Ομήρου Οδυσσεια συμβολισμοί
Ποιο είναι το κρυφό νόημα της Οδύσσειας; Και τι συμβολίζουν οι μνηστήρες αν αποκρυπτογραφήσουμε τα ονόματά τους;
Είναι πολύ σημαντικό, αυτές τις κρίσιμες ώρες, να ρίξουμε μια ματιά στην βίβλο των Ελλήνων, δηλαδή στα ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ και να διδαχτούμε, έστω και την τελευταία στιγμή, από το πνεύμα του Οδυσσέα.
Όταν ο Οδυσσέας φτάνει στην Ιθάκη, η μεγίστη επιθυμία του είναι ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΙΣΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ, τον κόσμο που του έκλεψαν. Παρά την μεγάλη του λαχτάρα, διατηρεί την ανωνυμία του και μεταμορφωμένος σε ζητιάνο από την ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ, πηγαίνει στο παλάτι ώστε να ελέγξει την κατάσταση και να πάρει τις πληροφορίες που θέλει, υπομένοντας καρτερικά τις προσβολές και την χλεύη των μνηστήρων. ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ, ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΤΟΧΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΣΤΕΙΡΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ.
Γι αυτό τον λόγο και είναι ο αγαπημένος της Θεάς ΑΘΗΝΑΣ, της Θεάς που αντιπροσωπεύει την ΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΣ, την ΣΟΦΙΑ, την ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ. Της Θεάς που μελετά τον εχθρό και τον πολεμά με τα ίδια του τα όπλα.
Όταν όμως έρχεται η ώρα, όταν τους έχει στριμώξει όλους άοπλους σε ένα δωμάτιο, όταν φανερώνεται πάνοπλος, ΤΟΤΕ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΟΥ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΙΚΤΟ, ΓΙΑΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΙΟΣ ΤΟΥ, που δημιούργησε με τον δικό του ιδρώτα, ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ που οι μνηστήρες καταχράστηκαν και καπηλεύτηκαν μαζί με την φιλοξενία του οίκου του που τιμησε τον ΞΕΝΙΟ ΔΙΑ.
Ο ισχυρότερος αντίπαλός του είναι ο ΑΝΤΙΝΟΟΣ. Η λέξη μιλά απο μόνη της. Είναι η ΑΝΤΙ-ΝΟΗΣΗ, είναι αυτό που μας κάνουν ΤΩΡΑ, είναι ο τρόπος με τον οποίο θολώνουν τις καταστάσεις και την πραγματικότητα ώστε ΝΑ ΜΗΝ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΚΑΘΑΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥΝ. Είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την καθυπόταξη και δουλεία του ανθρώπου.
Ο επόμενος είναι ο ΕΥΡΥ-ΜΑΧΟΣ. Αυτός που μάχεται με κάθε τρόπο, με εύρος, ΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΣΟΝ, ο δεινός και αδίστακτος μαχητής.
Ο ΑΜΦΙ-ΝΟΜΟΣ! Αυτός που διαστρεβλώνει τον ΝΟΜΟ και την τάξη των πραγμάτων, ο επικίνδυνος γιατί είναι ΕΤΣΙ και ΑΛΛΙΩΣ!
Ο ΑΓΕ-ΛΑΟΣ! Αυτός που άγει τον λαό, που τον παρασύρει με την βοήθεια του ΑΝΤΙ-ΝΟΟΥ. Που τον μετατρέπει σε ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ ΑΓΕΛΗ!
Κανένα όνομα στα Ομηρικά έπη δεν είναι δοσμένο στην τύχη! Κρύβουν βαθύτατα νοήματα και στο χέρι μας είναι να τα αποκρυπτογραφήσουμε και να διδαχτούμε, ή καλύτερα να συνετιστούμε.
Οι πρόγονοί μας μιλούν, μας λένε πως να τινάξουμε τον ζυγό. ΑΡΚΕΙ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ!
Και ο Αντίνοος, ο στόχος της πρώτης φονικής βολής του Οδυσσέα. Είναι αυτός ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ να πεθάνει πρώτος. Γι’ αυτό, μακριά από την προπαγάνδα των ΜΜΕ. Και τον σκοτώνει ρίχνοντας του το βέλος στον ΛΑΙΜΟ, το ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ δηλαδή της επικοινωνίας που την χρησιμοποιεί ενάντια στην νόηση των ανθρώπων! ..”
Το ανέκδοτο της ημέρας
Συναντιούνται τυχαία δυο φίλοι στο πάρκο, ο Κώστας και ο Μήτσος.
– Ρε Μήτσο, που σαι ρε φιλάρα; Πόσα χρόνια έχω να σε δω, τι κάνεις, πως περνάς, παντρεύτηκες;
– Ναι αγόρι μου παντρεύτηκα, μια χαρά είμαι, καλά περνάω.
– Πως από δω τέτοια ώρα;
– Να μωρέ την γυναίκα μου ψάχνω.
– Έλα ρε και ΄γω την δικιά ψάχνω, πως είναι η δικιά σου να ψάξουμε μαζί.
– Είναι ψηλή, ξανθιά, με πράσινα μάτια, ωραίο κ*λο, μεγάλο στήθος και ατελείωτα πόδια. Η δική σου πως είναι;
– Ρε ποιος την γαμ*ει την δικιά μου, έλα να βρούμε την δική σου πρώτα!
Πανακτος
Στην δυτική Πάρνηθα στο εύφορο οροπέδιο των Σκούρτων και μεταξύ των χωριών Πάνακτο και Πράσινο, υψώνεται η κορυφή με το όνομα Παλαιόκαστρο.
Με υψόμετρο 711 μ. ελέγχει το οροπέδιο των Σκούρτων στα Β ενώ στα Ν η θέα εκτείνεται ως το Θριάσιο Πεδίο και τον κόλπο της Ελευσίνας.
Σε αυτήν την κορυφή βρίσκονται τα ερείπια του άλλοτε ισχυρού Αθηναϊκού φρουρίου Πάνακτου.
Δυστυχώς η σημερινή κατάσταση του χώρου με δυσκολία μπορεί να αποκαλύψει την έκταση και το μεγαλείο του.
Από τα αρχαιολογικά κατάλοιπα και τα τείχη χρονολογείτε στον 6ο αι. π.Χ.
Από τον Θουκυδίδη γνωρίζουμε πως κατά τον Πελοποννησιακό Πόλεμο και στη φάση του Αρχιδάμειου πολέμου, καταλήφθηκε από τους Σπαρτιάτες και τους Βοιωτούς. Πέρασε όμως ξανά στην κυριαρχία των Αθηναίων το 421 π.Χ. ως βασικός όρος της Ειρήνη του Νικία.
Όμως οι Θηβαίοι πριν το παραδώσουν στα χέρια των Αθηναίων το κατεδάφισαν.
Η ακριβής θέση του φρουρίου ήταν αιτία διαμάχης μεταξύ των ιστορικών.
Η μία άποψη τοποθετούσε το Πάνακτο στην θέση που βρίσκεται το καλοδιατηρημένο φρούριο των Ελευθερών (Γυφτόκαστρο).
Η άποψη πως η σημερινή θέση είναι και η σωστή επιβεβαιώθηκε σε ανασκαφές που έγιναν το 1980 κοντά στο χωριό Πράσινο. Εκεί ανεβρέθηκε επιγραφή που ταυτίζει το φρούριο με την παρούσα θέση, δίνοντας τέλος στην διαμάχη.
Για να ανεβούμε ως το φρούριο θα μπούμε στο χωριό Πράσινο, από την κατεύθυνση του χωριού Στεφάνη και θα συναντήσουμε την χαρακτηριστική καφέ πινακίδα που θα μας οδηγήσει προς τα αριστερά. Αμέσως μπροστά μας θα συναντήσουμε μια μικρή πλατεία . Ακολουθούμε τον αριστερό δρόμο στην διχάλα και 50 μ. μετά θα δούμε άλλη μία καφέ πινακίδα, που θα μας οδηγήσει δεξιά. Από εκεί σε περίπου 1 χλμ. καλού χωματόδρομου θα φτάσουμε σε ένα μεγάλο πλάτωμα όπου τελειώνει ο δρόμος. Στα δεξιά μας βλέπουμε έναν λόφο και με λίγη προσοχή θα διακρίνουμε λείψανα του Ν τείχους.
Η πύλη βρίσκεται στο ΝΑ τμήμα του λόφου. Με λίγη προσοχή θα βρούμε το αχνό μονοπάτι απ’ όπου θα εισέλθουμε στο φρούριο.
Το σχήμα του φρουρίου δεν μπόρεσα να το προσδιορίσω επαρκώς. Δείχνει ακανόνιστο ελλειπτικό ακολουθώντας το φυσικό ανάγλυφο της κορυφής.
Κατά τον Ι. Σαρρή το μήκος του φρουρίου υπολογίζεται σε 280 μ. και το πλάτος 70 μ.
Πιθανόν να είχε κι άλλες πύλες όμως σήμερα μόνο η μία είναι διακριτή. Τα υπολείμματα των τειχών που σώζονται σποραδικά είναι πολυγωνικά με χαμηλό ύψος. Ακόμα Θα διακρίνουμε τα θεμέλια κατασκευών, ενώ δύο κατασκευές η μία μονόχωρη και η δεύτερη με δύο δωμάτια, σώζονται σε χαμηλό ύψος.
Η δεύτερη κατασκευή πρέπει να είναι τα υπολείμματα μιας παλαιοχριστιανικής βασιλικής.
Στην κορυφή θα δούμε τα ερείπια ενός τετράγωνου πύργου των μεσαιωνικών χρόνων,* κατασκευασμένος με το αρχαίο υλικό του φρουρίου. Επάνω του υπάρχει και ένα τσιμεντένιο κολονάκι της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού.
Δεν είναι γνωστό το πως ακριβώς το φρούριο βρέθηκε στην σημερινή του κατάσταση. Εξαιρώντας την καταστροφή από τους Θηβαίους, αφού όταν περιήλθε στα χέρια των Αθηναίων θα πρέπει να επισκευάστηκε Σίγουρα φυσικές αιτίες, διάβρωση και σεισμοί, σε συνδυασμό με τον ανθρώπινο παράγοντα – πχ χρήση του χώρου ως έτοιμο λατομείο – έκαναν το άλλοτε φημισμένο φρούριο μια δυσδιάκριτη σκιά του ένδοξου παρελθόντος του.
Γεώργιος Αθανασόπουλος
* Τα στοιχεία που βρήκα λένε πως ο πύργος στην κορυφή είναι του 4ου αι. π.Χ. Τείνω ν’ αμφιβάλω με αυτήν την χρονολόγηση λόγω της πρόχειρης κατασκευής και την χρήση συνδετικού κονιάματος και κεραμικού υλικού, που συνάδει με τα μεσαιωνικά χρόνια και όχι με τον 4ο αι π.Χ.
Ασφάλεια ζωής το ανέκδοτο της ημέρας
Ένας παππούς 97 ετών πάει σε έναν ασφαλιστή.
– Γεια σας, θέλω να κάνω μια ασφάλεια ζωής
– Τι λες ρε παππού, ασφάλεια ζωής, τρελάθηκες, πόσο είσαι;
– 97 ετών, λέει ο παππούς.
Τρελαίνεται ο ασφαλιστής.
– Μιλάς σοβαρά τώρα; Τι να την κάνεις;
– Να, θέλω να πάω με τον πατέρα μου ένα ταξίδι στο εξωτερικό και καλό
είναι να είμαστε ασφαλισμένοι.
Ο ασφαλιστής έχει τρελαθεί!
– Με τον πατέρα σου; Πόσο είναι εκείνος;
– Ε, 125 τον άλλο μήνα.
– Και τι θα κάνετε στο εξωτερικό;
– Να μωρέ, πηγαίνουμε να επισκεφτούμε τον παππού μου.
Ο ασφαλιστής χτυπάει το κεφάλι του στο γραφείο.
– Τι λε ρε μπάρμπα, με κοροϊδεύεις; Πόσο είναι ο παππούς σου;
– Κλείνει τα 142 σε μια βδομάδα.
– Και τι θα κάνετε εκεί;
– Παντρεύεται και πάμε στο γάμο!
Ο ασφαλιστής έχει σκαρφαλώσει στο πρεβάζι και είναι έτοιμος να
φουντάρει.
– Και…γιατί παντρεύεται;
– Μαλακίες μωρέ, τον πιέζουν οι γονείς του!
Φρούριο Φυλής
Ancient Greece | Archeaological Sites of Greece > Αρχαιολογικοί χώροι > Στερεα > Πάρνηθα > Φρούριο Φυλής
Βόρεια της Φυλής, σε υψόμετρο 850 μέτρων, διασώζονται τα ερείπια από το Φρούριο της Φυλής που κατασκευάστηκε τον 5ο π.Χ. αιώνα για τον έλεγχο του δρόμου που ένωνε την Αττική με τη Βοιωτία.
Το νεότερο φρούριο της Φυλής, 4ου αι. π. Χ., εντασσόταν στο ενιαίο αμυντικό σύστημα που οργάνωσαν οι Αθηναίοι μετά την ήττα τους στον Πελοποννησιακό Πόλεμο. Φρούρια, οχυρώσεις και πύργοι – με εγκατάσταση μόνιμης ή προσωρινής, κατά περίπτωση, στρατιωτικής δύναμης – ήλεγχαν τους κύριους δρόμους και τα περάσματα στην Αττική και χρησίμευαν σαν καταφύγια του πληθυσμού των δήμων σε περίπτωση εχθρικής εισβολής.Μετά τόν θάνατο τού Θηραμένη, ο Θρασύβουλος κατέλαβε τήν Φυλή καί απ’ εκεί τόν Πειραιά. Οι τριάκοντα απεχώρησαν στόν Πειραιά, εξελέγησαν 10 άρχοντες, επενέβη καί ο Λύσανδρος, αλλά τελικά οι Αθηναίοι συμφιλιώθηκαν καί αποκατέστησαν τήν Δημοκρατία τόν Σεπτέμβριο τού 403 π.Χ.-
Η οχύρωση αναφέρεται σε αρκετές επιγραφές και ψηφίσματα του 4ου αι. π. Χ. Κατά τη σύγκρουση του Δημητρίου Πολιορκητού με τον Κάσσανδρο το φρούριο πολιορκήθηκε και καταλήφθηκε από τον δεύτερο (το 304 π. Χ) και έπειτα από επτά χρόνια από τον Δημήτριο, παραμένοντας στην κατοχή του μέχρι το 283 π.Χ. Από τότε δεν υπάρχουν επιγραφικές ή φιλολογικές μαρτυρίες για την τύχη του.
Η οχύρωση είναι κτισμένη σε ένα φυσικό ισόπεδο με ακανόνιστο ελλειπτικό σχήμα στα ΝΔ του αρχαίου δήμου. Είχε δύο πύλες και έξι τετράγωνους πύργους και ένα στρογγυλό. Υδρευόταν από τέσσερις πηγές στα βόρεια, ενώ διέθετε αρκετές δεξαμενές αποθήκευσης νερού για την περίπτωση πολιορκίας του. Η θέση του φρουρίου από αμυντική άποψη ήταν μοναδική, αφού ήλεγχε τον δρόμο προς τη Βοιωτία.
Ωνασης
Το ανέκδοτο της ημέρας
Φορολογία 2012
Ένας Κρητικός, ο Σήφης, όπως κάθε χρόνο, έχει συμπληρώσει τη φορολογική του δήλωση και πριν την καταθέσει, την πάει στον κουμπάρο του τον λογιστή για ένα έλεγχο. Ιδίως φέτος, που λόγω Τρόικας, έχουν σφίξει τα πράγματα και έχει ένα ψάρωμα παραπάνω!
Ο λογιστής τσεκάρει προφορικά πίνοντας τη ρακή που έχει έρθει στο τραπέζι, κάνοντας τις συνήθειες ερωτήσεις:
Έβαλες το σπίτι;
«Βέβαια», απαντά ο κουμπάρος.
Έβαλες το εξοχικό σπίτι;
«Βέβαια», απαντά ο κουμπάρος.
Έβαλες τις ελιές;
«Βέβαια», ξανά-απαντά ο κουμπάρος.
Έβαλες το κοπέλι που σπουδάζει στην Αθήνα;
«Ε βέβαια, το κοπέλι θα λησμονούσα…».
Έβαλες το αγροτικό και το άλλο αμάξι της γυναίκας σου;
«Βέβαια ρε κουμπάρε, όπως κάθε χρόνο!».
Έβαλες την γκόμενα που έχεις, δηλ. τη γυναίκα του Μανωλιού;
Κάγκελο ο παίχτης… «Τι εννοείς ρε κουμπάρε;». ρωτάει.
Απαντά ο γνώστης λογιστής: «από φέτος όσοι έχουν γκόμενα την δηλώνουν στην Εφορία!».
Σκεπτικός ο παίχτης ξύνει το κεφάλι του αμήχανα για μερικά δευτερόλεπτα και απαντά τοποθετούμενος ως εξής:
«Την γκόμενα θα τη δηλώσει αυτός που έχει τη ψιλή κυριότητα, εγώ έχω μόνο την επικαρπία!!!!!».