Έγκλημα και τιμωρία

Έγκλημα και τιμωρία ..φεύ

•Ο αείμνηστος καθηγητής μας του Ποινικού Δικαίου Γιαννης Μανωλεδακης δίδασκε τη «σχετικότητα» του εγκληματος. Ότι στη νομική μεθοδολογία πρέπει να αντιλαμβανόμαστε το έγκλημα νομικά. Ήταν μια θεώρηση αρκετά ενοχλητική για οσους πίστευαμε ή θέλαμε να πιστεύουμε πως το έγκλημα και η τιμωρία έχουν έδραση και στην ηθική.

Η ανθρωποκτονια μας έλεγε είναι έγκλημα αλλά στο πόλεμο δεν είναι, σε άμυνα επίσης δεν είναι, από ακαταλόγιστο δεν είναι.
•Προεκτείνω. Δυστυχώς υπάρχει έγκλημα χωρίς τιμωρία και τιμωρία χωρίς έγκλημα.

Έγκλημα χωρίς τιμωρία είναι κυρίως το έγκλημα πολέμου όπως σημέρα το βλέπουμε να διαπραττεται από την Ρωσία.

Τιμωρία χωρίς έγκλημα είναι να είσαι Ουκρανός άμαχος που βρέθηκες στο λαθος τόπο τη λαθος στιγμή. Όχι μόνο ομως. Τιμωρία χωρίς εγκλημα είναι να έχεις γεννηθεί Λευκορωσος και να σου δινουν Νόμπελ στη φυλακή. Να έχεις γεννηθεί Ιογουρος και κανείς να μη ξέρει τίποτα για σένα. Να έχεις γεννηθεί Ρονκιγιας στην Μιανμάρ. Τουτσι στη Ρουαντα. Κούρδος στη Συρία. Ιρανή γυναίκα. Γιαζιντι στο Ιράκ. Τα παραδειγματα δεν έχουν τελειωμό.
•Οι δράστες αυτών των εγκλημάτων δεν έχουν τύψεις. Ο Ρασκολνικοφ του Ντοστογιεφσκι δεν τους αφορά. Η βαρβαρότητα αντιμάχεται το πολιτισμό με τους δικούς της νόμους. Φευ.

Πάνος Μπιτσαξής

Αν αγαπάς ένα λουλούδι, μην το κόβεις, γιατί αν το κόψεις θα πεθάνει και θα πάψει να είναι αυτό που αγάπησες. Αν πραγματικά αγαπάς ένα λολούδι, τότε απλά πότισέ το.

αν η ζωή έχει νόημα..

«Αν η ζωή έχει νόημα, είτε δεκαπέντε είτε 85, η ζωή είναι ίδια. Οπότε ορθώς νοιαζόμαστε για όλα αυτά τα πράγματα, αν έχει νόημα. Αν δεν έχει νόημα και είναι απλό φυσικό γεγονός, ναι η ζωή του 15άχρονου είναι σπουδαιότερη από αυτήν του 85άρη. Αλλά τότε πια πάμε σε κοινωνία αγέλης»

Στέλιος Ράμφος

Κάτι πιο έξυπνο…..

•Γεννήθηκα λίγα μέτρα από το γήπεδο της Λεωφόρου. Επομένως οι προτιμήσεις μου, ήρεμες και λογικές, είναι δεδομένες. Μου τελείωσε και η Ξάνθη όπου πρωτοείδα μπάλα. Δυστυχώς.
•Ο ΠΑΟ μέχρι στιγμής πρωταγωνιστεί.Επτά στα επτά. Νωρίς όμως ακόμα.Ο Μαρσέλο από νωθρος μπορεί να γίνει αίλουρος. Ο Μίτσελ είναι εξίσου στρατηγός με τον φοβερό Γιοβάνοβιτς, τη προπονητική αποκάλυψη.
Η ΑΕΚ μόνη δεύτερη .Ο Βολος κάνει αποτελέσματα. Συναρπαστικό πρωτάθλημα.
•Άλλο όμως ήθελα να πω. Αμάν αυτά τα συνθήματα.Βρέστε ρε μάγκες ένα κορίτσι να σας βάλει μυαλό.Αμάν.Ο γιος μου , προς μεγάλη μου ζοχάδα, πηγαίνει στο γήπεδο και τους εγγονούς μου. Λες και χιλιάδες απέκτησαν μανιασμένη ροπή προς το βίαιο σεξ. Ετερόφυλο αλλά κυρίως ομοφυλο.ΠΑΟ ΠΑΟ σκίστους…τη.. Τα υπόλοιπα δεν μπορώ να τα γράψω. Άλλο τίποτα δεν μπορείτε να σκεφτείτε ρε παλληκάρια της φακής; Τέτοια έλλειψη χιούμορ και φαντασίας;
•Αυτός ο φίλος μου και
συναποφοιτος ο Γιαννης Αλαφούζος δεν μπορεί να ενεργοποιήσει το «όλοι μαζί μπορούμε»; Τόσους και τόσους στιχουργούς μπορεί να βρει στο Κολλέγιο.
•Το γήπεδο δεν είναι παρθεναγωγείο. Συμφωνώ. Δεν είπα να το αποστειρώσουμε ούτε είμαι οπαδος της βικτωριανης ηθικης, ούτε σεμνοτυφος.Το βρισίδι είναι μερος της ζωης.Μέχρις ενός σημείου.Αυτό όμως το πράγμα της μαζικης βρωμικης σεξουαλικης υποτίμησης του αντιπάλου δεν το γουστάρω. Είναι και δείγμα ελαττωμένου, να το πω ευγενικά,ανδρισμού.
•Θα μου πείτε οι άλλες ομάδες διαφέρουν; οι μεγάλες όχι. Οι μικρότερες έχουν μια ποικιλία αδερφέ μου. «Άρη θα πάω στο τρελογιατρό/τον επισκέπτομαι συχνά/δεν έχω σπίτι δεν έχω δουλειά/δεν εχω γκομενα δεν έχω λεφτά.Άρης»

Πάνος Μπιτσαξής

Καλό ταξίδι φίλε Άγγελε ..

Ο Άγγελος (τρίτος από αριστερά) μας την έκανε σήμερα …πήγε να συναντήσει τον πρωτοχορευτή, καιρό είχαν να παίξουν καμία δηλωτή..ελπίζω να έχουν ήδη συναντηθεί….αιώνια η μνήμη του.

Φωτογραφία του 1976