Άλλοι καιροί ,άλλα ήθη !!!
Μετά τον πρώτο νικηφόρο πόλεμο κατά των γερμανικών φύλων (Μαρκομάνων και Κουάδων) και των Σαρματών, ο Μάρκος ανακάλυψε ότι το θησαυροφυλάκιο του κράτους είχε αδειάσει. Ο ίδιος «δεν θέλησε ούτε να το σκεφτεί να επιβαρύνει με έκτακτο φόρο τις επαρχίες».
Για να μαζευτούν χρήματα, έβγαλε σε δημοπρασία «τα έπιπλα του παλατιού, χρυσά κύπελλα, κρύσταλλα και πορσελάνες (“murrina”), βάζα, μεταξωτά χρυσοποίκιλτα φορέματα της γυναίκας του, κι ακόμη, ένα σωρό κοσμήματα που βρήκε μέσα σ’ έναν ιερό θάλαμο του Αδριανού. Η δημοπρασία κράτησε δυο μήνες, και μαζεύτηκε τόσο χρυσάφι, που όταν έληξε ο Μαρκομανικός Πόλεμος όπως τον είχε σχεδιάσει, ο Μάρκος δήλωσε στους αγοραστές ότι, όποιος ήθελε να επιστρέφει αυτά που είχε αγοράσει και να πάρει τα Λεφτά του πίσω, μπορούσε να το κάνει.»