Η αυτοκτονία των λαγών και ο ΣΥΡΙΖΑ

.Απο το λιμάνι του Γαυρίου μπήκαμε στο σκάφος του Δημήτρη Γεροντακη.Εμπειρος captain.Μια «αγοροπαρεα» -τρόπος του λέγειν- καλών φίλων.Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ και ο γιος του ο Γιώργος,ο Γιώργος Κοτσιρας κι εγώ.Βαλαμε πλώρη για τη Γυαρο.Επισκεψη ιστορικής μνήμης.Καλος καιρός δεν ταρακουνηθήκαμε.Δεσαμε.Οι φυλακές ήταν ένας κοπρωνας ,μια φρίκη εγκατάλειψης.Καταφυγιο αγριοκάτσικων στους δύσκολους χειμώνες.Μια προσβολή της ιστοριας.Στη σύντομη περιήγηση στα πέριξ της μάζεψα ένα μικρό κομμάτι σκουριασμένο συρματόπλεγμα.Το έχω σύμβολο του διχασμού και της μισαλλοδοξίας περίοπτο στο σπίτι μου στην Άνδρο.Αλλα θα αργήσω να το ξαναδώ αν ποτέ ξαναπάω.Καθε πέτρα,το τοπιο ,το αρμυρικι,κάθε γωνία εκεί είναι ζυμωμένη με τη Μαρίνα μου.Δεν το αντέχω.
•Στη πίσω πλευρά ήταν ένας κόλπος.Πιασαμε αρόδο να βουτήξουμε.Και ξαφνικά ένα απερίγραπτο,ένα πρωτοφανές θέαμα.Απο τα βράχια πήδαγαν δεκάδες λαγοί και πέφτανε στη θάλασσα.Πνιγοντουσαν.Ενας Ζαλογγος λαγών.Η θάλασσα γέμισε κουφάρια.Τι είναι αυτό ρε παιδιά.Κοιταζαμε άναυδοι.
•Ο Γιώργος ο γιος του Δημήτρη Παπαμιχαήλ ,βιολόγος και μελετητής των κοινοτήτων μικρων θηλαστικών ήταν ευτυχώς μαζί μας και μας έδωσε την εξήγηση.Αλλοιως θα κατα φεύγαμε στη μεταφυσική.Η σπάνις της τροφής στις άνυδρες λοφοσυρες δημιουργεί εμφύλιους για τις πηγές τροφής.Τα «δυνατά» κυνηγούν τα αδύναμα κι αυτά σε πανικο και απόγνωση αυτοκτονούν.Η «φύση» προνοεί για την ισορροπία.Που ναταν ο Δαρβίνος.Αντι να θαλασσοπνίγεσαι στα Γκαλαπάγκος να ερχόταν στη Γυαρο και να τον πάμε με το σκαφάκι μας.Να τον φιλοξενήσουμε στην Άνδρο με φρουταλιες και Λαμπριάτικα κατσίκια.
•Αυτό συμβαίνει με το ΣΥΡΙΖΑ σε μια μακρινή αναλογία.Η σπανις τροφής είναι η σπανις εμπιστοσυνης.Η σπανις ιδεών.
Η εναπομένουσα δεν φτάνει για όλους τους επίδοξους και έτσι αναπόφευκτα οδηγούνται σε εμφύλιο και συλλογική αυτοκτονία.Οπως οι λαγοί της Γυάρου.Η φύση προνοεί.
•Γυρνώντας στο Γαυριο μας περίμεναν οι αγαπημένες μας.Η Άννα,η Μαρίνα,η Τζινυ και η Μαρίνα μου.Οι μακαρονάδες ήταν έτοιμες στη παρακείμενη ταβέρνα.Μπουρ μπουρ μπουρ οι εντυπώσεις.Γελια ,σχόλια.Ποση νοσταλγία έχω,πόση θλίψηΤην ίδια που ένοιωσαν η Άννα Παπαμιχαήλ,η Μαρίνα Γεροντακη,η Τζινυ Κοτσιρα.Αγαπημενες φίλες της Μαρίνας μου και δίκες μου.Το φοβερό της μνήμης έντομο μες τη γη έγραφε ο Ελύτης.Ειμαι υπερβολικός μου λένε.Πηγαινε παρακάτω.Ξερω πως ο θάνατος είναι μια κοινοτυπια.Αλλο όμως το τι ξέρω κι άλλο το τι νοιωθω.Κι ας είμαι υπερβολικός.Παντα ήμουν δεν μπορώ να αλλάξω τώρα.Κι αν κουράζω κι αν δεν με αντέχουν ας με κόψουν από φίλο.Το κατανοώ.

Πάνος Μπιτσαξής

Το εύφορο χωράφι της άγνοιας

Χρειάζεται αξιολόγηση των ειδήσεων και κοινός νους για την απόρριψη των θεωριών συνομωσίας…

Διαβάζω πολύ. Έχω σπουδάσει φυσικός κι έχω δουλέψει ως επιστημονικός συντάκτης στην εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος-Larousse-Britannica και στα περιοδικά Επίκαιρα, 4 Τροχοί και Πτήση. Ως μεταφραστής έχω μεταφράσει πλήθος εξειδικευμένα κείμενα. Συνεχίζω να διαβάζω πολύ και να διασταυρώνω κάθε είδηση που μου φαίνεται περίεργη… Όμως όταν με ρωτάνε κάτι που δεν το ξέρω απαντώ «πως αντίθετα με τις φήμες ότι τα ξέρω όλα, υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που δεν ξέρω». 

Η γενίκευση της άγνοιας. 

Είχαμε γράψει και παλιότερα για την άγνοια και πως η καπνοβιομηχανία εφάρμοσε «μεθοδολογία της προμελετημένης διάδοσης συγκεχυμένων και παραπλανητικών πληροφοριών με στόχο την απόκρυψη των γεγονότων που συνέδεαν το κάπνισμα με τον καρκίνο και την υποβάθμιση της υγείας γενικότερα». Ο Ρόμπερτ Πρόκτορ, ένας ιστορικός της επιστήμης από το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ μελέτησε συστηματικά το φαινόμενο αυτό και ονόμασε «αγνωσιολογία» (agnotology) τη μελέτη της σκόπιμης διάδοσης της άγνοιας από εταιρείες ή άλλους οργανισμούς με στόχο την πώληση προϊόντων ή τον επηρεασμό της κοινής γνώμης.

Κατά τον Πρόκτορ, η άγνοια είναι εξουσία. Η αγνωσιολογία δεν εξετάζει αυτά που δεν γνωρίζουμε ακόμη, δηλαδή τα μεγάλα ερωτήματα τα οποία θέτει η επιστημονική έρευνα, αλλά την σκόπιμη δημιουργία άγνοιας από ισχυρούς φορείς που δεν θέλουν τον κόσμο να γνωρίζει! Το αποτέλεσμα είναι να ζούμε σε ένα κόσμο ριζικής άγνοιας. Παρόλο που η γνώση είναι προσπελάσιμη, αυτό δεν σημαίνει ότι ο κόσμος έρχεται σε επαφή μαζί της. Επιπλέον, η γνώση που έχει ο κόσμος στηρίζεται συχνά στην πίστη ή στην παράδοση ή είναι το αποτέλεσμα καθαρής προπαγάνδας.

Ο Πρόκτορ διαπίστωσε ότι η άγνοια διαδίδεται κατ’ αρχάς όταν ο επιστημονικά αγράμματος πολίτης δεν κατανοεί έννοιες ή γεγονότα και στη συνέχεια όταν κάποιες ομάδες συμφερόντων – εταιρείες ή πολιτικοί οργανισμοί – προσπαθούν να δημιουργήσουν σύγχυση σχετικά με ένα θέμα. Κλασικό παράδειγμα η κλιματική αλλαγή, όπου συχνά η διαμάχη δεν αφορά την ύπαρξη ή όχι του φαινομένου αλλά αν ο Θεός έφτιαξε τη γη για να την κατακυριεύσει ο άνθρωπος, αν η κυβέρνηση μπορεί να νομοθετεί για την βιομηχανία ή αν οι οικολόγοι θα πρέπει να έχουν εξουσία …

Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και το διαδίκτυο, όπου ο καθένας είναι «ειδικός» του εαυτού του, τότε η διάδοση της άγνοιας είναι ευκολότερη, αφού ο κάθε άσχετος αναμεταδίδει ως καθολικές αλήθειες τα αμφισβητήσιμα «γεγονότα» ή τις απάτες που του πουλάνε κάποια ισχυρά συμφέροντα. Μάλιστα, η άγνοια συχνά χρησιμοποιεί και τον μανδύα της ισορροπημένης διαλεκτικής προσέγγισης. «Αν δεν συμφωνείς με την άποψη μου ας το συζητήσουμε …» είναι η προσέγγιση του άσχετου που έχει επηρεαστεί και προσπαθεί να διαδώσει κάποια αντιεπιστημονική ή προπαγανδιστική άποψη …

Διάφορες θεωρίες ευδοκιμούν σε αυτό το εύφορο χωράφι της άγνοιας. Δεν υπάρχει κορωνοϊός – όλα είναι ένα ψέμα. Στόχος τους είναι να μας εμφυτεύσουν ένα τσιπάκι. Ο ιός προήλθε από κινεζικά (ρωσικά, αμερικανικά, …) εργαστήρια. Υπάρχει το εμβόλιο και μας το κρύβουν. Στόχος είναι η μείωση του παγκόσμιου πληθυσμού, η εγκαθίδρυση δικτατορίας, ο περιορισμός της ελευθερίας μας. Όλα είναι σχέδια των (διαλέξτε) σιωνιστών, καπιταλιστών, κομμουνιστών … κλπ. κλπ.

Όλα τα παραπάνω καταρρίπτονται με δύο δράμια κοινού νου. Τον οποίο όμως το εκπαιδευτικό σύστημα, τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, ορισμένοι πολιτικοί και η διανοητική τεμπελιά των περισσότερων έχουν από καιρό εξουδετερώσει. Και οι λίγοι μετρημένοι στα δάκτυλα που εξακολουθούν να τα αξιοποιούν θεωρούνται από τους υπόλοιπους ιδιόρρυθμοι, κομματικά εξαρτημένοι, ή και αναξιόπιστοι.

Παναγιώτης Αλεβαντής . Φυσικός, τέως στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

***

Πηγή: haniotika-nea.gr

by Αντικλείδι , https://antikleidi.com

Αυτός ο άρτος που κόβω

Αυτός ο άρτος που κόβω ήταν κάποτε στάρι,
Αυτός ο οίνος σε φυτό ξενικό
Βουτηγμένος στον καρπό τουֹ
Είτε άνθρωπος τη μέρα ή αγέρας της νυκτός
Ποδοπάτησαν τα στάχυα
Και τσάκισαν του καρπού την ηδονή.

Σʼ αυτόν τον οίνο κάποτε το αίμα του καλοκαιριού
Στη σάρκα ξεχυνότανε που έντυνε τʼ αμπέλι,
Σʼ αυτόν τον άρτο κάποτε
Το στάρι φχαριστιόταν τον αγέραֹ
Τον ήλιο άνθρωπος τσάκισε και τον αγέρα έχει μπατάρει.

Η σάρκα αυτή που κόβεις, το αίμα αυτό που χύνεις,
Σπέρνουν στη φλέβα την ερμιά,
Ήσαν κάποτε καρπός και στάρι
Βλαστάρια ρίζας και χυμού σαρκίου ζωντανού.
Τον οίνο μου πίνεις, τον άρτο μου δαγκώνεις.

Ντύλαν Τόμας

Η ποίησή του Ντύλαν Τομας ξεχωρίζει για το έντονο συναισθηματικό βάθος, τον βαθύ λυρισμό και την υπαρξιακή αγωνία που πηγάζει από το χάσμα μεταξύ ζωής και θανάτου.

Ο γιος της πλύστρας

•Γνωρίζω πολλούς γιούς και θυγατέρες πλύστρας.Ελληνες από παλιότερες γενιές και παιδιά μεταναστών που έφτασαν από τα βουνά σε απερίγραπτη φτώχεια.Τελειωσαν πανεπιστήμια,τεχνικές σχολές,η απλά δουλεύουν.ιδρώνουν για τον επιούσιο ,ασκούν επαγγέλματα,δημιούργησαν οικογένειες.Αυτους όλους όχι μόνο δεν τους φοβάμαι αλλά τους σέβομαι διπλά και τρίδιπλα πρινσεσα Έλενα και συντροφία.Ειναι τιμή μου να τους συναναστρέφομαι όποια τίμια δουλειά κι αν κάνουν. Γιατί σε σχέση με μένα και πολλούς σαν κι εμένα κουράστηκαν πολύ περισσότερο για να τα καταφέρουν.Ειχαν κάθε λογής εμποδιο.Απεναντι και στην περιφρόνηση και το ρατσισμό ελληναραδων και ευγενών της κακιάς συμφοράς.Εγω ο Δημητρης Τσοβολας ο γιος του αγωγιάτη από την Αρτα είπε κάποτε ο αείμνηστος Μητσος.Αξιες οι πλύστρες που ανέθρεψαν τέτοια παιδιά.
•Άλλους φοβάμαι.Χορτασμενους πρινσεσα Έλενα.Τα χαλασμένα πλουσιόπαιδα,τα άχρηστα,τα ράθυμα,που ταχουν όλα ετοιμα και νομίζουν πως ο κόσμος δημιουργήθηκε για να τους υπηρετεί.Που η απληστία τους δεν έχει όριο.Που νομίζουν ότι είναι ανώτεροι.Ολα αυτά τα βλαμενα της τεμπελιάς και της μουροχαυλιασης και της πολυτελείας.
•Και μια και τοφερε ο λόγος.Ο νους μου στις υπέροχες κόρες της πλύστρας.Τις αποκλειστικες νοσοκόμες που φρόντιζαν την Μαρίνα μου στο βάσανο μέχρι το τέλος.Γεωργιανες όλες.Τον επαγγελματισμό και την αγάπη που έδειχναν και την κατανόηση στο άγρυπνο αγχωδες βλέμμα μου στις συνεχείς παρατηρήσεις μου να μην σταθούν λεπτό και να τη φροντίζουν.Να την ανακουφίζουν στο γολγοθά.Ναι πληρωνόντουσαν καλά ,πλουσιοπάροχα αλλά άξιος ο μισθος τους.Οι υπέροχες αυτές κυριες,οι κόρες της πλύστρας από τη γεωργιανή ύπαιθρο.Η Λαουρα,η Λια,η Νινα,η Ρεβέκκα,η Βαλεντινα,η Άννα.Σας είμαι ευγνώμων.Και στις μανάδες σας που σας δίδαξαν το ήθος.Γιατι το ηθος δεν πέφτει από τον ουρανό.

Πάνος Μπιτσαξής

ΔΙΝΩ ΤΟΠΟ ΣΤΗΝ ΟΡΓΗ.

Δώσε τόπο της οργής», φράση που την βρίσκουμε στην «Αντιγόνη» του Σοφοκλή (718): «είκε θυμώ και μετάστασιν δίδου». Αυτά τα λόγια λεει ο Αίμωνας στον πατέρα του τον Κρέοντα , που επιμένει να τιμωρήσει την Αντιγόνη, γιατί δεν υπάκουσε στη διαταγή του και έθαψε τον αδελφό της Πολυνείκη. «Είκε» σημαίνει υποχώρησε, «θυμώ και» αντί «και θυμώ μετάοτασιν δίδου» , δηλαδή, και άλλαξε γνώμη, δηλαδή, δώσε τόπο στην οργή.

Στις «Ευμενίδες» του Αισχύλου (847) λεει η θεά Αθηνά στο Χορό (των Ευμενίδων): «οργάς ξυνοίσω σοι γεραιτέρα γαρ ει». Η λ έξη οργή έχει και τη σημασία: διάθεσης, των αισθημάτων, όπως κι εδώ «θα δώσω τόπο στην οργή», θα υποχωρήσω και θα ανεχθώ τις διαθέσεις σου (ξυνοίσω που σημαίνει συνοίσω , μέλλων του συμφέρω, εδώ ανέχομαι, συγχωρώ, υπομένω), γιατί είσαι γεροντότερη (Ευριπ. Ελ. 80, Απόσπ. 31) «οργή είκειν» κ.ά.