Ψεκασμένοι όλου του κόσμου ενωθείτε!
Οι θεωρίες συνωμοσίας γοήτευαν ανέκαθεν μια μερίδα κοινού, συνήθως περιθωριακού, κατασκευάζοντας τον «απόλυτο» εχθρό. Στις ημέρες μας ωστόσο έχουν αναδειχθεί σε πολιτιστικό φαινόμενο καθώς αποκτούν όλο και μεγαλύτερη διείσδυση με τη βοήθεια του Διαδικτύου και των social media
Οι θεωρίες συνωμοσίας δεν είναι κάτι καινούργιο: από τους Ιλουμινάτι μέχρι τη δολοφονία του προέδρου Κένεντι και την 11η Σεπτεμβρίου, την υπόθεση WiliLeaks και τις επιθέσεις στο Charlie Hebdo, και πλέον την «εργαστηριακή δημιουργία» του κορονοϊού, που κυριαρχεί στις ημέρες μας, ο συνωμοσιολογικός μύθος μεταμορφώνεται συνεχώς κατασκευάζοντας έναν «δαιμονικό», «απόλυτο εχθρό» (Πιέρ Αντρέ Ταγκιέφ, «Συνωμοσιολογική σκέψη και “θεωρίες συνωμοσίας”», εκδόσεις Επίκεντρο) και η συνωμοσιολαγνεία (τόσο η ακροδεξιά όσο και η αριστερή) ασκεί διαχρονικά μεγάλη γοητεία σε μια μερίδα του κοινού. Εκείνο, όμως, που έχει αλλάξει είναι ότι, ενώ στο παρελθόν απευθύνονταν σε ένα περιθωριακό κοινό, στις ημέρες μας είναι τόσο συνηθισμένες οι σχετικές δημοσιεύσεις στο Διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ώστε οι θεωρίες συνωμοσίας έχουν αναδειχθεί σε πολιτιστικό φαινόμενο του τέλους του 20ου και των αρχών του 21ου αιώνα.
Με την πάροδο των χρόνων έχουν αναδυθεί διάφοροι στόχοι όπως οι Ροκφέλερ, η Λέσχη Μπίλντεμπεργκ, ο Τζόρτζ Σόρος και οι Ρότσιλντ. Και βέβαια καμία θεωρία συνωμοσίας δεν μπορεί να πετύχει αν δεν δαιμονοποιηθούν οι Εβραίοι, εκείνοι δηλαδή που έχουν πέσει θύματα τέτοιων ιδεών εδώ και αιώνες. Περίπου το ένα πέμπτο των ερωτηθέντων, σε μια πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης για τις θεωρίες συνωμοσίας, ήταν έτοιμοι να εγκρίνουν σε κάποιο βαθμό την πρόταση ότι «οι Εβραίοι δημιούργησαν τον ιό για να καταρρεύσει η οικονομία και για οικονομικό κέρδος». Σε ποσοστό 21%, εξάλλου, οι ερωτηθέντες κατά τη διάρκεια της έρευνας ήταν σε κάποιο βαθμό έτοιμοι να δεχτούν τους ισχυρισμούς για τη σχέση μεταξύ της τεχνολογίας 5G και της νόσου Covid-19. Σύμφωνα με μια θεωρία το 5G καταστέλλει το ανοσοποιητικό σύστημα και οι άνθρωποι γίνονται πιο ευαίσθητοι στον ιό, ενώ μια άλλη ισχυρίζεται ότι ο ιός είναι μια μορφή δηλητηρίασης από ακτινοβολία που μεταδίδεται μέσω ραδιοκυμάτων. Και οι δύο θεωρίες όμως έχουν απορριφθεί από επιστήμονες και γιατρούς.
Πηγή: Protagon.gr
