Η συμφωνία και o διασυρμός

Κώστας ΓιαννακίδηςΚώστας Γιαννακίδης 13 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018, 19:30 
Υπάρχουν δύο διαφορετικά πράγματα.
Το ένα είναι η συμφωνία. Με βάση όσα έχουν γίνει γνωστά, δείχνει συμβατή με το εθνικό συμφέρον. Πριν από 25 χρόνια μπορεί να μην ήταν μία καλή συμφωνία. Σήμερα είναι μία συμφωνία που λύνει προβλήματα χωρίς να μας πλήττει εθνικά. Λύνει το πρόβλημα της ονομασίας με γεωγραφικό προσδιορισμό, εξαλείφει τα αλυτρωτικά, το κόβει στη μέση για τη γλώσσα (μακεδονική, αλλά σλαβική) και αποδέχεται το status quo για την υπηκοότητα -όλος ο κόσμος «Μακεδόνες» τους λέει.
Η συμφωνία θα επιτρέψει είσοδο των γειτόνων στους ευρωατλαντικούς θεσμούς, δηλαδή στην παρέα μας. Θα αποτρέψει τα διαλυτικά στοιχεία που απεργάζονται ιδέες όπως εκείνη της «Μεγάλης Αλβανίας», θα ανοίξει εμπορικό δρόμο από τα λιμάνια μας προς την Ευρώπη, θα δώσει στις ελληνικές επιχειρήσεις ένα νέο προνομιακό πεδίο δράσης. Και πέρα από αυτά, θα λειτουργήσει θετικά για την εικόνα της χώρας. Όλος ο πλανήτης χαιρέτισε τη συμφωνία. Τα μέσα ενημέρωσης είπαν ότι «η Μακεδονία αλλάζει το όνομά της μετά από ελληνικό αίτημα». Αν η συμφωνία ναυαγούσε με ελληνική υπαιτιότητα, θα διαβάζαμε αναλύσεις για τους εθνολαϊκιστές της Αθήνας που παίζουν το παιχνίδι του Πούτιν, μην επιτρέποντας τη διεύρυνση του ΝΑΤΟ.
Αλλά υπάρχουν δύο διαφορετικά πράγματα. Το ένα είναι η συμφωνία. Το άλλο είναι αυτός που τη φέρνει και οι συνθήκες με τις οποίες επιχειρεί να την περάσει. Η Νέα Δημοκρατία δεν έχει άδικο όταν θέτει θέμα πολιτικής νομιμοποίησης. Έχει άδικο όταν απαξιώνει τη συμφωνία και την απορρίπτει ως κακή. Είναι το σημείο που ο Μητοτάκης αντιπολιτεύεται τον πατέρα του. Όμως μισό λεπτό. Πριν στηρίξει η αντιπολίτευση μία συμφωνία, οφείλει να τη στηρίξει η κυβέρνηση. Και αυτή τη στιγμή δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο.  Και δεν μπορεί ο Καμμένος να στηρίζει την κυβέρνηση, αλλά όχι τις συμφωνίες που αυτή υπογράφει. Δεν γίνεται, είναι παράλογο. Για αυτό και έχει βάση το αίτημα να έρθει η συμφωνία στη Βουλή πριν πάει στις Πρέσπες. Συνήθως οι συμφωνίες πρώτα υπογράφονται και μετά κυρώνονται. Αλλά εν προκειμένω, ο Πρωθυπουργός εμφανίζεται να κάνει μία συμφωνία χωρίς να τον στηρίζει το σύνολο της κυβέρνησης του. Πού ακούστηκε αυτό; Ας έρθει η συμφωνία στη Βουλή, να την αποδεχθεί ο Καμμένος και μετά ας σταυρώσει με ευχές τον εταίρο του καθώς θα ξεκινά για τις Πρέσπες. Μαζί του και εμείς.
Η ιδέα για πρόταση μομφής είναι πολύ καλή. Να του δούμε και αυτό: τον Καμμένο να δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση, αλλά όχι στις συμφωνίες της. Πόση ξεφτίλα πια… Η πρόταση δεν θα έχει κοινοβουλευτικό αποτέλεσμα, αλλά αυτή τη φορά, Τσίπρας και Καμμένος θα διασυρθούν για τη σχέση τους όσο ποτέ στο παρελθόν. Κάποιοι θα πουν ότι η ΝΔ προτάσσει το κομματικό επί του εθνικού. Πρώτα το κάνει ο Καμμένος. Και φυσικά ο Τσίπρας. Είναι κρίμα για τη χώρα που μία καλή συμφωνία, έρχεται από τη χειρότερη κυβέρνηση που γνώρισε μεταπολιτευτικά.
από το banks com.gr 
Προφανώς δεν υπάρχει συλλογική οικογενειακή ευθύνη, αλλά είναι άξιο επισήμανσης ότι ο ικανός κ. Ορέστης Τσακαλώτος (εξάδελφος του Υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου) μετά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές της ΔΕΗ 2,7 δισεκατομμυρίων, αναλαμβάνει να διαχειριστεί τώρα ένα πολύ μεγάλο πακέτο «κόκκινων δανείων» ύψους 5,2 δισ Ευρώ της Εθνικής Τράπεζας.
Η εταιρεία QQuant είναι θυγατρική της Qualco, στην οποία η Εθνική Τράπεζα μεταβιβάζει  πακέτο κόκκινων δανείων ύψους 5,2 δις ευρώ, που τα στελέχη της Εθνικής έχουν ονομάσει Earth. Συγκεκριμένα το πακέτο Earth μεταβιβάζεται στην κοινοπραξία της σουηδικής Intrum και της αμερικανικής CarVal .ημέρες. Η QQuant της Qualco, κατόπιν θα αναλάβει για λογαριασμό της κοινοπραξίας Intrum και Carval, τη διαχείριση του Earth

To Earth είναι  το μεγαλύτερο πακέτο που μεταβιβάζει μέχρι σήμερα από ελληνική τράπεζα σε ξένα funds. Περιλαμβάνει περίπου 300.000 δάνεια  200.000 οφειλετών. Η ονομαστική αξία του χαρτοφυλακίου είναι στο 1,9 δις και το υπόλοιπο ποσό, έως τα 5,2 δις είναι οι τόκοι που έχουν συσσωρευθεί. Το consortium των Intrum και CarVal, κατέθεσε την υψηλότερη προσφορά, που φθάνει σύμφωνα με πληροφορίες τα 110 εκατ. ευρώ και η οποία αντιπροσωπεύει το 5,5% της αξίας των δανείων που μεταβιβάζονται.
Tread Lightly
Μη βάζετε πολλά αυγά στο καλάθι του Trump… γιατί μπορεί να τα σπάσει! Δεν είναι λίγοι οι αναλυτές που βλέπουν στο πάγωμα της σχέσης μεταξύ Ουάσιγκτον και Άγκυρας του τελευταίου διαστήματος μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να έρθουμε πιο κοντά στην Αμερική. Έτσι, η επικείμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον. 
Πόσο μπορούμε όμως να βασιστούμε σε μια Αμερική στο τιμόνι της οποίας βρίσκεται ο Donald Trump; Μάλλον λίγο, για μια σειρά από λόγους. Για αρχή, είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν ο Trump θα ήταν ποτέ διατεθειμένος να συνεισφέρει οτιδήποτεουσιαστικό στο θέμα του ελληνικού χρέους, αφού, όπως και ο προκάτοχός του, δεν αποτελεί βασικό παίκτη στη διαπραγμάτευση. Επίσης, προηγούμενες δηλώσεις τουδείχνουν ότι δεν βλέπει τη συνεισφορά των ΗΠΑ στην ελληνική διάσωση με καλό μάτι. 
Όσο για την απομάκρυνση από την Τουρκία, δεδομένου του πόσο απρόβλεπτοι από πλευράς ταμπεραμέντου είναι και ο Trump και ο Recep Tayyip Erdogan, τι μέλλει γενέσθαι δύσκολα μπορεί να το προβλέψει κανείς. Μη ξεχνάμε τέλος, ότι πριν από λιγότερο από έναν μήνα, ο Trump χαρακτήριζε τον Erdogan προσωπικό φίλο! Όπωςόμως έχουν διαπιστώσει ουκ ολίγοι στη διάρκεια της καριέρας του Αμερικανού προέδρου, ο Trump φίλος δεν πιάνεται. Ας μη κάνουμε λοιπόν το λάθος να ποντάρουμε στη φιλία του κι ας μοιάζει δελεαστικό ένα τέτοιο ενδεχόμενο.