Τα 8 μεγαλύτερα κλισέ για την Κρήτη
|
248
|
SHARES
1. Ο τοπικισμός
2. Τα όπλα

Όταν οδηγείς σε κάτι απομονωμένα χωριά της Κρήτης και βλέπεις ‘γαζωμένες’ τις πινακίδες, ε τότε μάλλον κάποιος πιστολέρο έκανε εξάσκηση στη σκοποβολή. Προσωπικά δεν έχω δει κάποιον Κρητικό με το όπλο στο ζωνάρι, αλλά έχω ακούσει πολλούς να αφήνουν να εννοηθεί πως υπάρχει ένα όπλο στο σπίτι για… παν ενδεχόμενο. Και σε αυτές τις περιπτώσεις κοιτάζω να μην είμαι εγώ το παν ενδεχόμενο.
3. Οι μαντινάδες
4. Η φιλοξενία
5. Ο ΟΦΗ

Ο ΟΦΗ είναι η αγάπη των Κρητικών και δη των Ηρακλειωτών. Στους τοίχους συνθήματα για τον ΟΦΗ, στις καφετέριες συζητήσεις για τον ΟΦΗ, ο Νίκος Παπαδόπουλος και πολλοί ποδοσφαιριστές κάνουν τις βόλτες τους στο κέντρο, συσπείρωση τον τελευταίο καιρό μετά την πρωταθληματική πορεία στη Football League και την άνοδο, άναψαμε φωτιά και μεγαλώνει κλπ. Λογική η αγάπη για την ομάδα του τόπου σου, αν και στην Κρήτη έχει σημαντικό μερίδιο και ο Ηρόδοτος, ειδικά στην Αλικαρνασσό, ειδικά τώρα που ανέβηκε στη Γ’ Εθνική μετά από 30 τόσα χρόνια.
6. Η κόντρα ανάμεσα στα Χανιά και το Ηράκλειο
7. Το μουστάκι
8. Η κρητική κουζίνα
Και τα λέμε και τα γράφουμε. Από τις καλύτερες. Τα πάντα όλα. Γαμοπίλαφο, ντολμαδάκια, πίτες, κρέατα, αντικριστό, άντε να βάλω και τους χοχλιούς για αυτούς που τρελαίνονται (με ανώμαλους δεν μιλάω!) Η κρητική κουζίνα έχει όλα τα καλά, τα χορταστικά, αυτά που θα σε κάνουν να επισκεφτείς πολλές φορές το νησί. Στην Κρήτη έχουν και καλό κρασί. Φυσικά έχουν και τη ρακή (ή ρακί, για να μην έχουμε γκρίνιες). Και τι δεν έχουν. Να είσαι διαιτολόγος και να ανοίξεις γραφείο στην Κρήτη. Δεν στο συνιστώ.
|
|
Σήμερα ο Ευκλείδης Τσακαλώτος χαρίζει 24 δισ. ευρώ

Επιστρέφοντας από τις ΗΠΑ χωρίς ούτε ένα δολάριο στις αποσκευές του, χωρίς ούτε καν υπόσχεση επενδύσεων από τους διαχειριστές κεφαλαίων που συνάντησε στη Νέα Υόρκη και τη Βοστόνη, ο Ευκλείδης Τσακαλώτος προσγειώνεται στην πραγματικότητα των Βρυξελλών.
Την ώρα που προσπαθούσε να πείσει τους Αμερικανούς επενδυτές να τοποθετηθούν στην Ελλάδα, ο εκπρόσωπος του κορυφαίου εργοδοτικού φορέα, ο πρόεδρος του ΣΕΒ προειδοποιούσε ότι η κυβέρνηση είναι δίγλωσση και ξεκίνησε ήδη το ξήλωμα των μεταρρυθμίσεων, αρχίζοντας από το εργασιακό.
Στις Βρυξέλλες, ο… γνωστός ευρωπαίος αξιωματούχος που πάντα ενημερώνει τους δημοσιογράφους πριν τη συνεδρίαση του Eurogroup, προειδοποίησε τον Έλληνα υπουργό Οικονομικών για το τι θα αντιμετωπίσει: «Δεν είναι συνετό από την πλευρά της Ελλάδας να συζητά αντιστροφή ψηφισμένων μεταρρυθμίσεων».
Η Ελλάδα επισήμως επιστρέφει στους «θεσμούς» τα 24 δισ. ευρώ που δεν χρησιμοποίησε από τα 86 δισ. του Μνημονίου ΙΙΙ. Είναι λεφτά που θα μπορούσαν να είναι διαθέσιμα, με κόστος 0,8% έως 1,2% και να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη στη χώρα. Ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών προτίμησε την «καθαρή έξοδο» δηλαδή να δανείζεται με επιτόκιο 5% για να αποκτήσει «ελευθερία κινήσεων και επιλογών».
Σε αυτό ακριβώς το ζήτημα θα αναφερθεί επισήμως εγγράφως και με την υπογραφή όλων των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης, η Κομισιόν. Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Βάλντις Ντομπρόβσκις, ανακοινώνει ότι τίθεται σε εφαρμογή -για πρώτη φορά ειδικά για την Ελλάδα- ο κανονισμός 472/2013 της Ε.Ε. περί «Ενισχυμένης Εποπτείας».
Θα παρουσιαστούν επισήμως οι 6 άξονες μεταμνημονιακής παρακολούθησης, ανά τρίμηνο:
1. Δημοσιονομικές και διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις
2. Κοινωνική πρόνοια
4. Αγορές εργασίας και προϊόντων
5. Ιδιωτικοποιήσεις και Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας
6. Δημόσια διοίκηση
Η ανακοίνωση θα είναι αναλυτική και θα αναφέρεται στη μείωση των δαπανών του Δημοσίου, στη μείωση του clawback των φαρμακευτικών εταιρειών αλλά και στον ΕΝΦΙΑ που φυσικά δεν θα καταργηθεί ούτε θα μειωθεί.
Προφανώς θα αναφέρεται και στη μείωση των συντάξεων αλλά και στην περικοπή του αφορολογήτου, τις συγκεκριμένες άμεσες ιδιωτικοποιήσεις αλλά και τις αλλαγές στον φοροεισπρακτικό μηχανισμό.
Κατά τα άλλα… ο Ευκλείδης χάρισε 24 φθηνά δισεκατομμύρια, απέφυγε την «προληπτική γραμμή πίστωσης»… αλλά «κέρδισε ελευθερία κινήσεων και επιλογών…».
«Είναι έτοιμες να ανοίξουν τα πόδια τους στο άκουσμα μιας ξένης γλώσσας», υποστήριξε, αναίσχυντα, κάποιος σχολιάζοντας την αναπάντεχη σεξουαλική επανάσταση των νεαρών Ρωσίδων.
Τι είδα στην Κρήτη
Πήγα μια βδομάδα στην Κρήτη. Στα Σφακιά συγκεκριμένα, δηλαδή στα χωράφια του Παύλου Πολάκη. Ξέρετε βέβαια τι σημαίνει Κρήτη, αν δούμε τα εκλογικά αποτελέσματα του 2015. Σα να επισκέπτεσαι παράρτημα της Κουμουνδούρου. Στον νομό Χανίων ας πούμε, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει τέσσερις βουλευτές στους τέσσερις του νομού. Να σας πω τι κατάλαβα απ’ την επίσκεψη μου; Ότι θα πάθουν ζημιά που θα την φυσούν και δεν θα κρυώνει.
Δεν υπερβάλω. Αν άνοιξα είκοσι συζητήσεις με ντόπιους -και το ‘κανα συστηματικά και επίτηδες- δεν βρήκα ούτε έναν να μου μιλήσει ανοικτά υπέρ της κυβέρνησης. Έστω έναν για δείγμα. Βρήκα κάμποσους που την έβριζαν ανοικτά. Άλλους που μουρμούριζαν για την φορολογία, τα ανύπαρκτα έργα υποδομής ή τις υπηρεσίες που υπολειτουργούν, αποφεύγοντας τις απευθείας πολιτικές αναφορές. Βρήκα μερικούς που υποστήριζαν τον Κυριάκο κι άλλους που στραβομουτσούνιασαν στο άκουσμα του ονόματος του ή της Φώφης. Βρήκα έναν-δυο που είπαν ότι δεν γουστάρουν κανέναν και ότι δεν θα πάνε να ψηφίσουν. Συνάντησα και κάποιον που μύριζε ακροδεξιά, αλλά στην Κρήτη –ξέρετε- δεν λες εύκολα ότι είσαι Χρυσαυγίτης διότι σε προγκάνε οι γύρω-γύρω. Και οπαδό του ΚΚΕ βρήκα και προβληματισμένο Ποταμίσιο βρήκα. Μόνο έναν δεν πέτυχα. Αυτόν που θα έλεγε ευθαρσώς «εγώ είμαι με τον Αλέξη».
Δεν εννοώ φυσικά ότι τα ποσοστά του μέχρι πρότινος κραταιού ΣΥΡΙΖΑ έχουν εκμηδενιστεί. Προφανώς όχι και ειδικά στην Κρήτη όπου η οικονομική κρίση χτύπησε λιγότερο από άλλες περιοχές, λόγω των πολλαπλών παραγωγικών δυνατοτήτων του νησιού. Άλλο πράγμα έχει χαθεί. Ο οπαδός που θα βγει στο καφενείο, στην παρέα ή στην τυχαία συζήτηση και θα πει δίχως να κομπιάσει ότι η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι καλή και πρέπει να επανεκλεγεί. Αυτό το είδος του πολίτη έχει χαθεί από προσώπου γης. Εκείνον που θα πει ότι δεν γουστάρει τον Κυριάκο ή την Φώφη θα τον βρεις. Αλλά αυτόν που θα φωνάξει ευθέως ότι ο Αλέξης είναι μια χαρά πρωθυπουργός, πρέπει να ψάξεις πολύ για να τον συναντήσεις και πάλι αμφιβάλω αν θα ‘χεις αποτέλεσμα.
Πως θα πάνε έτσι σε εκλογές; Μόνο μέσα από τις τηλεοράσεις και όντας εξαφανισμένοι στην υπόλοιπη κοινωνία; Με οπαδούς όχι μόνο λιγότερους από παλιά, αλλά και δίχως κουράγιο; Δίχως μαχητικούς υποστηρικτές που μπαίνουν με αέρα στις συζητήσεις; Με σιωπηλούς οπαδούς που αφήνουν τους αντιπάλους να αλωνίζουν δίχως αντίλογο; Πρόκειται για συνταγή εκλογικής καταστροφής. Βέβαια, αυτοί πιστεύουν ότι θα βγάλουν πάλι μπροστά τον Τσίπρα, οποίος μαζί με τους μπουναμάδες του θα σαρώσει όπως κάποτε. Ξεχνώντας πως τον καιρό που ο Αλέξης συνέπαιρνε τις ενθουσιώδεις μάζες στις πλατείες, υπήρχε και από ένας τοπικός Αλέξης σε κάθε καφενείο και σε κάθε δρόμο, που αναπαρήγαγε τον αρχηγό με μέγιστο ενθουσιασμό και πειστικότητα. Τώρα που χάθηκαν αυτοί;
Κλειδώνει» ο CEO της Εθνικής Τράπεζας
Η υποψηφιότητα που, σύμφωνα με τις πληροφορίες, φαίνεται να κερδίζει έδαφος, καθώς συγκεντρώνει μία σειρά από προϋποθέσεις, κυρίως τη διατήρηση της συνέχειας χωρίς στοιχεία ανατροπής, είναι αυτή του Παύλου Μυλωνά, ο οποίος εκτελεί προσωρινά χρέη διευθύνοντος συμβούλου εδώ και περίπου δυόμισι μήνες. Πρόκειται για στέλεχος που γνωρίζει σε βάθος τη λειτουργία της Εθνικής, καθώς εργάζεται στον όμιλο κοντά δύο δεκαετίες.











