Μόνο όταν κανείς έχει πονέσει πολύ, μπορεί να νοιώσει τι δώρο μέγιστο είναι το να μην πονάς. Όταν σου λείψει κάτι, αισθάνεσαι τότε την αξία του. Όταν έχεις λίγα, ευχαριστείς που δεν έχεις πιο λίγα. Στην επάρκεια λησμονείς την ολιγάρκεια. Αποκτάς αυτάρκεια…… Ζω τα ξημερώματα, το ηλιοβασίλεμα, το μεσημέρι και τα μεσάνυκτα διαφορετικά …

Μοναχού Μωυσέως του αγιορείτη.