«Τρεις στο τάβλι παίζουνε, τρεις στέκουν συλλογάται,
κι ο Μόρνος απλώνει νερό, τους θώρει και γελάει.
Σαν το πουλί που κελαηδεί στου δειλινού τη χάρη,
φέρνει το κύμα της ζωής το γέλιο και τη χάρ’.»


Η διάκριση Ορεινών- Πεδινών, ανάγεται στην Εθνοσυνέλευση της Γαλλικής Επανάστασης του 1789. Τότε, οι ριζοσπαστικοί με τις πλέον επαναστατικές ιδέες, κατέλαβαν το άνω αριστερό μέρος της αίθουσας της Εθνοσυνέλευσης και ονομάσθηκαν Ορεινοί επειδή τα έδρανά τους ήταν στο ψηλότερο μέρος του αμφιθεάτρου. Μεταξύ των Ορεινών ήταν ο Νταντόν, ο Μαρά, ο Σαιν Ζυστ και άλλοι από την ομάδα των Επαναστατών της Γαλλικής Επανάστασης.
«Τρεις στο τάβλι παίζουνε, τρεις στέκουν συλλογάται,
κι ο Μόρνος απλώνει νερό, τους θώρει και γελάει.
Σαν το πουλί που κελαηδεί στου δειλινού τη χάρη,
φέρνει το κύμα της ζωής το γέλιο και τη χάρ’.»









Ιντεραμέρικαν: Στέλιος Αυγίκος, Κώστας Μπερτσιάς, Κώστας Ανδρεόπουλος, Δημήτρης Φωτόπουλος, Κώστας Τσαμπούκος


Μετά τον τρύγο… η χαρά των μικρών γίνεται το πιο γλυκό κρασί της μέρας ….



Ορεινή Δωρίδα

Αρβανίτες από τα Σκούρτα συναντούν τους Αρβανίτες του Χελιού.

Αυτή είναι η περίφημη γκιόσα …
*Το Χέλι (σημερινό Αραχναίο) βρίσκεται στα βόρεια της ψηλότερης κορυφής του Αραχναίου όρους και στη Νότια πλευρά της Τραπεζώνας σε υψόμετρο εξακόσια πενήντα (650) περίπου μέτρα.
Οι σημερινοί κάτοικοι του χωριού είναι όλοι Αρβανίτες και οι μεγάλης ηλικίας μιλάνε ακόμα πολύ καλά τα Αρβανίτικα, αλλά σε διάλεκτο με πολλές παραφθαρμένες σύγχρονες Ελληνικές λέξεις, η οποία διάλεκτος αυτή διαφέρει πολύ από την διάλεκτο των Αρβανιτών των γειτονικών χωριών Λιμνών, Προσύμνης. Μηδέας κ.λπ. όπως επίσης και από την διάλεκτο που μιλάει όλη η Ερμιονίδα.
