«Διαφέρουν δύο διαφορετικά κρασιά ίδιας εσοδείας, ίδιας ποικιλίας;». Τι ερώτηση! Θυμίζει αυτό που με απορία ρωτούν γκαρσόνια ή γκαρσόνες όταν παραγγέλνεις 2ο μπουκάλι ίδιου κρασιού: «θα το δοκιμάσετε και αυτό;». Η απάντηση, φυσικά, και στις δύο ερωτήσεις είναι «ΝΑΙ»!

Πανδώρα Χοκ

Από Α. Βλαχογιάννη

Δάσκαλε,

Από τον Γιάννη Αναγνωστάκη στάλθηκε η πιο κάτω ανάρτηση :

Δάσκαλε,

Τώρα που ανοίγουν τα σχολειά,να μάθεις τα παιδιά γράμματα. Να τους μάθεις την Άλφα Βήτα.Μα πιο πολύ να τους μάθεις για το Ήτα.Για την Ήττα να τους πεις και να μην το βάζουν κάτω.Ποτέ δεν θάναι ηττημένοι,όσο είναι ενωμένοι.Ποτέ δεν θα νικηθούν,αν την ήττα τους αυτοί οι ίδιοι πρώτα δεν παραδεχτούν.Αν την μπότα του κατακτητή δεν αποδεχτούν.Να τους πεις για τους προγόνους τους,τους παππούδες τους και τους παππούδες των παππούδων τους.

Να τους μάθεις γράμματα,αλλά πιο πολύ να τους μάθεις πράγματα.Όπως για παράδειγμα,πως να είναι ευτυχισμένοι. Να τους πεις ότι στην ζωή,αυτοί έχουν το πάνω χέρι.Αυτοί κάνουν πράξη τις επιλογές τους και κανένας άλλος για αυτούς.Κανείς δεν μπορεί να τους κάνει κακό,αν αυτοί δεν το επιτρέψουν.Κανείς δεν θα ανέβει στον σβέρκο τους,αν αυτοί δεν σκύψουν.Κανείς δεν θα χορέψει για αυτούς,αν αυτοί οι ίδιοι δεν χορέψουν.Τα βήματα είναι δικά τους,όσο και αν τους τα δείχνουν οι άλλοι.

Δάσκαλε,να τους μάθεις γράμματα αλλά πιο πολύ να τους μάθεις την λέξη <<Ευτυχία>>.Όσο και αν χρειαστεί.Να επιμείνεις.Να τους θυμίσεις ότι η Ζωή είναι μία και δεν ξαναγυρνάει.Να τους μάθεις ότι οι στιγμές είναι μεγάλες,όσο και αν φαίνονται μικρές.Δεν υπάρχουν μικρές “στιγμές”,εμείς είμαστε μικροί.Μεγάλες γίνονται αυτές,όταν γινόμαστε εμείς μεγάλοι.Εξάλλου αυτό δεν είναι η ζωή? Στιγμές!

Εσύ τι λες Δάσκαλε? Εγώ δεν ξέρω απ’ αυτά.Δεν ξέρω και πολλά.Ο δικός μου δάσκαλος με έμαθε γράμματα,πράξεις (διαίρεση,πολλαπλασιασμό,πρόσθεση,αφαίρεση),αλλά δεν με έμαθε ότι είμαι Ένας και Μοναδικός.Δεν με έμαθε να πιστεύω στον εαυτό μου.Δεν με έμαθε ότι μπορώ να κάνω τα πάντα. Δεν μου είπε ότι δεν υπάρχει <<Δεν μπορώ>>,αλλά <<Δεν θέλω>>.Και άμα θέλω,όλα τα μπορώ! 

Δάσκαλε,να μάθεις τα παιδιά νάναι περήφανα.Να τους πεις ότι η περηφάνια είναι ίδιον της φυλής μας,χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει νάναι αλαζόνες,εγωϊστές και φανφαρόνοι.Ταπεινοί να είναι,αυτό να τους διδάξεις.Την ταπεινότητα.Ταπεινός όμως δεν σημαίνει να σκύβω το κεφάλι.Ούτε να κάνω επικύψεις στους ισχυρούς.Ταπεινός σημαίνει ότι είμαι τόσο δυνατός που σκύβω μόνο στον Θεό.Υποκλίνομαι μόνο σ’ Αυτόν και στο Σύμπαν που με γέννησε.Και Το ευχαριστώ.Ευγνώμων να είναι να του μάθεις Δάσκαλε,να λέει ευχαριστώ.Για την κάθε στιγμή, για το κάθε λεπτό.Για την κάθε μέρα που ανοίγει τα μάτια του, γιατί ο Θεός του το επέτρεψε.Τίποτα δεν είναι δεδομένο,ούτε και η ζωή.Ο Θεός του επέτρεψε να ζει!

Δάσκαλε,να μάθεις τα παιδιά γράμματα.Αλλά πιο πολύ να τα μάθεις να διαβάζουν πίσω από αυτά,πίσω από τις λέξεις.Γιατί εκεί κρύβονται όλες οι παγίδες και οι Λύκοι οι Κακοί.Εκεί όμως μπορούν να ανακαλύψουν και μαργαριτάρια,αστέρια φωτεινά και ήλιους και φεγγάρια.Γιατί ο Δρόμος του Ήλιου,-μα και του Φεγγαριού ο Δρόμος-,από εκεί περνάει.Όπως περνάει και μέσα απ’ την καρδιά.

Καρδιά να τους μάθεις να έχουν Δάσκαλε.Καρδιά και Ψυχή. Λείπει απ’ τις μέρες μας πολύ.Να αγαπάνε να τους πεις και ας πονάνε.Ο πόνος είναι δάσκαλος και αυτός.Ο πόνος πρέπει να μοιράζεται για να γλυκαίνει.Έτσι μικραίνει ο πόνος,με την μοιρασιά.Ενώ η Αγάπη έτσι μεγαλώνει,πολλαπλασιάζεται. Όταν μοιράζεις αγάπη,μεγαλώνει αυτή και πολλαπλασιάζεται χωρίς να το καταλάβεις.Ομορφαίνει τον Κόσμο μας και αυτόν που την δίνει.Ομορφαίνει μετά και αυτόν που την παίρνει. Έχεις δει πόσο όμορφα είναι τα μωρά? Σε μια αγκαλιά…

Μια αγκαλιά να γίνει η γη! Αυτό να τους πεις.Χαμόγελο μεγάλο να δώσουνε,για να χαμογελούν και οι άλλοι.Γιατί το χαμόγελο είναι μεταδοτικό.Μια αγκαλιά να γίνουν όλοι,μια αγκαλιά για να χαμογελάσει η γη.Και ο ουρανός μαζί.Και οι άγγελοι που τους κοιτάνε.Γιατί υπάρχουν άγγελοι να τους πεις! Μην το ξεχάσεις Δάσκαλε.Να τους το πεις.Υπάρχουν άγγελοι στην γη.Αυτοί. Αυτοί είναι οι άγγελοι στην γη.Εμείς.

Δάσκαλε,μην ξεχάσεις.Τον προορισμό μην χάσεις.Ιθάκες υπάρχουνε πολλές,Οδυσσέες ψάχνουμε.Μια Οδύσσεια η ζωή!

ΤΑΚΗΣ ΚΤΕΝΑΣ

μέλανας ζωμός

Ο τύραννος των Συρακουσών Διονύσιος μίσθωσε ένα Σπαρτιάτη μάγειρα και τον διέταξε να του φτιάξει τον περίφημο μέλανα ζωμό.
Ο Διονύσιος το δοκίμασε, αλλά δεν του άρεσε.

  • Για να σου φανεί νόστιμο, του είπε ο μάγειρας, θα πρέπει προηγουμένως να κάνεις όλες τις στρατιωτικές ασκήσεις, να ιδρώσεις και να κολυμπήσεις πέντε ώρες στον Ευρώτα και κατόπιν δοκίμασε και θα δεις.
    Πηγή: https://www.sansimera.gr/

Διαστημόπλοιο Cassini
Ρομποτικό διαστημικό όχημα, που εκτοξεύτηκε το 1997 για την εξερεύνηση του πλανήτη Κρόνου. Πρόκειται για κοινή πρωτοβουλία της NASA και της ESA.

Το διαστημόπλοιο Cassini είναι ένα ρομποτικό διαστημικό όχημα, που εκτοξεύτηκε το 1997 για την εξερεύνηση του πλανήτη Κρόνου, των δορυφόρων και των δακτυλίων του. Αποτελεί κοινή προσπάθεια της αμερικανικής NASA και της ESA, της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος, μέλος της οποίας είναι και η Ελλάδα.

Κατασκευάστηκε με δύο ξεχωριστά τμήματα: το «Κασίνι», προορισμένο να περιστρέφεται γύρω από τον Κρόνο, και από το «Χάιχενς», προορισμένο να προσεδαφιστεί στον Τιτάνα, τον μεγαλύτερο δορυφόρο του Κρόνου. Η πλήρης ονομασία του είναι «Κασίνι – Χάιχενς» και του δόθηκε προς τιμήν δύο διαπρεπών αστρονόμων του 17ου αιώνα που ασχολήθηκαν ιδιαίτερα με τον Κρόνο, του Ιταλού Τζιοβάνι Κασίνι (1625-1712) και του Ολλανδού Κρίστιαν Χάιχενς (1629-1695).

Η αποστολή συνάντησε πολλά εμπόδια μέχρι την πραγμάτωσή της. Οι λόγοι ήταν πολιτικοί, οικονομικοί και περιβαλλοντολογικοί. Τελικά, το διαστημόπλοιο «Κασίνι – Χάιχενς» εκτοξεύτηκε στις 15 Οκτωβρίου 1997 και ύστερα ένα μακρύ ταξίδι με διελεύσεις από την Αφροδίτη, τη Γη και τον Δία, τέθηκε σε τροχιά, γύρω από τον Κρόνο την 1η Ιουλίου 2004.

Στις 25 Δεκεμβρίου 2004, το «Χάιχενς» αποκολλήθηκε από το «Κασίνι» και στις 14 Ιανουαρίου 2005 προσεδαφίστηκε στον Τιτάνα κι έγινε έτσι το πρώτο ανθρώπινο αντικείμενο που προσεδαφίστηκε επιτυχώς στο απώτερο ηλιακό σύστημα. Αμέσως άρχισε να στέλνει επιστημονικά δεδομένα στη Γη, χρησιμοποιώντας το «Κασίνι» ως αναμεταδότη.

Το διαστημόπλοιο Cassini συνέχισε τη σπουδή του Κρόνου τα επόμενα χρόνια. Όμως, από τις 30 Νοεμβρίου 2016, εισήλθε στην τελευταία φάση της αποστολής του. Αιτία, τα μειούμενα αποθέματα καυσίμων του, με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η διόρθωση της τροχιάς του.

Στις 15 Σεπτεμβρίου 2017, το διαστημόπλοιο Cassini έστειλε τις τελευταίες του φωτογραφίες στη Γη και στην συνέχεια αυτοκαταστράφηκε, όπως ήταν προγραμματισμένο, με την είσοδό του στην ατμόσφαιρα του Κρόνου. Η λύση αυτή επελέγη από τους επιστήμονες για να αποφευχθεί πιθανή βιολογική μόλυνση στους δορυφόρους του Κρόνου.

Πηγή: https://www.sansimera.gr/