ΠΟΤΕ ΜΗ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟΝ…!

Τον καιρό που τα παγωτά ήταν πιο φθηνά απ’ ότι σήμερα, ένα παιδάκι δέκα ετών μπήκε στο ζαχαροπλαστείο και κάθισε σ’ ένα τραπέζι.

Η σερβιτόρα τον σέρβιρε μ’ ένα ποτήρι νερό. ’’Πόσο κάνει ένα παγωτό σοκολάτα και με αμύγδαλα από επάνω; ’τη ρώτησε το παιδί”. ’’Εξήντα δραχμές‘’ απάντησε εκείνη.

Το παιδί έβγαλε από την τσέπη μία χούφτα νομίσματα και άρχισε να μετράει.

’’Και πόσο κάνει χωρίς αμύγδαλα”; ρώτησε πάλι σχεδόν ντροπιασμένος.Άλλοι πελάτες περίμεναν να δώσουν παραγγελία και η κοπέλα άρχισε να χάνει την υπομονή της. ’’Σαράντα πέντε δραχμές’’ του είπε κάπως απότομα.

Το παιδί άρχισε να μετράει πάλι τα νομίσματα και είπε αποφασιστικά ’’ Θέλω ένα παγωτό σοκολάτα χωρίς αμύγδαλα από επάνω’’.

Η σερβιτόρα του έφερε τη παραγγελία μαζί με την απόδειξη και έφυγε.

Το παιδί έφαγε το παγωτό, πλήρωσε στο ταμείο και έφυγε.

Όταν η σερβιτόρα ήρθε να μαζέψει κόμπιασε και τα μάτια της δάκρυσαν.

Εκεί δίπλα από το άδειο πιατάκι και το ποτήρι με το νερό βρισκόταν, όμορφα τακτοποιημένα, νομίσματα αξίας δεκαπέντε δραχμών.

Ήταν το φιλοδώρημα της (συνεπώς το παιδί είχε χρήματα για να βάλει και αμύγδαλα από πάνω, αλλά δεν θα είχε να αφήσει κάτι και ούτε θύμωσε για την αγένεια).

ΠΟΤΕ ΜΗ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟΝ…!

http://pisostapalia.blogspot.gr/

                 

Ποσό 52,3 δισ. ευρώ συνεισέφερε άμεσα ο Τουρισμός – 
ένας από τους 4 δυναμικότερους τομείς της ελληνικής 
οικονομίας – κατά την περίοδο 2009-2016 στα έσοδα 
του κράτους.
Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της
 μελέτης που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο του
 Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων 
(ΙΝΣΕΤΕ) με τίτλο «Η συμβολή του ιδιωτικού τομέα
 του τουρισμού στην οικονομία και τα φορολογικά 
έσοδα – Η περίπτωση της Ελλάδας, 2010-2016».
Η μελέτη διερευνά την άμεση επίδραση των
 επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται εν όλω ή εν 
μέρει στο τουριστικό πεδίο, στην οικονομία και τα 
φορολογικά έσοδα, στα οποία περιλαμβάνονται και οι
 ασφαλιστικές εισφορές.
Στη μελέτη δεν περιλαμβάνονται οι έμμεσες και
 προκαλούμενες επιδράσεις, τόσο στην οικονομική
 δραστηριότητα, όσο και στα φορολογικά έσοδα, ούτε
 και οι εισπράξεις του δημοσίου από μη φορολογικές 
επιβαρύνσεις.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 2016 τα φορολογικά έσοδα
 από τον τουριστικό τομέα αποτελούσαν το 10,5% των
 συνολικών φορολογικών εσόδων, ποσοστό υψηλότερο
 από το 8,3% της άμεσης συνεισφοράς του στην 
οικονομία.
Τα ποσοστά αυτά είναι ακόμη μεγαλύτερα, αν ληφθούν 
υπ’ όψη οι έμμεσες και προκαλούμενες επιδράσεις του 
Τουρισμού.
Επίσης, για την περίοδο 2009 – 2016, ο Τουρισμός 
παρήγαγε περισσότερα από 105 δισ. ευρώ Ακαθάριστης 
Προστιθέμενης Αξίας (ΑΠΑ) και 92 δισ. ευρώ
 εισοδημάτων.
Κατά την περίοδο 2008-2016, τα άμεσα φορολογικά 
έσοδα από τον τουρισμό (ως ποσοστό της οικονομικής
 δραστηριότητας του τουριστικού τομέα) αυξήθηκαν
 πολύ ταχύτερα από το αντίστοιχο μέγεθος του
 συνόλου της οικονομίας (από 40,8% σε 60,8% 
για τον τουρισμό και από 36,7% σε 48,1% για την
 οικονομία συνολικά).
Αυτή η αυξημένη φορολογική απόδοση του ιδιωτικού 
τουριστικού κλάδου προκαλεί ερωτήματα για την 
ανθεκτικότητα του τομέα στον διεθνή ανταγωνισμό.

Με αφορμή το καινούργιο του «μυθιστόρημα ενηλικίωσης»,

O Απόστολος Δοξιάδης μιλά (ατρόμητα) στη LIFO για τους μύθους της «γενιάς του Πολυτεχνείου»  ο διακεκριμένος συγγραφέας μιλά για την περίοδο της δικτατορίας, τους μύθους που δημιουργήθηκαν απ’ όσους θέλησαν να την εκμεταλλευτούν, την υπόθεση των οκτώ Τούρκων και την κομματοκρατία.

 ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

       Ο Απόστολος Δοξιάδης γεννήθηκε το 1953 στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. 
Σε ηλικία μόλις 15 ετών τον δέχτηκαν στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης. 
Στη συνέχεια σπούδασε Εφαρμοσμένα Μαθηματικά στην École Pratique des Hautes Études στο Παρίσι, κατασκευάζοντας μαθηματικά μοντέλα για το νευρικό σύστημα.  
 Διακεκριμένος συγγραφέας τεσσάρων μυθιστορημάτων, έχει λάβει πολυάριθμες τιμητικές διακρίσεις και βραβεύσεις, ενώ έχει ασχοληθεί με τη συγγραφή σεναρίων και τη σκηνοθεσία ταινιών. 

Πρόσφατα ολοκλήρωσε το τελευταίο του βιβλίο, που θα κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Ίκαρος με τον τίτλο Ερασιτέχνης Επαναστάτης – Προσωπική Μυθιστορία.
 Ο ίδιος το χαρακτηρίζει «μυθιστόρημα ενηλικίωσης». Πρόκειται για μια εσωτερική διαδρομή σε βασικούς σταθμούς αναμνήσεων, στην οποία ιχνηλατεί έναν σημαντικό κύκλο ζωής ως μια ιστορία εσωτερικής αναζήτησης. Συναντηθήκαμε ένα βροχερό μεσημέρι σε ένα ήσυχο καφέ στην Πλάκα.
 Μπροστά μου έχω έναν αναγνωρισμένο συγγραφέα που δεν διστάζει να γκρεμίσει στερεότυπα, να ενοχλήσει ή και να απομυθοποιήσει. Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας μας διακρίνω μια πολυσύνθετη και ευφυέστατη προσωπικότητα. 
Είναι ευδιάθετος, προσηνής και με ιδιαίτερη αίσθηση του χιούμορ. Επηρεασμένος από τον μαθηματικό τρόπο σκέψης, χρησιμοποιεί την επαγωγική μέθοδο ανάλυσης και διατυπώνει ιδέες και προβληματισμούς, απόψεις και αντιλήψεις πέρα από το επιτηδευμένο πλαίσιο της πολιτικής ορθότητας.   

 Στη συνέντευξη που ακολουθεί μιλά ανοιχτά για την περίοδο της δικτατορίας, τη γενιά του Πολυτεχνείου, την κομματοκρατία, την υπόθεση των οκτώ Τούρκων, τα προβλήματα της παιδείας, αλλά και για τον πατέρα του Κωνσταντίνο Δοξιάδη. 
 Η «γενιά του Πολυτεχνείου» είναι μια κατασκευή, ένας μύθος που δημιουργήθηκε απ’ αυτούς που τους βόλευε να τον εκμεταλλευτούν πολιτικά. Κατά τα άλλα, σχεδόν οι μισοί Έλληνες, μετά τη δικτατορία, αυτοαναγορεύθηκαν αντιστασιακοί. Αστειευόμασταν τότε μεταξύ μας: 
«Μα, καλά, τρία εκατομμύρια άνθρωποι πώς χώρεσαν στο Πολυτεχνείο;». 

  — Το βιβλίο σας τιτλοφορείται «Ερασιτέχνης Επαναστάτης». Γιατί; 

Ο τίτλος είναι ένα μικρό παιχνίδι με τις λέξεις, πιο κατανοητό σε όσους έχουν περάσει από την αριστερά, όπως κι εγώ στα χρόνια της δικτατορίας. Διαβάζαμε τότε τους κλασικούς του κομμουνισμού, Ένγκελς, Μαρξ ή Λένιν. Ο τελευταίος, στο πιο διάσημο κείμενό του, το «Τι πρέπει να κάνουμε;», εκθέτει τις ιδέες του για το πώς χτίζεται ένα κομμουνιστικό κόμμα ώστε να μπορεί να καταλάβει την εξουσία. Εκεί, λοιπόν, αναφέρει ότι σημαντική προϋπόθεση είναι να αποτελείται από «επαγγελματίες επαναστάτες».
 — Γιατί γράψατε το βιβλίο τώρα, θα πει κάποιος; 

Όσοι με ρωτούν νομίζουν ότι θα τους απαντήσω «επειδή αυτή την περίοδο κυβερνά η αριστερά». Δεν είναι όμως αυτός ο λόγος, εξού και δεν υπάρχει καμία αναφορά στο βιβλίο στη σημερινή εποχή. Ίσως να το έγραψα τώρα γιατί μεγάλωσα αρκετά, ώστε να κοιτάξω πιο νηφάλια τα παλιά.   Το βιβλίο ξεκινά με τη γέννησή μου και ολοκληρώνεται με το τέλος της δικτατορίας, και είναι κατά βάση αυτοβιογραφικό. Του έδωσα τον υπότιτλο «προσωπική μυθιστορία», διότι ένας σοβαρός άνθρωπος οφείλει να γνωρίζει ότι είναι εντελώς αδύνατο να αναπλάσεις το παρελθόν σου απόλυτα σωστά και αντικειμενικά. 
Εγώ χρησιμοποίησα τα εργαλεία του μυθιστοριογράφου, όχι για να εφεύρω ή για να αλλοιώσω το παρελθόν αλλά για να το αναστήσω. Από κει και πέρα, όσο μπορώ κοιτάζω τα παλιά, προσπαθώντας να μην αδικώ κανέναν.   Πάντως, αν και στο επίκεντρο του βιβλίου είναι η πολιτική, δεν χρησιμοποιώ τον όρο «πολιτική αυτοβιογραφία». Πέραν του ότι μου φαίνεται αστείος, μιλώντας για έναν νέο άνθρωπο, δημιουργεί σε κάποιους καλοθελητές την εντύπωση ότι έχω σκοπό να μπω στην πολιτική.
 Δεν έχω, το διαψεύδω κατηγορηματικά.   Το Ερασιτέχνης Επαναστάτης είναι, πάνω απ’ όλα, ένα μυθιστόρημα ενηλικίωσης. Ουσιαστικά, προσπαθώ με τα εργαλεία της γραφής να καταλάβω τι ακριβώς συνέβη εκείνα τα χρόνια, χρησιμοποιώντας την πολιτική ως κεντρομόλο δύναμη για τη διαμόρφωση του βιβλίου. Εύχομαι κάποιοι άνθρωποι να αντιληφθούν λίγο καλύτερα εκείνη την εποχή, της δικτατορίας. Δεν είναι μυστικό, άλλωστε, ότι σήμερα είναι μυθοποιημένη.

 — Γιατί είναι μυθοποιημένο το Πολυτεχνείο κατά τη γνώμη σας;

 Το Πολυτεχνείο στο βιβλίο το απομυθοποιώ, χωρίς διόλου να το ευτελίζω. 
Το φέρνω απλώς στα ανθρώπινα μέτρα που είχε. Έχει σημασία να καταλάβουμε, άλλωστε, ότι η μυθοποίηση της αντίστασης στη χούντα συντελέστηκε μεταδικτατορικά. Όσο για τον όρο «γενιά του Πολυτεχνείου», που επίσης ήρθε εκ των υστέρων, αρχικά ήταν μελοδραματικός, μετά απλώς περιγραφικός και, τέλος, ειρωνικός. Και τα τρία είναι άστοχα. Δεν υπήρξε τέτοια «γενιά».   
Το εξώφυλλο του τεύχους μας Ελάχιστοι άνθρωποι έδρασαν ενεργά κατά της χούντας. Σε μια ομιλία στην Οξφόρδη, μαζί με τον Σταύρο Τσακυράκη, τους είχαμε υπολογίσει σε 1.000, δηλαδή έναν στους 10.000 Έλληνες. Στατιστικά, το ίδιο ποσοστό ανθρώπων μπορεί να πάθει ένα σοβαρό ατύχημα χρησιμοποιώντας την τουαλέτα.   Μεγάλο ποσοστό αυτών των χιλίων ήταν νέοι, αλλά πώς ορίζουμε ως «γενιά» κάποιες εκατοντάδες ανθρώπων; Και, βέβαια, δεν ήταν μόνο νέοι. 
Κάποιοι που βασανίστηκαν και υπέφεραν περισσότερο, όπως ο Μουστακλής, ο Μήνης ή ο Παναγούλης, ήταν μεγαλύτεροι.  
 Η «γενιά του Πολυτεχνείου» είναι μια κατασκευή, ένας μύθος που δημιουργήθηκε απ’ αυτούς που τους βόλευε να τον εκμεταλλευτούν πολιτικά. Κατά τα άλλα, σχεδόν οι μισοί Έλληνες, μετά τη δικτατορία, αυτοαναγορεύθηκαν αντιστασιακοί. Αστειευόμασταν τότε μεταξύ μας:
 «Μα, καλά, τρία εκατομμύρια άνθρωποι πώς χώρεσαν στο Πολυτεχνείο;».   
Φυσικά, δεν εννοώ σε καμία περίπτωση ότι το Πολυτεχνείο ήταν μύθος με την έννοια ότι δεν υπήρχαν νεκροί, όπως λένε κάποιοι. Φυσικά υπήρχαν, δεκάδες νεκροί, όχι στον χώρο του Πολυτεχνείου αλλά ως συνέπεια της καταστολής της εξέγερσης.  
 Ο μύθος όμως σήμερα είναι πιο ισχυρός από την πραγματικότητα. Με είχε εντυπωσιάσει στην αρχή της κρίσης που είχα ακούσει το σύνθημα που έλεγε «1, 2, 3, η χούντα δεν τελείωσε το 1973». Ήθελα να παρέμβω λέγοντας «πολύ σωστά, η χούντα τελείωσε το 1974». Το 1973, μετά το Πολυτεχνείο, ήρθε η χούντα του Ιωαννίδη, σκληρότερη από την προηγούμενη.  
 Ίσως κάποιους θα τους σοκάρουν κάποια πράγματα που θα δουν στο βιβλίο για το Πολυτεχνείο, αλλά όχι όσους έζησαν εκείνα τα χρόνια, έχουν καλή μνήμη και δεν διαστρεβλώνουν το παρελθόν με τις τωρινές τους πεποιθήσεις.

 — Δεν γίνεται, δηλαδή, καμία αναφορά, έστω υπαινιγμός, στο βιβλίο για τη σημερινή κυβέρνηση; 

Όχι. Θεωρώ ότι είναι ιστορική αδικία, απέναντι στο παρελθόν, όταν μιλάς για μια άλλη εποχή, να την ανάγεις στο σήμερα.   Δείτε το slideshow Ελάχιστοι άνθρωποι έδρασαν ενεργά κατά της χούντας. Σε μια ομιλία στην Οξφόρδη, μαζί με τον Σταύρο Τσακυράκη, τους είχαμε υπολογίσει σε 1.000, δηλαδή έναν στους 10.000 Έλληνες.

 — Εσείς βρήκατε απαντήσεις για το τι σας συνέβη τότε, γράφοντας το βιβλίο;

Ανήκω στους ανθρώπους που πιστεύουν πάρα πολύ στην επιστημονική γνώση και στην επιστημονική αλήθεια. Όμως η ιστορία μιας αφήγησης δεν μπορεί να αναχθεί σε επιστημονική αλήθεια. Στα ανθρώπινα, η ίδια η αφήγηση είναι το ανώτατο εργαλείο κατανόησης, αφηγείσαι για να καταλάβεις.  
 Το βιβλίο μου δεν είναι επιστημονική έρευνα. Απαντήσεις περιέχει, αλλά είναι σύνθετες. Απλές απαντήσεις δεν έχω. Πάντως, για να καταλάβει ο αναγνώστης τις δικές μου απαντήσεις, πρέπει να καταλάβει αφηγηματικά πώς βίωναν τότε οι άνθρωποι όσα συνέβαιναν. Αλλά δεν γενικεύω.
 Ως συγγραφέας, στο βιβλίο μιλώ με βάση τον εαυτό μου, τη δική μου ιστορία, άρα και τη δική μου αλήθεια. Μακάρι να βρουν κι άλλοι κάτι ενδιαφέρον σε αυτήν.

 — Σήμερα τι είναι επαναστατικό;

 Ένας πολιτικός επιστήμονας μπορεί να ορίσει με συγκεκριμένα κριτήρια το τι είναι επανάσταση σε μια κοινωνία. Από κει και πέρα, δεν με ενδιαφέρουν οι περισσότερες σύγχρονες χρήσεις της λέξης, που είναι κατά βάση προπαγανδιστικές.

 — Σε ένα κείμενό του που σχολιάστηκε αρκετά ο φιλόσοφος Κώστας Αξελός είχε πει ότι «οι Νεοέλληνες συλλογίζονται μεν, αλλά δεν σκέπτονται». 

Πιστεύετε ότι παράγεται σκέψη στη χώρα μας; Συνήθως, σε παρόμοιες δηλώσεις, υπονοείται ότι λαμπρή εξαίρεση από τη γενίκευση αποτελεί το πρόσωπο που την κάνει. Θέλω να πω, και ο Αξελός Έλληνας δεν ήταν;   Γενικότερα, πάντως, τους αφορισμούς περί κοινών εθνολογικών χαρακτηριστικών τούς βλέπω με καχυποψία. Δυστυχώς, έζησα όλη τη χρονιά μέχρι το δημοψήφισμα του Brexit στην Αγγλία. 
Αυτό με έκανε να απορρίψω όλες τις γενικεύσεις που πίστευα ως τότε για τους Άγγλους, ψύχραιμοι, νηφάλιοι, ορθολογιστές κ.λπ. 
Είδα έναν λαό στη δίνη της λαϊκίστικης τρέλας, τελείως αντίστοιχης με την ελληνική, με τις ίδιες εξάρσεις, τα ίδια πάθη, τις οξύνσεις ή τον παραλογισμό.

 — Ύστερα από οκτώ χρόνια οικονομικής κρίσης πιστεύετε ότι είμαστε ακόμη όμηροι της κομματοκρατίας; 

Στις σύγχρονες δημοκρατίες η ύπαρξη των κομμάτων είναι αναγκαία, όπως και των επαγγελματιών πολιτικών. Το μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η διείσδυση των κομματικών μηχανισμών στο κράτος, και όχι μόνο. Όλα εξαρτώνται από το κόμμα.   Είμαστε μια χώρα όπου η κομματοκρατία διαχέεται σε όλη την κοινωνία.
 Όπως συμβαίνει με τα πανεπιστήμια, τα οποία εξαρτώνται πλήρως από τις κομματικές νεολαίες, τους κομματικούς συνδικαλιστές, τους πρυτάνεις που εκλέγονται με κομματικές συναλλαγές. Θεωρώ ότι σήμερα αυτό έχει γίνει χειρότερο παρά ποτέ.   

 Πάντα υπήρχε στην Ελλάδα ως τάση, αλλά η μεγάλη επιδείνωση έγινε το 1981 με την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία. 
Τότε πήρε το πάνω χέρι το νέο πολιτικό υπόδειγμα, με βάση τη λεγόμενη «αλλαγή», που κυρίως σήμαινε «Φύγετε εσείς, να έρθουμε εμείς». Για πρώτη φορά μπήκε με τόση ένταση, τόση μανία θα έλεγα, το κυβερνών κόμμα στον κρατικό μηχανισμό.   
Φυσικό είναι, κατόπιν, στον βαθμό που ο ΣΥΡΙΖΑ είναι συνέχεια του ΠΑΣΟΚ, ως προς την κομματική βάση, η κομματοκρατία να συνεχίζεται απτόητη. 
Και, βέβαια, προσαυξήμενη από τη μόνιμη πληγή της ελληνικής πολιτικής, τους ανεξέλεγκτους διορισμούς των ημετέρων στο Δημόσιο. Στην πλάτη των κορόιδων πάντα, δηλαδή των υπολοίπων, του ιδιωτικού τομέα. 

— Γιατί αποφασίσατε να εμπλακείτε στην υπόθεση με τους οκτώ Τούρκους;

 Ξεκίνησα όταν άκουσα δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών που έλεγαν ότι οι οκτώ Τούρκοι ικέτες έπρεπε να εκδοθούν, να παραδοθούν στον Ερντογάν. Θεώρησα ότι αυτό ήταν μια ανεπίτρεπτη παρέμβαση, μια ασέβεια στους δημοκρατικούς θεσμούς. Σύμφωνα με τη διάκριση των εξουσιών, τέτοιες αποφάσεις τις παίρνει μόνο η Δικαιοσύνη.   
Ο Ερντογάν έγινε έξαλλος επειδή αυτοί οι άνθρωποι διάλεξαν για προστασία τους την Ελλάδα. Αυτό τον έθιξε, αλλά είναι δικό του πρόβλημα. Εμείς έπρεπε να προστατεύσουμε τη δημοκρατία μας. Ίσως, λοιπόν, και επειδή μία από τις αδελφές μου βασανίστηκε άγρια κατά τη διάρκεια της δικτατορίας πήρα την υπόθεση των οκτώ σαν δική μου. Αποφάσισα να κάνω ό,τι περνά από το χέρι μου για τη σωτηρία τους, ενεργοποιώντας την κοινή γνώμη.   Σε αυτό ίσως να λειτούργησα ως ένας σπινθήρας, αλλά το σημαντικό είναι ότι πήρε μέρος η Κοινωνία των Πολιτών, ώστε το θέμα να αποκτήσει τις σωστές του διαστάσεις.
 Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε πλήρως. Οι θεσμοί λειτούργησαν, οι μεγάλες μάχες στα δικαστήρια κερδήθηκαν και είχαμε θρίαμβο του κράτους δικαίου.   Και κάτι προσωπικό να σας πω εδώ: με παραξενεύει τρομερά το γεγονός ότι γράφτηκε από κάποιους πως όσα έκανα για τους οκτώ ήταν γιατί σκοπεύω να μπω στην πολιτική! Με στενοχωρεί που υπάρχουν άνθρωποι ανίκανοι να αντιληφθούν τι σημαίνει κάποιος να πράττει ανιδιοτελώς. Γιατί πρέπει σώνει και καλά να κρύβεται στο παρασκήνιο μια προσωπική επιδίωξη; Δεν ξέρω, ίσως αυτοί που λένε τέτοια κρίνουν εξ ιδίων τα αλλότρια…  
 Μία από τις πικρότατες αλήθειες για τη χούντα είναι ότι ήταν σε πάρα πολλούς αποδεκτή, έως και αρεστή. Ένας από τους λόγους είναι ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, εκτός αν ήσουν αριστερός, επαγγελματίας πολιτικός ή ανήκες σε κάποιες ακόμα κατηγορίες πολιτών, η δικτατορία, αν δεν την πείραζες, δεν σε πείραζε. Αυτός ήταν ο λόγος που έκανε την πλειονότητα των Ελλήνων να μην ανακατεύεται, εκτός λαμπρών εξαιρέσεων γενναίων ανθρώπων, φυσικά.

 — Τι σημαίνει για ένα αγόρι 14 ετών να έρχεται αντιμέτωπο με το δικτατορικό καθεστώς; 

Αρχικά, νιώθεις ότι έρχεσαι σε επαφή με το άγνωστο. Δεν σας κρύβω ότι όταν ξεκίνησε η δικτατορία εγώ ένιωσα την αίσθηση της περιπέτειας. Είπα: «Επιτέλους, γίνεται κάτι διαφορετικό». Φταίει και το γεγονός ότι εκείνα τα χρόνια είχα διάφορα προσωπικά θέματα, μπορεί να γύρευα διεξόδους. 
Μου πήρε αρκετό καιρό να καταλάβω τι είχε συμβεί και όταν το συνειδητοποίησα είδα ότι ήταν κάτι βαθύτατα αποπνικτικό.  
 Βέβαια, μία από τις πικρότατες αλήθειες για τη χούντα, που πρέπει να την παραδεχτούμε ευθέως, αλλιώς δεν προχωράμε ως κοινωνία, είναι ότι ήταν σε πάρα πολλούς αποδεκτή, έως και αρεστή.
 Ένας από τους λόγους είναι ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, εκτός αν ήσουν αριστερός, επαγγελματίας πολιτικός ή ανήκες σε κάποιες ακόμα κατηγορίες πολιτών, η δικτατορία, αν δεν την πείραζες, δεν σε πείραζε. Δεν ήταν σαν την Κατοχή θέλω να πω, που υπέφεραν όλοι. 
Αυτός ήταν ο λόγος που έκανε την πλειονότητα των Ελλήνων να μην ανακατεύεται, εκτός λαμπρών εξαιρέσεων γενναίων ανθρώπων, φυσικά.   
Προφανώς και δεν επαινώ τη χούντα.
 Τη μίσησα και την πολέμησα άλλωστε. Αλλά, δυστυχώς, την ανέχθηκαν πολλοί, πάρα πολλοί, επειδή δεν τους ενοχλούσε.

 — Έχετε πει ότι τα social media είναι «η εκχώρηση της φαντασίας μας στους άλλους».

 Θα ήθελα να μου το σχολιάσετε. Τα social media είναι ένα μέσο επέκτασης της αντίληψής μας. Με αυτό το περί φαντασίας εννοώ ότι κάποτε γίνονται και ένα μέσο διείσδυσης των άλλων στην αντίληψή μας.
 Εξού και χρησιμοποιούνται ως μέσο επιρροής. Αυτό δεν γίνεται πάντα για κακό.  
 Για παράδειγμα, στην υπόθεση των οκτώ Τούρκων τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαδραμάτισαν έναν πολύ καθοριστικό ρόλο. Κατά τα άλλα, δεν ανήκω σε αυτούς που λένε ότι η προηγούμενη γενιά είναι πάντα καλύτερη από την επόμενη. Και έχοντας αυτό υπ’ όψιν, δεν κάνω αφορισμούς, του τύπου ότι τα social media καταστρέφουν το μυαλό των νέων κ.λπ. 
Εμείς μάθαμε αλλιώς και κρίνουμε αλλιώς. Για να μετρήσεις το πώς επιδρούν στους νέους πρέπει να είσαι νέος, να έχεις μεγαλώσει με αυτό το μέσο.   Το μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η διείσδυση των κομματικών μηχανισμών στο κράτος, και όχι μόνο.
 Όλα εξαρτώνται από το κόμμα. Είμαστε μια χώρα όπου η κομματοκρατία διαχέεται σε όλη την κοινωνία. 

 — Συμφωνείτε με την άποψη ότι οι νέοι βγαίνουν αγράμματοι από το σχολείο, όπως έχει δηλώσει ο Χρήστος Γιανναράς;

 Δεν ισχύει μόνο για την Ελλάδα αυτή η διαπίστωση αλλά και για πολλές άλλες χώρες, ανάμεσά τους η Μεγάλη Βρετανία και οι ΗΠΑ, όπου πολλοί νέοι δεν μπορούν να συντάξουν μια σωστή ανάπτυξη ιδεών. Αναμφίβολα, σήμερα τα παιδιά στην Ελλάδα διδάσκονται κυρίως με παπαγαλία. Κι εμείς την είχαμε, αλλά, για παράδειγμα, στα μαθηματικά μαθαίναμε τις αποδείξεις του Ευκλείδη και αυτός ήταν ένας τρόπος για να οργανώσουμε τις σκέψεις μας. Σήμερα τα μαθηματικά διδάσκονται με φόρμουλες.   
Πάντως, παρόλο που το «αγράμματοι» του Γιανναρά ίσως είναι μια υπερβολή, ισχύει σε κάποιον βαθμό.
 Σωστά έχει γράψει ο Στάθης Καλύβας: 
«Ένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν κρίνεται από τις εξαιρέσεις αλλά από τον μέσο όρο».
 Και αυτός είναι σίγουρα απογοητευτικός σήμερα.

 — Τι θυμάστε από τα παιδικά σας χρόνια;

 Έπεφτε βαριά η σκιά του πατέρα σας στη δική σας πορεία; Ναι, χωρίς αμφιβολία. Δεν έπαψα ποτέ να τον αγαπώ, η μεταξύ μας σχέση δεν διαταράχθηκε ποτέ, τον σεβόμουν και τον εκτιμούσα. Αλλά σίγουρα η φήμη του με βάραινε υπερβολικά μεγαλώνοντας. Με μια έννοια, η αρχή της ζωής μου ορίστηκε από την προσπάθεια να ξεφύγω από αυτό το βάρος, να αυτοπροσδιοριστώ.

 — Προς το τέλος της ζωής του ταλαιπωρήθηκε από μια πολύ σπάνια ασθένεια, για της οποίας την πρόοδο κρατούσε σημειώσεις. Τις έχετε φυλαγμένες;

 Πώς ήταν οι τελευταίες στιγμές; Ήταν σίγουρα πολύ οδυνηρά χρόνια. Και για μένα ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι του βιβλίου για το οποίο μιλάμε, καθότι περιλαμβάνει και τα χρόνια της αρρώστιας του πατέρα μου, από το φθινόπωρο του 1971, οπότε μάθαμε γι’ αυτήν. Τις σημειώσεις που έχει κρατήσει για την αρρώστια του τις έχουμε, αλλά πρόκειται για κάτι πολύ ιδιωτικό.

 Είναι πολύ οδυνηρό για μένα να τις διαβάζω, διότι δεν είναι κλινικές περιγραφές, περιέχουν πολύ συναίσθημα. — Τι θεωρείτε σημαντικό στη ζωή; Αν εννοείτε ως προσωπική αρετή, το σωκρατικό γνώθι σ’ αυτόν.  

 Info Το βιβλίο του Απόστολου Δοξιάδη «Ερασιτέχνης Επαναστάτης – Προσωπική Μυθιστορία» θα κυκλοφορήσει τον Νοέμβριο από τις εκδόσεις Ίκαρος. 

 Πηγή: www.lifo.gr

Γιατί οι νεαροί Γιαπωνέζοι έχουν «κόψει» το σεξ! 

Σοκαριστικά στοιχεία από τη μεγάλη έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της ιαπωνικής κυβέρνησης – Η «νέα κοινωνική τάξη πραγμάτων» εξαπλώνεται σε όλον τον κόσμο, χτυπώντας την πόρτα και της Ευρώπης

Μπορείτε να φανταστείτε μία κοινωνία δίχως ερωτικές σχέσεις, δίχως ραντεβού, δίχως 

φλερτ, δίχως σεξ; Μπορείτε να φανταστείτε μία κοινωνία στην οποία οι άνθρωποι θα αναπαράγονται μέσω εργαστηρίων και η «σεξουαλική επαφή» θα γίνεται μέσω μηχανών,
 ή θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά sex dolls ή ρομπότ; Μπορεί στην Ελλάδα και στην 
Ευρώπη να φαντάζει ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά όπως αποδεικνύεται, η 
νέα… τάση αρχίζει να κατακλύζει τον πλανήτη, ξεκινώντας από την άλλη άκρη της Γης, 
την Άπω Ανατολή.


Στην Ιαπωνία, μία χώρα 127 εκατ. ανθρώπων, οι νέοι και οι νέες έχουν σταματήσει το σεξ.
 Η ερωτική επαφή δεν αποτελεί πλέον μία από τις προτεραιότητές τους, ενώ σε μεγάλο
 ποσοστό έχουν σταματήσει ακόμη και τα ραντεβού, καθώς δεν θεωρείται απαραίτητο. 
Η έρευνα που παρουσιάστηκε στη χώρα της Ανατολής έφερε στην επιφάνεια μία
 πραγματικότητα που αρχίζει να επεκτείνεται και σε άλλα κράτη. Πάνω από το 40% των εργένηδων της χώρας κάτω των 40 ετών είναι ακόμη παρθένοι, ενώ οι 30άρηδες στην
 πλειοψηφία τους έχουν διακόψει τα ραντεβού με το αντίθετο ή με το ίδιο φύλο.

Αποτέλεσμα; Η αισθητή μείωση των γεννήσεων, η ελλειματική ανανέωση του πληθυσμού 
και σε βάθος χρόνου, ένα άκρως προβληματικό ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό σύστημα. Υπολογίζεται πως με αυτόν τον ρυθμό, το 2060 ο πληθυσμός της Ιαπωνίας θα έχει μειωθεί 
κατά το ένα τρίτο. Ήτοι, θα μειωθεί κατά 40 και πλέον εκατ. ανθρώπους!

Την ίδια στιγμή, οι προβλέψεις της κυβέρνησης είναι άκρως δυσοίωνες. Οι αρμόδιες αρχές πιστεύουν ότι στα επόμενα χρόνια η κατάσταση θα γίνει ακόμη χειρότερη, ενώ θα 

επεκταθεί και σε άλλες χώρες, ενδεχομένως και σε όλον τον πλανήτη.

japan





Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Είναι η νέα κοινωνική τάξη πραγμάτων; Έχει αλλάξει κάτι 

στο ανθρώπινο DNA ώστε το σεξ και η αναζήτηση ερωτικού συντρόφου, να μην συμβαίνει αυτόματα;
 Έχει αρχίσει, για κάποιον απροσδιόριστο λόγο, η απενεργοποίηση του 
αυτόματου μηχανισμού που ονομάζεται «ένστικτο αναπαραγωγής»;


Οι λόγοι που διαμορφώνεται ένα νέο status quo στις ανθρώπινες σχέσεις, ενδέχεται
 να είναι πολύ περισσότερο απλοί.
Πολύ πιο πεζοί απ’ ότι μπορεί να υποθέσει κάποιος. 
Τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποίησε η SBS’s The Feed υποδεικνύουν κάποιες
 βασικές ενέργειες που κάνουν οι Ιάπωνες, προκειμένου να «αντικαταστήσουν» τον
 ερωτικό τους σύντροφο.


Ένας λόγος είναι η δίχως όρια χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας. Οι Ιάπωνες προτιμούν 
να κάνουν σεξ μέσω ίντερνετ, ενώ έχει αυξηθεί σημαντικά η διαφυγή σε sex dolls και 
ρομπότ. Μεγάλοι οίκοι ανοχής έχουν αντικαταστήσει τις γυναίκες με κούκλες ή 
ανθρωποειδή, ενώ το animation sex έχει αρχίσει να λαμβάνει έκταση… επιδημίας.

Σύμφωνα με την έρευνα, όμως, οι παραπάνω… ερωτικές στρεβλώσεις καλύπτουν ένα

 ποσοστό του προβλήματος. Το βασικό αίτιο είναι ένα. Οι άνθρωποι είναι «πολύ
 απασχολημένοι» για να συνάψουν σχέσεις.
Ναι, συμβαίνει και στην Ιαπωνία!
Οι Ιάπωνες αφιερώνουν πολύ χρόνο και φαιά ουσία στην εργασία και την καριέρα τους, 
με αποτέλεσμα να μην έχουν χρόνο και διάθεση για ερωτικές σχέσεις. Σε πολλές
 περιπτώσεις, δε, ούτε καν το… σκέφτονται.

sex_dolls



Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του 26χρονου Tayio Hashimoto. Ο νεαρός άντρας αναγκάζεται να αφιερώνει 15 ώρες την ημέρα στην εργασία του. Όταν επιστρέφει σπίτι

 μετά τις 7 το απόγευμα, διαθέτει ελάχιστο χρόνο για προσωπικές σχέσεις, ενώ είναι 
σχεδόν εξαντλημένος. Η κατάσταση αυτή είχε ως συνέπεια τη διαμόρφωση μίας
 διαφορετικής συνθήκης. Χρόνος για φλερτ και για ραντεβού με κορίτσια, δεν υπάρχει. 
Ως εκ τούτου, οι άνθρωποι που ακολουθούν ανάλογο πρόγραμμα με τον 26χρονο Ιάπωνα, 
είχαν ανάγκη από κάτι απλό και γρήγορο. Την συγκεκριμένη ανάγκη κάλυψε το
 διαδικτυακό σεξ και οι οίκοι ανοχής με ρομπότ και sex dolls.


Η «νέα κοινωνική τάξη πραγμάτων» είναι πλέον πραγματικότητα στην Ιαπωνία. Μήπως
 όμως τα αρχικά στάδια της «νέας εποχής» στις σχέσεις των δύο φύλων έχουν ήδη αρχίσει
 να διαφαίνονται και στη «γειτονιά» μας; Την Ευρώπη, την Ελλάδα, όλον τον κόσμο… 
Ας σκεφτούμε. Πόσες ώρες αφιερώνουμε στην εργασία μας;
Πόσο χρόνο ελεύθερο έχουμε;
 Πόσες φορές κάνουμε σεξ τον μήνα;
Πόσες φορές βγήκαμε ραντεβού το ίδιο διάστημα;

Γιατί η Ελλάδα αντιμετωπίζει ήδη δημογραφικό πρόβλημα; 
Είναι μόνο το οικονομικό, ή 
το τελευταίο αποτελεί μία πρόφαση και μία εύκολη δικαιολογία για πολύ κόσμο που έχει
 βγει… εκτός συστήματος εδώ και καιρό; 
Τόσο καιρό, που πλέον να το θεωρεί φυσιολογικό.
.. 

Τρύγος στα αμπέλια της πρωτεύουσας

ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΜΑΚΡΥΩΝΙΤΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:Οίνος – Ποτά
Στα Μεσόγεια, στο Κτήμα Παπαγιαννάκου, όπως και σε όλη την Ελλάδα, ο τρύγος προχωράει με πυρετώδεις ρυθμούς. Θα είναι άραγε η φετινή μια καλή χρονιά; Το μόνο σίγουρο είναι ότι για την ώρα, στις περισσότερες περιοχές, κερδίζει η ποιότητα συγκριτικά με την ποσότητα.
Η λευκή ποικιλία-σύμβολο του αττικού αμπελώνα, ανθεκτική στην ξηρασία και στους καύσωνες, άντεξε ακόμα κι όταν εξοστρακίστηκε με τη ρετσινιά της ρετσίνας. Οι αμπελώνες του Σαββατιανού στα Μεσόγεια υπήρξαν κάποτε το μεγαλύτερο ενιαίο αμπελοτόπι της χώρας, που με τη μετατροπή της περιοχής από αγροτική σε αστική συρρικνώθηκε στο ένα τέταρτο. Στο παρελθόν η ποικιλία χρησιμοποιήθηκε για υποδεέστερα κρασιά, ευρείας παραγωγής και κατανάλωσης, και διακινήθηκε κυρίως χύμα ή σε ασκό. Το ρετσίνι χρησιμοποιήθηκε ως καμουφλάζ στην ελαττωματική πρώτη ύλη και οι κακές ρετσίνες συνδέθηκαν με την περιοχή της Αττικής.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, το Σαββατιανό είναι σήμερα η ευρύτερα καλλιεργούμενη οινοποιήσιμη ποικιλία στην Ελλάδα, με ποσοστό 16,4% και με ιδιαίτερα χαμηλές στρεμματικές αποδόσεις (λιγότερο από 500 κιλά σταφύλια/στρέμμα), πράγμα που οφείλεται και στη μεγάλη ηλικία των κλημάτων, άνω των 60 ετών, σοβαρό ποιοτικό πλεονέκτημα που συνεπάγεται δύναμη, γευστικό βάθος, συμπύκνωση και πολυπλοκότητα στο κρασί.
O Βασίλης Παπαγιαννάκος στο βιοκλιματικό οινοποιείο του στο Μαρκόπουλο.
Ο πρωτεργάτης του… νέου Σαββατιανού 
«Τα Σαββατιανά βραβεύονται και ξεχωρίζουν στο εξωτερικό. Οι καλλιέργειες είναι ποιοτικές, ο τρύγος γίνεται με σύγχρονες μεθόδους και οι εξαγωγές αυξάνονται», εξηγεί ο οινοποιός Βασίλης Παπαγιαννάκος, πρωτεργάτης της αναβάθμισης του Σαββατιανού – ο ίδιος εξάγει περίπου το 70% της συνολικής παραγωγής των 250.000 φιαλών/χρόνο.
Στο σύγχρονο κτίσμα με τη μοντέρνα αρχιτεκτονική, στο Μαρκόπουλο, ανάμεσα σε αμπελώνες, δεντρολίβανα, λεβάντες και δάφνες, στεγάζεται το οικογενειακό Κτήμα Παπαγιαννάκου, το πρώτο βιοκλιματικό οινοποιείο στην Ελλάδα (χρήση ήλιου και αέρα που τους εξοικονομεί περίπου 25% ενέργεια), διακεκριμένο το 2008 από τα Βραβεία Αρχιτεκτονικής του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής.
Ο φετινός τρύγος 
«Πρώιμη χρονιά φέτος», εξηγεί ο αμπελουργός και ξάδερφος του Βασίλη, Χρήστος Παπαγιαννάκος. «Χάσαμε ποσότητα, κερδίσαμε ποιότητα». Ο τρύγος του Σαββατιανού συνέπεσε με την πανσέληνο του Αυγούστου. Οι γλυκόξινες πορτοκαλιές ρώγες, έτοιμες, γινωμένες, είχαν φτάσει στο 12,7 beaumé (μονάδα μέτρησης, μας δείχνει μεταξύ άλλων τους βαθμούς αλκοόλ· αναμένεται αλκοόλ περίπου 12,5% vol.). Με χειρωνακτική συλλογή από τις 6 το πρωί με τη δροσιά, τα σταφύλια στοιβάζονται σε κλούβες και μεταφέρονται σε μεγάλους θαλάμους ψύξης, ώστε πριν από το πάτημα να είναι κρύα και τραγανά.
Σαββατιανό με νέο στάτους 
Σε 5 εκδοχές παρουσιάζει το Σαββατιανό τους ο Βασίλης Παπαγιαννάκος. Φρέσκο όλο τυπικότητα, σε single vineyard κρασί terroir από διαλεχτά σταφύλια του αμπελώνα στο Βιέντζι, σε εκδοχή natural χωρίς θειώδη και με αυθόρμητη ζύμωση, αλλά και ζυμωμένο σε δρύινα γαλλικά βαρέλια, πιο ώριμο και εκφραστικό. Τέλος, το «καρυκεύουν» και με ρετσίνι από το δάσος του Κουβαρά σε μια κορυφαία ρετσίνα.
Φρέσκα, ντελικάτα αρώματα κίτρινων φρούτων βρίσκουμε σε ένα ποτήρι Σαββατιανό.
Κρασί με ραχοκοκαλιά 
«Φρέσκα, ντελικάτα αρώματα κίτρινων φρούτων στο ποτήρι. Μπανάνα και βερίκοκο, νότες από λίτσι, μυρωδιές χαμομηλιού, γρασίδι και ανοιξιάτικα άνθη. Στόμα με φρεσκάδα, τρυφερή οξύτητα, πολυπλοκότητα και κρεμώδη γεύση». Έτσι περιγράφει το Σαββατιανό η Αγγελική Παπαγιαννάκου, κόρη του Βασίλη Παπαγιαννάκου (MSc in Wine Business στο Burgundy School of Business). Παλαιές χρονιές από τα Σαββατιανά τους, για παράδειγμα του 2012 και του 2008, αποδεικνύουν πως το κρασί εξελίσσεται θεαματικά, παλαιώνει κερδίζοντας πολύπλοκο, μελένιο και ξηροκαρπάτο χαρακτήρα.
Πληροφορίες: Βιοκλιματικό Οινοποιείο Παπαγιαννάκος, Πούσι-Καλογέρι, Μαρκόπουλο, Τ/22990-25.206. Επισκέψιμο κατόπιν συνεννόησης: καθημερινά 09.00-16.00 πλην Κυριακής. Τα κρασιά του κτήματος τα βρίσκουμε σε κάβες και μεγάλα σούπερ μάρκετ.
6 ακόμα οινοποιεία και αντίστοιχα αξιόλογα Σαββατιανά
Οινοποιία Αναστασίας Φράγκου: Η πρόσφατη πυρκαγιά κατέστρεψε μεγάλο τμήμα του οινοποιείου. Όμως η οικογένεια Φράγκου συνεχίζει και εργάζεται πυρετωδώς παράγοντας ένα σπουδαίο Σαββατιανό, που κερδίζει πρωτιές σε σχετικές τυφλές δοκιμές.
Μικροοινοποιία Μυλωνά: Εκφραστικό και σύγχρονο, ωστόσο με αυθεντική γεύση, είναι αυτό το Σαββατιανό από την Κερατέα.
Αμπελώνες Μάρκου: Τυπικότατο και πολύ αξιόλογο Σαββατιανό, που συνοψίζει όλα τα χαρακτηριστικά της ποικιλίας.
Κτήμα Ρωξάνης Μάτσα: Η κυρία Ρωξάνη παράγει υποδειγματικά κρασιά στο κτήμα της στην Κάντζα και οινοποιεί μια έμπειρη και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εκδοχή της ποικιλίας.
Κελλάρι Παπαχρήστου: Η τιμή του, γύρω στα 5 ευρώ, το κατατάσσει στην κατηγορία value for money για την αρτιότητα και τη νοστιμιά του. Κτήμα Βασιλείου Φρουτώδες και βοτανικό, από τον έμπειρο οινοποιό Γιώργο Βασιλείου, εκ των θεμελιωτών του αττικού αμπελώνα.

Τρία μεγάλα έργα στην Ελλάδα με κοινοτική χρηματοδότηση

Τη χώρα μας επισκέπτεται η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου -είχε ήδη συνάντηση με τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα-, προκειμένου να επισκεφθεί ή να εγκαινιάσει τρία μεγάλα έργα στον τομέα των μεταφορών και του περιβάλλοντος που έλαβαν χρηματοδοτική στήριξη συνολικού ύψους 1,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ. Επιπλέον, η Επιτροπή, με απόφασή της, ενέκρινε την επένδυση 121 εκατ. ευρώ για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέει τη χερσόνησο του Ακτίου με την Ιόνια οδό, ένας βασικός οδικός άξονας για τη σύνδεση της βορειοδυτικής με τη νότια Ελλάδα.
Σύμφωνα με δελτίο Τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «η επιτυχής μελέτη, εκτέλεση ή ολοκλήρωση των έργων αυτών κατέστη δυνατή χάρη στο σχέδιο “Νέο ξεκίνημα για την εργασία και την ανάπτυξη στην Ελλάδα” και η Επιτροπή δρομολόγησε το σχέδιο αυτό το 2015 με σκοπό να συμπληρώσει το πρόγραμμα οικονομικής προσαρμογής, το οποίο η χώρα ολοκλήρωσε επιτυχώς στις 20 Αυγούστου 2018. Το σχέδιο προέβλεπε έκτακτα μέτρα για να διευκολυνθεί η μεγιστοποίηση της χρήσης των κονδυλίων της ΕΕ στην Ελλάδα, με απώτερο σκοπό τη σταθεροποίηση της οικονομίας και την τόνωση της ανάπτυξης, της απασχόλησης και των επενδύσεων».
Η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, κ. Κορίνα Κρέτσου, δήλωσε για το θέμα ότι «όπως τόνισε ο πρόεδρος Γιούνκερ στην ομιλία του για την κατάσταση της Ένωσης, η Ελλάδα κατάφερε να σταθεί στα πόδια της. Τα τέσσερα αυτά έργα, το καθένα με τον δικό του τρόπο, θα της επιτρέψουν να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της. Η Ελλάδα αποτελεί ήδη έναν από τους κύριους δικαιούχους των κονδυλίων της ΕΕ και για την επόμενη δεκαετία. Η Επιτροπή όμως προτείνει τη χορήγηση ακόμη περισσότερων πόρων συνοχής, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί βιώσιμη ανάπτυξη στη χώρα, να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και να αυξηθεί το βιοτικό επίπεδο του ελληνικού λαού».
Εγκαίνια αναδημιουργίας της λίμνης Κάρλας, ένα ζωτικό περιβαλλοντικό έργο για την περιοχή της Θεσσαλίας
Στις 5 Οκτωβρίου η επίτροπος κ. Κρέτσου θα συμμετάσχει στα εγκαίνια του έργου αναδημιουργίας της λίμνης Κάρλας, για την ολοκλήρωση του οποίου η ΕΕ χορήγησε 125 εκατ. ευρώ τα τελευταία 20 έτη. Στην περιοχή της λίμνης, η οποία είχε αποξηρανθεί εντελώς κατά τη δεκαετία του 1960, έλαβαν χώρα εκτεταμένες εργασίες αναδημιουργίας της με τη συνδρομή της ΕΕ, έτσι ώστε να αποκατασταθεί και να διαφυλαχτεί η βιοποικιλότητα και να τονωθεί η ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού στην περιοχή. Το έργο αυτό θα βελτιώσει την υδροδότηση για τους 75.000 κατοίκους στη γειτονική πόλη του Βόλου, σημειώνει η Κομισιόν.
Δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα μεταμορφώνουν ριζικά το μεταφορικό δίκτυο της Ελλάδας
Στις 4 Οκτωβρίου η επίτροπος κ. Κρέτσου θα επισκεφθεί το έργο στη σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, το οποίο βρίσκεται στην τελική φάση ολοκλήρωσής του. Η υπερσύγχρονη γραμμή υψηλής ταχύτητας θα μειώσει κι άλλο τον χρόνο του σιδηροδρομικού ταξιδιού Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Μόλις ολοκληρωθούν οι πρόσθετες εργασίες σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, οι επιβάτες θα μπορούν να ταξιδεύουν στον χρόνο-ρεκόρ των τρεισήμισι ωρών μεταξύ των δύο μεγαλύτερων αστικών κέντρων της Ελλάδας.
Η μακροχρόνια και σημαντική χρηματοδοτική στήριξη από διαφορετικά ταμεία της ΕΕ, συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ, είχε τεράστια συμβολή στην κατασκευή της γραμμής. »Με την ολοκλήρωση του έργου το 2019, η καθαρή κινητικότητα θα λάβει νέα πνοή στη χώρα και το τρένο θα αποκτήσει νέα ελκυστικότητα σε σχέση με το αεροπλάνο, το αυτοκίνητο και τα υπεραστικά λεωφορεία», επισημαίνει η Κομισιόν εξάλλου.
Η επίτροπος κ. Κρέτσου θα επισκεφτεί επίσης το εμπορευματικό συγκρότημα του Θριάσιου Πεδίου στην Αττική, τον πρώτο ολοκληρωμένο σταθμό εμπορευματικών και σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα, για τη δημιουργία του οποίου έχουν χορηγηθεί 200 εκατ. ευρώ από κονδύλια της ΕΕ. Το συγκρότημα αυτό θα αποτελέσει έναν βασικό κόμβο της σιδηροδρομικής αρτηρίας Αθήνας-Θεσσαλονίκης και αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη στο εμπόριο και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.
Οι εμπορευματικοί συρμοί με αφετηρία το Θριάσιο θα μπορούν να διέρχονται τα βόρεια σύνορα της Ελλάδας στην Ειδομένη μέσα σε εξήμισι ώρες. Χάρη στη σιδηροδρομική σύνδεση με τον λιμένα του Πειραιά, το συγκρότημα θα βοηθήσει την Ελλάδα να γίνει πύλη εισόδου των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη στον διάδρομο Ανατολής – Ανατολικής Μεσογείου του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Επιπλέον, η λειτουργία του εμπορευματικού συγκροτήματος και η κατασκευή του νέου κέντρου διαχείρισης εμπορευμάτων προβλέπεται να δημιουργήσουν πάνω από 3.000 θέσεις εργασίας.
Η Επιτροπή επενδύει 121 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέει τη χερσόνησο του Ακτίου με τη βορειοδυτική και νότια Ελλάδα μέσω της Ιονίας Οδού.
Ο οδικός αυτός άξονας θα εκτείνεται από το Άκτιο έως τη λίμνη Αμβρακία και θα συνδέεται με τη νέα Ιόνια Οδό, διευκολύνοντας παράλληλα τις μετακινήσεις στη Δυτική Ελλάδα, καθώς και από και προς τη Γέφυρα Ρίου-Αντίρριου, προς τη Λευκάδα και το αεροδρόμιο του Ακτίου. Με την ολοκλήρωση του έργου το 2022, ο χρόνος ταξιδίου στο τμήμα του ΔΕΔ-Μ θα έχει μειωθεί κατά 30 λεπτά και η οδική ασφάλεια θα έχει βελτιωθεί σημαντικά. Η ΕΕ έχει ήδη επενδύσει 83 εκατ. ευρώ κατά την πρώτη φάση του έργου στο πλαίσιο της δημοσιονομικής περιόδου 2007-2013.


Κέρδος online   3/10/2018 16:12

MustNEWS
Open doors // Το Cambridge κάνει ένα ριζικό βήμα, αλλάζοντας την πολιτική εισδοχής νέων φοιτητών. Η διοίκηση του φημισμένου πανεπιστημίου αποφάσισενα δεχθεί φοιτητές με χαμηλότερο ακαδημαϊκό προφίλ, μια προσπάθεια που θα περιλαμβάνει μια μεταβατική περίοδο, ώστε να γίνει ομαλά η προσαρμογή των νέων φοιτητών που, ενώ φαίνεται ότι έχουν τα προσόντα να διαπρέψουν, δυσκολεύονται από τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που αντιμετωπίζουν. Σε μια ανάλυση του προφίλ των φοιτητών από το 2010, διαπιστώθηκε ότι το 80% προέρχονταν από περιβάλλοντα όπου οι γονείς είχαν υψηλόβαθμες θέσεις με πολύ καλές απολαβές.