Η Ελλάδα παραμένει Νο1 δύναμη παγκοσμίως στην εμπορική ναυτιλία- Ακολουθούν Ιαπωνία, Κίνα 

«Η Ελλάδα, παρά την οικονομική κρίση, με στόλο αξίας 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι η υπ΄αριθμόν ένα χώρα στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών στόλων – ακολουθούμενη από κοντά από την Ιαπωνία και την Κίνα.
Στην κατάταξη ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Σιγκαπούρη, η Νορβηγία και η Γερμανία. Ιδιαίτερα, τα ελληνικά πετρελαιοφόρα (35,7 δισ. δολάρια) συμβάλλουν στο αποτέλεσμα αυτό», σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία πλοίων της «Vesselsvalue», γράφει η «Die Welt»
Η Γερμανία είχε μέχρι τώρα τον μεγαλύτερο στόλο εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Αλλά τώρα έχει αντικατασταθεί από την Κίνα. Ο λόγος για την αλλαγή στην κορυφή είναι η δεκαετής κρίση της ναυτιλίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της «Vesselsvalue» του Λονδίνου, η αξία των κινεζικών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέρχεται σε 21,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στη Γερμανία αναλογούν “μόνο” στα 18,7 δισεκατομμύρια δολάρια» σημειώνει η Welt.
«Ωστόσο, η “Vesselsvalue” έχει συμπεριλάβει και παραγγελίες πλοίων. Οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν έχει κάνει πρόσφατα παραγγελίες ύψους 4,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η κατάσταση των παραγγελιών των γερμανικών εταιρειών, ωστόσο με 29 παραγγελίες ύψους 41 δισ. δολαρίων είναι μάλλον μέτρια. 
Οι αριθμοί αντικατοπτρίζουν την τάση του κλάδου: η Κίνα χρειάζεται γιγαντιαία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διαθέτουν χώρο για έως και 20.000 εμπορευματοκιβώτια.
Η Γερμανία και οι διεθνείς ανταγωνιστές στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα μεσαίου μεγέθους φορτηγά. Η χρηματοδότηση για την αγορά νέων εμπορικών πλοίων είναι δύσκολο να επιτευχθεί στη Γερμανία.
Αυτό οφείλεται κυρίως στην πώληση του πρώην μεγαλύτερου χρηματοδότη πλοίων της χώρας, της HSH Nordbank. Και η έξοδος της Commerzbank από την επιχείρηση έχει επίσης αρνητικό αντίκτυπο. Η Γερμανία απειλείται να χάσει σε σημασία και επιρροή σε παγκόσμια σύγκριση.
Παρ ‘όλα αυτά, η σημασία της βιομηχανίας στη χώρα είναι ακόμα μεγάλη. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Γερμανών Εφοπλιστών, οι εταιρείες συμβάλλουν με περίπου 30 δισ. ευρώ στην προστιθέμενη αξία της Γερμανίας» αναφέρει η εφημερίδα.


Κέρδος online   17/4/2018 12:51

πηγή:

insidestory.gr

Κραυγή εγκατάλειψης από τον άνθρωπο που αποκάλυψε μίζες εκατομμυρίων

Ο Αντώνης Κάντας είναι ο πιο γνωστός μάρτυρας δημόσιου συμφέροντος. Παρά τα όσα αποκάλυψε στη δικαιοσύνη για τις μίζες εξοπλιστικών προγραμμάτων, βρίσκεται σήμερα αβοήθητος σε μία κλινική, φορτωμένος με το διπλό κοινωνικό στίγμα, του ρουφιάνου και του μιζαδόρου και –το κερασάκι στην τούρτα– με δεκάδες δίκες. Άραγε ως ανταμοιβή από τη δικαιοσύνη;

Είναι Παρασκευή και 13 βράδυ. Έξω από το νοσοκομείο περνάει η πορεία του ΚΚΕ που διαδηλώνει ενάντια στους «φονιάδες των λαών» και τους εξοπλισμούς. Οι φωνές των διαμαρτυρόμενων και οι κόρνες των αυτοκινήτων ακούγονται καθαρά μέσα στους τοίχους της μονάδας ασθενών που νοσηλεύονται με «αυτοκτονικό ιδεασμό» (ενδείξεις υψηλού κινδύνου αυτοκτονίας).
Σε ένα δίκλινο δωμάτιο στην άκρη της μονάδας είναι και ο 76χρονος Αντώνης Κάντας, ο πιο διάσημος whistleblower στο πάρτι των ελληνικών εξοπλιστικών προγραμμάτων των δύο προηγούμενων δεκαετιών.
Ο Κάντας αποκάλυψε 11 υποθέσεις χρηματισμού, νομίζοντας ότι θα γλιτώσει γιατί η εισαγγελία του είχε υποσχεθεί να τον παραπέμψει σε μία μόνο δίκη
Ο Κάντας αποκάλυψε 11 υποθέσεις με λεπτομέρειες στην εισαγγελία χωρίς να έχει ενημερώσει τη γυναίκα του, με την οποία ζει εδώ και δεκαετίες. «Μου είχαν γίνει βάρος τα χρήματα από τις μίζες», μου είχε πει σε μια παλαιότερη συνάντησή μας.
Αποφάσισα να πάω στο επισκεπτήριο την Παρασκευή μετά το Πάσχα (13 Απριλίου 2018), όταν μου είπε στο τηλέφωνο «δεν αντέχω άλλο», καθώς η εισαγγελία, που του είχε υποσχεθεί να τον παραπέμψει σε μία μόνο δίκη –για τα γερμανικά υποβρύχια– τον έχει στείλει κατηγορούμενο σε 14 ακόμα υποθέσεις, στις οποίες δεν είχε ρόλο στη λήψη των αποφάσεων.
…βρίσκεται όμως αντιμέτωπος με περισσότερες από μια ντουζίνα δικών και αναρωτιέται εάν αξίζει να ζει ή να μην ζει
Ο Κάντας, πρώην ανώτατος αξιωματικός της αεροπορίας (αναπληρωτής διευθυντής εξοπλισμών), ήταν ταραγμένος γιατί την προηγούμενη ημέρα είχε γίνει το ατύχημα του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου, το οποίο σκεφτόταν και ξανασκεφτόταν. Μιλήσαμε για τις λεπτομέρειες του ατυχήματος, για το τι μπορεί να έφταιξε κι έπειτα είπε πως αν δεν είχε αναμιχθεί στα εξοπλιστικά, η ζωή του θα ήταν πιο εύκολη.
Η γνωριμία
«Γνώρισα» τον Αντώνη Κάντα πριν από 10 χρόνια, όταν σε ένα τεράστιο σχεδιάγραμμα πληρωμών της Siemens εμφανιζόταν το όνομά του και μια πληρωμή από την Dresdner Bank ποσού 500.000 μάρκων.
Αργότερα, ο Κάντας αποκάλυψε στους ανακριτές ότι το έμβασμα από την Dresdner δεν είχε καμία σχέση με τη Siemens, αλλά είχε πάρει αυτά τα χρήματα από τη συμφωνία για τα ρώσικα συστήματα KORNETΗ Wikipedia για τα Kornet (δεν έχει δικασθεί ακόμα για αυτά). Oι ανακριτές δεν πίστεψαν ότι πήρε αυτά τα χρήματα μόνο για την υπόθεση KORNET –ή δεν θέλησαν να το πιστέψουν, καθώς είχαν «κενά» σε άλλες δικογραφίες, της Siemens.
Η δικαιοσύνη πάει στα δικαστήρια και ασκεί διπλές διώξεις για την ίδια συναλλαγή σε διάφορα φυσικά πρόσωπα
Μία από αυτές ήταν η υπόθεση του συστήματος επικοινωνιών του στρατού ΕΡΜΗΣΤο Γενικό Επιτελείο Στρατού για το σύστημα ΕΡΜΗΣ, που δικάζεται αυτήν την περίοδο σε δεύτερο βαθμό. Εκεί υπεργολάβος ήταν η Siemens, με προμηθευτή την κρατική ΕΑΒ. Τόσο ο Κάντας όσο και ο πρώην γενικός γραμματέας του ΥΕΘΑ, Γιάννης Σμπώκος, προσήλθαν σε μια δίκη όπου η κατηγορούσα αρχή δεν είχε το παραμικρό στοιχείο για να τους επιβαρύνει. Κι όμως, ο πρώτος καταδικάσθηκε πρωτόδικα σε πολυετή φυλάκιση, και ο δεύτερος σε ισόβια.
Στην περίπτωση του Κάντα, το έμβασμα των 500.000 μάρκων από τα KORNET θεωρήθηκε επιβαρυντικό στοιχείο και για την υπόθεση ΕΡΜΗΣ. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό στις δικογραφίες της Siemens. Έχει γίνει κατά κόρον από την ανάκριση, που «χρεώνει» τα ίδια εμβάσματα σε δύο και τρεις διαφορετικές περιπτώσεις, ελλείψει άλλων στοιχείων. Το ίδιο συμβαίνει και με άλλους κατηγορούμενους.
Αν και είμαστε γείτονες με τον Κάντα, η γνωριμία μας έγινε στο δικαστήριο, στη δίκη για τα γερμανικά υποβρύχια, τρία χρόνια μετά τις ομολογίες του, που έγινανΑπολογείται ο πρώην αν. διευθυντής Εξοπλισμών του ΥΠΕΘΑ | ΑΠΕ-ΜΠΕ τον Δεκέμβριο του 2013. Ήταν χωρίς δικηγόρο. Είχε επιστρέψει 11 εκατομμύρια πίσω στο δημόσιο από τα χρήματα που είχε στο εξωτερικό σε λογαριασμούς από τις «μίζες» και δεν μπορούσε να συνεχίσει να πληρώνει τον συνήγορό του Γιάννη Μαντζουράνη, με αποτέλεσμα ο τελευταίος να μην είναι σε θέση να τον υποστηρίξει σε κάθε δικάσιμο (ο Κάντας έχει 2-3 δικασίμους την εβδομάδα).
Το θέμα συζήτησης
Μετά το δικαστήριο αρχίσαμε να συναντιόμαστε στον «Πράπα», το γνωστό ζαχαροπλαστείο, προτού κρεμάσει την ταμπέλα ότι θα παραμείνει κλειστό για άγνωστο χρονικό διάστημα. Ο Κάντας είχε ένα θέμα σε κάθε συζήτησή μας. Μέχρι που με ρώτησε: «Αξίζει αυτό που έκανα, η συνεργασία με το ελληνικό κράτος;»
Είχε μόλις τελειώσει το δικαστήριο για τα αμφίβια συστήματα Zubr. Ο Κάντας καταδικάσθηκε εξαιτίας της δικής του ομολογίας, ενώ ο αντιπρόσωπος της εταιρείας που πούλησε τα συστήματα στο ελληνικό κράτος αθωώθηκε. «Λόγω αμφιβολιών…».
Το Β’ τριμελές εφετείο κακουργημάτων της Αθήνας εξέτασε τις καταγγελίες του Κάντα, που είχε δηλώσει στην ανακριτή ότι για την παραλαβή ενός καινούργιου και ενός παλιού αποβατικού τύπου Zubr, σύμβασης αξίας 101 εκατ. ευρώ (με τα ανταλλακτικά) είχε δοθεί «μίζα» στον ίδιο 380.000 δολαρίων «σε λογαριασμό του στην Dresdner Bank», για να μην παρακωλύσει-καθυστερήσει την υπογραφή της σύμβασης. Η σύμβαση είχε υπογραφεί τον Ιανουάριο του 2000, ένα τρίμηνο πριν από τις εκλογές, επί υπουργίας Άκη Τσοχατζόπουλου. Προϊστάμενός του ήταν ο Γ. Σμπώκος.
Στην υπόθεση των αμφιβίων Zubr, ο Κάντας καταδικάστηκε, όχι όμως ο αντιπρόσωπος. Ο τελευταίος αθωώθηκε λόγω αμφιβολιών
Αυτό που περιγράφει ο Κάντας είναι ένα είδος «γρηγορόσημου» που έπαιρνε για να μην φέρνει αντιρρήσεις στη γρήγορη διεκπεραίωση των συμβάσεων που εκκρεμούσαν. Δηλαδή ακόμα και αν δεν έπαιρνε ο ίδιος τις «μίζες», όπως είπε στον πρόεδρο του δικαστηρίου της Siemens όταν τον ρώτησε, «κάποιος άλλος θα τις έπαιρνε καθώς προϋπολογισμοί, τιμές και προθεσμίες είχαν ήδη συμφωνηθεί από άλλους».
Ο φερόμενος ως αντιπρόσωπος της ρωσικής εταιρείας που πούλησε στο ελληνικό δημόσιο τα αποβατικά, ο οποίος απηλλάγη κατά πλειοψηφία λόγω αμφιβολιών, είπε στους δικούς του ισχυρισμούς ότι οι αντιρρήσεις του Κάντα δεν θα είχαν καμία αξία στην εξέλιξη της σύμβασης, αλλά και ότι ο ίδιος δεν ήταν αντιπρόσωπος της ρωσικής εταιρείας. Μάρτυρας κατηγορίας πάντως τον διέψευσε, αναφέροντας ότι κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για τα Zubr ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας είχε βρεθεί στο στρατόπεδο Φακίνου, λίγα χιλιόμετρα από το κεντρικό κτίριο του Πενταγώνου, όπου στεγάζεται η γενική διεύθυνση εξοπλισμών.
Οι ελβετικές αρχές απάλλαξαν τον Κάντα γιατί θεώρησαν επαρκή τη συνεργασία που είχε μαζί τους
Ο Κάντας δεν «μίλησε» μόνο στην Ελλάδα. Το ίδιο έκανε και στις ελβετικές αρχές, που χάρη στον κατάλληλο χειρισμό εκ μέρους των συνηγόρων του αποφάσισαν να απελευθερώσουν –σπάνιο για τα ελβετικά δεδομένα– τις καταθέσεις του στις ελβετικές τράπεζες, ώστε να τις εισπράξει το ελληνικό δημόσιο στον ειδικό λογαριασμό που άνοιξε για να υποδεχθεί τέτοιου είδους πληρωμές (ο Κάντας ήταν ο πρώτος που επέστρεψε χρήματα στο ελληνικό δημόσιο από «μίζες»). Οι ελβετικές αρχές τον απάλλαξαν, θεωρώντας επαρκή την συνεργασία του μαζί τους.
Το αδιέξοδο
Κάποια στιγμή τον περασμένο Οκτώβριο, αποφάσισε να δώσει μια συνέντευξη στη μεγαλύτερη γερμανική εφημερίδα , την Sueddeutsche ZeitungΗ ιστοσελίδα της γερμανικής εφημερίδας . Συναντηθήκαμε στην καντίνα του κτιρίου της Καθημερινής με εκείνον και την Κριστιάνε Σλέτσερ, που επιμελείται την «βαριά» τρίτη σελίδα της εφημερίδας. Κι εκείνος μίλησε «από καρδιάς» για πάνω από δύο ώρες.
Στο ερώτημα αν έχει τύψεις για όσα έκανε, απάντησε «όχι», καθώς «η τιμή δεν θα άλλαζε αν δεν έπαιρνα τα χρήματα. Η τιμή είχε ήδη καθορισθεί για τα τανκς είτε για άλλα συστήματα και αγοράζαμε πάντα τα καλύτερα. Ήμουν αξιωματικός και μπορούσα να διακρίνω τι είναι καλό και τι όχι…».
Λίγες μέρες μετά τη συνέντευξη, ο Κάντας μου έδωσε ένα σημείωμα που έδειχνε το αδιέξοδό του: μια σειρά δικών για τον ίδιο που εκκρεμούσαν για το τέλος του 2017. «Είμαι κατηγορούμενος σε δίκες για τα παρακάτω εξοπλιστικά προγράμματα», έγραφε:
  • Σε 2ο βαθμό για το Επέκταση Επικοινωνιών Ζώνης μάχης ΕΡΜΗΣ ΙΙ
  • Σε 2ο βαθμό για τα Πλοία Ταχείας Μεταφοράς, Αερόστρωμνα ZUBR
  • Σε 1ο βαθμό για τα Συστήματα Ηλεκτρονικού Πολέμου (18 Παρεμβολέων και 11 Κέντρων Ακρόασης)
  • Σε 1ο βαθμό για τα Yποβρύχια
  • Σε 1ο βαθμό για το αντιαεροπορικό σύστημα Κ/Β STINGER, ASRAD
  • Σε 1o βαθμό για τα Αντιαεροπορικά Μικρού Βεληνεκούς OSA-AKM
  • Σε 1o βαθμό για το Αερομεταφερόμενο Σύστημα Εναέριας Επιτήρησης και Ελέγχου (ΑΣΕΠΕ) ERIEYE
Επίσης ακολουθούν οι δίκες:
  • Σε 1o βαθμό για τα Αυτοκινούμενα Πυροβόλα PzH – 2000
  • Σε 1ο βαθμό για Αντιαρματικά KORNET
Και αναμένονται βουλεύματα για άλλα εξοπλιστικά προγράμματα, που βρίσκονται σε φάση ανάκρισης.
Στο ίδιο σημείωμα έγραφε τα εξής: «Δυστυχώς δεν με ακολούθησε κανένας και το ξετύλιγμα στην αποκάλυψη της διαφθοράς έμεινε εκεί που το άφησα» και ότι «παρόλο που συνεργάστηκα με τις αρχές και επέστρεψα στο ελληνικό δημόσιο μέχρι και το τελευταίο ευρώ, για όλα όσα αποκάλυψα και που ήταν άγνωστα στις αρχές, είμαι κατηγορούμενος σε ισάριθμες δίκες».
Επίσης ότι «είμαι η μοναδική περίπτωση στα δικαστικά χρονικά, με το ελληνικό δημόσιο να διορίζει δικηγόρους» και ότι «σε αυτές τις περιπτώσεις, όταν οι κατηγορούμενοι βοηθούν στην καταπολέμηση της διαφθοράς, συνήθως μεταπίπτουν σε μάρτυρες κατηγορίας…».
Έναν μήνα αργότερα συμμετείχα σε ένα σεμινάριο του ΟΟΣΑ για τους μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος (whistleblowers)Συνέδριο του ΟΟΣΑ για την προστασία μαρτύρων δημοσίου συμφέροντος. Mίλησα για την περίπτωσή του διότι άρχισε να με απασχολεί τι νόημα έχει όλο αυτό (ο Κάντας έμεινε και 18 μήνες προφυλακισμένος και τώρα κινδυνεύει να πάει ξανά φυλακή παρά τις διαβεβαιώσεις που του είχε δώσει ο ανακριτής Μαλλής ότι «αν συνεργασθεί με ένα δικαστήριο καθάρισε»).
Με πλησίασε μια δικηγόρος από τη γενική γραμματεία διαφθοράς που ήξερε τη δουλειά της. Μου είπε ότι ο Κάντας πρέπει να τιμωρηθεί για όσα έκανε, παρά τη συνεργασία του με τις αρχές, για λόγους που έχουν σχέση με την αξιοπιστία του συστήματος των ποινών. Την ρώτησα αν τα πράγματα γίνουν έτσι, τι μήνυμα θα πάρει ο επόμενος, που θα βρεθεί στη θέση του;
Η απόρριψη
Στις 27 Φεβρουαρίου 2018, το συμβούλιο εφετών απέρριψε το αίτημα του Κάντα για άρση των περιοριστικών όρων, θεωρώντας ότι μια εξαίρεση που του είχε γίνει για να επισκέπτεται την αδελφή του στην Κέρκυρα, ήταν επαρκής. Εισηγητής ήταν ένας εξαιρετικός εισαγγελέας, ο κ. Στάθης Βεργώνης, που θεώρησε ότι δεν υπάρχει κάποιο άλλο στοιχείο «πλην της συμπεριφοράς του Κάντα στην ανάκριση», που να δικαιολογεί αλλαγή των όρων υπό τους οποίους είναι «ελεύθερος».
Οι μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος έχουν όλοι το ίδιο συναίσθημα όταν ξεχαστεί η υπόθεση: της εγκατάλειψης
Έπειτα οι επαφές μας αραίωσαν. Μέχρι που ο Αντώνης Κάντας με πήρε τηλέφωνο να μου πει ότι μπήκε στην κλινική. Έχω δουλέψει με αρκετούς whistleblowersΗ ευρωπαϊκή αριστερά θέσπισε βραβείο για μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος και δημοσιογράφους στη ζωή μου και όλοι έχουν το συναίσθημα ότι αφού κάνουμε «το κομμάτι μας», τους εγκαταλείπουμε, εμείς οι δημοσιογράφοι, οι αρχές και όλοι όσοι δείχνουν αρχικά ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Έπειτα πρέπει να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους, φορτωμένοι με το διπλό κοινωνικό στίγμα του ρουφιάνου και μιζαδόρου και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Ο Αντώνης Κάντας δεν αποτελεί εξαίρεση.

Συμπαρουσιάζει την εκπομπή Ιστορίες στο ΣΚΑΪ από το 2016. Μετά από 7 χρόνια ως ανταποκριτής για ελληνικά μέσα ενημέρωσης στη Γερμανία, συνεργάστηκε με την εκπομπή Μαύρο Κουτί 

«Στην Ελλάδα ομιλούν οι σοφοί και αποφασίζουν οι αμαθείς»…

Αυτό είχε διαπιστώσει και διατυπώσει τον 6ο π.Χ. αιώνα ο Σκύθης φιλόσοφος Ανάχαρσις και η ιστορία του Ελληνισμού τον επιβεβαιώνει…

Ερευνα: Η ανοσοθεραπεία αποτελεί το μέλλον της αντικαρκινικής θεραπείας 

Οι καρκινοπαθείς προχωρημένου σταδίου στους πνεύμονες πρέπει να κάνουν ανοσοθεραπεία σε συνδυασμό με χημειοθεραπεία.
Αυτό προτού προχωρήσουν σε χειρουργική αφαίρεση όγκων, καθώς με αυτό τον τρόπο αυξάνουν σημαντικά τις πιθανότητες επιβίωσής τους σε σχέση με όσους έχουν κάνει μόνο χημειοθεραπεία.
Αυτό δείχνει μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, που χαιρετίσθηκε ως ορόσημο από τους ογκολόγους για τη θεραπεία του καρκίνου του πνεύμονα.
Η έγκαιρη ενεργοποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος μειώνει σε μεγάλο βαθμό τον κίνδυνο να υποτροπιάσει ο καρκίνος και να υπάρξουν μεταστάσεις μετά την χειρουργική επέμβαση.
Οι ογκολόγοι των πανεπιστημίων Νέας Υόρκης και Τζονς Χόπκινς και του Αντικαρκινικού Κέντρου Memorial Sloan Kettering, με επικεφαλής τη δρα Λίνα Γκάντι, έκαναν τη σχετική ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Ένωσης Έρευνας για τον Καρκίνο στο Σικάγο, καθώς και ανάλογη δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «The New England Journal of Medicine», σύμφωνα με τους  «Τάιμς της Νέας Υόρκης» και την «Ουάσιγκτον Ποστ».
Οι γιατροί σχεδιάζουν ήδη να κάνουν κλινικές δοκιμές της μεθόδου σε ασθενείς με άλλες μορφές καρκίνου (αίματος, παχέος εντέρου και ωοθηκών), κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια γενικότερη αναθεώρηση της αντικαρκινικής θεραπείας.
Η διπλά «τυφλή» κλινική δοκιμή φάσης 3 σε 616 ασθενείς με μεταστατικό καρκίνο του πνεύμονα -όπου έγινε παράλληλη χρήση ψευδοφαρμάκου» (πλασίμπο)- έδειξε ότι η τεχνική είναι ασφαλής και ότι σχεδόν οι μισοί (το 45%) ανταποκρίθηκαν τόσο καλά, ώστε οι μετέπειτα εξετάσεις τους εμφάνισαν ελάχιστα ίχνη εναπομείναντος καρκίνου.
Συνολικά, η επιβίωση των ασθενών επί 18 μήνες χωρίς υποτροπή έφθασε το 73%, έναντι περίπου 50% που είναι ο σημερινός μέσος όρος μόνο με τη χρήση χημειοθεραπείας (μείωση κατά 51% της πιθανότητας θανάτου).
Στο παρελθόν φάρμακα ανοσοθεραπείας είχαν δοθεί σε καρκινοπαθείς μετά την χειρουργική επέμβαση, αλλά με πολύ περιορισμένη επιτυχία. Όμως με τη νέα συνδυαστική μέθοδο, που αποκαλείται Keynote-189, όταν προηγήθηκε η ανοσοθεραπεία (με το φάρμακο Keytruda ή pembrolizumab της Merck) και συνδυάσθηκε με χημειοθεραπεία, τα αποτελέσματα ήσαν πολύ πιο θετικά.
Η αρμόδια εποπτική Αρχή των ΗΠΑ, η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA), έχει ήδη εγκρίνει τη νέα συνδυαστική ανοσοθεραπεία-χημειοθεραπεία στη βάση μιας προηγούμενης μικρής αλλά ελπιδοφόρας κλινικής δοκιμής.
Προ ημερών η Merck ανακοίνωσε ότι, σύμφωνα με μια άλλη κλινική δοκιμή, το Keytruda ακόμη και από μόνο του, χωρίς χημειοθεραπεία, παρατείνει την επιβίωση των ασθενών. Οι ογκολόγοι δήλωσαν ότι θα περιμένουν να δουν περισσότερες λεπτομέρειες, προτού αποφασίσουν κατά πόσο θα χρησιμοποιήσουν αυτόνομα την ανοσοθεραπεία ή σε συνδυασμό με χημειοθεραπεία.
Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται πως η ανοσοθεραπεία αποτελεί το μέλλον της αντικαρκινικής θεραπείας, όπως έδειξαν και τα αποτελέσματα άλλων κλινικών ερευνών που ανακοινώθηκαν στο ίδιο ιατρικό συνέδριο. Για παράδειγμα, δύο άλλα φάρμακα ανοσοθεραπείας, τα Opdivo και Yervoy της Bristol-Myers Squibb, που δοκιμάσθηκαν σε ασθενείς με μια άλλη μορφή καρκίνου του πνεύμονα, παρέτειναν σημαντικά το χρονικό διάστημα που η ασθένεια δεν εμφάνισε επιδείνωση, σε σχέση με όσους είχαν κάνει μόνο χημειοθεραπεία.
Είναι πάντως νωρίς ακόμη να ειπωθεί κατά πόσο αυτή η συνδυαστική ανοσοθεραπεία οδηγεί όντως σε ουσιαστική παράταση της επιβίωσης των ασθενών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Νέα εποχή για την Κούβα –Κλείνει το κεφάλαιο των Κάστρο, δείτε τον νέο ηγέτη

Ένας ιστορικός κύκλος κλείνει στην Κούβα, κι ένας νέος ανοίγει καθώς για πρώτη φορά από το 1959 θα αναλάβει τα ηνία της χώρας πολιτικό πρόσωπο, που δεν ανήκει στην οικογένεια Κάστρο.
Οι εργασίες της ολομέλειας του κοινοβουλίου της Κούβας για την εκλογή του διαδόχου του προέδρου Ραούλ Κάστρο, επισπεύστηκαν κατά ένα 24ωρο, θα αρχίσουν αύριο Τετάρτη και θα αποπερατωθούν σε δύο ημέρες με μια μυστική ψηφοφορία.
Δώδεκα χρόνια αφότου διαδέχθηκε στην προεδρία τον μεγαλύτερο αδελφό του Φιντέλ, ο 86χρονος Ραούλ Κάστρο ανακοίνωσε ότι θα παραδώσει τη σκυτάλη την Πέμπτη οδηγώντας τη νήσο σε νέα εποχή.
Η ημερομηνία που επελέγη για την ιστορική μεταβίβαση της εξουσίας στην Κούβα, η 19η Απριλίου, συμπίπτει με την 57η επέτειο της επικράτησης των κουβανικών δυνάμεων μετά την εισβολή στον Κόλπο των Χοίρων, που για την Αβάνα αποτέλεσε «την πρώτη ήττα του ιμπεριαλισμού των γιάνκηδων στη Λατινική Αμερική», το 1961.
Ο Ραούλ Κάστρο και ο Μιγκέλ Ντίας-Κανέλ, που αναμένεται να αναλάβει τα ηνία της Κούβας
Ο Ραούλ Κάστρο και ο Μιγκέλ Ντίας-Κανέλ, που αναμένεται να αναλάβει τα ηνία της Κούβας
«Διανύσαμε έναν μακρύ δρόμο… ώστε να είναι ευτυχισμένα τα παιδιά μας, τα σημερινά και εκείνα στο μέλλον», είπε ο Κάστρο σε μια από τις τελευταίες του ομιλίες.
Βρίσκεται στην εξουσία από το 2006, όταν παρέλαβε τη σκυτάλη από τον άρρωστο αδελφό του Φιντέλ, ο οποίος είχε ανέβει στην εξουσία με την επανάσταση του 1959.
Οι δυο τους, ο λίδερ μάσιμο κι ο νεότερος αδελφός του Ραούλ, κυβέρνησαν την Κούβα επί σχεδόν έξι δεκαετίες καθιστώντας την σημαντικό παίκτη στη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου και διατηρώντας ζωντανό το κομμουνιστικό σύστημα στη χώρα παρά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ.
Ποιος είναι ο νέος ηγέτης της Κούβας
Τα 605 μέλη του κοινοβουλίου της Κούβας αναμένεται να αναδείξουν στην προεδρία της χώρας το δεξί χέρι του Ραούλ από το 2013, τον 57χρονο πρώτο αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Μιγκέλ Ντίας-Κανέλ, ο οποίος ανήκει στη νέα γενιά των πολιτικών στη νήσο και δεν έζησε την επανάσταση του 1959.

Φυτέψτε Αυτά τα Φυτά Κοντά στο Αμπέλι για να Παράγετε Περισσότερα Σταφύλια!

Η καλλιέργεια ενός αμπελώνα είναι μια εξαιρετικά απαιτητική ασχολία∙ είτε διότι είμαστε λάτρεις του κρασιού, είτε επειδή θέλουμε να φάμε τα δικά μας σταφύλια, είτε διότι θέλουμε να κάνουμε τη δική μας μουσταλευριά, ή το δικό μας γλυκό του κουταλιού, είτε για να έχουμε ένα υπέροχο, σκιερό μέρος στην αυλή μας να απολαμβάνουμε τη φύση το καλοκαίρι.
Σε κάθε περίπτωση, εάν θέλουμε το αμπέλι μας να αποδώσει όσο καλύτερα γίνεται, θα πρέπει να του βρούμε μια πολύ καλή παρέα και να κάνουμε αυτό που λέγεται συγκαλλιέργεια! Τα φυτά που κάνουν καλή παρέα με το αμπέλι είναι εκείνα που δανείζουν τις ωφέλιμες ιδιότητές τους στο αμπέλι και το προστατεύουν από εχθρούς και ασθένειες η βελτιώνουν τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά των καρπών του ή το βοηθούν να αναπτυχθεί και να μεγαλώσει. Έτσι, προκύπτει η ερώτηση, τι να φυτέψουμε γύρω από τα σταφυλάκια μας;

Συγκαλλιέργεια με το αμπέλι!

Η συγκαλλιέργεια είναι μια παλιά, παραδοσιακή τεχνική, όπου φυτεύει κανείς διαφορετικά φυτά σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους για να ωφελείται το ένα φυτό από το άλλο. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγει κανείς τα παράσιτα, τις ασθένειες, βελτιώνεται η δομή και η σύσταση του εδάφους, προστατεύονται τα ωφέλιμα έντομα και παρέχεται σκιερό μέρος για τα ευαίσθητα φυτά.
Η συγκαλλιέργεια ενδεχομένως να ενεργεί και ως φυσική πέργκολα (στήριγμα), να καθυστερεί την ανάπτυξη παρασίτων και να διατηρεί την υγρασία.
Υπάρχουν αρκετά φυτά που αναπτύσσονται πολύ καλά όταν είναι δίπλα σε αμπέλια. Φροντίστε να επιλέξτε παρέα με την οποία το αμπέλι έχει παρόμοιες καλλιεργητικές απαιτήσεις. Με άλλα λόγια, το αμπέλι χρειάζεται ηλιοφάνεια, ζεστό ήλιο που θα δώσει μια μέτρια θερμοκρασία, επαρκή υγρασία και ένα καλά αποστραγγιζόμενο έδαφος, οπότε η παρέα φυτών που θα επιλέξουμε θα πρέπει να έχει παρόμοιες απαιτήσεις.

Τι μπορούμε να φυτέψουμε γύρω από το αμπέλι μας.

Μια εξαιρετική παρέα για τα σταφυλάκια μας είναι:
• Ρίγανη
• Βασιλικός
• Φασόλια
• Μούρα
• Τριφύλλι
• Ύσσωπος ο φαρμακευτικός (βότανο)
• Γεράνι
• Μπιζέλια
Στην περίπτωση του ύσσωπου, οι μέλισσες λατρεύουν τα λουλούδια του, ενώ το υπόλοιπο φυτό διώχνει τα έντομα και βελτιώνει τη γεύση των σταφυλιών.
Τα γεράνια αποτρέπουν επίσης έντομα, όπως τα τζιτζίκια.
Τα μούρα παρέχουν καταφύγιο για ωφέλιμες παρασιτικές σφήκες, οι οποίες σκοτώνουν και τα αυτά των τζιτζικιών.
Το τριφύλλι αυξάνει τη γονιμότητα του εδάφους και είναι εξαίρετο κάλυμμα για το έδαφος, ενώ δίνει πολύ καλή οργανική ύλη και ρυθμίζει και σταθεροποιεί το άζωτο.
Τα λαχανικά που αναφέρονται δρουν περίπου με τον ίδιο τρόπο και μας δίνουν και μια δεύτερη κατακόρυφη απόδοση εάν τα φυτέψουμε αφού ριζώσει το αμπέλι μας και διαμορφωθεί ο σκελετός του. Τα φασόλια και τα άλλα αναρριχώμενα τότε δημιουργούν μια υπέροχη πέργκολα μαζί με το αμπέλι.
Υπάρχουν και φυτά που κάνουν καλή παρέα με το αμπέλι μας λόγω της ιδιότητάς  τους να απομακρύνουν τα παράσιτα έντομα. Ας δούμε μερικά αρωματικά φυτά, όπως:
• Σκόρδο
• Σχοινόπρασο
• Δενδρολίβανο
• Θηράνθεμις
• Μέντα
Τα σταφύλια δεν τα πάνε καλά μόνο με τα βότανα και τα λουλούδια που αναφέρθηκαν αλλά και με ορισμένα δέντρα. Τα πάνε περίφημα όταν τα φυτεύουμε κάτω από φτελιέςή μουριές, κάτω από τις οποίες συνυπάρχουν ειρηνικά.
Παρατήρηση: όπως και εμείς οι άνθρωποι δεν ταιριάζουμε με όλους, έτσι και το αμπέλι. Δεν φυτεύουμε ποτέ αμπέλι δίπλα στο λάχανο ή ραπάνια.
Κείμενο – Απόδοση, Λ.Τ.