, και οι τρεις πρώτες στα σπάνια αρχιτεκτονικά κατάλοιπα αυτής της εποχής. Τώρα εκεί, μεταξύ άλλων στεγάζεται το πολυκατάστημα attica
Ποιο είναι το μεγαλύτερο νεοκλασικό κτίριο της Αθήνας;
Θα μου πείτε πως είναι άδικος ο τίτλος, αφού ασφαλώς οι 106 φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών, που παρέδωσαν πανομοιότυπη εργασία στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και τιμωρήθηκαν με αποκλεισμό από την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, δεν θα ανήκουν όλοι στη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ.Ωστόσο, επειδή μόνο η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία ζητάει να αρθεί η ποινή, και επειδή η ανακοίνωση, όπως μπορείτε να διαβάσετε, είναι μνημείο γελοιότητας, θαρρώ ότι αξίζει να χρεωθεί μόνη της την κατακραυγή παρ’ όλο που, πράγματι, στο άθλημα της παραγωγής και διανομής σημειώσεων, που έχει εξελιχθεί σε μάστιγα για το πανεπιστήμιο, δεν επιδίδεται μόνο η ΔΑΠ, αλλά και η ΠΑΣΠ.Η κατακραυγή άλλωστε ήταν τόσο μεγάλη, που ανάγκασε και τη μητρική ΟΝΝΕΔ να διαχωρίσει τη θέση της και να καταδικάσει τα τοπικά στελέχη της ΔΑΠ Πάτρας.Να θυμίσω ότι οι 106 φοιτητές αποκλείστηκαν από την εξεταστική επειδή παρέδωσαν την ίδια εργασία στο μάθημα «Δυναμικά Μαθηματικά Υποδείγματα». Η εργασία συνίστατο στη λύση τεσσάρων ενοτήτων με ασκήσεις και αντιστοιχούσε σε ποσοστό 30% του τελικού βαθμού. Η ποινή που επιβλήθηκε από τη ΓΣ του τμήματος φαίνεται αυστηρή, αλλά στην πραγματικότητα μάλλον χαμηλή είναι, αφού για ανάλογο παράπτωμα η ΓΣ έχει το δικαίωμα να αποκλείσει τους δράστες έως και από τρεις εξεταστικές περιόδους.Αν αναζητήσετε στο γκουγκλ “Φοιτητικές εργασίες” θα βρείτε κάμποσους ιστότοπους που διαφημίζουν τις υπηρεσίες τους και που λένε, λιγότερο ή περισσότερο απερίφραστα ότι αναλαμβάνουν να γράψουν κάθε λογής φοιτητικές εργασίες, ακόμα και διπλωματικές ή πτυχιακές (παράδειγμα) επί πληρωμή. Κάτι ανάλογο θα συνέβη και στην περίπτωση της Πάτρας.Ομολογώ ότι όταν ήμουν εγώ φοιτητής τέτοια φαινόμενα ή δεν υπήρχαν ή δεν τα βλέπαμε. Σημειώσεις κυκλοφορούσαν, αλλά δεν είχαν γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τις μεγάλες φοιτητικές παρατάξεις. Αργότερα, όπως όλοι οι νεότεροι ξέρουν, η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ χρησιμοποίησαν τις σημειώσεις ως δέλεαρ για την άγρα ψηφοφόρων και τις μοίραζαν ή τις μοιράζουν ακόμα από τα τραπεζάκια τους.Ανάγνωση του υπολοίπου άρθρου
|




Καλοκαιρινά γλέντια στα Βαρδούσια 



