Κύπρος: Στο 4,2% η ανάπτυξη

Η Ελληνική Τράπεζα εκτιμά ότι το 2018 η κυπριακή οικονομία θα αναπτυχθεί με ρυθμό 4,2%. Η ανάπτυξη αναμένεται ότι θα υποστηριχθεί κυρίως από την ιδιωτική κατανάλωση, τις επενδύσεις και από τη συνεχή βελτίωση στην αγορά εργασίας. Η ανεργία αναμένεται να μειωθεί στο 9,2% το 2018, ενώ ο πληθωρισμός να παραμείνει σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, γύρω στο 0,5%.
Στον κομμουνισμό δεν θα είναι πια με τίποτα ο χρόνος εργασίας , αλλά ο διαθέσιμος χρόνος το μέτρο του πλούτου …

Έλεγε και σωστά πράγματα ο Μάρξ !!

Διάσημα σπίτια 
Οικία Ανδρέα Εμπειρίκου
Στην οδό Αινιάνος βρισκόταν η οικία του ποιητή Α. Εμπειρίκου, στην οποία σύχναζαν ποιητές και διανοούμενοι της γενιάς του 30. Εκεί πρωτοδιαβάστηκαν τα έργα του ίδιου του Εμπειρίκου αλλά και η Αμοργός του Νίκου Γκάτσου και ο Μπολιβάρ του Ν. Εγγονόπουλου.
«Είχαμε άλλωστε, τώρα αποκτήσει για τις βραδινές ώρες, ένα άλλο καταφύγιο, το καινούργιο σπίτι του Ανδρέα Εμπειρίκου στην οδό Γεωργίου Αινιάνος. Οι τακτικές συγκεντρώσεις της Πέμπτης, που κρατήσανε σε όλο το διάστημα της Κατοχής, και ακόμα – αλλά όχι με την ίδια ζωηρότητα – μετά την Απελευθέρωση έγιναν ιστορικές. Εκεί στις δυο συνεχόμενες αίθουσες που η μια τους πλευρά ήταν σκεπασμένη ως πάνω με βιβλία και οι άλλες με έργα του Yves Tanguy και του Max Ernst, στριμωγμένοι σε πολυθρόνες, καναπέδες, καρέκλες, καρεκλάκια, κι οπουδήποτε αλλού βρίσκαμε, πολλές φορές χάμου, πάνω σε μαξιλάρια, παρακολουθούσαμε τον οικοδεσπότη μας να διαβάζει με τη ζεστή, χαρακτηριστική φωνή του, που ήξερε τόσο καλά να παρακολουθεί και να χρωματίζει τις πιο παραμικρές διακυμάνσεις του κειμένου, όλα τα καινούργια τότε έργα του τα «Γραπτά» πρώτα-πρώτα, το «Αργώ ή Πλους αεροστάτου» και, τέλος, το μεγάλο, χιλίων σελίδων, μυθιστόρημά του «Ο μέγας Ανατολικός».
Οδυσσέας Ελύτης «Το χρονικό μιας δεκαετίας».
πηγή thetoc.gr


ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ ΑΝΤΡΕ ΣΤΗ ΡΩΜΗ


Για να ανακηρυχθεί κάποιος άγιος από την Καθολική Εκκλησία, θα πρέπει να έχει κάνει τουλάχιστον δύο θαύματα τα οποία δεν μπορούν να εξηγηθούν επιστημονικά,
 Ο Alfred Bessette, γνωστός επίσης και ως Άγιος Αδελφός Αντρές λέγεται ότι έκανε δύο τέτοια θαύματα τα οποία αναγνωρίστηκαν επίσημα από τη Ρώμη.
 Εκατοντάδες σελίδες ιατρικών μελετών πιστοποιούν ότι δεν υπάρχει καμία ιατρική εξήγηση για την ίαση καρκινοπαθούς όταν εκείνος προσευχήθηκε στον αδελφό Αντρέ. 
Το δεύτερο περιστατικό αφορά ένα μικρό αγοράκι το οποίο βρισκόταν σε κώμα και ξύπνησε όταν κάποιο μέλος της οικογένειάς του προσευχήθηκε στον άγιο. 



ΤΑ ΖΩΑ ΠΟΥ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ

Μια στο τόσο συμβαίνει να πεθαίνουν κάποια ζώα κατά χιλιάδες χωρίς καμία λογική εξήγηση. Αυτό συνέβη στο Αρκάνσας το 2011 όταν σχεδόν 5.000 κοτσύφια έπεσαν νεκρά από τον ουρανό. 
Το 2009 διάφορα ζώα, όπως εκατομμύρια σαρδέλες, χιλιάδες φλαμίνγκο και εκατοντάδες πιγκουίνοι καθώς και 60 περίπου πελεκάνοι βρέθηκαν νεκρά σε ακτή της Χιλής.
 Πολλοί το απέδωσαν στην κλιματική αλλαγή, κάτι που θα μπορούσε να εξηγήσει και την εξαφάνιση του 30% των μελισσών σε παγκόσμιο επίπεδο το 2010.
Το σήμα που μας άφησε άφωνους!

Στις 15 Αυγούστου του 1977 ο αστρονόμος Jerry R. Ehman άκουσε ένα δυνατό ραδιοσήμα του οποίου η διάρκεια ξεπερνούσε το ένα λεπτό προερχόμενο από τον αστερισμό του Τοξότη. Το σήμα, το οποίο δεν επαναλήφθηκε ποτέ, εξακολουθεί να αποτελεί ακόμη και σήμερα ένα μυστήριο για τους αστρονόμους, ειδικά επειδή προέρχετο από τη συχνότητα την οποία μέχρι τότε πίστευαν ότι ενδεχομένως να χρησιμοποιήσουν οι εξωγήινοι για να επικοινωνήσουν με τη γη. Το σήμα ονομάστηκε Wow! από την ενθουσιώδη σημείωση του Ehman.
 Από το βιβλίο του Αρθούρ Σοπενχάουερ η τέχνη να ζεις με τις γυναίκες

η ανοησία δεν είναι επιβλαβής στις σχέσεις μας με τις γυναίκες, μάλλον , η υπέρμετρη εξυπνάδα, η ακόμη και η ιδιοφυΐα θα μπορούσε , ως ανωμαλία ,να επιδράσει αρνητικά. Γι’ αυτό και βλέπουμε πολύ συχνά κακάσχημους χαζούς και άξεστους  άνδρες να έχουν μεγαλύτερη επιτυχία στις γυναίκες από άλλους που είναι μορφωμένοι, καλλιεργημένοι  και αξιαγάπητοι.

«Κάηκε» η Ν. Φιλαδέλφεια για το πρωτάθλημα της ΑΕΚ -Βγήκαν στους δρόμους [εικόνες]

Περίμεναν 24 χρόνια για να ζήσουν αυτή τη στιγμή. Και μόλις ακούστηκε το τελευταίο σφύριγμα στο ΟΑΚΑ, όπου η ΑΕΚ εξασφάλισε μαθηματικά το πρωτάθλημα με τη νίκη επί του Λεβαδειακού, οι φίλαθλοι της ομάδας βγήκαν στους δρόμους στη Ν. Φιλαδέλφεια.
Με καπνογόνα, σημαίες και κασκόλ στα χέρια και φωνάζοντας ρυθμικά συνθήματα, οι υποστηρικτές των «κιτρινόμαυρων» ξέσπασαν σε ξέφρενους πανηγυρισμούς στους δρόμους της περιοχής, πανηγυρίζοντας την κατάκτηση του πρωταθλήματος.

Η Μητέρα γη: Γεω-ηθική


«Διδάξτε τα παιδιά σας αυτό που διδάξαμε στα δικά μας, ότι η Γη είναι η μάνα μας. Ό,τι παθαίνει η Γη παθαίνουν και τα τέκνα της Γης. Όταν οι άνθρωποι φτύνουν στο χώμα, φτύνουν στους εαυτούς τους». 
Η Παγκόσμια Ημέρα του Πλανήτη Γη, η 22α Απριλίου, δεν είναι μόνο μια ημέρα απολογισμού των πεπραγμένων μας στο χώρο της βιοσφαίρας αλλά και μια ευκαιρία για προβληματισμό για τη στάση του ανθρώπου προς τη Μητέρα Γη.
Η πρώτη θεότητα που λάτρεψαν οι άνθρωποι από την προϊστορική εποχή ήταν η Γη, η Γαία των αρχαίων Ελλήνων. Οι πρώτοι άνθρωποι, άοπλοι και αδύναμοι απέναντι στα φαινόμενα της φύσης, τη θεοποίησαν, προσπαθώντας να την εξευμενίσουν. Γιατί η φύση εκτός από την ευεργετική για τον άνθρωπο πλευρά της, έχει και την καταστροφική πλευρά. Και απαιτεί από τους ανθρώπους να τη σέβονται, να υπολογίζουν τις δυνάμεις που κρύβει στα έγκατά της. Τα «μεγάλα έργα» πολλές φορές πληγώνουν βάναυσα τη φύση, ενώ ταυτόχρονα γίνονται με κριτήριο το κέρδος και όχι τις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων. Ας δούμε, λοιπόν, τον ανθρώπινο πολιτισμό σαν ένα κομμάτι της φύσης και όχι σαν κυρίαρχο και εξουσιαστή της.
Ο άνθρωπος κατά το μετασχηματισμό του από βιολογικό σε πνευματικό ον συνειδητοποίησε την ανωτερότητά του έναντι όλων των άλλων έμβιων όντων του πλανήτη. Αυτή όμως, η συνειδητοποίηση της πνευματικής του υπεροχής τον οδήγησε σε μια ανθρωποκεντρική θεώρηση της ζωής. Άρχισε να νιώθει τη μοναδικότητα των ικανοτήτων που έκρυβε και ως ένα βαθμό εξέφραζε με εγωιστικό τρόπο αυτή του την πνευματική ιδιαιτερότητα. Αποτέλεσμα αυτής της εγωιστικής συμπεριφοράς ήταν και είναι η καταστροφή του περιβάλλοντος. Η ανθρώπινη συμπεριφορά εμπεριέχει στοιχεία επιβολής εξουσίας σε ένα χώρο που συνιστά τη βασικότερη προϋπόθεση της βιολογικής του επιβίωσης. Ο ανθρώπινος, λοιπόν, παραλογισμός έναντι του οικοσυστήματος επιβάλλει μια επαναξιολόγηση στόχων και προτεραιοτήτων.
Επιβάλλεται, δηλαδή, ο πολιτισμός μας να απεγκλωβιστεί από τον ανθρώπινο ναρκισσισμό και να δομήσει τη μελλοντική του συμπεριφορά σε μια «γεωκεντρική φιλοσοφία». Μπορεί ο άνθρωπος να είναι το εξυπνότερο ον του πλανήτη αλλά δεν συνιστά κατ’ ανάγκην και το σημαντικότερο κρίκο της αλυσίδας του οικοσυστήματος. Η σωτηρία της Γης και η διατήρηση της ισορροπίας του οικοσυστήματος αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα και απώτατο στόχο του ανθρώπου. Η Γη εξακολουθεί να παραμένει ο βασικός τροφοδότης του ανθρώπινου είδους, ανεξάρτητα από τα επιστημονικά και τεχνολογικά επιτεύγματά του. Επιβάλλεται, δηλαδή, ο άνθρωπος να συμπεριφέρεται με σεβασμό και ευθύνη προς το φυσικό περιβάλλον. Αυτό, όμως, προαπαιτεί την καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης και την απεξάρτηση από την αλαζονεία του ατομοκεντρικού του πνεύματος.
«Είμαστε ένοικοι και όχι ιδιοκτήτες» του πλανήτη. Η νέα, λοιπόν, αντίληψη της θέσης του ανθρώπου στο σύμπαν συνεπάγεται και μια εκ θεμελίων αλλαγή στην καταναλωτική του συμπεριφορά. Ο σύγχρονος, δηλαδή, καταναλωτής πρέπει να κατανοήσει πως ο πλανήτης δεν αποτελεί μια ανεξάντλητη πηγή πρώτων υλών ούτε πως η ισορροπία του οικοσυστήματος είναι άτρωτη από τον παραλογισμό του. Όλα υπακούουν στη λογική ενός άκρατου ντετερμινισμού και κάθε υπερβολή από μέρους του ανθρώπου θέτει εν αμφιβάλω και την ίδια την επιβίωσή του. Μόνο, λοιπόν, εάν τοποθετήσουμε τη Γη στο κέντρο του ενδιαφέροντός μας μπορούμε να ελπίζουμε σε ένα μέλλον με προοπτική.

Ο Ένγκελς προειδοποιούσε τους σύγχρονούς του για την αφελή αισιοδοξία της τότε κυρίαρχης ιδεολογίας: «Τα γεγονότα μας θυμίζουν στο κάθε βήμα ότι δεν εξουσιάζουμε διόλου τη φύση όπως ένας κατακτητής έναν ξένο λαό, σαν κάποιος που θα βρισκόταν έξω από τη φύση, αλλά ότι της ανήκουμε με τη σάρκα, το αίμα και τον εγκέφαλό μας, ότι υπάρχουμε στον κόλπο της και ότι ολόκληρη η εξουσία μας πάνω σ’ αυτήν βρίσκεται στο πλεονέκτημά μας, απέναντι στα άλλα όντα, να γνωρίζουμε τους νόμους της και να μπορούμε να τους εκμεταλλευτούμε με σύνεση»
Μια αλλαγή στάσης απέναντι στη φύση είναι απαραίτητη. Πρέπει να απαλλαγούμε από τα φαντάσματα της κυριαρχίας και της απεριόριστης επέκτασης, να σταματήσουμε τη χωρίς όρια εκμετάλλευση του πλανήτη μας, να συμβιώσουμε ερωτικά μαζί του. Αλλά αυτό απαιτεί και μιαν άλλη στάση όσον αφορά στο συνολικό προσανατολισμό της κοινωνικής ζωής, όσον αφορά στα ανθρώπινα όντα στην κοινωνία˙ η ευθύνη όλων απέναντι στο περιβάλλον δεν μπορεί να διαχωριστεί από την ευθύνη όλων απέναντι στις δημόσιες υποθέσεις. Οικολογία και ριζοσπαστικοποίηση της δημοκρατίας είναι, στις σύγχρονες συνθήκες, αδύνατο να διαχωρισθούν.
Η προστασία επομένως του περιβάλλοντος και η διατήρηση της οικολογικής ισορροπίας αποτελούν πρώτιστο καθήκον του σύγχρονου ανθρώπου. Διαφορετικά το «δικαστήριο του μέλλοντος» θα μας καταδικάσει αυστηρά για το μέγιστο των αδικημάτων, τη Μητροκτονία. Και όλα αυτά γιατί η σύγχρονη γενιά επέφερε θανάσιμα πλήγματα στο σώμα της Μητέρας – Γης υπερβαίνοντας το μέτρο και επιδεικνύοντας μια αλαζονική συμπεριφορά. Επειδή λοιπόν «οι καιροί ου μενετοί» καθίσταται αναγκαία μια «γεωκεντρική» αντίληψη της πραγματικότητας που θα μας βοηθήσει να επανασυμφιλιωθούμε με τη φύση αντιμετωπίζοντάς την με δέος και αγάπη.
 Η Γη επομένως είναι το όλον και εμείς το μέρος. Ο άνθρωπος οφείλει να υπηρετεί τις αναγκαιότητες της φύσης και όχι από μικρόνοια να προσπαθεί να την εκδικηθεί«Γι’ αυτό πρέπει να εγκαταλείψουμε το σχέδιο κυριαρχίας μας πάνω στη Γη και να γίνουμε συγκυβερνήτες της βιόσφαιρας» (Εντγκάρ Μορέν)

***

Ηλίας Γιαννακόπουλος
Φιλόλογος 
Αντικλείδι , http://antikleidi.com