Παχύδερμα και λίγα λέω

Print Friendly and PDF
-A +A
Όσοι έχουμε τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό μικρόφωνο στα χέρια μας, την χθεσινή τραγική μέρα αντιμετωπίσαμε ένα φοβερό δίλημμα: Με το ξημέρωμα της μέρας και ενώ καταμετρούνταν ακόμα νεκροί και τραυματίες, ήταν σωστό να κάνουμε λόγο για ευθύνες; Να ψάξουμε πίσω από τα δραματικά γεγονότα όσα έγιναν ή δεν έγιναν, να ζητήσουμε –ίσως- παραιτήσεις υπευθύνων ή δεν ήταν η ώρα;
Υπάρχουν δυο δημοσιογραφικές σχολές: Η μια λέει «να ορμάς την ώρα της κρίσης, τότε είναι που σε ακούνε». Η άλλη σχολή λέει «την ώρα που συμβαίνουν τα γεγονότα, η κρίση σου δεν είναι αντικειμενική, θα αδικήσεις ανθρώπους. Περίμενε». Περιττό να πω ότι η συντριπτική πλειοψηφία του κοινού συντάσσεται με την πρώτη άποψη, απαιτώντας καταγγελία και αναζήτηση ευθυνών την ίδια την ώρα του συμβάντος. Υπάρχει φυσικά και μια σκεπτόμενη μειοψηφία που αρνείται να ακούσει για ευθύνες ενόσω οι νεκροί δεν έχουν ακόμα ταφεί. Το θεωρεί ανεπίτρεπτο.
Κατανοώ και τις δυο σχολές μετάδοσης και ανάλυσης των γεγονότων. Προσωπικά προτιμώ την δεύτερη, αν και ειδικά χθες, όσο περνούσε η ώρα και το βουνό των νεκρών συνανθρώπων μας ψήλωνε φρικτά, γινόταν δυσκολότερη και η διαχείριση του θυμού. Του προσωπικού αλλά και του θυμού των ακροατών. Διότι άλλο είναι να μιλάμε για μια φωτιά που έκαψε δάση ή περιουσίες κι άλλο να αναμεταδίδουμε ζωντανά μια καταστροφή εθνικών διαστάσεων που προσθέτει κάθε ώρα νεκρούς.
Όλα μπορώ να καταλάβω και μερικώς να τα κατανοήσω. Και το «ασύμμετρο» των συνθηκών και την ανοργανωσιά ενός μηχανισμού που ποτέ δεν διακρίθηκε για τον άψογο σχεδιασμό του και τον πανικό των υπευθύνων μπροστά στο μέγεθος της καταστροφής που δεν κατάφεραν να αποτρέψουν. Αυτό που μου είναι αδύνατο να χωνέψω είναι ο παχυδερμισμός. Ξέρετε που φαίνεται ο παχυδερμισμός του ανθρώπου ή των ομάδων; Στην πρώτη τους σκέψη μετά την συνειδητοποίηση της τραγωδίας.

Αν η πρώτη τους σκέψη είναι «πως θα αποτρέψουμε να ακουστεί η λέξη παραίτηση», τότε –λυπάμαι που το λέω- έχουμε να κάνουμε με παχύδερμα. Αν την ώρα που ακόμα καταμετρούνται απανθρακωμένοι άνθρωποι και ο καθένας εκ’ των υπευθύνων αποκτά -ατομικά και συλλογικά- πλήρη συνείδηση των έμμεσων ή άμεσων ευθυνών του, αν εκείνη την οριακή στιγμή δεν καταρρεύσουν εσωτερικά αλλά φουντώσει μέσα τους το ένστικτο της πολιτικής τους αυτοσυντήρησης, τότε έχουμε να κάνουμε με στυγνούς επαγγελματίες της πολιτικής και τίποτα άλλο.

Γιατί τα γράφω αυτά; Διότι από την Τρίτη το πρωί, σύσσωμη η κυβέρνηση και οι περί αυτήν αξιωματούχοι, μία μόνο αγωνία είχαν: Μην τυχόν και ακουστεί από τηλεόραση ή μεγάλο ραδιόφωνο, η λέξη «παραίτηση». Το γράφω στηριγμένος σε γεγονότα και δεν σηκώνω διάψευση επ’ αυτού. Ανεξαρτήτως αν ήταν η ώρα ν’ ακουστεί κάτι τέτοιο, ανεξαρτήτως αν οι παραιτήσεις αποτελούν λύση ή όχι, το γεγονός ότι ένας ολόκληρος κρατικός προπαγανδιστικός μηχανισμός ήταν προσανατολισμένος στο να αποτραπεί το άκουσμα αυτής της λεξούλας, τα λέει όλα για το ποιόν τους. Τίποτα άλλο προς το παρόν. Τα υπόλοιπα μετά τον θρήνο.

  • The Sunday Times  
    Γιατί είμαστε όλοι εγκλωβισμένοι στη σπηλιά του Τραμπ
    «Είμαστε όλοι παιδιά της Ταϊλάνδης, παγιδευμένοι μέσα σε μια σπηλιά που λέγεται Τραμπ. Με τη διαφορά ότι για εμάς δεν υπάρχουν διασώστες δύτες», υποστηρίζει ο γνωστός βρετανοαμερικανός ακαδημαϊκός Νάιαλ Φέργκιουσον, αποδεικνύοντας πως όταν οι ιστορικοί αφιερώνουν λόγο από τον χρόνο τους ώστε να προσφέρουν στους αναγνώστες ένα σύντομο σχόλιο πάνω στην επικαιρότητα, το αποτέλεσμα είναι σίγουρα διαφωτιστικό. Στο εν λόγω κείμενό του που δημοσιεύτηκε στους Sunday Times, ο Φέργκιουσον γράφει για τους πολλούς επικριτές του Ντόναλντ Τραμπ.
    Αναφέροντας πως έχει πολλούς φίλους οι οποίοι μισούν τον Ντόναλντ, προσδιορίζει πως «η πλειονότητα αυτών είναι φιλελεύθεροι διανοούμενοι που τον μισούν, όπως οι γονείς και οι παππούδες τους μισούσαν τον Νίξον». Πρόκειται, όμως, για ένα μίσος που μετριάζεται από το γεγονός ότι, προς το παρόν, ο Τραμπ δεν βομβαρδίζει κανέναν και ούτε σκοπεύει να εισβάλει σε κάποιο κράτος. Αλλά αυτοί που πραγματικά μισούν τον πρόεδρο τους είναι οι αποκαλούμενοι «Never Trumpers» των Ρεπουμπλικανών. «Πολλοί από αυτούς ήταν ή είναι νεο-συντηρητικοί, οπότε ο πασιφισμός δεν αποτελεί ένα από τα στοιχεία που τους χαρακτηρίζουν. Μερικές φορές σκέφτομαι ότι εάν ο Τραμπ κήρυττε τον πόλεμο -κατά προτίμηση στη Ρωσία, αλλά θα συμβιβάζονταν και με το Ιράν ή η Συρία- θα του συγχωρούσαν τα πάντα».
    Οι Δημοκρατικοί μισούν τον Τραμπ επειδή τον θεωρούν «σεξιστή, ρατσιστή, λωποδύτη και καραγκιόζη» ενώ οι «Never-Trumpers» λόγω της εξωτερικής του πολιτικής, καθώς εκείνοι «τάσσονται υπέρ του ελεύθερου εμπορίου ενώ εκείνος υπέρ του προστατευτισμού, εκείνοι επιδιώκουν τη διάδοση της δημοκρατίας ενώ εκείνος θαυμάζει τους αυταρχικούς ηγέτες». Κανένα από τα δύο στρατόπεδα που αντιτίθεται στις βουλές του αμερικανού προέδρου δεν μπορεί να αποδεχτεί τα συναισθήματα που τρέφει για τον Βλαντίμιρ Πούτιν. Ειδικά μετά την πρόσφατη συνάντηση των δύο ηγετών, την προηγούμενη εβδομάδα, στο Ελσίνκι, με τον Τραμπ να διαψεύδει κάποια από τα λεγόμενά του, διαψεύδοντας στη συνέχεια εκ νέου, τις όποιες αρχικές διαψεύσεις του.
    «Το να μην έχεις ντροπή σημαίνει πως δεν σε απασχολεί το να λες άσχημα πράγματα και μετά να τα αναιρείς και στη συνέχεια να τα αναιρείς ξανά. Είναι μια από τις δοκιμασμένες τεχνικές του Τραμπ με στόχο να διατηρήσει υπό τον απόλυτο έλεγχό του το παγκόσμιο μιντιακό δίκτυο», σημειώνει ο Φέργκιουσον. Μισώντας, ωστόσο, τον Τραμπ, πολλοί στην Αμερική δεν αντιλαμβάνονται πως ο Ντόναλντ μεταλλάσσει τη χώρα. «Το ανώτατο δικαστήριο μετατοπίζεται όλο και δεξιότερα, η Ομοσπονδιακή Τράπεζα αποπειράται να παγώσει μια καλπάζουσα οικονομία, το Πεντάγωνο αναδιαρθρώνεται συθέμελα». Αλλά εμείς είμαστε εγκλωβισμένοι στη σπηλιά του Τραμπ.

Ελλάδα, η πατρίδα του «γιατί;» by Αντικλείδι


Φωτιά: Στα 40 μου είμαι πια πολύ μεγάλος για να έχω αρκετές αναμνήσεις και πολύ μικρός για να αφήσω τη ζωή να με πάει όπου θέλει. Πρέπει να θυμάμαι. Δεν πρέπει να ξεχνάω. Πρέπει να παλεύω. Δεν πρέπει να παραδίνομαι. Δεν ξεχνώ τις πυρκαγιές του 1995 και του 2007… Δεν ξεχνώ τις πλημμύρες. Δεν ξεχνώ το Σάμινα. Δεν ξεχνώ τα Τέμπη και τον Μαλιακό. Δεν ξεχνώ… Θυμάμαι.
Θυμάμαι τα «κροκοδείλια» δάκρυα όλων αυτών που θα έπρεπε να έχουν προλάβει το κακό. Να έχουν κάνει τη δουλειά τους.
Από χθες, δεν ξεχνώ και την Κινέτα, το Μάτι, τη Ραφήνα, το Νέο Βουτζά… Δεν ξεχνώ ότι ο κόσμος δεν ήξερε πού να πάει για να γλιτώσει. Κανείς δεν του είπε. Αβοήθητος.
Δεν ξεχνώ ότι για μια ακόμη φορά η Ελλάδα αντί να προστατεύσει, έκαψε τα παιδιά της. Τώρα τα έκαψε, πριν λίγο καιρό τα έπνιξε. Και θα τα κάψει ξανά. Και θα τα πνίξει ξανά. Μάθαμε πια. Να καιγόμαστε και να πνιγόμαστε.
Η Ελλάδα του 2018 είναι η χώρα που παίρνεις αγκαλιά το παιδί σου για να καείτε μαζί. Να πάτε παρέα στο θάνατο. Για να μην δει τη φωτιά που έρχεται.
Η Ελλάδα του 2018 είναι η χώρα που στηρίζεται στην αυτοθυσία των πυροσβεστών, των λιμενικών και των ψαράδων.
Η Ελλάδα του 2018 είναι η χώρα που αντί να απλώσει το χέρι, δείχνει με το δάχτυλο.
Η Ελλάδα του 2018 είναι η χώρα που θυσιάζει ακόμη Ιφιγένειες.
Ότι δεν μας πάρουν, θα το κάψουν. Για να το πάρουν μετά μπιρ παρά.
Εδώ είναι Αττική, φαιό νταμάρι.
Είναι η ζωή εν τάφω.
Είναι η γη του πυρός. Στην κυριολεξία.
Είμαστε πια η πατρίδα του «γιατί;». Ένα γιατί που ποτέ δεν έχει απάντηση.
Όταν τελειώνει ο κακός μας ο καιρός και η άδικη η μοίρα, μας φταίει ο θεός. Ο θεός κι ο διάολος.

Ποτέ δεν φταίμε εμείς. Κι αυτούς που φταίνε τους ψηφίζουμε για να γενούν πρωθυπουργοί. Να αποφασίζουν για τις ζωές και το θάνατό μας. Να μαλώνουν μεταξύ τους για το ποιος θα μας σκοτώσει. Όχι ποιος θα μας σώσει. Κανείς δεν σώνει τον Έλληνα. Μόνο η τύχη.
Μα είναι και μέρες που δεν έχουμε τύχη. Σαν αυτές. Και τότε απλά μετράμε θύματα. Νεκρούς. Αυτούς που αύριο θα είναι απλά αριθμοί. Μια κακή ανάμνηση. Που θα την ξεχάσεις. Μην ξεχνάς. Αυτό θέλουν. Θέλουν να ξεχάσεις τους νεκρούς ώστε αύριο εκεί που σήμερα, ο πατέρας πήρε τη γυναίκα και τα παιδιά του αγκαλιά για να καούν, να… φυτρώσει μια βίλα. Μια χώρα που πατάει επί πτωμάτων. Που χτίζει πάνω στα δάκρυα.
Ελλάδα 2018 μετά Χριστόν. Η χώρα που ξέχασε και ο Θεός…
_______________________
Νίκος Συρίγος
    Πηγή: newsbomb.gr

Τσίπρας για τις φωτιές: Ασύμμετρη απειλή, δύσκολη νύχτα-Δεν απέκλεισε προσπάθεια αποσταθεροποίησης 

Στο κέντρο επιχειρήσεων της πυροσβεστικής μετέβη ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, λίγο μετά τις 23:30 ο οποίος επέστρεψε εσπευσμένα στην Ελλάδα, από τη Βοσνία – Ερζεγοβίνη, λόγω των εξελίξεων με τα πύρινα μέτωπα στην Αττική.
Τον πρωθυπουργό υποδέχθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του πολίτη Νίκος Τόσκας και ο αρχηγός του πυροσβεστικού σώματος και ακολούθως ανέβηκαν για ενημέρωση. 
Σε δηλώσεις του, ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για «ασύμμετρη απειλή» και για δύσκολη νύχτα για την Αθήνα και την Ελλάδα. Ερωτηθείς αν βλέπει προσπάθεια αποσταθεροποίησης δεν το απέκλεισε: «Τώρα προέχει να δώσουμε την μάχη για τον έλεγχο των πυρκαγιών. Οταν έρθει η ώρα θα κάνουμε τις εκτιμήσεις που πρέπει» είπε.

Σκηνές αρχαίας τραγωδίας στο λιμάνι της Ραφήνας: Μεταφέρουν νεκρούς και τραυματίες 

Μεγάλη επιχείρηση διάσωσης και μεταφοράς τραυματιών είναι σε εξέλιξη αυτή την ώρα στο λιμάνι της Ραφήνας.

Πόσο κοστίζει ένα μονοθέσιο της Formula 1

Η Formula 1 αποτελεί την «κορωνίδα» των μηχανοκίνητων σπορ, με πρωτότυπα μονοθέσια που φέρουν πάνω τους την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
Ομάδες μηχανικών, τεχνικών και σχεδιαστών εργάζονται νυχθημερόν στα εργοστάσια μελετώντας λύσεις και δοκιμάζοντας εξαρτήματα που ευελπιστούν ότι θα τους δώσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η F1 είναι ένα σπορ που κρίνεται στις λεπτομέρειες, όπερ σημαίνει ότι κάθε χιλιοστό μετράει.
Οι κορυφαίες ομάδες, αυτές που παλεύουν για νίκες και τίτλους, διαθέτουν συνήθως και τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό. Αυτό σημαίνει ότι έχουν την ευχέρεια να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για έρευνα, εξέλιξη (R&D) και δοκιμές.
Βέβαια, υπάρχουν και ομάδες που με σαφώς μικρότερους προϋπολογισμούς κατάφεραν να κατακτήσουν την κορυφή όπως για παράδειγμα η Brawn GP το 2009 (Πρωτάθλημα οδηγών -Τζένσον Μπάτον- και κατασκευαστών) και η Renault τη διετία 2005, 2006 (2 Πρωταθλήματα οδηγών με τον Φερνάντο Αλόνσο και δύο Πρωταθλήματα κατασκευαστών). Από την άλλη τα τεράστια κεφάλαια που διέθεταν η Toyota (2002 έως 2009) και η Honda (2006 έως 2008) συμμετέχοντας με δικές τους ομάδες δεν στάθηκαν ικανά για να τους δώσουν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Κάθε χρόνο τα μονοθέσια εξελίσσονται, γίνονται ταχύτερα, χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες.
Πόσο όμως μπορεί να κοστίζει ένα μονοθέσιο της Formula 1; Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με ακρίβεια σε αυτό το ερώτημα, καθώς το κόστος για έρευνα και εξέλιξη δεν μπορεί να προσδιοριστεί.
Και όπως είναι φυσικό, διαφορετικό κόστος έχει το μονοθέσιο μιας κορυφαίας ομάδας που κάνει πρωταθλητισμό και άλλο εκείνο μιας ομάδας που βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις.
Μπορεί να γίνει, πάντως, μια εκτίμηση για το πόσο κοστίζουν κατά μέσο όρο τα βασικά εξαρτήματα που απαρτίζουν τα μονοθέσια και κατ’ επέκταση το συνολικό κόστος.
Σύμφωνα λοιπόν με έρευνα του WTF1, το μέσο κόστος ενός μονοθεσίου της F1 κυμαίνεται στα 6,8 εκατομμύρια ευρώ.
Το ποσό αυτό προκύπτει ως εξής:
Εμπρός αεροτομή/ρύγχος: 170.000 ευρώ
Πάτωμα: 66.000 ευρώ
Τιμόνι: 56.700 ευρώ
Λογισμικό/Τηλεμετρία: 84.000 ευρώ
Πίσω αεροτομή/DRS: 107.000 ευρώ
Σύστημα πέδησης: 170.000 ευρώ
Σύστημα εξάτμισης: 195.000 ευρώ
Κιβώτιο ταχυτήτων: 850.000 ευρώ
Μονοκόκ (σασί): 1,13 εκατομμύρια ευρώ
Υβριδικός κινητήρας: 4 εκατομμύρια ευρώ
Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι κάθε φορά που ένα μονοθέσιο εμπλέκεται σε ατύχημα ή καταλήγει στις μπαριέρες, το κόστος των επισκευών μπορεί να φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη, αναλόγως βέβαια την έκταση των ζημιών…
πηγή νewsbeast.gr


Κέρδος online   23/7/2018 8:08

Ζημιές και στο Μουντιάλ: Το εξωφρενικό ποσό που έχασε η ΕΡΤ στη μεγαλύτερη ποδοσφαιρική διοργάνωση 

Για ένα κανάλι το να έχει τα δικαιώματα της μεγαλύτερης ποδοσφαιρικής διοργάνωσης είναι τεράστια τύχη και ευλογία. Όχι και για την ΕΡΤ όμως που πέτυχε το ακατόρθωτο. Να καταγράψει ζημιές ύψους 2,7 εκατομμυρίων ευρώ, από το χρυσοφόρο Μουντιάλ.


Πιο συγκεκριμένα η κρατική τηλεόραση έδωσε 10 εκατομμύρια για τα δικαιώματα του Παγκοσμίου Κυπέλλου και εισέπραξε από διαφημίσεις 7,3 εκατομμύρια.

Στα 2,7 εκατομμύρια που μπήκε μέσα η ΕΡΤ δεν υπολογίζονται τα έξοδα παραγωγής (Live, αποστολές, βάρδιες κλπ). Αν μπουν και αυτά στη σούμα το αποτέλεσμα θα είναι κάτι παραπάνω από απογοητευτικό…
Υπενθυμίζεται πως την προβολή του Μουντιάλ διεκδικούσαν τόσο ο ΑΝΤ1 όσο και ο ΣΚΑΪ, ενώ το καλοκαίρι που μας πέρασε είχε πέσει στο τραπέζι και η ιδέα της συνδιαχείρισης του προϊόντος την οποία και απέρριψε ο Βασίλης Κωστόπουλος όταν ανέλαβε τα ηνία της ΕΡΤ. Ο ΑΝΤ1 επανήλθε με νέα πρόταση τον Μάιο, αλλά η ΕΡΤ ήταν και πάλι αρνητική στη συνεκμετάλλευση των αγώνων.
Οι τιμές για να είχε κάποια εταιρία προβολή σε πακέτο τριών αγώνων με τρία σποτ έφτανε τα 100.000 ευρώ. Ο ένας από τους τρεις αγώνες του πακέτου ήταν της επιλογής του διαφημιζόμενου και οι άλλοι 2 της ΕΡΤ.
πηγή dailymedia.gr

Ζημιές και στο Μουντιάλ: Το εξωφρενικό ποσό που έχασε η ΕΡΤ στη μεγαλύτερη ποδοσφαιρική διοργάνωση 

Για ένα κανάλι το να έχει τα δικαιώματα της μεγαλύτερης ποδοσφαιρικής διοργάνωσης είναι τεράστια τύχη και ευλογία. Όχι και για την ΕΡΤ όμως που πέτυχε το ακατόρθωτο. Να καταγράψει ζημιές ύψους 2,7 εκατομμυρίων ευρώ, από το χρυσοφόρο Μουντιάλ.


Πιο συγκεκριμένα η κρατική τηλεόραση έδωσε 10 εκατομμύρια για τα δικαιώματα του Παγκοσμίου Κυπέλλου και εισέπραξε από διαφημίσεις 7,3 εκατομμύρια.

Στα 2,7 εκατομμύρια που μπήκε μέσα η ΕΡΤ δεν υπολογίζονται τα έξοδα παραγωγής (Live, αποστολές, βάρδιες κλπ). Αν μπουν και αυτά στη σούμα το αποτέλεσμα θα είναι κάτι παραπάνω από απογοητευτικό…
Υπενθυμίζεται πως την προβολή του Μουντιάλ διεκδικούσαν τόσο ο ΑΝΤ1 όσο και ο ΣΚΑΪ, ενώ το καλοκαίρι που μας πέρασε είχε πέσει στο τραπέζι και η ιδέα της συνδιαχείρισης του προϊόντος την οποία και απέρριψε ο Βασίλης Κωστόπουλος όταν ανέλαβε τα ηνία της ΕΡΤ. Ο ΑΝΤ1 επανήλθε με νέα πρόταση τον Μάιο, αλλά η ΕΡΤ ήταν και πάλι αρνητική στη συνεκμετάλλευση των αγώνων.
Οι τιμές για να είχε κάποια εταιρία προβολή σε πακέτο τριών αγώνων με τρία σποτ έφτανε τα 100.000 ευρώ. Ο ένας από τους τρεις αγώνες του πακέτου ήταν της επιλογής του διαφημιζόμενου και οι άλλοι 2 της ΕΡΤ.
πηγή dailymedia.gr