|
Έλληνες και ελληνολάτρες στην Ουρουγουάη
Στην Ουρουγουάη συμβαίνει το παράδοξο φαινόμενο να υπάρχουν πάνω από 3.000 Έλληνες μετανάστες αλλά και διπλάσιος αριθμός Ουρουγουανών που μιλούν ελληνικά. Σε αυτή τη μικρή χώρα της Λατινικής Αμερικής οι πολίτες της δεν είναι απλά φιλέλληνες, είναι ελληνολάτρες.Στη λατινική Νότιο Αμερική, ζεί και βασιλεύει το Ελληνικό Πνεύμα! Στην Ουρουγουάη υπάρχουν χιλιάδες Ουρουγουανοί οι οποίοι ομιλούν…άπταιστα Ελληνικά και πολλοί απο αυτούς…Αρχαία Ελληνικά. Στην Ουρουγουάη συμβαίνει το παράδοξο φαινόμενο να υπάρχουν πάνω από 3.000 Έλληνες μετανάστες αλλά και διπλάσιος αριθμός Ουρουγουανών που μιλούν ελληνικά. Σε αυτή τη μικρή χώρα της Λατινικής Αμερικής οι πολίτες της δεν είναι απλά φιλέλληνες, είναι ελληνολάτρες.
Σε πρόσφατη έρευνα της Eurostat το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων Ουρουγουανών απάντησε ότι πολιτιστικά ταυτίζονται με την Ευρώπη και στην δεύτερη ερώτηση για το ποιά χώρα από την Ευρώπη έρχεται πρώτη στο μυαλό τους, η πλειοψηφία απάντησε: Η Ελλάδα. Η εκπαίδευση στην Ουρουγουάη είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και από μικρά παιδιά μαθαίνουν για την Ελλάδα.
Ένα δημόσιο σχολείο στην Ουρουγουάη ονομάζεται Grecia (Ελλάδα). Οι μαθητές είναι όλοι τους παιδιά Ουρουγουανών. Το ίδιο και οι δάσκαλοί τους. Όμως κάθε 25η Μαρτίου και 28η Οκτωβρίου γιορτάζουν σαν Έλληνες. Τραγούδια, θεατρικά, ποιήματα. Να ακούς από αυτά τα μικρά παιδιά τον εθνικό μας ύμνο.
Μέσα στην πρωτεύουσα της Ουρουγουάης υπάρχουν 23 δρόμοι με Έλληνες αρχαίους φιλοσόφους ενώ υπάρχει η πλατεία της Αθήνας και η πλατεία της Ελλάδος. Εξω από τη Εθνική Βιβλιοθήκη του Μοντεβιδέο, ένα κτήριο βασισμένο σε Δωρικό ρυθμό έχει από έξω, δίπλα στην είσοδο, το άγαλμα του Σωκράτη. Στην παραλιακή ένα πάρκο ονομάζεται Αθήνα και έχει την προτομή του Ομήρου. Ο κεντρικότερος δρόμος της παλιάς πόλης κάτω από το λόφο ονομάζεται Grecia. Ενα από τα ομορφότερα νεοκλασικά κτήρια στο κέντρο της πόλης στην πρόσοψή του γράφει: Αθηναίος. Σε όλα τα βιβλιοπωλεία θα βρεις βιβλία ελλήνων συγγραφέων και ποιητών. Ακόμη και στα πολύ μικρά.
Η Ουρουγουάη είναι μια απο τις μικρότερες χώρες της Νότιας Αμερικής. Ειναι λίγο μεγαλύτερη σε έκταση από την Ελλάδα έχει πληθυσμό περίπου 3.500.000 και βρίσκεται ανάμεσα στην Αργεντινή και την Βραζιλία.
Λόγω του μικρού της μεγέθους δεν έχει την οικονομική η πολιτική δύναμη των γειτόνων της σε διεθνές επίπεδο. Όταν όμως συγκρίνει κανείς στοιχεία που έχουν πραγματικές επιπτώσεις στην ζωή των πολιτών παρατηρεί οτι ξεπερνάει τις υπόλοιπες χώρες της Νότιας Αμερικής.
Μερικά από αυτά είναι η ισότητα, οικονομική και μεταξύ φύλων, τα χαμηλά ποσοστά φτώχειας και διαφθοράς, η μεγάλη εμπιστοσύνη στους θεσμούς· και τα υψηλά ποσοστά αλφαβητισμού. Η ισότητα, η δημοκρατική παράδοση, η εμπιστοσύνη μεταξύ πολιτών-Κράτους και το ασφαλές τραπεζικό της σύστημα, της έχουν δώσει τον χαρακτηρισμό Ελβετία της Αμερικής.
Η Ουρουγουάη είναι από τις λίγες χώρες που δεν έχουν αναγνωρίσει τα Σκόπια ως Μακεδονία, είναι μια χώρα που μας υποστηρίζει σε όλα μας τα θέματα. Επιπλέον είναι από τις πρώτες χώρες που αναγνώρισαν το νεοσύστατο Ελληνικό κράτος λίγο μετά την επανάσταση του 1821. Η σημαία της είναι σχεδόν ίδια με την Ελληνική μόνο που αντί για σταυρό έχει έναν χαρούμενο δεκαεξάκτινο ήλιο.
|
|
|
Ένα χρόνο ακόμη, θα έχουμε capital control στην Ελλάδα
Του ΧΡΗΣΤΟΥ Ν. ΚΩΝΣΤΑΣήμερα συμπληρώνονται 3 χρόνια από την επιβολή των ελέγχων στη ροή κεφαλαίων. Το μήνυμα από την Φρανκφούρτη είναι σαφές: Τα capital control στην Ελλάδα θα διατηρηθούν τουλάχιστον μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2019.Με πιο καθαρά λόγια:
- Παρά την ολοκλήρωση του Μνημονίου ΙΙΙ, τον Αύγουστο του 2018, η εμπιστοσύνη στο τραπεζικό σύστημα της Ελλάδα δεν πρόκειται να ανακτηθεί νωρίτερα από τον Απρίλιο-Μάιο του 2019.
Η πρόσφατη γενναία χαλάρωση των κανόνων στην ελεγχόμενη κίνηση των κεφαλαίων απέδειξαν ότι ναι μεν διευκολύνονται περισσότερο οι επιχειρήσεις και οι τράπεζες στη δουλειά τους αλλά το μεγάλο πρόβλημα δεν έχει επιλυθεί:
- Οι καταθέτες δεν επιστρέφουν τις αποταμιεύσεις τους στις τράπεζες. Από τα 40 δις Ευρώ που «χάθηκαν» ελάχιστα έχουν επανεμφανιστεί στους τραπεζικούς λογαριασμούς.
- Οι Ελληνικές τράπεζες εξακολουθούν να εξαρτούν τη ρευστότητά τους από τον πανάκριβο δανεισμό του ELA κατά 11 δις Ευρώ.
Το Ελληνικό country risk παραμένει υψηλό και αποτρεπτικό για διεθνείς συνεργασίες.Οι προμηθευτές πρώτων υλών του εξωτερικού εξακολουθούν και σήμερα να απαιτούν προκαταβολή ή σχεδόν άμεση πληρωμή με ελάχιστες ημέρες πίστωσης για να παραδώσουν σε ελληνικές επιχειρήσεις. Οι διεθνείς Ασφαλιστικές εταιρείες δεν παρέχουν επαρκή πιστωτική κάλυψη ακόμα και για μεγάλες πασίγνωστες ελληνικές επιχειρήσεις.Οι πληρωμές προμηθευτών εξωτερικού, μέσω συνεργαζόμενων τραπεζών, έχει βελτιωθεί αλλά ακόμη δεν έχει κανονικοποιηθεί αφού ακόμη και σήμερα σε περιπτώσεις επειγουσών πληρωμών, καθώς απαιτούνται εγκρίσεις από τις αρμόδιες επιτροπές.Στην Ελλάδα του 2018, ακόμη και μετά την «καθαρή έξοδο από τα Μνημόνια» τοπρόβλημα της επαρκούς ρευστότηταςείναι κορυφαίο και κυρίαρχο στις προτεραιότητες κάθε επιχείρησης μικρής ή μεγάλης.
- Οι επιχειρήσεις δουλεύουν για το ρευστό όχι για το κέρδος και την ανάπτυξη.
Ακόμη και οι κορυφαίες πολυεθνικές επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα διατηρούν μετρητά μόνο για τις λειτουργικές ανάγκες της εβδομάδας ή του μήνα. Τα υπόλοιπα τα μεταφέρουν σε τράπεζες του εξωτερικού, με τις ανάλογες συνέπειες κόστους και διαχειριστικών επιβαρύνσεων.Για να μπορούν να βγουν οι τράπεζες στη διατραπεζική αγορά ώστε να δανειστούν με λογικά επιτόκια πρέπει πρώτα να διατηρηθεί το waiver από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα δηλαδή η κατ’ εξαίρεση αποδοχή των ελληνικών ομολόγων, ως εγγύηση στις πράξεις κύριας αναχρηματοδότησης των ελληνικών τραπεζών αλλά και να υπάρξει συμμετοχή των ελληνικών ομολόγων έστω και στην τελευταία φάση του προγράμματος ποσοτικής χαλάρωσης δηλαδή στη φάση της αποεπένδυσης του QE.Σε μια χώρα που το Κράτος εισπράττει έως και το 70% του παραγόμενου πλούτου και επιπλέον δεν επιτρέπει την ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων, ουδείς μπορεί να ελπίζει σε πραγματικές επενδύσεις.Σε μια χώρα που οι γραφειοκράτες επιμένουν να φορολογούν την παραγωγή και όχι την κερδοφορία, την περιουσία και όχι το παραγόμενο αποτέλεσμα, ορθολογικοί επιχειρηματίες δεν πρόκειται να ενσκήψουν.Ουδείς προφανώς είναι πρόθυμος να φέρει λεφτά στην Ελλάδα και να τα εγκλωβίσει σε μια οικονομία με αυθαίρετη δημόσια διοίκηση, απελπιστικά αργή και αναποτελεσματική Δικαιοσύνη και ανάπηρο τραπεζικό σύστημα.Όσο υπάρχουν capital control στην πραγματική οικονομία, η Ελλάδα θα μοιάζει με έρημο που θα ονειρεύεται μια καταιγίδα για να ξεδιψάσει…




