‘Ν’ αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.’
‘Ν’ αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.’

Η διάκριση Ορεινών- Πεδινών, ανάγεται στην Εθνοσυνέλευση της Γαλλικής Επανάστασης του 1789. Τότε, οι ριζοσπαστικοί με τις πλέον επαναστατικές ιδέες, κατέλαβαν το άνω αριστερό μέρος της αίθουσας της Εθνοσυνέλευσης και ονομάσθηκαν Ορεινοί επειδή τα έδρανά τους ήταν στο ψηλότερο μέρος του αμφιθεάτρου. Μεταξύ των Ορεινών ήταν ο Νταντόν, ο Μαρά, ο Σαιν Ζυστ και άλλοι από την ομάδα των Επαναστατών της Γαλλικής Επανάστασης.
Η αλήθεια είναι πράγμα ακριβόν και δεν ευρίσκεται εις του καθενός τον λόγον. Καθώς ζη έτσι και ομιλεί έκαστος των ανθρώπων. Γνώθι εκ του τρόπου της ζωής την αλήθειαν των λεγομένων…
Γέροντας Ιωσήφ ο Αγιορείτης († 1959 μ.Χ.)
Ο Χρήστος Βερναρδάκης μας ζήτησε να μη χτυπάμε τον Πρωθυπουργό επειδή είναι μόνο 44 χρόνων. Οταν όμως ο κ. Τσίπρας χτίζει καριέρα πολιτική και αφηγήματα πάνω στον Εμφύλιο, δεν είναι μικρός; Και γιατί όλο αυτό θυμίζει πια κακέκτυπο κωμωδίας του Δαλιανίδη;
Αλέκος Παπαναστασίου 31 ΙΟΥΛΙΟΥ 2018, 14:32 12
Δεν ξέρω αν ο Βερναρδάκης, ο υπουργός αρμόδιος για τον συντονισμού κυβερνητικού έργου, είναι λάτρης του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, αλλά δεν μπορεί, τον «Ατσίδα» κάπου θα τον έχει πετύχει. Ο «Ατσίδας» του Δαλιανίδη είναι μια από τις καλές στιγμές του ελληνικού κινηματογράφου. Δεν ήταν μόνο το χειρουργικά κωμικό στοιχείο του Ντίνου Ηλιόπουλου, η φρεσκάδα της Ζωής Λάσκαρη, το ναΐφ στιλ του Θανάση Βέγγου ή το αρχοντοχωριάτικο του Παντελή Ζερβού που έκαναν την ταινία να αγαπηθεί τόσο – αν και αυτά μόνο θα ήταν αρκετά. Ηταν και οι σπαρταριστές ατάκες με τις οποίες προίκισε το σενάριο ο Δαλιανίδης.
«Στρίβειν διά του αρραβώνος». «Δεν ξέρω αν το προσέξατε, αλλά είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα» «“Η ζωή εισερχομένη από την πόρτα, ο θάνατος παραμονεύει στο παράθυρο”, Θρασύβουλας». Διαμάντια της σεναριογραφίας που είναι μέρος πια της κουλτούρας μας. Το «σύνδρομο Τσερνόμπιλ» Πατήστε εδώ Αλλο ένα διαμάντι ήταν στην περίφημη σκηνή που ο Ζερβός απαιτεί από τον γιο του, τον Ηλιόπουλο, να αναλάβει ως άνδρας να υπερασπιστεί την τιμή της αδελφής του, την οποία παίζει η Λάσκαρη. Στην ίδια σκηνή όμως ο Ηλιόπουλος του ανακοινώνει ότι θέλει και αυτός ως άνδρας να παντρευτεί. «Τι άντρας; Μα εσύ είσαι παιδί!» του λέει ο Ζερβός. Για να πάρει την ανταπάντηση του Ηλιόπουλου: «Ε, τι είμαι; Πτυσσόμενος είμαι;» Αυτό σκέφτηκα όταν ο Βερναρδάκης είπε ότι δεν πρέπει να χτυπούν τον Τσίπρα για τα όσα συνέβησαν στο Μάτι γιατί είναι 44 ετών. «Παιδάκι» σε σχέση με τις δεκαετίες κατά τις οποίες έλαβε χώρα το «πολεοδομικό και χωροταξικό έγκλημα» στην Ανατολική Αττική, σύμφωνα με το σκεπτικό του υπουργού Επικρατείας. Εντάξει, το εμπεδώσαμε. Για τους δεκάδες νεκρούς, για τις οικογένειες που ξεκληρίστηκαν, για τους ανθρώπους που εξαϋλώθηκαν στους 650 βαθμούς C, για τα πτώματα που ξεβράζει η θάλασσα, δεν φταίνε ο κρατικός μηχανισμός, η αβελτηρία της άφαντης Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, η απουσία της Περιφέρειας, τα επιχειρησιακά λάθη της Πυροσβεστικής και της Αστυνομίας· φταίει, κατά τους κυβερνώντες, μόνο το πολεοδομικό. Και από τη στιγμή που φταίει το πολεοδομικό, δεν μπορεί να φταίει ο κ. Τσίπρας. Αυτός είναι μικρούλης. Εχει πλάκα αλλά αγγίζει πια τα όρια του γελοίου αυτή η α λα καρτ επίκληση της ηλικίας του Πρωθυπουργού. Οταν βολεύει –είτε για να τον περάσουν ως κομιστή του καινούργιου είτε για να τεθεί εκτός κάδρου ευθυνών– είναι μικρός. Ομως κατά τα άλλα ο πιτσιρίκος Πρωθυπουργός έχτισε μια καριέρα με αναφορές στον Εμφύλιο, στον Μπελογιάννη, στο Πολυτεχνείο και στον αφορισμό ότι οι Αριστεροί είναι εξ ορισμού «από άλλο μέταλλο», σχήματα που παρά το νεαρόν της ηλικίας του με άνεση υιοθέτησε και υπηρέτησε μολονότι η μόνη σχέση που μπορεί να έχει με αυτά είναι από εγχειρίδια στις βιβλιοθήκες της ΚΝΕ. Οταν επικαλείται τον Μπελογιάννη δεν είναι μικρός, αλλά είναι όταν μιλάμε για τα αυθαίρετα στο Μάτι; Για να το τελειώνουμε. Ο κ. Τσίπρας είναι Πρωθυπουργός της χώρας. Η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης για την οποία μίλησε την Παρασκευή είναι ένας ανούσιος πλεονασμός· ως Πρωθυπουργός οφείλει ούτως ή άλλως να έχει την πολιτική ευθύνη για οτιδήποτε συμβαίνει στη χώρα, και για τα καλά της αλλά και για τα κακά της. Ακόμα και αν δεχτούμε ότι το Μάτι ήταν ένας πολεοδομικός λαβύρινθος όφειλε ως Πρωθυπουργος να έχει προστατεύσει τους πολίτες που βρίσκονταν εκεί ένα καλοκαιρινό απόγευμα. Ως Πρωθυπουργός δεν έχει κανένα άλλοθι. Κανένα. Ούτε φυσικά ότι στην ταυτότητά του γράφει ημερομηνία γέννησης 28 Ιουλίου 1974. Και στην τελική, αν είναι μικρός για να διαχειριστεί τη χώρα –με τα καλά της και τα στραβά της–, μια χώρα τα ηνία της οποίας με τόση υστερία απαίτησε να αναλάβει, υπάρχει και το στρίβειν διά των εκλογών. Πηγή: Protagon.gr
Έντυπη
Ας ξέρουν ότι αυτό που εξόργισε τους πολίτες της ΕΣΣΔ δεν ήταν τόσο το δυστύχημα του Τσερνόμπιλ, όσο η προσπάθεια απόκρυψης και αποφυγής των ευθυνών
Δημήτρης Κούρκουλας 29 ΙΟΥΛΙΟΥ 2018, 00:10
Ανάμεσα στην πρόσφατη πύρινη τραγωδία στην Ανατολική Αττική και στο πυρηνικό δυστύχημα του 1986 στο Τσερνόμπιλ της Σοβιετικής Eνωσης υπάρχουν τόσο μεγάλες διαφορές ώστε κάθε άμεση σύγκριση θα ήταν άστοχη.
Η πολιτική και επικοινωνιακή όμως διαχείριση της τραγωδίας εκ μέρους της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θυμίζει έντονα την σοβιετική αντιμετώπιση του δυστυχήματος στο Τσερνόμπιλ.
Τις πρώτες κρίσιμες ώρες μετά την έκρηξη και τη διαφυγή ραδιενέργειας στην ατμόσφαιρα, η Σοβιετική Ένωση αποσιώπησε το συμβάν.
Μόνο όταν οι αρχές της Σουηδίας είχαν ήδη εντοπίσει υψηλές τιμές ραδιενέργειας στη χώρα τους, αναγκάστηκε η σοβιετική πλευρά να παραδεχθεί, με καθυστέρηση τριών σχεδόν ημερών, ότι υπήρξε δυστύχημα.
Το πρώτο αναλυτικό ρεπορτάζ για το δυστύχημα δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Πράβντα» 10 ημέρες μετά το συμβάν!
Επί μέρες το σοβιετικό καθεστώς κρυβόταν πίσω από έναν τοίχο σιωπής, άρνησης και παραπληροφόρησης.
Η σοβιετική προπαγάνδα και τα φερέφωνά της διέδιδαν ότι η διαρροή ραδιενέργειας και η επικίνδυνη μόλυνση είναι ιμπεριαλιστικές συκοφαντίες.
Μέλη του ΚΚΕ φωτογραφίζονταν δημόσια να τρώνε απτόητοι φράουλες από την Ουκρανία.
Πολλοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι το πυρηνικό δυστύχημα του Τσερνόμπιλ και η ατυχής διαχείρισή του επιτάχυνε την κατάρρευση του σοβιετικού καθεστώτος.
Αυτό που εξόργισε τους πολίτες της Σοβιετικής Ενωσης αλλά και των άλλων χωρών που βίωσαν τις συνέπειες δεν ήταν τόσο το δυστύχημα αυτό καθαυτό, αλλά η προσπάθεια απόκρυψης και αποφυγής των ευθυνών και η αφόρητη αλαζονεία του καθεστώτος.
Οι νέο-κομμουνιστές της ριζοσπαστικής Αριστεράς που μας κυβερνούν σήμερα δεν φαίνεται να διαθέτουν μεγαλύτερη ικανότητα διαχείρισης κρίσεων απ’ ό,τι οι σοβιετικοί ιδεολογικοί τους πρόγονοι.
Όχι μόνο στην ουσιαστική διαχείριση της κρίσης αλλά ούτε καν στην επικοινωνιακή. Την ώρα που δεκάδες κάτοικοι άφηναν την τελευταία τους πνοή ο ελληνικός λαός παρακολουθούσε ζωντανά μια άθλια πρωθυπουργική παράσταση στο Συντονιστικό Επιχειρησιακό Κέντρο του Πυροσβεστικού Σώματος:
χαλαρή κουβεντούλα καφενείου παρά συνεδρίαση που αποσκοπούσε στην επείγουσα υιοθέτηση και άμεση υλοποίηση επιχειρησιακών αποφάσεων.
Την ίδια κρίσιμη ώρα που εκατοντάδες κάτοικοι αγωνίζονταν για να σωθούν και παρέμεναν ώρες στη θάλασσα, υπουργοί και άλλοι κυβερνητικοί ξεκινούσαν οργανωμένη εκστρατεία τρομοκράτησης των δημοσιογράφων και των ΜΜΕ που υπερ-πρόβαλαν, κατά τη γνώμη τους, την εξελισσόμενη τραγωδία,.
Τις πρώτες κρίσιμες ώρες της εξάπλωσης της φωτιάς τα κυβερνητικά ΜΜΕ υποβάθμισαν την κρισιμότητα της κατάστασης αντί να στείλουν άμεσο μήνυμα σε όλους τους κατοίκους της περιοχής ότι η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη και χρειάζεται άμεση απομάκρυνση.
Τρεις ημέρες μετά την καταστροφή και ενώ το μέγεθός της ήταν πλέον ορατό οργάνωσαν συνέντευξη Τύπου των αρμόδιων υπουργών και υπηρεσιακών παραγόντων για να απονείμουν έπαινο στον εαυτό τους και να μας πουν, ότι «όλα έγιναν σωστά».
Την ίδια στιγμή οι κρατικές αρχές αδυνατούν να δώσουν, μετά από τέσσερις ημέρες, τον αριθμό των αγνοουμένων.
Συνεχίζουν να αφήνουν υπονοούμενα για «οργανωμένα συμφέροντα» χωρίς κανένα σοβαρό στοιχείο. Οι απίστευτες δυσλειτουργίες στην αντιμετώπιση της κρίσης από τις φονικές πυρκαγιές στην Ανατολική Αττική έχει ήδη προκαλέσει σοβαρές πολιτικές παρενέργειες.
Σε τελική ανάλυση η δύναμη κάθε συστήματος διακυβέρνησης εξαρτάται μεταξύ άλλων και από την ικανότητά του να ανταποκριθεί σε κάτι απροσδόκητο. Αυτό όμως που εξοργίζει περισσότερο τους πολίτες δεν είναι μόνο η αδυναμία αντιμετώπισης της κρίσης αλλά κυρίως η καθεστωτική αλαζονεία των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.
Οι διάλογοι του υπουργού Εθνικής Άμυνας με τους κατοίκους τις περιοχής θυμίζουν εποχές Τσαουσέσκου και μάλιστα την τελευταία του περίοδο.
Οι επόμενες ημέρες και εβδομάδες θα δείξουν αν το «σύνδρομο Τσερνόμπιλ» και η αλαζονική συμπεριφορά θα έχουν πολιτικό κόστος για τον Πρωθυπουργό και την παρέα του.
* Ο Δημήτρης Κούρκουλας διετέλεσε υφυπουργός Εξωτερικών, υπεύθυνος για Ευρωπαϊκές Υποθέσεις, την περίοδο Ιούνιος 2012-Ιανουάριος 2015. Υπήρξε στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και διετέλεσε Πρέσβης της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον Λίβανο, στη Βουλγαρία και στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Το 2016 ίδρυσε τον εκδοτικό οίκο ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ
Πηγή: Protagon.gr

