«Βουλώστε το, το Μάτι δεν ήταν πάντα δάσος» -Η ανάρτηση καθηγήτριας Τοπογράφου με φωτό που δείχνουν την πορεία από το 1945 [εικόνες] 

Η περιοχή στο Μάτι ήταν αγροτική – οικιστική. Αρχισε να γίνεται πλήρως οικοδομημένη από το 1967, δάσος άρχισε να γίνεται από το 1983.
Η Δρ. Διονυσία-Γεωργία Περπερίδου είναι Αγρονόμος & Τοπογράφος Μηχανικός, με γνωστικό αντικείμενο τον αστικό σχεδιασμό και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Είναι και καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, στο μάθημα «Πολεοδομία και κτηματολόγιο».
Η Διονυσία Περπερίδου ανήρτησε το παρακάτω σχόλιο και το συνόδευσε με τις αντίστοιχες φωτογραφίες από το Εθνικό Κτηματολόγιο:
Perperidou1
Ας μην το κουράζουμε, είναι άχρηστοι Η παραδοχή είναι δύσκολη, αλλά κάποιες φορές οι εξηγήσεις είναι απλές. Εχοντας σπείρει την καταστροφή στη χώρα, η κυβέρνηση αυτή είχε την τύχη να κρίνεται με όρους συμβατικούς. Κάποια στιγμή αυτό πρέπει να τελειώσει Αγγελος Κωβαίος 27 ΙΟΥΛΙΟΥ 2018, 14:56 31 Εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια γίνεται στην Ελλάδα (και συχνά και στο εξωτερικό…) ένα τεράστιο μεθοδολογικό σφάλμα: Μιλούμε και συζητούμε για τον ΣΥΡΙΖΑ και την ηγεσία του με όρους συμβατικούς. «Αριστερά», «ηθικά πλεονεκτήματα», «έρωτας με την καρέκλα», «ανίερη συμμαχία» με τους ΑΝΕΛ, «κρίση στις σχέσεις Τσίπρα – Καμμένου», «διαφωνίες Τσίπρα – Τσακαλώτου», κ.λπ. κ.λπ. συνθέτουν το μείγμα με το οποίο επιχειρείται να εξηγηθεί ένα φαινόμενο που έχει χτυπήσει τη χώρα σαν επιδημία. Μάταια. Κυβέρνηση του εθνικού πένθους Πατήστε εδώ Και όμως, από πολύ νωρίς έπρεπε να έχει εγκαταλειφθεί αυτή η προσέγγιση. Είτε θυμηθεί κανείς τι γινόταν με τους Βαρουφάκηδες και τον πρώτο θίασο της κυβέρνησης είτε παρατηρήσει και απαριθμήσει τις συμφορές που επακολούθησαν (πλημμύρες, πυρκαγιές, ελληνοτουρκικά και λοιπά εθνικά θέματα), το συμπέρασμα είναι ένα και απλό: οι άνθρωποι είναι άχρηστοι. Διακρίνονται μόνο στην καταστροφή. Η παραδοχή όμως είναι δύσκολη, ειδικώς από εκείνους τους πολλούς που τους ψήφισαν, ελπίζοντας στην υλοποίηση των ανοησιών που τους υποσχέθηκαν και μη διστάζοντας να ρίξουν μία χώρα στα βράχια, επειδή τάχα θα πλήρωναν λιγότερο ΕΝΦΙΑ. Στην καλή εκδοχή, επειδή είπαν «ας δώσουμε και μία ευκαιρία στα παιδιά»… Είναι δύσκολη η παραδοχή, ομολογουμένως. Ομως είναι και τόσο απλή η αιτία της συμφοράς που υφίσταται η χώρα και της ζημιάς που είναι ήδη ανεπανόρθωτη, ειδικώς αν μιλούμε για τις ανθρώπινες ζωές που έχουν χαθεί λόγω αμέλειας και ανικανότητας κάποιων. 
Είναι λάθος να συνεχίσουμε να μιλούμε με όρους σοβαρούς και συμβατικούς για ανθρώπους που καμουφλάρουν (δεκαετίες τώρα) την ανεπάρκειά τους στην αερολογία, τη θεωρία και την καφενόβια αμπελοφιλοσοφία.
 Στην ιστορικά επιζήμια κατασκευή «Αριστερό = καλό, δεξιό = κακό»… Είναι λάθος να μιλούμε σοβαρά για κάποιον που υποτίθεται ότι κυβερνά μία χώρα και δεν γνωρίζει αν στην ανάκρουση του εθνικού ύμνου στεκόμαστε προσοχή ή ημιανάπαυση. 
Είναι λάθος να μιλούμε σοβαρά για κάποιον που έχοντας στο πλευρό του τον αμερικανό πρόεδρο μιλάει ελληνικά με αμερικανική προφορά. 

Αυτόν τον ίδιον που έβαλε ένα βράδυ μια γραβάτα και έστησε μία φιέστα επειδή πήρε μία παράταση στις αποπληρωμές ενός θηριώδους χρέους (που θα διέγραφε, τάχα). 
Και είναι λάθος σε κάθε περίπτωση να γίνεται πολιτική συζήτηση με τους όρους της παραπλάνησης και της εξαπάτησης που επιχειρεί να επιβάλει μία κυβέρνηση η οποία, πιστή στα δόγματα της Αριστεράς, διαστρέφει, εκμαυλίζει, παραπλανά και εκβιάζει. Αυτά κάνει και απολύτως τίποτε άλλο. 

Η ανεπάρκεια είναι το πρώτο και κύριο πρόβλημα της κυβέρνησης αυτής. Και ξεδιπλώνεται μπροστά μας καθημερινά. Στις μεταμεσονύχτιες συσκέψεις με τις ανόητες ερωτήσεις του Πρωθυπουργού ενώ η τραγωδία έχει ήδη συμβεί, στα υπουργικά συμβούλια με τις πομπώδεις διακηρύξεις-μνημεία αυταρέσκειας και ασυναρτησίας, στην αναζήτηση και στην κατασκευή εχθρών, γιατί χωρίς αυτούς δεν έχει νόημα η ύπαρξή αυτής της θλιβερής παρέας. 
Τώρα πλησιάζει η ώρα του απολογισμού. Αυτός θα γίνει με όρους μη ελεγχόμενους και οι ευθύνες για όλα θα αποδοθούν σε χρόνο που δεν θα επιλέξει ο Τσίπρας, αλλά ούτε και με τους όρους που επιθυμεί.
 Είναι όμως δεδομένο ότι όλα αυτά θα γίνουν με την κυβέρνηση να λυσσομανά κατά πάντων. Το θέμα είναι ποιος θα την ακολουθήσει στον κατήφορο. Είναι η άγνωστη παράμετρος της περιόδου.
 Και ως γνωστόν, στη χώρα αυτή η ανοησία πάει σύννεφο…
 Πηγή: Protagon.gr

Μίνος Μωυσής

«Μετά από όσα έγιναν, τίποτα δεν μπορεί να μείνει ίδιο» δήλωσε ο Πρωθυπουργός που αρχικά αντιστάθηκε στο καθολικό αίτημα για τον Υπουργό να αποχωρήσει, ενώ στη συνέχεια υποχώρησε παραδεχόμενος ότι οι υπηρεσίες του Κράτους έκαναν σοβαρά λάθη στην αντιμετώπιση της πυρκαγιάς. «Αν θέλετε να απολογηθώ, απολογούμαι» είπε ο Πρωθυπουργός μιλώντας στο Κοινοβούλιο, ενώ ο Υπουργός αποκάλυψε στην επιστολή παραίτησης ότι «δεν υπάρχουν οι πολιτικές και προσωπικές συνθήκες ώστε να συνεχίσω να είμαι Υπουργός».

Ναι μην απορείτε, έγιναν αυτά. Στην Πορτογαλία (!!!) πέρυσι, μετά τις καταστροφικές φωτιές που προκάλεσαν το θάνατο πάνω από 100 ανθρώπων και μεγάλες υλικές απώλειες. Πρωθυπουργός ο σοσιαλιστής Antonio Costa και παραιτηθείσα Υπουργός η Κα. Constanca Urbano de Sousa.
(Αναδημοσίευση από τον Guardian, 19/10/2017)

Εδώ, ο Υπουργός «έθεσε την παραίτησή του στην διάθεση του Πρωθυπουργού», πιο μικροπρεπής, υποκριτική και αλαζονική στάση από αυτή δεν υπάρχει. Η παραίτηση είναι προσωπική απόφαση, είτε είσαι Υπουργός είτε υπηρετείς από μια θέση ευθύνης στο Δημόσιο ή τον Ιδιωτικό Τομέα. Η παραίτηση, σε μια τέτοια περίπτωση, σχετίζεται με την ατομική συνείδηση και την αναγνώριση ότι ακόμα κι αν προσωπικά δεν φταις, υπήρξε ένα τραγικό αποτέλεσμα. Δεν χρειάζεται έγκριση η παραίτηση, έχει να κάνει με την ηθική και αξιακή στάση που αποτελεί βασική αρχή όταν έχεις μια θέση ευθύνης. Μια τέτοια θέση πάντα, συνοδεύεται από προνόμια αλλά και από συνέπειες. Στην Ελλάδα, ισχύουν μόνο τα προνόμια. Οι συνέπειες είναι άγνωστη λέξη.

Θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων. Τίποτα άλλο.

No Thank You
“Δεν ήρθαμε για να πούμε ότι όλα πήγαν καλά. Προφανώς θα υπάρχουν και λάθη τα οποία θα εξεταστούν. Από κει και πέρα πρέπει να αναγνωριστούν οι προσπάθειες […] Δεν νομίζω ότι επειδή υπήρξαν αυτές οι τεράστιες απώλειες δεν πρέπει να πούμε ένα ‘ευχαριστώ'”, δήλωσε κατά τη χθεσινή, έκτακτη συνέντευξη τύπου ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας. 
Ακόμα δεν έχουμε μετρήσει τις απώλειες, ακόμα δεν έχουν ταυτοποιηθεί όλοι οι νεκροί, και η κυβέρνηση έκρινε σκόπιμο να αποποιηθεί χθες, σε ζωντανή αναμετάδοση, κάθε ευθύνη για την τραγωδία που βιώνουν τόσοι συνάνθρωποί μας. Δεν ξέρω αν έχουμε το δικαίωμα να χάσουμε την ψυχραιμία μας εμείς οι τυχεροί, εκείνοι που δεν έχασαν κάποιο στη φωτιά, που δεν είδαν το βιος τους να καταστρέφεται, ακούγοντας χθες τον Πάνο Καμμένο να τους κουνάει το δάχτυλο για το “έγκλημα των αυθαιρέτων”, τα οποία όμως και αυτοί ως κυβερνώντες δεν είχαν αντίρρηση να νομιμοποιήσουν, από τους ιδιοκτήτες των οποίων δεν είχαν κανένα πρόβλημα να εισπράξουν ΕΝΦΙΑ. 
Τόσο τα αίτια, όσο και οι συνθήκες εξάπλωσης της πυρκαγιάς και οι επιχειρησιακοί χειρισμοί θα πρέπει να κριθούν, στο σύνολό τους, και να αποδοθούν τη σωστή στιγμή οι ευθύνες που αναλογούν στον καθένα. Μέχρι τότε, το θέαμα των αρμόδιων αρχών να δίνουν με τέτοια αυτοπεποίθηση στους εαυτούς τους άφεση αμαρτιών είναι τουλάχιστον ανάρμοστο.




Τους έχω ζήσει, είναι επικίνδυνοι

Τους έχω ζήσει, και αποδείχθηκαν επικίνδυνοι, όχι μόνο για την οικονομία, αλλά και για την ασφάλεια του πολίτη. Τα λόγια είναι του Νίκου Χανιά, αντιστράτηγου εν αποστρατεία του Πυροσβεστικού Σώματος, υποψήφιου βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ το 2012 και πρώην μέλους της συντονιστικής επιτροπής του κόμματος.
Μιλά για τραγικά λάθη του μηχανισμού, για προειδοποιήσεις που ήταν γνωστές εδώ και πολλές ώρες αλλά αγνοήθηκαν, και δεδομένα από μοντέλα πρόγνωσης καιρού για θυελλώδεις ανέμους και καύσωνα που υποτιμήθηκαν.
Σχολιάζοντας τη στάση του κ. Τόσκα δηλώνει ότι αν διατηρεί επαφή με τη πραγματικότητα και έχει αντιληφθεί τι έχει συμβεί, το καλύτερο που έχει να κάνει, μόνο και μόνο για λόγους ισχυρούς συμβολισμού, είναι να παραιτηθεί. «Αν δεν τα κατάφερε τώρα που η κοινωνία τον είχε τόσο ανάγκη, και ο πολίτης που καιγόταν, μάταια αναζητούσε τη βοήθειά του, πότε αλήθεια στο μέλλον ο κ. Τόσκας θα είναι χρήσιμος»;, λέει χαρακτηριστικά.
Κατά τον κ. Χανιά, ο πόλεμος χάθηκε δίχως να πέσει μια ντουφεκιά, έστω για την τιμή των όπλων. Και εξηγεί ότι στο Πυροσβεστικό Σώμα ακολουθείται ένα μοντέλο αποδεδειγμένα αποτυχημένο, δίχως μοντέλα προσομείωσης ώστε να διεξάγονται ασκήσεις σε πραγματικές συνθήκες, με οχήματα που δεν είναι εφοδιασμένα με φορητό υπολογιστή, ώστε ο επικεφαλής να βλέπει πως θα εξελιχθεί η φωτιά.
«Αν ξεφυλλίσει κανείς το φάκελο της Πυροσβεστικής για το σχέδιο αντιμετώπισης δασικών πυρκαγιών, κάνει μόνο μια περιγραφή των υπαρχόντων πυροσβεστικών δυνάμεων και πως αυτά είναι κατανεμημένα: Δηλαδή τις θέσεις τους, που βρίσκονται τα περιπολικά, που ο πυροφύλακας, που οι πηγές ανεφοδιασμού των οχημάτων. Διαδικαστικά μόνο θέματα».

– Τέσσερις ημέρες μετά τη τραγωδία προσπαθούμε να καταλάβουμε τι πήγε στραβά; Υπήρξε απόλυτος αιφνιδιασμός σε επίπεδο πρόληψης και καταστολής;
Είναι δύο ζητήματα πολύ κρίσιμα. Ασφαλώς σε ότι έχει να κάνει το πρώτο σκέλος, ο αιφνιδιασμός του κρατικού μηχανισμού ήταν απόλυτος και στο σύνολό του. Δηλαδή δεν πρόλαβε καν να αντιδράσει. Δεν δόθηκε καν μια μάχη απέναντι στην καταστροφική εξάπλωση αυτής της πυρκαγιάς που ξεκίνησε από το Νταού Πεντέλης.

Στο σκέλος του σχεδιασμού, κοιτάξτε τι συμβαίνει. Είναι δυο ειδών, ένας για τη πρόληψη και ένας για τη καταστολή. Ενας κατασταλτικός μηχανισμός λειτουργεί αποτελεσματικά μόνο αν λειτουργεί και ο αντίστοιχος προληπτικός. Είναι αξίωμα στην Πυροσβεστική ότι αυτά τα δύο λειτουργούν απολύτως συμπληρωματικά. Δεν μπορεί κανένας κατασταλτικός μηχανισμός να είναι αποτελεσματικός αν δεν υπάρχει πρόληψη.

Και πρόληψη δεν υπήρξε. Η απουσία της είναι διαχρονικό φαινόμενο, αλλά λόγω της οικονομικής κρίσης, η κατάσταση έχει επιδεινωθεί, και οι περικοπές πόρων για την πρόληψη έχουν αυξηθεί.

Δηλαδή ο αρμόδιος φορέας που είναι η δασική υπηρεσία για να σχεδιάζει και υλοποιεί μελέτες για έργα αντιπυρικά, ουσιαστικά είναι υποστελεχωμένος, απαξιωμένος και το προσωπικό του είναι αξιόλογο επιστημονικά, αλλά απαξιωμένο.

Είμαστε σε επαφή με πάρα πολλούς από αυτούς τους ανθρώπους και μας λένε ότι δεν έχουν καν βενζίνη για τα αυτοκίνητα, προκειμένου να μετακινηθούν.

– Αφορά και το Πυροσβεστικό Σώμα αυτή η εικόνα ελλείψεων ή μόνο το δασικό;
Αφορά συνολικά το μηχανισμό πρόληψης και καταστολής. Ειδικά τώρα για τον κατασταλτικό μηχανισμό που είναι το Πυροσβεστικό Σώμα γίνεται το εξής λάθος.

Ακολουθείται ένα μοντέλο που αποδεδειγμένα δεν είναι πετυχημένο, που μπάζει. Δεν υπάρχει σχεδιασμός με σενάρια, απουσιάζουν μοντέλα προσομοίωσης, ώστε να διεξάγονται ασκήσεις σε πραγματικές συνθήκες.

– Τι εννοείτε ακριβώς;
Εννοώ ότι σ’ αυτήν την περιοχή που κάηκε, δηλαδή στο Μάτι, στο Νέο Βουτζά, στο Κόκκινο Λιμανάκι, στο Νταού Πεντέλης, όπου είναι μια μεικτή ζώνη, καθώς διαπλέκονται τα σπίτια με το δάσος, δηλαδή είναι μια μικτή χρήση γης, δεν υπήρξε ποτέ καμία άσκηση και κανένας προβληματισμός.

Δεν πήγε ποτέ εκεί καμία υπηρεσία, ώστε να ενημερώσει τους κατοίκους ότι σε περίπτωση γεγονότος σαν αυτού που συνέβη πριν από τέσσερις ημέρες, μπορείτε να διαφύγετε από αυτά τα σημεία, ακολουθώντας την τάδε ασφαλή δίοδο. Αυτό οι κάτοικοι δεν το γνώριζαν.

Δεν έγιναν, όπως σας είπα, ποτέ ασκήσεις σε μοντέλο προσομοίωσης πραγματικών συνθηκών πυρκαγιάς.

– Αυτό τι αποτέλεσμα είχε;
Οτι ο κόσμος που συνήθως ενεργεί κάτω από συνθήκες πανικού και αφόρητης πίεσης γιατί δεν βλέπει την πολιτεία πουθενά, την ώρα που την χρειάζεται περισσότερο, κοιτάζει γύρω του και δεν έχει καμία οδηγία πως να αντιδράσει.

Η τραγωδία ήταν προδιαγεγραμμένη. Αβοήθητοι άνθρωποι, χωρίς καμία καθοδήγηση, βρήκαν απέναντί τους την μοναδική μεγάλη και εύκολη διέξοδο που ήταν η Λεωφόρος Μαραθώνος, η οποία ήταν κλειστή.

Αναγκάστηκαν λοιπόν είτε να μείνουν μέσα στο δάσος, είτε να κινηθούν προς τη θάλασσα όπου για πολλούς μαθαίνουμε ιστορίες φρίκης.

– Αν δεν κάνω λάθος κ. Χανιά, η αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών συνοψίζεται σε ένα φάκελο με τίτλο “Σχέδιο αντιμετώπισης δασικών πυρκαγιών” και που στην ουσία αναφέρει μόνο τα διαθέσιμα μέσα, σωστά;
Ακριβώς. Αν ανοίξετε λοιπόν αυτό τον φάκελο και τον ξεφυλίσετε, κάνει μόνο μια περιγραφή των υπαρχόντων πυροσβεστικών δυνάμεων και πως αυτά είναι κατανεμημένα : Δηλαδή τις θέσεις τους, που βρίσκονται τα περιπολικά, που ο πυροφύλακας, που οι πηγές ανεφοδιασμού των οχημάτων. Διαδικαστικά κυρίως θέματα.

Δεν μπαίνει ο περίφημος αυτός φάκελος διόλου στο υπηρεσιακό κομμάτι, ούτε σε σενάρια, ούτε σε λεπτομέρειες, ούτε σε σχέδια εκκένωσης μιας περιοχής κάτω από συνθήκες μιας τέτοιας πυρκαγιάς σαν εκείνη της Δευτέρας.

Για παράδειγμα ο στρατός κάνει ασκήσεις προσομείωσης. Η Πυροσβεστική δεν το κάνει. Επίσης έχουν αφεθεί στην τύχη τους, ο εθελοντισμός, και το σπουδαιότερο ίσως να διαμορφωθεί μια συνείδηση φιλική προς το περιβάλλον.

– Φαντάζομαι όμως ότι παρόμοιες ελλείψεις είχε το Πυροσβεστικό Σώμα και στις πυρκαγιές της Ηλείας το 2007. Έκτοτε δεν υπήρξαν σχετικές εισηγήσεις; Δηλαδή δεν έχουμε μάθει από τα λάθη μας;
Δεν διδαχθήκαμε τίποτα από τα λάθη μας. Καταρχήν το καταστροφικό φαινόμενο του 2007 θα έπρεπε να είχε γίνει αντικείμενο μελέτης, ειδικά για το Πυροσβεστικό Σώμα. Τα είχα πει και τότε, αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
Έπρεπε το τμήμα αξιωματικών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας να είχε πάει επιτόπου για ένα μήνα στην Ηλεία, προκειμένου οι άνθρωποι που θα αναλάμβαναν την ηγεσία του Σώματος, να δουν επιτόπου τι συνέβη και τι όχι, ώστε να αντλήσουν χρήσιμα συμπεράσματα. Δυστυχώς ο εφιάλτης ξαναγύρισε, δίχως να μάθουμε τίποτα από το 2007.
– Τι δεν πήγε καλά όμως; Οι προβλέψεις της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας ήταν γνωστές εδώ και ημέρες. Τα στοιχεία αυτά καταγράφονται. Δεν ήταν απολύτως προβλέψιμη η πορεία της πυρκαγιάς;
Σήμερα στις ΗΠΑ, και το τελευταίο πυροσβεστικό όχημα είναι εφοδιασμένο με ένα φορητό υπολογιστή, και ο επικεφαλής βλέπει πάνω σε ένα μοντέλο προσομοίωσης, πως θα εξελιχθεί η φωτιά. Συνεκτιμώνται δηλαδή επιτόπου κρίσιμοι παράγοντες, όπως κυρίως ο άνεμος.
Αυτό το σύστημα σε εμάς δεν υπάρχει. Σε μια περίοδο όπου έχουν κατασπαταληθεί άσκοπα πάρα πολλά κεφάλαια, είμαστε εντελώς απροετοίμαστοι σε αυτό το κρίσιμο θέμα.
Από τις 12:03 το μεσημέρι οπότε και ξέσπασε η πυρκαγιά στα Γεράνεια Ορη έως τις 4 το απόγευμα, οπότε και εκδηλώθηκε η άλλη πυρκαγιά στο Νταού Πεντέλης, μεσολάβησαν πολλές ώρες. Κανένας σε αυτό το διάστημα δεν είχε τη πρόνοια, όχι μόνο να ενημερώσει τον κόσμο, αλλά και να δώσει μια μάχη.
Αυτός ο πόλεμος χάθηκε χωρίς να πέσει μια σφαίρα από τον κρατικό μηχανισμό. Το θέμα, ξέρετε, είναι πως δίνεις τις δύσκολες μάχες. Δυσκολίες πάντα θα υπάρχουν. Την ανάγκη του μηχανισμού την έχεις στα δύσκολα…
– Στη “κόκκινη γραμμή” της Λεωφόρου Μαραθώνος δεν έπρεπε να γίνει μια μάχη ανάσχεσης με βάση και τη δική σας εμπειρία;
Αυτός είναι και ο λόγος που οι επικεφαλής στο επιχειρησιακό έργο της Πυροσβεστικής πρέπει να είναι άριστοι γνώστες της μορφολογίας του εδάφους. Από τη στιγμή που θα εκτιμούσαν τη φορά του ανέμου, και προς τα που ακριβώς θα κατευθύνονταν η πυρκαγιά, θα μπορούσε να είχε υπάρξει μια γραμμή άμυνας στο σημείο της Λ.Μαραθώνος.
Αλλά είμαι βέβαιος, επειδή το έχω ζήσει, ότι ακόμη και το πλάτος των 26 μέτρων της Λ. Μαραθώνος, δεν επαρκεί για να συγκρατήσει την ένταση του φαινομένου. Αλλά παρ’ όλα αυτά, ο πολίτης θα είχε εντελώς άλλο ηθικό, αν έβλεπε ότι εκεί δίνεται μια μάχη ανάσχεσης, και τουλάχιστον δεν θα διέσχιζε η φωτιά τόσο εύκολα και αβίαστα την άλλη πλευρά του δρόμου.
– Σε κάθε περίπτωση, και με βάση την εμπειρία σας, υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση;
Από τις 12 μέχρι τις 4, στις ιστοσελίδες με μοντέλα πρόγνωσης του καιρού, έδειχναν ισχυρούς και θυελλώδεις ανέμους, καύσωνα, και χαμηλή σχετική υγρασία.
Αυτό είναι το τρίγωνο της φρίκης, που όταν συνυπάρχει δημιουργεί το πλέον ευνοϊκό περιβάλλον για τη πυρκαγιά, και το χειρότερο για τον άνθρωπο. Αυτά δεν συνεκτιμήθηκαν καθόλου, κανείς δεν ενημερώθηκε, δεν μετακινήθηκε κανείς. Δεν συνέβη τίποτα.
Αντίθετα το βράδυ εκείνο στήθηκε ένα επικοινωνιακό “σόου” στο Κέντρο Συντονισμού της Πυροσβεστικής όπου μαζεύτηκε όλη η ηγεσία του σώματος. Ουδείς βρίσκονταν έξω για να συντονίσει τις όποιες δυνάμεις. Ο πόλεμος χάθηκε δίχως να πέσει μια τουφεκιά, έστω για την τιμή των όπλων.
– Πως σχολιάζετε επομένως μετά απ’ όλα όσα μας περιγράφετε, τις δηλώσεις του κ. Τόσκα ότι όλα λειτούργησαν κατά τον καλύτερο τρόπο;
Ο κ. Τόσκας δεν μπορεί να περισώσει τίποτα, ούτε από την παρουσία του, ούτε από την υστεροφημία του. Το καλύτερο που έχει να κάνει ο κ. Τόσκας είναι να υποβάλει την παραίτησή του.
Αν διατηρεί επαφή με τη πραγματικότητα και έχει αντιληφθεί τι έχει συμβεί, το καλύτερο που έχει να κάνει, μόνο και μόνο για λόγους ισχυρούς συμβολισμού, είναι να παραιτηθεί.
Αν δεν τα κατάφερε τώρα που η κοινωνία τον είχε τόσο ανάγκη, και ο πολίτης που καιγόταν, μάταια αναζητούσε τη βοήθειά του, πότε αλήθεια στο μέλλον ο κ. Τόσκας θα είναι χρήσιμος ; Ας σκεφτεί μόνο αυτό.
– Βρήκα μια παλαιότερη σας δήλωση, του 2012, όπου για άλλο βέβαια λόγο, συγκεκριμένα για την οικονομία, είχατε τότε δηλώσει, παραιτούμενος, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα μπορέσει να κυβερνήσει τη χώρα, ούτε για μια ώρα. Θα ήθελα ένα σχολίο σας…
Αφού λοιπόν με ρωτάτε, θα σας πω ότι έζησα όλο αυτό το σύστημα που σήμερα κυβερνά τη χώρα μέσα από το κεντρικό πολιτικό του όργανο εκείνης της περιόδου, δηλαδή τα δύο συγκεκριμένα χρόνια όπου βρισκόμουν στο ΣΥΡΙΖΑ.
Σας λέω ότι οι άνθρωποι αυτοί ήταν επικίνδυνοι, και αποδείχθηκαν επικίνδυνοι, δυστυχώς όχι μόνο για την οικονομία. Αποδεικνύονται επικίνδυνοι και για την ασφάλεια του του πολίτη, την οποία το κράτος οφείλει να έχει πρώτο στις προτεραιότητές του.