*** Μπορεί να έχει ξεφύγει της προσοχής σας, όμως, αποτελεί γεγονός: Η Ελλάδα, πλέον, διεκδικεί – κυριολεκτικά με το σπαθί της – την πρωτιά σε μια μάλλον θλιβερή λίστα. Συγκεκριμένα, κατακτά την κορυφή μεταξύ των χωρών – μελών του ΝΑΤΟ, ως προς το ύψος των αμυντικών τους δαπανών.

*** Ως ποσοστό επί του ΑΕΠ, βέβαια, αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Γιατί αναλογικά σημαίνει ότι «ματώνει» περισσότερο απ’ όλους, για να εξασφαλίζει την εθνική της κυριαρχία κι ανεξαρτησία. Να μιλήσουμε με αριθμούς; Ας μιλήσουμε, λοιπόν. Φτάσαμε «αισίως» στο 3,6% του ΑΕΠ, έναντι 3,47% των ΗΠΑ.

*** Με τέτοιες… επιτυχίες λογικό είναι στην Ουάσιγκτον να μας κοιτούν στα μάτια, που λέει ο λόγος. Τέτοιους πελάτες θέλουν. Από την άλλη, αν σ’ αυτή τη γωνιά της γης, μ’ αυτόν τον γείτονα, θέλεις ειρήνη, πρέπει κάθε μέρα να προετοιμάζεσαι για πόλεμο. Κι όποιος έχει αντίρρηση, ας ρίξει μια ματιά βορειότερα, για να δει τι γίνεται στην Ουκρανία τους τελευταίους πολλούς μήνες και να παραδειγματίζεται.

ΥΓ: Φανταστείτε τι οικονομία θα μπορούσαμε να είχαμε και τι (σύγχρονη) κοινωνία να φτιάξουμε, αν όλα τα αυτά τα λεφτά ή τουλάχιστον τα περισσότερα, τα αξιοποιούσαμε για άλλους είδους υποδομές. Αλλά είπαμε: Μεγαλύτερο αγαθό από την ελευθερία και την κυριαρχία υπάρχει; Όχι.

Τσάρλι Τσάπλιν και οι 4 δηλώσεις του!

Ο Τσάρλι Τσάπλιν έζησε 88 χρόνια….

Μας άφησε 4 δηλώσεις:

(1) Τίποτα δεν είναι για πάντα σε αυτόν τον κόσμο, ούτε καν τα προβλήματά μας….

(2) Λατρεύω να περπατάω στη βροχή γιατί κανείς δεν μπορεί να δει τα δάκρυά μου….

(3) Η πιο χαμένη μέρα στη ζωή είναι η μέρα που δεν γελάμε….

(4) Έξι καλύτεροι γιατροί στον κόσμο…:

1. Ο ήλιος,

2. Ξεκούραση,

3. Άσκηση,

4. Διατροφή,

5. Αυτοσεβασμός

6. Φίλοι.

Μείνε σε αυτούς σε όλα τα στάδια της ζωής σου και απόλαυσε μια υγιή ζωή…

Αν δεις το φεγγάρι, θα δεις την ομορφιά του Θεού…

Αν δεις τον ήλιο, θα δεις τη δύναμη του Θεού…

Αν δεις έναν καθρέφτη, θα δεις την καλύτερη δημιουργία του Θεού.

Οπότε πίστεψέ το……

Είμαστε όλοι τουρίστες, ο Θεός είναι ο ταξιδιωτικός μας πράκτορας που έχει ήδη εντοπίσει τις διαδρομές, τις κρατήσεις και τους προορισμούς μας… εμπιστευτείτε τον και απολαύστε τη ζωή….

Η ζωή είναι απλά ένα ταξίδι! Ως εκ τούτου, ζήσε το σήμερα!

Αύριο μπορεί να μην υπάρχεις…...

Απαγορεύτηκε η πρόσβαση στο ψηλότερο δέντρο στον κόσμο

Το ψηλότερο δέντρο στον κόσμο σύμφωνα με το παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες με ύψος 115,92 μέτρα, βρίσκεται στο Εθνικό Πάρκο Ρέντγουντ στην Καλιφόρνια. Πρόκειται για το «Hyperion (Υπερίων)», ένα μεγάλο κωνοφόρο δέντρο (σεκόγια) της οικογένειας των Κυπαρισσοειδών. Tο όνομά του προέρχεται από την μυθολογία καθώς ο Υπερίων ήταν ένας από τους Τιτάνες και πατέρας του θεού Ήλιου και της θεάς Σελήνης.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN το πάρκο εξέδωσε ανακοίνωση όπου απαγορεύει την πρόσβαση στο δέντρο με ποινή σε όσους δεν τη σεβαστούν έως και έξι μήνες φυλάκιση και πρόστιμο 5.000 δολάρια.

«Η γιγάντια σεκόγια βρίσκεται βαθιά στο πάρκο χωρίς μονοπάτι μέσα από πυκνή βλάστηση και απαιτείται πολύ ώρα πεζοπορία για να φτάσει κανείς κοντά του», αναφέρει η ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του εθνικού πάρκου.

«Παρά τη δύσκολη διαδρομή, η αυξημένη δημοτικότητα λόγω των μπλόγκερ, των ταξιδιωτικών συντακτών και των ιστοσελίδων έχει καταλήξει στην καταστροφή του οικοσυστήματος γύρω από τον Υπερίωνα. Ως επισκέπτης, πρέπει να αποφασίσεις αν θα είσαι μέρος της προστασίας αυτού του μοναδικού τοπίου – ή θα είσαι μέρος της καταστροφής του» σημειώνεται.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η Τηλεόραση δεν είναι τέχνη, κι όμως είναι από τις τέχνες η μέγιστη, η πλέον σύνθετη και συνάμα η πιο δραστική. Είναι το Gesamtkunstwerk που οραματίστηκε ο Βάγκνερ. Είναι η κατάργηση του φραγμού μεταξύ τέχνης και ζωής, μεταξύ μορφής και περιεχομένου που πόθησαν οι μοντερνιστές. Είναι η απόλυτη opera aperta του μετανεωτερισμού μας. Εμπρός στο αχαλίνωτο ζάπιγκ, στο αείρροο κολλάζ που κατασκευάζουν ενώπιόν μας τα τηλεχειριστήρια, τα έργα και του πιο προικισμένου εικαστικού καλλιτέχνη φαντάζουν τέκνα χλωμά πελιδνής φαντασίας. Δίπλα στον θόρυβο που υφαίνουν αενάως οι τηλεοπτικές συσκευές, ακόμη και οι πιο τολμητίες συνθέτες ακούγονται περίπου τραυλοί αναχαράκτες. Ποιος ποιητής αξιώθηκε να γράψει ποίημα λυρικότερο από τις διαφημίσεις των αιθέριων μπιζού και αρωμάτων; Ποια Λάουρα, ποια Βεατρίκη υμνήθηκε πλαστικότερα απ’ ό,τι οι πλαγγόνες της μόδας στα κρυστάλλινα πλατώ της οθόνης; Ποια «Κωμωδία», θεία είτε ανθρώπινη, μπορεί να συναγωνιστεί σε αποκαλυπτική εμβρίθεια την αβυσσαλέα πλοκή ενός reality;

Η Τηλεόραση δεν εξηγεί, γνωρίζει. Ότι τα πάντα ρει. Ότι anything goes. Ότι όλα είναι συγγνωστά, γιατί όλα είναι εξίσου ασήμαντα και κενά. Ότι η μόνη αθωότητα είναι η ενοχή. Ότι, ακόμη, η ενοχή είναι η μόνη αρετή. Η Τηλεόραση δεν ρωτάει ποτέ, γιατί ξέρει, και ξέρει καλά. Ότι ο Παράδεισος είναι η Κόλαση. Και ότι η Κόλαση είναι –για όλους μας– η μόνη ζωή.

ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΥΤΣΟΥΡΕΛΗΣ\

Πηγή: νέο πλανόδιο

ΟΥΜΠΕΡΤΟ ΕΚΟ

Όταν διαβάζω την «Humanité», γνωρίζω την πολιτική τοποθέτηση της εφημερίδας. Στο διαδίκτυο, δεν ξέρω ποτέ ποιος μιλάει. Είμαι δυνητικό θύμα κάθε πιθανής ή απίθανης παραποίησης ή πλεκτάνης. Ένας νέος άνθρωπος δύσκολα διακρίνει ανάμεσα σ’ έναν ιστότοπο αντισημιτικό και σ’ έναν κανονικό δημοκρατικό ιστότοπο…

Δεν νομίζω ότι το καταφέρνουν όλοι. Μόνον εκείνοι που έχουν τη δυνατότητα να διακρίνουν τον έναν ιστότοπο από τον άλλο, να προσεγγίζουν τα πράγματα με κριτική ματιά, το κατορθώνουν. Είναι αυτοί που πήγαν στα καλύτερα σχολεία. Η αριστοκρατία είναι πάντοτε η ίδια.

ΟΥΜΠΕΡΤΟ ΕΚΟ

«Πάει ο Γιούλι, καλώστον Αουχούστους. Από το πάρκο που τρέχω εδώ (Ολλανδία) πιο πάνω και τα σπίτια έχουν ονόματα μηνών.»

Πηγή: lifo.

ΠΑΝΑΓΙΏΤΗΣ ΚΟΝΔΎΛΗΣ, ΠΕΡΊ ΕΑΥΤΟΎ

*

Αναδρομές : Μια στήλη του ΝΠ αφιερωμένη σε αξιομνημόνευτες στιγμές της ελληνικής και ξένης λογοτεχνίας και σκέψης.

Δυο βασικές σχολές για την υφή του Εαυτού: α) υπάρχουν τόσοι εαυτοί στον καθένα όσα και κοινωνικά πρόσωπα ή ομάδες. β) Ο Εαυτός είναι ενιαίος, μια ιδιαίτερη αυτοτελής εξελικτική διεργασία. Ανάλογα εκτιμάται ο ρόλος του κοινωνικού ελέγχου, του αυτοελέγχου, του εκκοινωνισμού κτλ. Η προσπάθεια να αποδείξει κανείς τη μια από τις δυο αυτές αντιλήψεις ισοδυναμεί με τετραγωνισμό του κύκλου. Τα πολλά πρόσωπα τα υποδύεται κανείς ακριβώς επειδή ζητά ένα πράγμα: την αναγνώριση. Για να είναι ένας, πρέπει να είναι πολλοί. Συχνά το ίδιο πρόσωπο ξέρει ότι υποδύεται πολλά. Το αντίτιμο για να είναι επιτυχής προς τα έξω είναι να εξασθενίζει προς τα μέσα – μπορεί όμως να κάνει και το αντίθετο.

* * *

Η σχέση μεταξύ υποκειμένων είναι διαπραγμάτευση των ταυτοτήτων τους. Αν δεν είναι δυνατό να αποδεχτεί το ένα ολότελα την αυτοκατανόηση του άλλου (γιατί αυτό θα συνεπαγόταν την υιοθέτηση μιας κλίμακας αξιών επικίνδυνης για την δική του ταυτότητα), τότε εξετάζεται εφόσον θεωρείται πλεονεκτικότερη η διατήρηση σχέσεων – ποια σημεία θα εξουδετερωθούν-αγνοηθούν και ποια θα μεταβληθούν εκατέρωθεν (είτε μόνιμα είτε ad hoc, δηλ. ενόψει αυτής της σχέσης, μολονότι μπορούν να παραμείνουν ενεργά ως προς μιαν άλλη). Αλλά ακόμα και όταν επιτευχθεί μια πρώτη ισορροπία, είναι δυνατό, στη βάση των κεκτημένων θέσεων, να επιχειρηθεί ανακατάληψη του εδάφους που χαρίστηκε αρχικά. Έτσι γεννιέται σ’ ένα κατοπινό στάδιο η σύγκρουση που αποφεύχθηκε αρχικά.

* * *

Κατά πόσο το Εγώ του δεκάχρονου ανθρώπου είναι το ίδιο με του πενηντάχρονου; Μήπως αλλάζει ολοκληρωτικά, όπως το πλοίο, που κάθε τόσο αντικαθίσταται ένα μέρος του και στο τέλος δεν κρατά παρά το όνομα – οπότε είναι το ίδιο μόνο και μόνο γιατί κάποιοι το θεωρούν ως ίδιο; Αν η κοινωνία δεν θεωρούσε ένα άτομο ως ταuτόσημο με τον εαυτό του μέσα στην διαδοχή του χρόνου, κατά πόσο θα είχε το ίδιο συναίσθηση της ταυτότητας αυτής; Ήτοι: αν ο πενηντάχρονος δει τον δεκάχρονο εαυτό του σε ποιόν βαθμό θα επαναγνωρίσει ένα συνεχές εγώ; Κι ακόμη περισσότερο: αν μπορούσα να δω τον τωρινό μου εαυτό να φέρεται και να κινείται, θα τον αναγνώριζα, σε περίπτωση που δεν τον είχα δει στον καθρέφτη;

Γιατί μερικές φορές φαίνεται το παρελθόν σαν όνειρο, δηλ. ποιος είναι ο βαθμός αλήθειας στην ανάπλαση περασμένων βιωμάτων; Μήπως η έλλειψη πάγιου εγώ δεν επιτρέπει παρά σκόρπιες διασταυρούμενες παραστάσεις από το παρελθόν; Κατά πόσο το παρελθόν ως οργανωμένη ιστορία βίου είναι αναγκαία μυθοπλασία, που την χρειαζόμαστε για το παρόν;

* * *

Ο άνθρωπος αγωνίζεται αδιάκοπα για να παρουσιάζει προς τα έξω μια προσωπικότητα συνεπή και ολοκληρωμένη. Συνεχώς απατά τον εαυτό του για τον εαυτό του. Η συμπεριφορά του ρυθμίζεται ανάλογα με την εικόνα που θέλει να δώσει, γι’ αυτό κι ανάμεσα στην συμπεριφορά και στον πραγματικό εαυτό υπάρχει ένα χάσμα (η ευγένεια συνίσταται στο να το παραβλέπεις – στους άλλους). Η επιθετικότητα αυξάνεται, όταν οι άλλοι βλέπουν το χάσμα και προπαντός όταν εμείς ξέρουμε πως το βλέπουν. Τότε προσπαθούμε να βρούμε τι ποταπά κίνητρα έχει η συμπεριφορά του άλλου απέναντί μας.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΔΥΛΗΣ

Από τις σημειώσεις του συγγραφέα για το ημιτελές έργο του Το Πολιτικό και ο άνθρωπος. Κάποιες από αυτές, όθεν η παρούσα επιλογή, είδαν το φως της δημοσιότητας σε παλαιότερο αφιερωματικό τεύχος της Νέας Εστίας σε επιμέλεια του π. Ευάγγελου Γκανά.

Πηγή: Νέο πλανόδιον

Ο Παναγιώτης Κονδύλης ήταν από τους λίγους πρωτότυπους διανοούμενους-στοχαστές της μεταπολεμικής Ελλάδας. Ο Κονδύλης με το έργο του προσπάθησε να δώσει, εκτός των άλλων, ορισμένα ερμηνευτικά κλειδιά για να κατανοήσουμε την ελληνική κοινωνία.