Ο γλωσσικός ελληνισμός της Αγγλικής
Συντάχθηκε απο τον/την neoskosmos.com
Του Θωμά Ηλιόπουλου
Πρέπει να θεωρήσουμε έναν εκλεκτό και πλούσιο σε φαντασία ονοματοδότη ή νουνό, αυτόν που όλο το σύνολο των ουρανίων σωμάτων ως ένα νοούμενο σύστημα τάξης και αρμονίας, το ονόμασε κόσμο. Είναι ένα όντως καταπληκτικό δημιούργημα που μέσα σε μία λέξη συμπεριέβαλε όλα, τα πάντα. Εάν το καλοσκεφτεί κανείς η υφή της λέξης έχει ανυπολόγιστο σημασιολογικό βάθος, πλάτος, μήκος,αλλά και βάρος.

Ο κόσμος δεν είναι μόνο η υφήλιος (υπό + ήλιος = υφήλιος) δηλ. ό,τι υπάρχει κάτω από τον ήλιο ή ακόμη ό,τι φωτίζεται από αυτόν. Είναι το σύμπαν. Ο κόσμος περιλαμβάνει τους πλανήτες, τους γαλαξίες, τα πάντα. Η λέξη κόσμος έχει μία εκφραστική διάσταση που βάζει σε τάξη και αρμονία όλο το χάος. ΄Ισως για αυτό κάθε στολίδι το ονομάσαμε κόσμημα, αλλά κάναμε και τόσες άλλες λέξεις ,όπως θα δούμε παρακάτω.

Επίσης, η έννοια πρώτα και η λέξη μετά, κόσμο ονομάζουμε όλο το πλήθος των ανθρώπων, την ανθρωπότητα όλη, την οικουμένη, την πλάση, ακόμη και κτίση, εάν την έκτισε κάποιος πλάστης. Την έννοια και λέξη όμως, την έπλασε κάποιος ελληνικός νους. Αυτό είναι καταπληκτικό ανθρώπινο δημιούργημα, γιατί οι λέξεις χρειάζονται μόνο στους ανθρώπους σε ένα κοινό σύνολο. Κανένας άλλος δεν χρησιμοποιεί τις ανθρώπινες λέξεις. Οι γλώσσες εξυπηρετούν αυτό το σύνολο και μόνο.

΄Οσο καλύτερες είναι τόσο καλύτερος είναι και ο κόσμος (οι άνθρωποι, ο κοσμικός κοινωνικός περίγυρος) που τις μιλάει και συνεννοείται με αυτές. Κόσμος είναι και η ανθρωπότητα. Στη φαντασία μας δημιουργήσαμε και τον «άλλο κόσμο» που δεν τον γνωρίζουμε, αλλά με την ίδια λέξη μόνο υπάρχει.

ΓΟΝΙΜΗ Η ΛΕΚΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ

Από τον κόσμο κάναμε και το ρήμα μας κοσμώ και άλλα ουσιαστικά όπως κόσμημα, διακόσμηση, επίθετο κοσμικός, αλλά και κόσμιος και η διαγωγή σε όλα τα Απολυτήρια των σχολείων γράφεται ως κοσμιοτάτη, η ενδεδειγμένη, η πρέπουσα, η σωστή συμπεριφορά από κάθε κοινωνική και ηθική πλευρά.

Χωρίς σχόλια ας αραδιάσουμε εδώ και μερικές άλλες παράγωγες λέξεις ή και σύνθετες, αλλά και φράσεις, για να συλλάβουμε την πλούσια γέννα του κόσμου: κοσμήτορας, κοσμητεία, κοσμικός, κοσμητικός, κοσμάκης, και άλλες πολλές. Εκεί όμως που φαίνεται περισσότερο η γονιμότητα του κόσμου είναι οι σύνθετες λέξεις του. Ακούστε λοιπόν: κοσμογονία, κοσμογονικός, κοσμογραφία, κοσμογραφικός, κοσμοθεωρία, κοσμοθεωρητικός, κοσμοϊστορικός, κοσμοζωικός, κοσμοαντίληψη, κοσμολογία, κοσμοπολίτης, κοσμοπολίτικος, κοσμοπολιτισμός, κοσμηματοποιός, κοσμηματοπώλης, κοσμοπλημύρα, κοσμοσυρροή, κοσμοχαλασιά, αλλά και ο κοσμοσωτήριος ο κοσμοναύτης που έβγαλε τη λέξη μας αυτή και έξω από τον … κόσμο μας.

Πού ακόμα να την ερευνήσουμε και ως δεύτερο συνθετικό: διακόσμηση, διακοσμητικός, διάκοσμος, υπόκοσμος, μικρόκοσμος και πολλές άλλες. Η λέξη είναι όντως κοσμαγάπητη. Τέλος θα αναφέρω και μερικές φράσεις μας όπως: κόσμος και κοσμάκης, έφαγα τον κόσμο να σε βρω, χάλασε ο κόσμος, μικρός που είναι ο κόσμος, περάστε κόσμε!, οι χώρες του τρίτου κόσμου (οι υποανάπτυκτες), η Αμερική και η Αυστραλία είναι ο νέος κόσμος και η εφημερίδα μας σε αυτό το πλαίσιο ονομάστηκε «Νέος Κόσμος». Και ο ποιητής μας Ελύτης τον απαθανάτησε στον περίφημο στίχο του: Αυτός ο κόσμος ο μικρός, ο μέγας !

ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ

Τέτοιο τετράβαθο πηγάδι νοηματικής αξίας, που αναβλύζει σκέτο πνευματικό νερό με τις λέξεις του, δεν θα μπορούσε να μείνει άγνωστο στα λαγωνικά της Αγγλικής που ψάχνουν συνέχεια για τέτοια λημέρια.΄Ετσι άνοιξε ο κρουνός και καρπώθηκε η Αγγλική με λέξεις ολκής που κανείς δεν τις φύλαγε, λες και δεν είχαν πατέρα και μητέρα αυτές. Και ανέβηκε στο γλωσσικό Παρθενώνα και διάλεξε και πήρε ό,τι της χρειαζόταν. Τρύγισε συγκομιδή και σοδειά μελιστάλακτη. Ιδού ο γλυκός καρπός της: cosmos, cosmic, cosmetic, cosmogony, cosmography, cosmology, cosmonaut, cosmopolis, cosmopolitan, cosmopolite και τόσες άλλες, για να μη σας κουράζω. Βγάλτε μόνοι σας και όλες τις παράγωγές τους: ρήματα, ουσιαστικά, επίθετα, επιρρήματα και σύνθετες όπως microcosm, macrocosm και άλλες. Ευτυχώς το τονίζουν τα λεξικά: All from Greek Κόσμος !

ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΜΥΘΙΟ ΜΑΣ

Ευγνωμονούμε ταπεινά τη μικρή και φτωχή μας Ελλάδα που στη Μελβούρνη – και σε όλο τον κόσμο – όλοι μας βλέπουμε την ελληνική τηλεόραση και μάλιστα ΔΩΡΕΑΝ. Το σήμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης ( ΕΡΤ ) φτάνει και εδώ ηχηρά με την ελληνική γλώσσα να φαίνεται και να ακούγεται παντού. Αυτό το ERT WORLD όμως, δεν θα ήταν καλύτερα να λέγεται ERT COSMOS! Τι έχουν πάθει οι Έλληνες στην Ελλάδα και θέλουν όλοι τους να γίνουν ΄Αγγλοι ή Αμερικανοί; Η λέξη COSMOS στο αγγλοαμερικανικό γλωσσικό καντάρι ζυγίζει χίλιες φορές βαρύτερα από την WORLD. Μήπως δεν γνωρίζουν τη σημασία της παροιμίας μας: Ο κόσμος το ’χει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι;

ΘΑ ΑΡΠΑΞΟΥΝ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ;

Γράφει ο Γιώργος Δελαστίκ

Εκατομμύρια Ελληνες αναρωτιούνται ανήσυχοι: Θα βάλει χέρι και στις δικές μας καταθέσεις η συγκυβέρνηση Σαμαρά, Βενιζέλου, Κουβέλη όπως έκανε και ο δεξιός πρόεδρος της Κύπρου Νίκος Αναστασιάδης σε συνεργασία με τους Γερμανούς; Ευνόητο είναι φυσικά ότι ελάχιστοι είναι αυτοί που πιστεύουν τον υπουργό Οικονομικών, τον πρωθυπουργό ή οποιονδήποτε……. αρχηγό των κυβερνητικών κομμάτων ή υπουργό που διαβεβαιώνει ότι δήθεν «αποκλείεται» να γίνει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα. Δεν υπάρχει πολιτικός ηγέτης στον κόσμο που να λέει στους πολίτες της δικής του χώρας ότι σκοπεύει να τους αρπάξει τμήμα των καταθέσεών τους ή και όλα τα χρήματα που έχουν στις τράπεζες.

Απλούστατα, τους τα αρπάζει χωρίς προαναγγελία! Δυστυχώς, η πιθανότητα να καταληστευθούν και οι Ελληνες καταθέτες κατά το πρότυπο των Κυπρίων είναι εξαιρετικά αυξημένη. Οχι μόνο και όχι τόσο λόγω των προθέσεων των Σαμαρά, Βενιζέλου, Κουβέλη.

Πρωτίστως λόγω της γραμμής της Γερμανίας, η οποία αποφάσισε αντί να δίνει δάνεια για να σώζονται οι τράπεζες άλλων χωρών, να κατάσχονται ολόκληρες ή εν μέρει οι καταθέσεις όποιας τράπεζας βρίσκεται σε κίνδυνο! Με το κόλπο αυτό αφενός θα μαζεύονται όλο και περισσότερες καταθέσεις στις γερμανικές τράπεζες όπου δικαίως θα θεωρούνται πιο σίγουρα τα χρήματα που οι κάτοχοί τους θέλουν για οποιονδήποτε λόγο να παραμείνουν στην Ευρωζώνη και αφετέρου θα υπονομεύονται όλο και περισσότερο οι οικονομίες των χωρών της υπόλοιπης Ευρωζώνης, καθιστώντας τις κυβερνήσεις τους όλο και πιο υπάκουες στο Βερολίνο και στις εντολές του.

Ο Ολλανδός πρόεδρος του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ ήταν σαφέστατος στην αρχική δήλωσή του που αποκάλυπτε πλήρως τον στρατηγικό σχεδιασμό για όλες τις χώρες της Ευρωζώνης: «Η Κύπρος είναι το νέο μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο η Ευρωζώνη θα παρεμβαίνει στις χώρες που αντιμετωπίζουν κρίση και έχουν μεγάλο τραπεζικό τομέα. Την κρίση θα την πληρώνουν μέτοχοι και καταθέτες και όχι οι φορολογούμενοι μέσω των προγραμμάτων διάσωσης. Το πρόγραμμα που συμφωνήθηκε για την Κύπρο αντιπροσωπεύει ένα νέο μοντέλο λύσης τραπεζικών προβλημάτων στην Ευρωζώνη. Ισως και άλλες χώρες χρειαστεί να αναδιαρθρώσουν τον τραπεζικό τους τομέα» δήλωσε ο πρόεδρος της Ευρωζώνης στην περιβόητη συνέντευξή του. «Την κρίση θα την πληρώνουν μέτοχοι και καταθέτες»! Θα την πληρώνουν και οι καταθέτες, αυτή είναι η νέα θέση των ηγετών της Ευρωζώνης.

Δεν το είπαν μόνο, το επέβαλαν κιόλας εμπράκτως στην περίπτωση της Κύπρου, καταληστεύοντας τους κατόχους καταθέσεων άνω των 100.000 ευρώ σε ποσοστό που τώρα αρχίζουν να αποκαλύπτουν ότι μπορεί να φτάσει και στο… 60% (!!!) για τις καταθέσεις στην Τράπεζα Κύπρου και το 90%, ίσως και περισσότερο στη Λαϊκή Τράπεζα που την έκλεισαν. Για να δώσουν δηλαδή δάνεια «βοήθειας» στην Κύπρο 10 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα αρπάξουν από τους καταθέτες στις κυπριακές τράπεζες πάνω από… 20 δισεκατομμύρια, ίσως και περισσότερα! Δεν είναι όμως μόνο οι μεγαλοκαταθέτες από 100.000 και πάνω που θα χάνουν τα λεφτά τους. Το Eurogroup στην αρχική του απόφαση για κατάσχεση τμήματος των καταθέσεων από το πρώτο ευρώ, ούτε «λάθος» έκανε ούτε «παρασύρθηκε» από τους Κύπριους κυβερνώντες που δήθεν αποπειράθηκαν να φορολογήσουν και τον κοσμάκη για να γλιτώσουν τη βαρύτερη φορολόγηση οι πλούσιοι. Αυτά είναι παραμύθια για μικρά παιδιά. Σιγά μην άκουγε ο Σόιμπλε τον Αναστασιάδη που τον έχει του κλώτσου και του μπάτσου! Σιγά μην… παρέσυρε ο Αναστασιάδης τον Σόιμπλε!

Οι Γερμανοί ήθελαν να στείλουν το μήνυμα προς όλους τους λαούς της Ευρώπης ότι από εδώ και πέρα οι καταθέσεις τους θα κατάσχονται και αυτό το μήνυμα το έστειλαν με επιτυχία. Ολοι οι πολίτες της Ευρωζώνης πανικοβλήθηκαν. Οσο για τα συμπεράσματα που έβγαλαν στην καγκελαρία από τη ληστεία των καταθέσεων στην Κύπρο, δεν προοιωνίζονται τίποτα καλό για το μέλλον των καταθέσεων στην Ευρώπη.

Εκτιμούν ότι η κατάσχεση των καταθέσεων πέτυχε απόλυτα, ξεπερνώντας και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις τους! «Δεν παρατηρήθηκε σε άλλες χώρες ?μόλυνση? από την Κύπρο. Ακόμη και στην ίδια τη χώρα δεν σημειώθηκε ο επίφοβος πανικός και οι αντιδράσεις στο εξωτερικό ήταν μάλλον συγκρατημένες» έγραφε χαρακτηριστικά στο κυριακάτικο φύλλο της προχθές η «Φράνκφουρτερ Αλγκεμάινε» με έκδηλη ικανοποίηση, σε σχεδόν ολοσέλιδη ανάλυση που είχε τον χαρακτηριστικό και κατηγορηματικό τίτλο «Η Κύπρος είναι μοντέλο για την Ευρώπη»!

Ανομολόγητα δηλαδή οι Γερμανοί μετάνιωσαν που μέχρι τώρα δεν είχαν προωθήσει την πολιτική της κατάσχεσης καταθέσεων.

kafeneio

Βασικές αρχές “επιβίωσης” για όλες τις περιπτώσεις

Επιβίωση δεν είναι μόνο να χαθείς στο δάσος/βουνό ή να πάθεις κάποιο ατύχημα. Καθημερινά εξαναγκαζόμαστε να επιβιώσουμε σε ένα “επικίνδυνο” περιβάλλον, όπου περιτριγυριζόμαστε συνεχώς από κινδύνους. Οι παρακάτω αρχές επιβίωσης, μπορούν να εφαρμοστούν σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις. Στην καθημερινή μας ζωή, σε μια εξόρμηση στην Φύση, σε μια φυσική καταστροφή, σε μια οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση. Το κατά πόσο συμφωνείτε με αυτές ή μπορείτε να τις εφαρμόσετε, είναι στην κρίση του καθενός.

“Του φρονίμου τα παιδιά, πριν πεινάσουν μαγειρεύουν”.
Αυτό ισχύει παντού και πάντα. Πρέπει από πριν να είμαστε προετοιμασμένοι και να ελέγχουμε την κατάσταση. Αν παίρνουμε μέτρα ασφαλείας, κάνουμε έλεγχο και τηρούμε τους κανόνες ασφαλείας, είναι απίθανο να βρεθούμε σε μια επικίνδυνη κατάσταση. Και αν ακόμα συμβεί κάτι, είμαστε προετοιμασμένοι.
πρώτα η ασφάλεια
Ότι και αν μας συμβεί, αυτό που προέχει είναι η ασφάλεια μας. Για παράδειγμα σε μια φυσική καταστροφή ή σε ένα ατύχημα, δεν σκεφτόμαστε τι να πάρουμε ή τι να κάνουμε εκείνη την στιγμή. Άμεσα, εξασφαλίζουμε ότι είμαστε σε ασφαλές μέρος και έπειτα κάνουμε πλάνο σωτηρίας.
Αποφεύγουμε το ρίσκο
Δεν πρέπει να εκθέτουμε τον εαυτό μας σε άσκοπο κίνδυνο. Αυτό εκτός από την καθημερινή μας ζωή, ισχύει κυρίως σε μια έκτακτη περίπτωση. Δεν θέλουμε να φέρουμε σε ακόμα δυσκολότερη θέση τον εαυτό μας. Άσκοπο ρίσκο, θα μπορούσε να είναι πχ να πάρουμε μια σύντομη αλλά επικίνδυνη διαδρομή, αντί για μια πιο μεγάλη αλλά ασφαλής.
Η τεμπελιά είναι μαγκιά
Μεταφορικά πάντα. Η εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων, είναι μεγάλης σημασίας σε μια δύσκολη κατάσταση. Όσο πιο ξεκούραστα μπορούμε να κάνουμε κάτι, τόσο το καλύτερο. Δεν είναι ανάγκη να κόψουμε ένα κλαρί με ένα τσεκούρι, όταν αυτό πολύ απλά σπάει με ένα χτύπημα.
Μακριά από πολυσύχναστες περιοχές
Τα πλήθη, κρύβουν κινδύνους. Όταν βρισκόμαστε σε ανάμεσα σε πολύ κόσμο, δεν μπορούμε να ελέγξουμε την κατάσταση, ούτε να διακρίνουμε κάποιον κίνδυνο. Προτιμούμε χώρους/περιοχές με λίγο κόσμο/πληθυσμό, όπου ελέγχονται ευκολότερα. Επίσης ένα πλήθος σε μια έκτακτη κατάσταση, δεν αντιδρά σωστά. Σύνηθες παράδειγμα είναι το ποδοπάτημα.
Άκου, βλέπε, σώπα.
Γενικά η τήρηση ενός χαμηλού προφίλ, έχει πολλά πλεονεκτήματα. Δεν σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε απομονωμένοι ή να μην μιλάμε καθόλου, αλλά να προσέχουμε που, πότε και πως μιλάμε. Βλέμμα χαμηλό και αδιάφορο, θα μας ξελασπώσει από διάφορες καταστάσεις. Το να κοιτάς επίμονα κάποιον ή να έχεις ένα στυλάκι, κάπως, θα τραβήξει “περίεργα βλέμματα”. Η ανάμειξη με τους υπόλοιπους, μας κάνει να περνάμε απαρατήρητοι.
Οι νόμοι του Μέρφυ, ισχύουν παντού
Ότι είναι να πάει στραβά, να είσαι σίγουρος ότι θα πάει στραβά. Δεν καθησυχαζόμαστε ποτέ. Πάντα είμαστε έτοιμοι για το αναπόφευκτο και προβλέπουμε παρακάτω.
Φοβού τον μαλάκα
Για αυτόν τον κανόνα, μπορούμε να γράψουμε ολόκληρο βιβλίο. Περιεκτικά… παντού και πάντα, παραμονεύει ένας μαλάκας, να κάνει κάποια μαλακία. Δεν είναι θέμα να προσβάλω κάποιον. Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι γνώστες ή να έχουν κότσια, να αντιμετωπίσουν ορισμένες καταστάσεις. Αυτό τους κάνει να μην αντιδρούν σωστά και να εκθέτουν εμάς σε κίνδυνο. Ο “μαλάκας” μπορεί να είναι ένας φίλος, ένας συγγενείς, ένας ξένος. Ο οποιοσδήποτε μπορεί να είναι. Ακόμα και εμείς. Διαλέγουμε με προσοχή τον περίγυρο μας, με άτομα άξια και εμπιστοσύνης, που ξέρουμε ότι στην δύσκολη ώρα θα μας βοηθήσουν. Προσέχουμε άτομα, που μιλάνε πολύ και πράττουν λίγα.
Καλύτερα ζωντανό σκυλί, παρά ψόφιο λιοντάρι
Στην επιβίωση, σκοπός είναι να καταφέρουμε με οποιοδήποτε τρόπο να την βγάλουμε ζωντανοί. Ηρωισμοί, ρίσκα και άσκοπες διαμάχες δεν χωράνε. Επίσης ρίχνουμε τον εγωισμό μας και δεν έχουμε προτιμήσεις και να ζητάμε ιδιαιτερότητες. Αν είναι ανάγκη να φάμε κάτι αηδιαστικό, το κάνουμε. Δεν σκεφτόμαστε πως ήμασταν και σε τι είχαμε συνηθίσει. Προσαρμοζόμαστε στην κατάσταση.
Μην τα παρατάς ποτέ
Ότι και αν έχει γίνει, όσο δύσκολα και αν είναι, δεν τα παρατάμε ποτέ. Δεν ρίχνουμε ευθύνες σε Θεούς και δαίμονες, ούτε στην κακή μας τύχη. Συγκεντρωνόμαστε, ανασκουμπωνόμαστε και αντιμετωπίζουμε την κατάσταση με ότι έχουμε υλικά και ψυχικά.
Άμα δώσεις, θα πάρεις
Κανείς δεν μπορεί να τα κάνει όλα μόνος του. Όλοι λίγο-πολύ θέλουμε κάποια βοήθεια. Αυτό συνεπάγεται ότι πρέπει να εμπιστευθούμε άλλους. Δείχνουμε εμπιστοσύνη και βοηθάμε όποτε μπορούμε. Το κάρμα/σύμπαν, “συνωμοτεί” με ένα περίεργο τρόπο, που σίγουρα θα ανταμειφθούμε για αυτό.

Όταν χαθούν οι μέλισσες θα χαθεί και η ανθρωπότητα;

Ο Αϊνστάιν είπε όταν οι μέλισσες εξαφανιστούν, οι άνθρωποι θα έχουν το πολύ ακόμα 4 χρόνια ζωής.
Οι μέλισσες εξαφανίζονται σταδιακά σε όλο τον κόσμο. Οι πληθυσμοί μειώθηκαν ξαφνικά στις ΗΠΑ από 40% έως και 90%. Απώλειες μελισσών αναφέρονται επίσης σε: Βραζιλία, Καναδά, Ινδία, Αυστρία, Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Βέλγιο και Ισπανία.
Οι μελισσοκόμοι στη χώρα μας ανησυχούν, αφού απώλειες σε σμήνη μελισσών καταγράφονται και στη χώρα μας.
Το φαινόμενο, μια ωραία πρωία οι μέλισσες να εγκαταλείπουν τη κυψέλη τους, χωρίς κανένα προειδοποιητικό σημάδι και να μη γυρίζουν ποτέ, λένε οι μελισσοκόμοι, αρχίζει να γίνεται αισθητό, κυρίως στη Μακεδονία και τη Θεσσαλία. Οι απώλειες των μελισσών αγγίζουν το 25%-30%.
Χαρακτηριστική είναι η διαπίστωση του κ. Θανάση Μπόμπολου, μελισσοκόμου από την Λάρισα, ότι τα τελευταία 3 χρόνια, από τα 450 μελίσσια που είχε, τώρα του έχουν μείνει τα 300!
Όπως λέει ένας άλλος μελισσοκόμος, ο κ. Δημήτρης Δουλαψής, «δεν βρίσκουμε νεκρές μέλισσες στην κυψέλη ή στο έδαφος γύρω από αυτήν, που σημαίνει ότι μάλλον χάνουν τον δρόμο τους».
Η ξαφνική εξαφάνιση μελισσών από τις κυψέλες περιγράφεται με τον όρο διαταραχή κατάρρευσης αποικίας. Οι ενήλικες μέλισσες εξαφανίζονται, αφήνοντας πίσω τους μια κυψέλη γεμάτη μέλι, γύρη, τη βασίλισσα και ίσως μερικές εργάτριες.
Πού βρίσκονται οι μέλισσες που λείπουν; Φαίνεται ότι κάνεις δε γνωρίζει.
Οι επιστήμονες δε συμφωνούν μεταξύ τους για το τί φταίει. Ως πιθανές αιτίες αναφέρονται η χρήση φυτοφαρμάκων και αντιβιοτικών που επηρεάζουν τον οργανισμό τους, η κλιματική αλλαγή που τις στρεσάρει και μειώνει την τροφή τους, η πρόσληψη νέκταρ από γενετικά τροποποιημένα φυτά, η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που εκπέμπουν τα κινητά τηλέφωνα και τις αποπροσανατολίζει, ιοί, παράσιτα και παθογόνοι οργανισμοί.
«Μπορεί αιτία να είναι η κάθε μία από τις περιπτώσεις αυτές ή και οποιοσδήποτε συνδυασμός τους, αρκεί για να εξηγήσει τη μείωση, αφού π.χ. με τα φυτοφάρμακα καταρρέει το νευρικό τους σύστημα και αποπροσανατολίζονται», εξηγεί η Κτηνίατρος της Ομοσπονδίας Μελισσοκομικών Συλλόγων Ελλάδος κ. Κατερίνα Καρατάσου.
Συναγερμό έχει σημάνει το γεγονός στην επιστημονική κοινότητα, καθώς αν οι μέλισσες -ως οι κύριοι εποικονιαστές των φυτών- εξαφανιστούν, η ανθρωπότητα θα πεινάσει.
Σύμφωνα με πρόβλεψη που αποδίδεται στον Αϊνστάιν, όταν οι μέλισσες εξαφανιστούν, οι άνθρωποι θα πεθάνουν μέσα στα επόμενα 4 χρόνια. Αν η πρόβλεψη αυτή είναι μύθος ή όχι, η αλήθεια είναι ότι χωρίς μέλισσες τα αποθέματα τροφίμων του κόσμου θα μειωθούν δραστικά, αφού σχεδόν το 80% της παραγωγής τροφίμων εξασφαλίζεται από τη εποικονιαστική δραστηριότητα των μελισσών.
Όπως λέει κ. Κ. Καρατάσου, «οι μέλισσες εποικονιάζουν περισσότερα από 130.000 φυτά και χωρίς τις μέλισσες δεν θα έχουμε καρπούς [εσπεριδοειδή, μήλα, ροδάκινα, κεράσια, καρύδια, σπαράγγια, μπρόκολα, σέλινο, αγγούρια]«.
Επιστήμονες σε όλο τον κόσμο ψάχνουν τις αιτίες. Το αμερικανικό υπουργείο γεωργίας διεξάγει έρευνες, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μόλις πριν από λίγες ημέρες υιοθέτησε ψήφισμα για τη δημιουργία οικολογικών ζωνών, ώστε να εξασφαλίζεται τροφή για τις μέλισσες. Πάντως, ένα είναι σίγουρο. Ότι όσο θα καταρρέουν οι κοινωνίες των μελισσών τόσο θα κινδυνεύουν και οι δικές μας!!

 

Posted by Picasa

το εξωκκλήσι ανήκε στην κοινότητα Κόκκινου και ήταν αφιερωμένο στην Θεοτόκο και γιόρταζε στις 23 Αυγούστου ,δίπλα του υπήρχαν ερείπια παλιού ναού και παλιότερα ήταν Μονή ,αυτό άλλωστε δηλώνει και η ονομασία Αγία Μονή μάλλον το μοναστήρι το είχαν κτήσει ενετοι,όπως και το κάστρο στο λόφο του Βελουχιού.Σήμερα η περιοχή είναι σκεπασμένη απο τα νερα της λίμνης Μόρνου.Η φωτο είναι τραβηγμένη γύρω στο 1965 ποιος να είναι άραγε ο παππούς στην είσοδο;