κάπου κάποτε, οι άντρες συζούσαν με σύζυγο και ερωμένη!

Αυτό είναι το αμαρτωλό χωριό της Αρκαδίας όπου οι άντρες συζούσαν με σύζυγο και ερωμένη

Τα ερωτικά τρίγωνα των έγγαμων ζευγαριών σε αυτό το χωριό ήταν κάτι φυσιολογικό. Ένα παρελθόν που προσομοιάζει με… παιχνιδάκι τα Ιψενικά τρίγωνα

Ημοιχεία είναι ένα ζήτημα που ερμηνεύεται κατά το δοκούν από τις θρησκείες ή τις νομοθεσίες των εκάστοτε χωρών. Στις διαστάσεις του χώρου και του χρόνου, στη ροή της ιστορίας, τη βρίσκουμε από συμβατή με τις κοινωνικές αντιλήψεις, έως δαιμονοποιημένη, κυρίως όμως ως ηθικά παραβατική.

Στην Ελλάδα ουδέποτε τέθηκε ως γνωστόν θέμα μη νομιμότητας. Υπήρξε μάλιστα μια περιοχή, με τη δική της ιδιαίτερη κουλτούρα στο θέμα της μοιχείας. Τόσο ακραία που να παραπέμπει στην πολυγαμία, η οποία είναι αποδεκτή σε πολλές χώρες της Αφρικής, τη Σαουδική Αραβία, την Ινδονησία και άλλες ασιατικές.

Όμως εδώ δεν μιλάμε για επισημοποίηση παράλληλης σχέσης, αλλά για την εκούσια αποδοχή μιας νόμιμης και μιας «παράνομης» εις βάρος των γυναικών, όπως συμβαίνει συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις.

Ήταν Δεκέμβριος του 1960, όταν η Χώρα Γορτυνίας στο νόμο Αρκαδίας (στα σύνορα με την Ηλεία) απασχόλησε για έναν πρωτοφανή λόγο την κοινή γνώμη σε πανελλήνιο επίπεδο.

Τη δεκαετία του ‘60 το χωριό είχε 750 μόνιμους κατοίκους και περίπου 120 οικογένειες. Απείχε 1,5 ώρα με το «ζώο» από τον Πύργο και οι κάτοικοί της ασχολούνταν κυρίως με την κτηνοτροφία, με εξαίρεση κάποιους γαιοκτήμονες.

Ο τραυματισμός ενός άνδρα και το ρεπορτάζ ενός δημοσιογράφου για τις συνθήκες του ατυχήματος, έφεραν στο φως ένα κοινωνικό φαινόμενο, η διαιώνιση του οποίου βασιζόταν στην «ομερτά».

Όπως αναφέρει η «Μηχανή του Χρόνου», το «λαβράκι» βγήκε όταν ο ρεπόρτερ πλησίασε ανυποψίαστος τη γυναίκα που καθόταν δίπλα στον τραυματισμένο άνδρα. «Εγώ είμαι η δεύτερη γυναίκα, έχουμε ένα παιδί μαζί και τώρα είμαι έγκυος στο δεύτερο. Δεν είμαστε παντρεμένοι. Να σας πει η σύζυγός του τι συνέβη που κάθεται δίπλα μου», του είπε εκείνη με αφοπλιστική ειλικρίνεια.

Προφανώς ήταν κάτι που της ξέφυγε, καθώς ό,τι συνέβαινε έως τότε στο «Γαλατικό Χωριό» ήταν καλά κρυμμένο στη σκιά.

Ο Τύπος της εποχής μύρισε… αίμα και με συνοπτικές διαδικασίες ανήγαγε σε σκάνδαλο το «αμαρτωλό χωριό των έκλυτων ηθών». Έκανε λόγο για «Ιψενικά Τρίγωνα», φράση που παραπέμπει στα ερωτικά τρίγωνα που είχε την τάση να δημιουργεί στα έργα του ο μεγάλος Νορβηγός δραματουργός Ερρίκος Ίψεν.

Ψάχνοντας το θέμα, ο εν λόγω ρεπόρτερ συμπέρανε ότι στο χωριό καθιερώθηκε μια κατάσταση εγνωσμένης ανηθικότητας, με άγραφους νόμους την οποία ανέχονταν μέχρι και οι αστυνομικές αρχές και η Εκκλησία.

Προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, ο γιατρός του χωριού προσπάθησε να αποδώσει το φαινόμενο χρονολογικά στην περίοδο της Τουρκοκρατίας, όταν οι δυο γυναίκες ήταν απολύτως νόμιμες. Φυσικά δεν ήταν αυτός ο λόγος, διότι αν ίσχυε κάτι τέτοιο θα ίσχυε για όλη την ελληνική (αν όχι επικράτεια) περιφέρεια.

Η αιτία κρυβόταν αλλού. Στο χωριό είχε επιβληθεί η «ανδροκρατούμενη» αντίληψη ότι όποια γυναίκα δεν μπορούσε να κάνει παιδιά, ο σύζυγός της είχε το δικαίωμα να τεκνοποιήσει με άλλη γυναίκα και να ζήσει κάτω από την ίδια στέγη με τη νόμιμη σύζυγό του. Έτσι, σε κάποιες οικογένειες οι άνδρες έκαναν παιδιά μόνο με τις ερωμένες τους.

Αρχικά οι γυναίκες του χωριού εκδήλωναν δειλά-δειλά την αντίθεση τους, αλλά με τον καιρό η κατάσταση έγινε αποδεκτή, ως κάτι φυσιολογικό. Και με την πάροδο των χρόνων έγινε βολική ακόμα και για άνδρες του χωριού που είχαν παιδιά με τη γυναίκα τους, αλλά ήθελαν μια ερωτική «αναβάθμιση» στη ζωή τους.

Έτσι, σιγά – σιγά διαμορφώθηκε ένα περιβάλλον κοινωνικής ανοχής στην ύπαρξη μιας «επίσημης ερωμένης». Σταδιακά τα ερωτικά τρίγωνα των έγγαμων ζευγαριών άρχισαν να «νομιμοποιούνται».

Υποτίθεται ότι η Εκκλησία και οι αστυνομικές αρχές προσπάθησαν να αντιδράσουν, αλλά όπως είχε δηλώσει ο τότε διευθυντής της Χωροφυλακής «από την στιγμή που δεν αντιδρούν οι νόμιμες σύζυγοι, εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα».

Σήμερα βέβαια και μολονότι η κοινωνία έχει αποσυντηρικοποιηθεί σε σχέση με το ‘60, το φαινόμενο έχει εκλείψει. Η μικρή κοινωνία της Χώρας Γορτυνίας τράβηξε τον αντίθετο δρόμο από την υπόλοιπη Ελλάδα, αποκηρύσσοντας σταδιακά το καμουφλαρισμένο «ένοχο» παρελθόν της.

Ένα παρελθόν που προσομοιάζει με… παιχνιδάκι τα ερωτικά τρίγωνα του Ίψεν. Επιβεβαιώνοντας ότι η φαντασία ωχριά πολλές φορές μπροστά στην πραγματικότητα.

πηγή: menshouse.gr

οι άνθρωποι που βλέπουν μπροστά δεν σπαταλούν χρόνο ούτε δυνάμεις για να υπερασπιστούν το χθες …..

Είκοσι χρόνια από τώρα θα είσαι πιο απογοητευμένος για τα πράγματα που δεν έκανες παρά για τα πράγματα που έκανες. Γι’ αυτό, λύσε τους κάβους. Σαλπάρισε μακριά από το σίγουρο λιμάνι. Εξερεύνησε, ονειρέψου, ανακάλυψε….

Μ Τ

Η ανύψωση της γης!

•Η λεγόμενη «συλλογική συνείδηση» είναι το μεγάλο αγκυροβολιο των μύθων.Οι μύθοι καθορίζουν ακόμα και σήμερα ,στον αιώνα των μεγάλων επιτευγμάτων της επιστήμης,συμπεριφορές,στάσεις,συγκρούσεις και πολέμους.Όποιος δεν σταθμίζει με προσοχή αυτή τη παράμετρο και σκέπτεται μόνο αντικειμενικά και αιτιοκρατικά οδηγείται σε μεγάλα αναλυτικά λαθη.Είναι κάτι που το παθαίνουν συχνότερα οι Αμερικανοί φωστήρες της εξωτερικής πολιτικής.Αν και οι μύθοι είναι στα πόδια τους,δίπλα τους.Η ανθρώπινη ευπιστία δεν έχει όρια και φραγμούς.Αφορμη ένα ντοκυμανταιρ του Netflix το οποιο με συνεπήρε.
•Στο περιώνυμο El Dorado του Τέξας και στη πόλη Σαλτ Κρικ της Γιούτα βρίσκεται η γη της επαγγελίας.Μην τη ψάξετε αλλου.Εκεί είναι.Ούτε εγώ το ήξερα.Εκεί ο προφήτης Γουόρεν διάδοχος του προφήτη Ρουλοχ διοικεί μια κοινότητα φονταμενταλιστών μορμονων με δεκάδες χιλιάδες πειθήνιους πιστούς.Οι άνθρωποι ζουν σε μεγάλη αγωνία.Πιστευουν πως το τελος της γης έρχεται.Από μέρα σε μερα.Όμως ο Γουόρεν τους καθησυχαζει.Τότε σύμφωνα με τις χρυσές πλάκες του ιδρυτή των Μορμονων,που παρέλαβε από τον Ιησού αυτοπροσώπως σε ένα δάσος ,το Ελ Ντοραντο και το Σαλτ Κρικ θα ανυψωθούν από τη φλεγόμενη γη.Σε μια νέα γη επαγγελίας στην οποια θα ζήσουν οι πιστοί του Γουόρεν.Όλοι οι άλλοι θα καούν.
•Στο μεταξύ επικείμενου του τέλους της γης οι άντρες έχουν ιερό καθήκον να γονιμοποιούν γυναίκες.Στη πυραμίδα των πιστών της σωτηρίας εισερχονται μόνο όσοι έχουν τρεις τουλαχιστον συζύγους.Ο Γουόρεν αποφασίζει ποιες.Ο ίδιος έχει μόλις 64.Είναι σιγουρο πως και αυτές θα κατοικήσουν στο ανυψωθησόμενο Ελ Ντοραντο.Αρκει να είναι ευγενικες,πειθήνιες και να ντύνονται σεμνά.Έχουν δικά τους σχολεία,θεσμούς κλπ όπου διδασκονται τα παραπάνω παιδιόθεν.Σήμερα εκεί είναι η έκτη γενιά.Προστατευμένη από την κατοχυρωμένη θρησκευτική ελευθερία.
Ο Ρουλοχ,επρόκειτο να αναστηθεί.Κάτι όμως απρόσμενο συνεβη και πέθανε σε μεγάλη ηλικία.Η πιστη επ ολίγον κλονίστηκε.Ώσπου απεκαλυφθη ότι ο γιος του Ρουλοχ ο Γουόρεν ηταν η μεταμόρφωση του Ρουλοχ.Η φυλάκιση του τον μετέτρεψε σε Αγιο μάρτυρα της πίστης.
•Γιατί τον φυλάκισαν;γιατί μεταξύ των δεκάδων συζύγων σε ιερά κλίνη εντός του ναού διακόρευσε και δυο τρία δωδεκάχρονα.
Παρά ταύτα οι πιστοί ακολουθούν.Αναμένουν την ανύψωση.
•Δεν μπορώ να κρύψω το ποση εντύπωση μου προκάλεσε αυτη η ιστορία και σε πόσες γενικωτερες σκέψεις με οδήγησε για την ανίκητη δυναμη της ευπιστίας και των μύθων.Όλα αυτά δεν συνέβησαν στο μεσαίωνα.Συνέβησαν το 2008.

Πάνος Μπιτσαξής

“Η επιθυμία είναι αυτό που σε κάνει σκλάβο, η επιθυμία είναι αυτό που σε κάνει αφέντη”.

Κωστας Καβαφης