Τακτοποιημένη ζωή, άτακτα συναισθήματα. Όλοι έχουμε μέσα μας μια άλλη ζωή η οποία ενοχλεί, απαιτεί, παραπονιέται, δεν έζησε. Κική Δημουλά*

*Η Κική Δημουλά (Αθήνα, 6 Ιουνίου 1931 – Αθήνα, 22 Φεβρουαρίου 2020) ήταν Ελληνίδα ποιήτρια της δεύτερης μεταπολεμικής γενιάς.

οι φωτιές δεν σβήνουν το καλοκαίρι αλλά τον χειμώνα!

……Πολλοί ειδικοί επισημαίνουν ότι οι φωτιές δεν σβήνουν το καλοκαίρι αλλά τον χειμώνα. Ο κ. Λαγουβάρδος σχολιάζει: «Όλα κρίνονται από τις ενέργειες που γίνονται προτού ξεκινήσει η αντιπυρική περίοδος. Χρειάζεται σοβαρότητα, καλύτερη ενημέρωση και καταγραφή παρατηρήσεων και προγνώσεων των μετεωρολογικών συνθηκών. Ο καιρός αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα ως προς την εξέλιξη, τη συμπεριφορά ή την προειδοποίηση σχετικά με τις πυρκαγιές.

Προσωπικά, θεωρώ ότι απαιτείται καλύτερη συνεργασία μεταξύ θεσμικών και επιχειρησιακών φορέων. Δεν μπορεί στις μέρες μας μία υπηρεσία να καλύπτει τα πάντα, επειδή αυτό γινόταν παλιά. Δεν υποτιμώ κανέναν, αλλά οι εποχές αλλάζουν. Δυστυχώς, πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά, διότι δεν έχουμε καν διαύλους επικοινωνίας. Οι εξελίξεις τρέχουν και έχουμε τη δυνατότητα ανά πάσα στιγμή να στέλνουμε τα δεδομένα. Αλλά αυτό δεν γίνεται, γι’ αυτό πάσχουμε σε επίπεδο ενημέρωσης και πρόβλεψης των συνθηκών. Επί παραδείγματι, εμείς έχουμε συστήματα που προβλέπουν τη μετακίνηση και την εξάπλωση του μετώπου της πυρκαγιάς, μάλιστα τα έχουμε αναπτύξει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Ωστόσο, χρησιμοποιήθηκαν δύο χρόνια και πλέον έχουν εγκαταλειφθεί. Επίσης, διαθέτουμε εκατοντάδες μετεωρολογικούς σταθμούς που μεταδίδουν δεδομένα τα οποία δεν ζητούνται. Παράγουμε προγνωστικούς χάρτες και δεν αξιοποιούνται….

Απόσπασμα άρθρου από την:lifo.gr

Δεν λαμβάνονται υπόψη προσφορές οικονομικών φορέων που δεν προσκλήθηκαν να υποβάλουν προσφορά!!

Ερωτήματα …

Πως διασπαθίζεται το δημόσιο χρήμα με τις ευλογίες της νομοθετικής εξουσίας !!

Γιατί άραγε για ποσά πάνω από 30.000 ευρώ δεν αξιολογούνται τέτοιες προσφορές και για τα ποσά μικρότερα δεν λαμβάνονται υπόψη. Τι άλλο κρύβει αυτή η διατύπωση;

Ο ερωτών αιπόλος της Πάρνηθας και απάντηση δεν περιμένει..

 

 

Για τις συμβάσεις του άρθρου 118, περί απευθείας ανάθεσης, ισχύουν τα ακόλουθα:

α) Η πρόσκληση της παρ. 2 ειδικά για συμβάσεις προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών με εκτιμώμενη αξία άνω του ορίου των δύο χιλιάδων πεντακοσίων (2.500) ευρώ δύναται να απευθύνεται και σε έναν οικονομικό φορέα και αναρτάται στο ΚΗΜΔΗΣ τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από την κοινοποίηση της απόφασης ανάθεσης. Δεν λαμβάνονται υπόψη προσφορές οικονομικών φορέων που δεν προσκλήθηκαν να υποβάλουν προσφορά.

β) Για τις δημόσιες συμβάσεις έργου με εκτιμώμενη αξία μέχρι και τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, η πρόσκληση της παρ. 2 δύναται να απευθύνεται και σε έναν οικονομικό φορέα και αναρτάται στο ΚΗΜΔΗΣ τουλάχιστον πέντε (5) εργάσιμες ημέρες πριν από την κοινοποίηση της απόφασης ανάθεσης. Δεν λαμβάνονται υπόψη προσφορές οικονομικών φορέων που δεν προσκλήθηκαν να υποβάλουν προσφορά.

Για τις δημόσιες συμβάσεις έργου άνω των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ, η πρόσκληση για την υποβολή προσφοράς αποστέλλεται σε τουλάχιστον τρεις (3) οικονομικούς φορείς και αναρτάται στο ΚΗΜΔΗΣ για τουλάχιστον πέντε (5) εργάσιμες ημέρες πριν από την κοινοποίηση της απόφασης ανάθεσης. Δεν αξιολογούνται προσφορές οικονομικών φορέων που δεν προσκλήθηκαν να υποβάλουν προσφορά.

γ) Οι προσκλήσεις για την υποβολή προσφοράς στις συμβάσεις έργων, μελετών και τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Η διαδικασία της περ. α’ λαμβάνει χώρα και για τις συμβάσεις που ανατίθενται δυνάμει της παρ. 6 του άρθρου 118.

Όπως τροποποιήθηκε με το Άρθρο 53 ΝΟΜΟΣ 4782/2021 με ισχύ την 1/6/2021 σύμφωνα με την Παρ.3 Άρθρο 142 ΝΟΜΟΣ 4782/2021

Άνεμος σμιλευτής και νεφεληγερέτης*, του Αννίκερι

 

nnikeris.jpg

 

 *Ο Αννίκερις ήταν φιλόσοφος ο οποίος πίστευε ότι η ηδονή εξαρτάται και από τις σχέσεις του ατόμου με το περιβάλλον του.

Η πραγματική χαρά και η απόλαυση επιτυγχάνονται μέσα στην κοινωνία με τους φίλους, τους οικείους και τους συγγενείς.

Φίλους τους οποίους θα πρέπει να επιλέγουμε όχι μόνο με βάση τις δικές μας ανάγκες αλλά εξαιτίας της αγαθότητας και της φυσικής στοργής.

Η χαρούμενη διάθεση της διδασκαλίας του αναπτύσσεται σε αντίθεση με την πεσιμιστική διάθεση άλλων φιλοσόφων.

Τέλος δεν πίστευε ότι ο «λόγος», η λογική δηλαδή από μόνη της μπορεί να μας εξασφαλίσει από το λάθος.

Σοφός είναι ο άνθρωπος, ο οποίος έχει κληρονομήσει συνήθεια σοφής δράσης.

nnikeris.jpg

 *Νεφεληγερέτης: προσωνύμιο που αποδόθηκε από τον Όμηρο στο Δία και χαρακτηρίζει αυτόν που μαζεύει τα σύννεφα. 


Λατρεύω τον άνεμο των Κυκλάδων. Την αναστάτωση που προκαλεί, το αγκομαχητό του βαποριού πριν δέσει. Τους θορύβους και τους συριγμούς του. Τις ανεμοδίνες κοντά στους βραχοσχηματισμούς. Τις ριπές που σαρώνουν τα σιμούν της άμμου. Όταν ο άνεμος δείχνει τα δόντια του και αγριεύει ο αφρός. Όποιος δεν έχει αισθανθεί τον άνεμο είναι αδύνατο να απολαύσει πραγματικά την νηνεμία. Η ηδονή της νηνεμίας προέρχεται από τη γνώση του ανέμου. Όταν σε παίρνει και σε σηκώνει και νοιώθεις να κατακλύζει το είναι σου, από κορυφής μέχρις ονύχων.

 

Το σπίτι του Αννίκερι στην Άνδρο πέτρινο και στέρεο σαν βράχος είναι στο μάτι του βοριά. Χαμογελάει στο βοριά, όταν αντικρίζει δυο πετραετούς που πλανάρουν στο μελτέμι, κάνουν βουτιές και φιγούρες, απλώνουν και ξεκουράζουν τις φτερούγες τους, σα να πλέουν μέσα στον αγέρα, αναζητώντας μέσα από τις λόχμες την άστοχη έξοδο του λαγού, του κουναβιού και του σκαντζόχοιρου.

Ο άνεμος σμιλεύει τους κορμούς της αγριοσυκιάς, της αγριελιάς, της κυανόφυλλης, του αλμυρικιού, δημιουργώντας τα περίπλοκα ξύλινα γλυπτά της φυσικής αισθητικής. Κάνει τα σύννεφα να τρέχουν και να διαλύονται, ομιχλώνοντας τις κορφές των λοφοσειρών. Να αλλάζουν σχήματα, να ελαφραίνουν και να βαραίνουν, να ροδίζουν στη δύση, να γίνονται πορτοκαλί στην ανατολή. Γι’ αυτό ύμνησε τον άνεμο ο Ελύτης. Γι’ αυτό έψαλε στους Θεούς του, τον Αίολο και το Ζέφυρο, Άξιον Εστί, «Ο Μαΐστρος, ο Λεβάντες, ο Γαρμπής, ο Πουνέντες, η Όστρια, ο Γραίγος, η Τραμουντάνα, ο Σιρόκος». Άξιον Εστί, «στο μελτέμι ορτσάροντας με κόντρα φλόκο». Και τέλος το Άξιον Εστί του Αννίκερι, «το Ατένι, η Βόρη η Άχλα, η Πούντα Κοχύλι, ο Πισωλιμνιώνας, η Βλυχάδα, τα Πέζα, το Πόρτο Τζίγιο».

Ακολουθεί έκθεση εικόνων 

annikeris2
annikeris3
annikeris5
annikersi4
nnikeris

Αννίκερις*

πηγη: iporta.gr

*ΠΑΝΟΣ ΜΠΙΤΣΑΞΗΣ

Το προϊόν με το ελληνικό όνομα που κάνει τζίρο 90 δισ. τον χρόνο και ο φαρμακοποιός που το έφτιαξε

 

Το προϊόν με το ελληνικό όνομα που κάνει τζίρο 90 δισ. τον χρόνο και ο φαρμακοποιός που  το έφτιαξε-1
Το προϊόν με το ελληνικό όνομα που κάνει τζίρο 90 δισ. τον χρόνο και ο φαρμακοποιός που  το έφτιαξε-2
Το προϊόν με το ελληνικό όνομα που κάνει τζίρο 90 δισ. τον χρόνο και ο φαρμακοποιός που  το έφτιαξε-3
Το προϊόν με το ελληνικό όνομα που κάνει τζίρο 90 δισ. τον χρόνο και ο φαρμακοποιός που  το έφτιαξε-4

28 Αυγούστου 1898

Ο Αμερικανός φαρμακοποιός Caleb Bradham ψάχνει ένα νέο όνομα για το ανθρακούχο αναψυκτικό του, το Brad’s Drink, το οποίο πουλά στο φαρμακείο του, σε μια μικρή πόλη της Β. Καρολίνας από το 1893.

 

Ελπίζοντας να αντιγράψει την επιτυχία της Coca Cola, που είχε πρόσφατα κυκλοφορήσει, αλλά και πιστεύοντας ότι το αναψυκτικό του βοηθά στην πέψη και γενικότερα, στην καλή υγεία όσων το καταναλώνουν, ο Bradham αγοράζει τα δικαιώματα του ονόματος «Pep Cola» και έτσι, γεννιέται η Pepsi Cola. Σήμερα, η  PepsiCo πραγματοποιεί τζίρο που ξεπερνά τα 90 δισ. δολάρια τον χρόνο.

Το αναψυκτικό του Bradham αποδείχθηκε  τόσο δημοφιλές, ώστε το 1902, ο φαρμακοποιός ίδρυσε και επίσημα την Pepsi Cola Company. Λίγο αργότερα, κατοχύρωσε την πατέντα για την Pepsi. 

 

Τα χρόνια που ακολούθησαν, η επιχείρησή του γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη. Έως το 1910, το αναψυκτικό του εμφιαλωνόταν από τουλάχιστον 300 εταιρείες σε 24 αμερικανικές πολιτείες.

Ο Bradham αποδείχθηκε καλός επιχειρηματίας και δεινός διαφημιστής. Άρχισε να χρησιμοποιεί γυναίκες και διασημότητες στις διαφημιστικές του καμπάνιες, για να προωθήσει τα πλεονεκτήματα της Pepsi. Τα χρόνια εκείνα, μάλιστα, η Pepsi-Cola Company έγινε μία από τις πρώτες εταιρείες που χρησιμοποίησαν τις μηχανοκίνητες μεταφορές για την αποστολή των προϊόντων της.

Όμως, μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η επιχείρηση αντιμετώπισε προβλήματα. Η επιβολή δελτίου στη ζάχαρη περιέπλεξε τις δραστηριότητες της Pepsi Cola Company και μια σειρά από λανθασμένες επιχειρηματικές κινήσεις από την πλευρά του Bradham είχαν ως αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο της εταιρείας του

Έπειτα από μία χρεοκοπία, αρχικά, η Pepsi Cola Company πουλήθηκε για 35.000 δολάρια σε έναν επενδυτή από τη Βιρτζίνια και στη συνέχεια άλλαξε χέρια τέσσερις φορές και χρεοκόπησε ξανά το 1931.

Τότε, περιήλθε υπό τον έλεγχο του Charles G. Guth, που θεωρείται ο ιδρυτής της σύγχρονης Pepsi Cola. Εκείνος ίδρυσε μια νέα εταιρεία με το όνομα Pepsi-Cola Company, ανέθεσε σε έναν χημικό να δημιουργήσει μία καλύτερη συνταγή, έστησε δραστηριότητες εμφιάλωσης και άρχισε να πουλά τα μπουκάλια του για 5 σεντς. Τα υπόλοιπα είναι λίγο-πολύ γνωστά, με την Pepsi Cola να βρίσκεται όλα αυτά τα χρόνια σε μία αιώνια μάχη με την Coca Cola για την κορυφή της αγοράς αναψυκτικών.

 

Όσο για τον δημιουργό της, αφότου έχασε τον έλεγχο της Pepsi, ο Caleb Bradham επέστρεψε στο φαρμακείο του. Πέθανε σε ηλικία 67 ετών, στις 19 Φεβρουαρίου του 1934.  

πηγή: maneyreview.gr

Η ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων—  Αθήνα 2004

 

Με την ψυχή στο στόμα και με μεγάλες υπερβάσεις στον προϋπολογισμό έγιναν οι Ολυμπιακοί της Αθήνας, που έπεσαν θύμα των τρομοκρατικών επιθέσων της 11ης Σεπτεμβρίου και της τρομοφοβίας…

 

Η Αθήνα επιλέχθηκε να διοργανώσει για δεύτερη φορά Ολυμπιακούς Αγώνες μετά το 1896, με ψήφους 66 έναντι 41 της Ρώμης, στην ψηφοφορία που διεξήχθη στις 5 Σεπτεμβρίου 1997 στη Λοζάνη. Με την ψυχή στο στόμα και με μεγάλες υπερβάσεις στον προϋπολογισμό έγιναν οι Ολυμπιακοί της Αθήνας (13 – 29 Αυγούστου), που έπεσαν θύμα των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 στις ΗΠΑ και της συνακόλουθης τρομοφοβίας, με αποτέλεσμα να υπάρξει μικρή προσέλευση φιλάθλων από το εξωτερικό.

Κολακευτικά σχόλια απέσπασαν οι τελετές έναρξης και λήξης, όπως και η διεξαγωγή των Αγώνων, αλλά αργότερα πολλαπλασιάστηκαν οι επικρίσεις για την μεταολυμπιακή αχρησία των αθλητικών εγκαταστάσεων, που έκτοτε αναφέρεται ως παράδειγμα προς αποφυγή για κάθε πόλη που διοργανώνει Ολυμπιακούς Αγώνες. Μασκότ των αγώνων, ο Φοίβος και η Αθηνά, αρχαίες κούκλες, που εκτός από τις λατρευτικές τους χρήσεις ήταν επίσης και παιχνίδια.

­ Η Ολυμπιακή Φλόγα, για πρώτη φορά, ταξίδεψε μέσω της λαμπαδηδρομίας και στις πέντε ηπείρους, ενώ διάνυσε απόσταση μεγαλύτερη των 78.000 χιλιομέτρων. Πέρα από τους λαμπαδηδρόμους, χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά της αυτοκίνητα, αεροπλάνα, πλοία, βάρκες, ποδήλατα και μοτοσικλέτες.

 Από τους 264 αθλητές από 14 χώρες το 1896, η Αθήνα φιλοξένησε 10.625 αθλητές (6.296 άνδρες και 4.329 γυναίκες) από 201 χώρες το 2004. Για πρώτη φορά στη σύγχρονη εποχή, διεξήχθη αγώνισμα στην Αρχαία Ολυμπία και συγκεκριμένα η σφαιροβολία ανδρών και γυναικών, με νικητές τον Γιούρι Μπιλόνγκ από την Ουκρανία και τη Γιουμιλέιντι Κούμπα από την Κούβα.

Οι ΗΠΑ κατέκτησαν τα περισσότερα μετάλλια, 101 (36-39-26), έναντι 90 της Ρωσίας (28-26-36) και 63 της Κίνας (32-7-14). Μορφή των αγώνων αναδείχθηκε ο αμερικανός κολυμβητής Μάικ Φέλπς με 8 μετάλλια (6 χρυσά και 2 αργυρά). Ξεχώρισαν, ακόμη, η Γερμανίδα Μπριγκίτε Φίσερ στο κανόε – καγιάκ, η οποία κατέκτησε ένα χρυσό κι ένα αργυρό, αλλά έγινε η πρώτη γυναίκα που κέρδισε χρυσό μετάλλιο σε έξι διαφορετικούς Ολυμπιακούς Αγώνες και ο Μαροκινός, Χισάμ Ελ Γκερούζ με δύο χρυσά στα 1.500 μ. και 5.000 μ.

Κατά τη διάρκεια του Μαραθωνίου, ο προπορευόμενος δρομέας, ο βραζιλιάνος Βαντερλέι ντε Λίμα δέχθηκε επίθεση από τον ιδιόρρυθμο ιρλανδό ιερέα Κορνέλιους Χόραν, ο οποίος ήθελε να κάνει γνωστά τα πιστεύω του για το τέλος του κόσμου. Ο βραζιλιάνος δρομέας βρήκε το κουράγιο να τερματίσει τρίτος και να κατακτήσει το χάλκινο μετάλλιο.

Στα αρνητικά των Αγώνων τα 23 κρού­σματα ντόπινγκ, 10 περισσότερα από το Σίδνεϊ.

Η Ελληνική Συμμετοχή

Η ελληνική ομάδα υδατοσφαίρισης γυναικών Η Ελλάδα παρουσίασε πολυπληθή ομάδα ως διοργανώτρια χώρα με 426 αθλητές (215 άνδρες και 211 γυναίκες) και πανηγύρισε 16 μετάλλια, τα περισσότερα από το 1896.

Συγκεκριμένα, κατέκτησε 6 χρυσά (Φανή Χαλκιά στα 400 μ. μετ’ εμποδίων, Αθανασία Τσουμελέκα στο βάδην, το δίδυμο των Θωμά Μπίμη και Νίκου Συρανίδη στις καταδύσεις, Ηλίας Ηλιάδης στο τζούντο, το δίδυμο της Σοφίας Μπεκατώρου και Αιμιλίας Τσουλφά στην ιστιοπλοΐα και Δημοσθένης Ταμπάκος στη γυμναστική), 6 ασημένια (Αναστασία Κελεσίδου στη δισκοβολία, Παρασκευή Δεβετζή στο τριπλούν, Νίκος Κακλαμανάκης στην ιστιοσανίδα, η ομάδα υδατοσφαίρισης των γυναικών, Αλέξανδρος Νικολαΐδης και Έλλη Μυστακίδου στο τάε κβο ντο) και 4 ασημένια (Μιρέλα Μανιάνι στον ακοντισμό, Πύρρος Δήμας στην άρση βαρών, το δίδυμο των Βασίλη Πολύμερου και Νίκου Σκιαθίτη στην κωπηλασία και Αρτιόμ Κιουρεγκιάν στην ελληνορωμαϊκή πάλη).

Ιστορία έγραψε η ολυμπιακή ομάδα της υδατοσφαίρισης γυναικών, καθώς έγινε η πρώτη ελληνική ομάδα που έφτασε σε τελικό ομαδικού αθλήματος (26 Αυγούστου) σε Ολυμπιακούς Αγώνες και φυσικά η πρώτη που κατέκτησε μετάλλιο (αργυρό).

Την παραμονή της τελετής έναρξης ξέσπασε το σκάνδαλο Κεντέρη – Θάνου. Οι δύο ολυμπιονίκες αρνήθηκαν να περάσουν από ντόπινγκ κοντρόλ. Έπεσαν θύματα τροχαίου ατυχήματος με μοτοσικλέτα, το οποίο χαρακτηρίστηκε σκηνοθετημένο, και τέθηκαν εκτός αγώνων.

Η Κυπριακή Συμμετοχή

Η Κύπρος συμμετείχε με 20 αθλητές (13 άνδρες και 7 γυναίκες), χωρίς να κατακτήσει μετάλλιο. Την καλύτερη εμφάνιση πραγματοποίησε ο Ανδρέας Καριόλου, που τερμάτισε 13ος στο αγώνισμα της ιστιοσανίδας «Μιστράλ».


Πηγή: https://www.sansimera.gr/

 

Μπράβο!

Αντιγραφή από το fb

Χίλια ευχαριστώ και από μένα Σπύρο και Νίκο Γκίκα για τη βοήθεια σε εμάς αλλά και στους συντοπίτες μου χασωτες……ο Θεός να σας έχει καλά και όπου μπορείτε να βοηθάτε τον κόσμο όπως κάνετε πάντα…… Γιατί η τιμιότητα και η ανθρωπιά στον άνθρωπο φαίνεται από τις πράξεις !!!!!

Μπρέμπος Σπύρος

Στα μέσα του χειμώνα (μυθιστόρημα)

απόσπασμα από το προς έκδοση μυθιστόρημα:”στα μέσα του χειμώνα” .

 

Μεσημέρι και ο παλιόκαιρος δε λέει να φτιάξει, από χθες το βράδυ άρχισε να χιονίζει και  τις πρωινές ώρες σηκώθηκε και ένας διαβολοβοριάς που μέσα σε λίγο χρόνο στοίβαξε τόσο χιόνι που ήταν αδύνατο να περπατήσει ζωντανό πλάσμα στα στενά σοκάκια του χωριού.

Το χωριό κουρνιασμένο στα μέσα μιας ορθοπλαγιάς του Μεγάλου Βουνού, που κοβόταν από ένα βύθισμα και διαμόρφωνε ένα εγκάρσιο μικρό οροπέδιο.

Από μακριά έμοιαζε σαν ένα μεγάλο σκαλοπάτι στα μέσα της δύσβατης κατακόρυφης πλαγιάς του βουνού.

Στα Οθωμανικά χρόνια ιδανικός τόπος για τους κατοίκους του, που απολάμβαναν την ελευθερία τους γιατί κανένας κατακτητής δεν έχει την διάθεση να ανέβει εκεί ψηλά πεζοπορώντας στα κακοτράχαλα μονοπάτια κινδυνεύοντας να γκρεμοτσακιστεί στις σάρες και τις χαράδρες που απειλητικά κρεμόντουσαν κάτω από τα πόδια τους.

Και τι είχαν να κερδίσουν άλλωστε αν καταφέρνανε να φτάσουν σώοι, πράγμα μάλλον απίθανο σ’ αυτά το κακοτράχαλο μέρος;

Αυτή η απροθυμία ή αδιαφορία των κατακτητών επέτρεψε σιγά-σιγά αυτή η μεγάλη φωλιά του βουνού να γίνει ένα μεγαλοχώρι με πολλά σπίτια, όμορφα χτισμένα με μεγάλες πέτρες που πολλές από αυτές υπήρχαν από φυσικού τους τοποθετημένες έτσι που σχημάτιζαν ένα κυκλώπειο τοίχο.

Σε κάποιες δε περιπτώσεις και οι στέγες ήταν σκεπασμένες με μεγάλες πλάκες και έμοιαζαν σαν σπηλιές πάνω από το έδαφος.

Με μικρές παρεμβάσεις κατάφεραν οι πρώτοι κάτοικοι να λειτουργήσουν όλο αυτό το πλέγμα ως κατοικίες.

Οι φυσικές πηγές με άφθονο νερό στα ανατολικά του οροπεδίου και στα βόρεια το δάσος με τις αγριοκαστανιές και τις αγριοκαρυδιες προσέφερε δωρεάν τροφή για τους ανθρώπους και τα ζώα

Κάποτε εδώ είχαν φιλοξενηθεί  πάνω από χίλιοι νοματαίοι όταν κάτω στον κάμπο το χαντζάρι του κατακτητή δεν σταματούσε να μακελεύει τους ατυχούς ραγιάδες.

Όταν οι ραγιάδες απέκτησαν την ελευθερία τους το χωριό άρχισε σιγά-σιγά να φυλλορροεί. Οι απείθαρχοι ορεσίβιοι άρχισαν να καλοβλέπουν τις βολές των πεδινών χωριών και των πόλεων, να τακτοποιούνται στα πεδινά και να συμβιβάζονται με την οργάνωση και την πειθαρχία των αστών.

Τώρα έχουν μείνει όλοι κι όλοι 13 άνθρωποι, όλοι πάνω από εβδομήντα χρονών, που δεν θέλουν να μπουν σε ζεύγλα, όπως λέει ο Μπαρμπαλιάς ο μεγαλύτερος κάτοικος του χωριού, που πλησιάζει τα ενενήντα πέντε!

Θέλουν να είναι ελεύθεροι, δεν θέλουν ζυγούς και συμβιβασμούς και ψεύτικες καλημέρες, που η ζωή στην πόλη απαιτεί.

Υπάρχει μια εξαίρεση, είναι ο μικρός Ταξιάρχης 18 ετών εγγονός της κυρά Μαρίας και του μπάρμπα Γρηγόρη, που οι γονείς του χάθηκαν πριν μερικά χρόνια σε αεροπορικό δυστύχημα.

Ο μικρός Ταξιάρχης εκείνο το καλοκαίρι είχε έρθει στον παππού και στη γιαγιά και έμενε μόνιμα εδώ.

Προσπάθησαν όλοι για να πείσουν το μικρό να κατέβει στην πόλη για να συνεχίσει το σχολείο του.

Πεισματικά αυτός αρνιόταν και απειλούσε ότι αν αναγκαστεί να γυρίσει στην πόλη θα βάλει τέλος στη ζωή του

και έτσι έμεινε στο χωριό των γερόντων.

Με τον νεαρό Ταξιάρχη το χωριό άρχισε να μεταμορφώνεται

σιγά-σιγά, ο νεαρός παρέσυρε τους γέρους που άρχισαν να νεανίζουν ή μάλλον να παλιμπαιδίζουν.

Ο Ταξιάρχης έγινε αρχηγός και όλοι οι γέροι άρχισαν να τον μιμούνται και να τον ακολουθούν.

Η νυχτερινή ησυχία έπαψε να βασιλεύει στο χωριό των γερόντων και η μουσική των coconaut rockers και του τζο στράμερ αντηχούσε όλη την νύχτα και συνόδευε το  ξέφρενο γλέντι τους.

Στην βόρεια πλευρά του περίτεχνου συγκροτήματος των κατοικιών υπήρχε μια φυσική σπηλιά που παλιότερα χρησίμευε για αποθήκες για τα καρυδιά και τα άγρια κάστανα, που με τον ερχομό του Ταξιάρχη μετατράπηκε σε μουσική αποθήκη.

Χθες το βράδυ όλοι οι γέροντες μαζί με τον Ταξιάρχη μαζεύτηκαν εδώ για την νυχτερινή τους διασκέδαση.

Τόσο πολύ ήσαν αφιερωμένοι στην διασκέδαση που ούτε κατάλαβαν ότι ο χιονιάς το έχει στρώσει τόσο πολύ, που θα ήταν αδύνατο τα ξημερώματα όπως συνήθιζαν το τελευταίο καιρό να πάνε στα σπίτια τους για ύπνο.

Γύρω στις πέντε το πρωί ο μπάρμπα Λευτέρης ο νεώτερος της παρέας, γύρω στα εβδομήντα, προσπάθησε να ανοίξει την μικρή πόρτα, δεν άνοιγε,το χιόνι είχε φθάσει σχεδόν μέχρι την κορφή. Γυρνά πίσω και προσπαθεί να πει τι έχει συμβεί μα κανείς δεν ακούει… η μουσική στη διαπασών και οι περισσότεροι έχουν ξαπλώσει στο πάτωμα και κοιμούνται, κάποιοι είναι ζαλισμένοι από το ποτό και δεν καταλαβαίνουν τι λέει ο μπάρμπα Λευτέρης.

Συνεχίζεται..

(Πόνημα δημιουργικής γραφής)

Κ. ΜΠΕΡΤΣΙΑΣ

Κάφκα

“Υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορεί κανείς να επιτύχει μόνο με ένα σκόπιμο άλμα προς την αντίθετη κατεύθυνση.“
Η σοφία του Κάφκα έγκειται στην αναγνώρισή του ότι μερικές φορές η πρόοδος απαιτεί να κινηθούμε ενάντια στο ρεύμα, αγκαλιάζοντας το αντισυμβατικό..

Στέφανος Κασσελάκης..εφοπλιστής στο ΣΥΡΙΖΑ;

•Και γιατί όχι;μια χαρά το ακούω.Νέος, ωραίο παιδί,πολύγλωσσος,αριστος μαθητής στο Κολλέγιο Αθηνών,καλοσπουδασμενος,μαθηματικά,στρατηγική ανάλυση,μετριοπαθής λόγος,αμερικανικός αέρας πετυχημενος,αυτάρκης.Δεν έχει ανάγκη το Κράτος για να ζήσει.Ότι πρέπει για να περάσει πειθαρχικό και να τιμωρηθεί αυστηρά όπως πρότεινε ο κυριος τάδε συνεργάτης του Νίκου Φίλη εκφράζοντας γνήσια τη «βαθιά ψυχή» του κόμματος.Γιατί επιδίδεται σε «προσωπική εκστρατεία» ενώ οι άλλοι επιδίδονται σε απρόσωπη.Πως προέκυψε αυτός ο παρείσακτος στα άγια των Αγίων;Ένας ντεμεκ αριστερός από τα αμερικανικά μεγαλοαστικά σαλόνια;πως τολμά να χωθεί ανάμεσα στα παιδιά του λαού;Και επιπλέον ας ψιθυρίσουμε. «Είναι και gay με σταθερη σχέση και δεν το κρύβει ο αθεόφοβος».Αντί να το κρατήσει για τον εαυτό του,όπως θα έκανε κάθε σωστός αριστερός,λέει ότι αυτή είναι η ζωή του και δεν την παζαρεύει.Είπαμε είμαστε υπέρ των δικαιωμάτων των Λοατκι εμείς οι πουροι αριστεροί αλλά όχι κι έτσι αδερφέ μου..too much too much αγαπητέ.Κι ας λέει ο Πολάκης.
•Μην ανησυχείτε.Δεν πρόκειται να εκλεγεί.Με ένα εκλογικό σώμα που οι φατρίες το θέλουν όσο γίνεται στενοτερο,μη χαθούν τα ιστορικά προνόμια,οι υποψηφιότητες αυτές δεν περπατάνε.
•Τι κομίζει ο Κασσελακης.Τον άνεμο μιας αιώνια μειοψηφικής αλλά εμπνευσμένης αμερικανικής αριστεράς με την ιδιαίτερη ιστορία της.Κάτι από τον Μπέρνι Σαντερς,την Οκασιο Κορτεζ και τους Justice Democrats.Με μια προσθήκη.Ξεκάθαρη και ρεαλιστική ατζέντα.Όλοι αυτοί βέβαια στην Αμερική αποφεύγουν τη λέξη σοσιαλισμός όπως ο διαβολος το λιβάνι.Αλλά είναι ειδικές οι συνθήκες.Κι εδώ άλλωστε ο ΣΥΡΙΖΑ δεν χρησιμοποιεί ποτέ τη λέξη αυτή .Τζιζ.Η πλατφόρμα του Στέφανου είναι ακόμα ελλιπής,αρκετά ρηχή,ελάχιστα οραματική.Καλύτερη όμως από την απερίγραπτη θολούρα όλων των συνυποψήφιων του.Είναι όμως ενδιαφέρουσα περίπτωση έστω και χάριν της συζήτησης.Και πάντως πλεονεκτεί αντικειμενικά των άλλων.Από κάθε άποψη.

Πάνος Μπιτσαξής

Κατά Σαδδουκαίων

Μιχάλης Κατσαρός

Κατά Σαδδουκαίων
Ῥωμαίων ὑπαλλήλων
μάντεις καὶ ἀστρονόμοι
(κάποιος Βαλβίλος ἐξ Ἐφέσου)
περιστοιχίζουν τὸν Αὐτοκράτορα.

Κραυγὲς ἀπ᾿ τὸν προνάρθηκα τοῦ Ναοῦ.
Ἀπ᾿ τὴ φατρία τῶν Ἐβιονιτῶν κραυγές:
Ὁ ψευδο-Μάρκελος νὰ παριστάνει τὸ Χριστό.
Διδάσκετε τὴν ἐπανάστασιν Κατὰ τοῦ πρίγκιπος
Οἱ Χριστιανοὶ νἄχουνε δούλους Χριστιανούς.

Ἡ ἀριστοκρατία τοῦ Ναοῦ νὰ ἐκλείψει.
Ἐγὼ ἀπέναντί σας ἕνας μάρτυρας
ἡ θέλησή μου ποὺ καταπατήθηκε
τόσους αἰῶνες.

Τοὺς ὕπατους ἐγὼ ἀνάδειξα στὶς συνελεύσεις
κι αὐτοὶ κληρονομήσανε τὰ δικαιώματα
φορέσαν πορφυροῦν ἀτίθασον ἔνδυμα
σανδάλια μεταξωτὰ ἢ πανοπλία-
ἐξακοντίζουν τὰ βέλη τους ἐναντίον μου-
ἡ θέλησή μου ποὺ καταπατήθηκε
τόσους αἰῶνες.

Τοὺς ἄλλους ἀπ᾿ τὴν πέτρα καὶ τὸ τεῖχος μου
καθὼς νερὸ πηγῆς τοὺς εἶχα φέρει
ἡ θρησκεία τους μυστηριώδης δεισιδαιμονία
τ᾿ ἄλογά τους ἀπ᾿ τὸν κάμπο μου.
δὲ μοῦ ἐπέτρεψαν νὰ δῶ τὸν Αὐτοκράτορα
τοὺς ὕπατους δὲν ἄφηναν νὰ πλησιάσω
σὲ μυστικὰ συμπόσια καὶ ἔνδοξα
τὴ θέλησή μου τὴν καταπατήσανε
τόσους αἰῶνες.

Τώρα κι ἐγὼ ὑποψιάζομαι
ὅλο τὸ πλῆθος τῶν αὐλοκολάκων
ὅλους τοὺς ταπεινοὺς γραμματικοὺς
τοὺς βραβευμένους μὲ χρυσὰ παράσημα
λεγεωνάριους καὶ στρατηλάτες
ὑποψιάζομαι τὶς αὐλητρίδες τὴ γιορτὴ
ὅλους τοὺς λόγους καὶ προπόσεις
αὐτοὺς ποὺ παριστάνουνε τοὺς ἐθνικοὺς
τὸν πορφυροῦν χιτώνα τοῦ πρίγκιπος
τοὺς συμβουλάτορες καὶ τοὺς αἱρετικοὺς
ὑποψιάζομαι συνωμοσία
νύκτα θὰ ρεύσει πολὺ αἷμα
νύχτα θὰ ἐγκαταστήσουν τὴ βασιλεία τους
νέοι πρίγκιπες μὲ νέους στεφάνους
οἱ πονηροὶ ρωμαῖοι ὑπάλληλοι τοῦ

*τοῦ αὐτοκράτορος

τοιμάζουνε κρυφὰ νὰ παραδώσουν
νὰ παραδώσουν τὰ κλειδιὰ καὶ τὴν
ὑπόκλισή τους.

Ἐγὼ πάλι μέσα στὸ πλῆθος διακλαδίζομαι
ἡ θέλησή μου διακλαδίζεται μέσα στὸ πλῆθος
μαζεύω τοὺς σκόρπιους σπόρους μου
γιὰ τὴν καινούρια μακρινή μου ἀνάσταση
μαζεύω.

Ἄγνοια τῆς φύσης λόγῳ τῆς ἄγνοιας τοῦ ἑαυτοῦ μας

από τον Φίλιππο Sherrard

Είναι πανθομολογούμενο πλέον τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ κόσμος μας διέρχεται μία κρίση τρομακτικῶν διαστάσεων. Συνήθως καλοῦμε τὴν ἐν λόγῳ κρίση οἰκολογική, καὶ δίκαια, ἀφοῦ οἱ ἐπιπτώσεις της ἐκδηλώνονται κυρίως στὴν οἰκολογικὴ σφαίρα. Ἐδῶ τὸ μήνυμα εἶναι ἀπολύτως σαφές: ὁ τρόπος ζωῆς μας σὲ ὅλες τὶς πτυχές του εἶναι ἀπὸ τὴν ἄποψη τόσο τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς ὅσο καὶ τοῦ περιβάλλοντος, αὐτοκαταστροφικός, καὶ ἐὰν δὲν τὸν μεταβάλουμε ριζικά, ἡ καταστροφὴ τοῦπλανήτη εἶναι ἀναπόφευκτη. Χωρὶς τὴ μεταστροφὴ αὐτὴ ἡ περιπέτεια τοῦ πολιτισμοῦ θὰ φτάσει στὸ τέλος της, καὶ μάρτυρες τῆς ἐξέλιξης αὐτῆς θὰ γίνουν πολλοὶ ἀπ’ ὅσους ζοῦν σήμερα….

Απόσπασμα άρθρου από το αντιφωνο

ΛΑΟ ΤΣΕ•

Αν είσαι καταθλιπτικός, ζεις στο παρελθόν. Αν είσαι αγχώδης , ζεις στο μέλλον. Αν νιώθεις γαλήνη, ζεις στο παρόν.

•Ο Λάο Τσε είναι ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα της κινέζικης φιλοσοφίας. Το όνομα Λάο Τσε σημαίνει «γέροντας διδάσκαλος». Σύμφωνα με την κινέζικη παράδοση, έζησε κατά τον 6ο αιώνα π.Χ