ιστορίας ανάγνωσμα …



Τσάμηδες: Οι δήμιοι που ζητούν τα ρέστα από τα θύματά τους!

Ποιοί είναι οι εγκληματίες πολέμου, συνεργάτες των ναζί κατά τη διάρκεια της 
Κατοχής, που εκδιώχθηκαν από την Ελλάδα το 1944 και τώρα χωρίς καμία αιδώ αξιώνουν επιστροφή, επανορθώσεις και αποζημιώσεις
Σε εποχές παρακμής μιας χώρας, οι πολίτες φτάνουν σε σημείο να υποχρεούνται 
να απολογούνται ακόμα και στους δημίους τους… Αυτό συμβαίνει στην πατρίδα μας.

Το βιβλίο του Θεόδωρου Κων. Δράκου «Η Καμαρίνα και ο Ελληνοτουρκικός 
Πόλεμος του 1897» (εκδόσεις Νέα Θέσις) είναι πολύτιμο για κάθε μελετητή της
 Ιστορίας της Ηπείρου, διότι δεν πραγματεύεται μόνο όσα αναφέρει ο τίτλος του,
 αλλά περιλαμβάνει στις σελίδες του πλούτο -άγνωστων μέχρι σήμερα- στοιχείων 
για τη ζωή σ’ αυτόν τον ελληνικό τόπο κατά τη διάρκεια του 18ου, του 19ου και 
του 20ού αιώνα. Ενδεικτικά αναφέρεται η βουτηγμένη στο αίμα αθώων ιστορία της οικογένειας Ντίνο. Τα αδέλφια Μαζάρ και Νουρή Ντίνο είναι οι επικεφαλής των 
ταγμάτων θανάτου των Τσάμηδων στη Θεσπρωτία και βαρύνονται με φρικτά 
εγκλήματα πολέμου. Στο βιβλίο του κ. Δράκου, όμως, αποδεικνύεται ότι η 
ανθελληνική δράση της οικογένειας Ντίνο είχε ξεκινήσει ήδη από την πολιορκία
 του μαρτυρικού Μεσολογγίου! Ακολουθεί χαρακτηριστικό απόσπασμα από το
 βιβλίο του κ. Δράκου:
«Στην καταστροφή της Καμαρίνας υπάρχουν αναφορές και για άλλους 
Οθωμανούς, πλην του πρωταγωνιστού Γκανή Μπέη […] Σημαντική ήταν η
 «συνεισφορά» της οικογενείας Ντίνο, η οποία είχε προξενήσει τρομερά δεινά
 στην περιοχή. Η καταγωγή των Ντιναίων ήταν από τη Λιόψη Θεσπρωτίας
 (πάνω από το σημερινό Ασπροκκλήσι) και ήταν εξισλαμισμένοι Θεσπρωτοί 
(Τσάμηδες).


Ιστορίας ανάγνωσμα ….

Ο Κολοκοτρώνης και ο οξύθυμος στρατιώτης

Ο Κολοκοτρώνης έκανε μια μέρα δριμύτατες παρατηρήσεις σ’ ένα από τους άνδρες της φρουράς. Εκείνος, οξύθυμος καθώς ήταν, κατέβασε από τον ώμο το καρυοφύλλι του, σκόπευσε τον Κολοκοτρώνη στο κεφάλι και τράβηξε τη σκανδάλη. Αλλά το όπλο έπαθε εμπλοκή.
Ατάραχος, τότε, ο Γέρος του Μοριά του είπε:
– Σε τιμωρώ με δέκα ημέρες περιορισμό στη σκηνή σου, γιατί δεν συντηρούσες καλά το όπλο σου.

Ο καλύτερος νέος Ελληνας αγρότης για το 2018 μοιράζεται τα «μυστικά» της επιτυχίας του

Ο 33χρονος Λάζαρος κάνει λόγο για προβληματικές νοοτροπίες 

στην αγροτική παραγωγή στην Ελλάδα και υπογραμμίζει πως η 
υψηλή φορολογία είναι ένα σημαντικό αντικίνητρο για κάποιον
 που θέλει να επενδύσει στον αγροτικό τομέα…..


Ένας νέος 33 ετών από την Κοζάνη και συγκεκριμένα από την περιοχή της
 Ξηρολίμνης, ένα χωριό 15 χιλιόμετρα μακριά από την πρωτεύουσα του
 νομού αναδείχτηκε ο καλύτερος νέος Έλληνας αγρότης για το 2018. Ο λόγος
 για τον Λάζαρο Σεμερτζίδη ο οποίος κατέκτησε την πρώτη θέση στον
 διαγωνισμό που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών κατά τη 
διάρκεια του 25ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Νέων Αγροτών που 
πραγματοποιήθηκε πριν από μερικές μέρες στο Επιχειρηματικό Πάρκο της
 Λειβαδιάς.

«Είναι πρωτόγνωρο αυτό το συναίσθημα για εμένα» δήλωσε στο 
Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Λάζαρος Σεμερτζίδης και
 συμπλήρωσε: «Είναι μια ηθική ικανοποίηση για την οικογενειακή 
προσπάθεια που κάνουμε, αυτόν τον καιρό και γενικά τα τελευταία χρόνια 
που ασχολούμαστε με την καλλιέργεια της γης. Μακάρι να αποτελέσει 
κίνητρο και για κάποιους νεότερους που θα ήθελαν να ασχοληθούν με τη
 γεωργία».

Ο ίδιος θεωρεί πως σημαντικό ρόλο στο να κερδίσει αυτό τον τίτλο «έπαιξε»

 η γρήγορη εξέλιξη που είχε ο ίδιος και η επιχείρησή του καθώς και το γεγονός
 ότι η καλλιέργειά του είναι πλήρως καθετοποιημένη.


lazos2

Έτσι, μετά από αυτή την επιτυχία εντός συνόρων, ο κ. Σεμερτζίδης στις 17 και

 18 Οκτωβρίου θα βρεθεί στις Βρυξέλλες. Εκεί θα έχει την ευκαιρία να
 διεκδικήσει τον τίτλο του καλύτερου νέου Ευρωπαίου Αγρότη ανάμεσα σε
 άλλους διαγωνιζόμενους από χώρες της Ένωσης. «Θα κάνουμε ό,τι καλύτερο
 μπορούμε, θα παρουσιάσουμε αυτό που έχουμε, θα παρουσιάσουμε την 
Ελλάδα. Θα προσπαθήσουμε ακόμη και για την πρωτιά, όσο δύσκολο και αν
 φαντάζει, όσο δύσκολο και αν είναι. Ελπίζω να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα 
στις Βρυξέλλες», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ίδιος.

Βεβαίως, δεν ήταν όλα τόσο εύκολα στην αρχή. Όπως λέει, οι πρώτες του 
προσπάθειες ξεκίνησαν πριν από περίπου έξι χρόνια, χωρίς να έχει πλήρη
 γνώση τού αντικειμένου και το αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο.
 «Δεν είχα τις βάσεις και δεν είχα κάποιον άνθρωπο να με βοηθήσει, να με 
κατατοπίσει σχετικά με το πώς θα φτιάξω μια καλλιέργεια» τονίζει ο κ. 
Σεμερτζίδης και υπογραμμίζει «μπορεί στην αρχή να έφαγα τα μούτρα μου 
όμως, μετά το πήρα πιο εγωιστικά».


lazos4

Αυτή τη στιγμή, αυτός και η οικογένειά του, καλλιεργούν μια έκταση 250 

στρεμμάτων στην ευρύτερη περιοχή της Ξηρολίμνης. Καλλιεργεί μόνο 
αρωματικά-θεραπευτικά φυτά και συγκεκριμένα λεβάντα, τσάι του βουνού,
 ελίχρυσο, τριαντάφυλλα και μελισσόχορτο, ενώ η βάση τους είναι τα αιθέρια 
έλαια και τα ανθόνερα.

Ήδη η εταιρία του, LIFE SECRETS έχει παράξει αιθέρια έλαια, ανθόνερα, 
βότανα αλλά και φυτικά καλλυντικά. Τα προϊόντα του βρίσκονται σε αρκετά 
σημεία στην εγχώρια αγορά, ενώ έχουν τεθεί ήδη οι βάσεις για τις αγορές του 
εξωτερικού. Σημαντικό ρόλο σε αυτό το κομμάτι παίζει και η διαδικτυακή 
αγορά. «Έχουμε κάνει κάποιες κινήσεις και συνεργασίες για εξαγωγές στη 
Γερμανία, ενώ γίνεται και μια προσπάθεια τα προϊόντα μας να μπουν και στην 
αγορά της Γαλλίας» και υπογραμμίζει: «Στη Γερμανία εξάγουμε συνήθως 
λεβάντα, τσάι και ροδόνερα σε συσκευασία. Τα παίρνουν έτοιμα για τα 
μαγαζιά, για τη βιτρίνα».

Παρόλα αυτά, ο ίδιος δεν θέλει να παραμένει στάσιμος και ήδη κάνει σχέδια 
για περαιτέρω επέκταση της επιχείρησής του. «Σκέφτομαι να αυξήσω τα
 στρέμματα και αντίστοιχα την ποσότητα γιατί αν έχεις μεγάλη ποσότητα, 
διαμορφώνεις και διαφορετικά την τιμή» δηλώνει.

Μάλιστα όπως λέει γίνονται προσπάθειες να δημιουργηθούν καινοτόμα 
προϊόντα, καθώς «μετράει η καινοτομία, στο να μπορεί να αντέξει μια 
επιχείρηση, να είναι κερδοφόρα» και προσθέτει, «στόχος μας είναι το τελικό
 προϊόν να είναι υψηλής ποιότητας. Όλα περνάνε από τα χέρια μας, η 
επεξεργασία, η μεταποίηση, η τυποποίηση».

Προσθέτει πως θέλει να «μπει» πιο δυνατά στις αγορές του εξωτερικού γιατί
 «εκεί είναι το ζητούμενο, να μάθει ο κόσμος την Ελλάδα» όπως 
χαρακτηρίστηκα τονίζει γιατί το «να φέρνεις χρήματα από το εξωτερικό είναι
 ένας τρόπος για να ορθοποδήσουμε εμείς αλλά και η χώρα. Να 
σταματήσουμε να γυρνάμε το χρήμα μεταξύ μας. Να αναγνωριστούν τα
 ελληνικά προϊόντα τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό, με τη 
δημιουργία ενός ισχυρού brand name». 


lazos1

Χαρακτηρίζει τη νοοτροπία και τα προϊόντα που καλλιεργούνται αρκετά 

χρόνια ως σημαντικά προβλήματα στην αγροτική παραγωγή στην Ελλάδα, 
χωρίς να παραλείπει να υπογραμμίσει πως η υψηλή φορολογία είναι ένα 
σημαντικό αντικίνητρο για κάποιον που θέλει να επενδύσει στον αγροτικό 
τομέα. «Δεν κοιτάζουμε το συνολικό καλό αλλά ο καθένας κοιτάζει τον εαυτό 
του, να γίνουμε λίγο πιο ανθρώπινοι και να βοηθάει ο ένας τον άλλον» λέει και
 συνεχίζει: «Πρέπει να αλλάξουμε καλλιέργειες γιατί το κόστος αλλά και η τιμή των παραδοσιακών προϊόντων που παράγονται τόσα χρόνια στην Ελλάδα είναι χαμηλή». 

Τέλος, απευθυνόμενος στους νέους που σκέφτονται να ασχοληθούν με την 
καλλιέργεια της γης συμβουλεύει «να έχουν ένα business plan. Να ξέρουν από 
πού θα ξεκινήσουν και πού θέλουν να καταλήξουν. Να μην ξεκινούν στην τύχη
 και ό,τι γίνει, να τα βάλουν όλα κάτω και να δουν τι χρειάζονται για να 
κάνουν τη δουλειά τους. Δεν χρειάζονται άσκοπα έξοδα. Όποιος κάνει αυτό
 που του αρέσει με αγάπη και μεράκι, δεν έχει να χάσει τίποτα».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σύμφωνα με την κατάταξη του «THE» στα δέκα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου εναλλάσσονται αυτά της Βρετανίας και των ΗΠΑ. Δύο βρετανικά πανεπιστήμια κατέχουν για άλλη μία χρονιά τις κορυφαίες θέσεις. Πρόκειται για το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης στην πρώτη θέση και το πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ στην δεύτερη. Ακολουθούν τα αμερικανικά πανεπιστήμια Stanford (3η θέση), Massachusetts Institute of Technology (4η), California Institute of Technology (5η), Harvard (6η), Princeton (7η), Yale (8η), Imperial College του Λονδίνου (9η) και το πανεπιστήμιο του Σικάγο (10η).


Σαν σήμερα, το 1946, τελειώνει η πολύμηνη Δίκη της Νυρεμβέργης που ξεκίνησε λίγο μετά τη λήξη του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου στην Ευρώπη. Στο δικαστικό μέγαρο της ομώνυμης πόλης της Γερμανίας, ένα σώμα απαρτιζόμενο από μέλη των τεσσάρων κύριων νικητριών δυνάμεων (ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία, ΕΣΣΔ, Γαλλία) καλείται να δικάσει 24 από τους πολιτικούς και στρατιωτικούς πρωτεργάτες της ναζιστικής θηριωδίας. Οι βασικές κατηγορίες αφορούν εγκλήματα κατά της ειρήνης, εγκλήματα πολέμου και εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, τα οποία όλοι οι υπόδικοι αρνούνται. Η απόφαση καταδικάζει 12 εξ αυτών σε θάνατο, 3 σε ισόβια κάθειρξη και 4 σε φυλάκιση. 
Η δίκη αποτελεί ορόσημο στην εξέλιξη του Διεθνούς Ποινικού Δικαίου, εισπράττει όμως και έντονη κριτική. Ειδικοί επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, την εκδικητική διάθεση των νικητών, παραβάσεις των κανόνων του Διεθνούς Δικαίου, και αντίστοιχα εγκλήματα των Συμμάχων που παρέμειναν ατιμώρητα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι επακόλουθες 12 δίκες που τελέστηκαν από το 1946 έως το 1949. Με τον Ψυχρό Πόλεμο προ των πυλών και τη Γερμανία ως μελλοντικό ανάχωμα στον Μπολσεβικισμό, οι δικαστές (που τώρα είναι αποκλειστικά από τις ΗΠΑ) καλούνται να δικάσουν στρατιωτικούς, αξιωματούχους, βιομήχανους, ιατρούς και δικαστές. Χαρακτηριστική περιγραφή των πολιτικών και ηθικών διλημμάτων της περίστασης παρουσιάζει η εξαιρετική, ομώνυμη ταινίατου 1961.
Just a Spoonful of Sugar
Ο κύβος ερρίφθη στα Σκόπια, με το “Ναι” να συγκεντρώνει στο χθεσινό δημοψήφισμα στην πΓΔΜ ποσοστό άνω του 91%! Το μόνο πρόβλημα; Η συμμετοχή φαίνεται να μη ξεπέρασε το 37%
Πρόκειται για μια συμμετοχή ιδιαίτερα χαμηλή για να μπορεί κανείς να κάνει λόγο για ξεκάθαρη επιδοκιμασία της Συμφωνίας των Πρεσπών από το λαό της πΓΔΜ. Είναι επίσης πολύ χαμηλή για να δώσει στον Zoran Zaev το momentum στο οποίο ήλπιζε για να περάσει τη Συμφωνία με πλειοψηφία δύο τρίτων από τη Βουλή – είτε την παρούσα, είτε αυτή που θα προέκυπτε από εκλογές με ευνοϊκούς για εκείνον ανέμους από μια νίκη στο δημοψήφισμα που θα του έδινε την αναγκαία νομιμοποίηση. 
Τα δημοψηφίσματα όμως, όπως έχουμε πει και στο παρελθόν, είναι μεγάλες παγίδες, ιδιαίτερα γι’ αυτούς που τα κάνουν (βλ. δημοψήφισμα Brexit, ιταλικό δημοψήφισμα κ.λπ.). Είναι ένας εξαιρετικά ριψοκίνδυνος και αβέβαιος τρόπος χειρισμού σημαντικών, σύνθετων ζητημάτων. Στο δε χρόνο που απαιτεί η υλοποίησή τους, μια σειρά από μεταβλητές μπορεί να φέρουν τα πάνω-κάτω. 
Είχε ανάγκη ο Zaev να κάνει δημοψήφισμα; Ήλπιζε ότι αυτό θα λειτουργούσε ως μοχλός πίεσης για να μπορέσει να πετύχει τη συνταγματική αναθεώρηση που απαιτεί η Συμφωνία. Δεδομένου όμως του συμβουλευτικού χαρακτήρα του δημοψηφίσματος, δεν κατάφερε να θέσει το δίλημμα στο λαό του με αποτελεσματικότητα – έτσι ο κόσμος μπορεί να μην αντιτάχθηκε σ’ αυτό με ένταση, όμως δεν έσπευσε να δώσει τη συγκατάθεσή του. 
Ακόμη κι αν σε εμάς φαντάζει παράξενο, δεδομένων αυτών που δώσαμε για να γίνει πραγματικότητα, η Συμφωνία των Πρεσπών είναι ένα πικρό “χάπι” για τους Σκοπιανούς. Ως γνωστόν, το μουρουνέλαιο κανείς δεν το πίνει αν

NASA: Σχέδια για επιστροφή στη Σελήνη και αποστολή στον Άρη

Τα σχέδιά της για μια «βιώσιμη καμπάνια» για επιστροφή στη Σελήνη και αποστολή στη συνέχεια στον Άρη παρουσίασε η αμερικανική διαστημική υπηρεσία (NASA).

Τον Δεκέμβριο του 2017, ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ είχε υπογράψει τη Space Policy Directive-1 , με την οποία ζητούσε από τη NASA να «ηγηθεί ενός καινοτόμου και βιώσιμου προγράμματος εξερεύνησης, με ιδιώτες/εμπορικούς και διεθνείς εταίρους για να γίνει δυνατή η επέκταση της ανθρωπότητας ανά το ηλιακό σύστημα και να φέρει στη Γη νέα γνώση και ευκαιρίες».

Σε αυτό το πλαίσιο, η NASA πρόσφατα υπέβαλε στο Κογκρέσο σχετικό σχέδιο για την επίτευξη αυτού του στόχου. Η National Space Exploration Campaign ζητά επανδρωμένες και ρομποτικές εξερευνητικές αποστολές, για την επέκταση των γνώσεων για το διάστημα και την επιστημονική μελέτη φυσικών φαινομένων στη Γη, άλλων κόσμων και του σύμπαντος.

Οι στρατηγικοί στόχοι είναι πέντε:

Μεταβίβαση των ανθρώπινων δραστηριοτήτων διαστημικών πτήσεων σε χαμηλή τροχιά σε εμπορικού τύπου δραστηριότητες που υποστηρίζουν τηNASA και τις ανάγκες ανάδειξης μιας αγοράς του ιδιωτικού τομέα.
Την «ανάπτυξη και εγκατάσταση» δυνατοτήτων που υποστηρίζουν δραστηριότητες στη Σελήνη.
Την τόνωση της επιστημονικής έρευνας και ανακάλυψης σεληνιακών πόρων μέσω σειράς ρομποτικών αποστολών.
Την επιστροφή Αμερικανών αστροναυτών στη Σελήνη για συντονισμένη εκστρατεία εξερεύνησης.
Την υπόδειξη/ επίδειξη των δυνατοτήτων που απαιτούνται για επανδρωμένες αποστολές στον Άρη και αλλού.

Στο πλαίσιο αυτών των στόχων προβλέπεται πως ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός θα συνεχίσει να παίζει σημαντικό ρόλο, με το μοντέλο να περιλαμβάνει έναν βαθμό ιδιωτικοποίησης/ ιδιωτικών δραστηριοτήτων, καθώς και επέκταση των συνεργασιών με ιδιωτικές εταιρείες για ανάπτυξη και επίδειξη τεχνολογιών. Ο σταθμός θα συνεχίσει να διαδραματίζει βασικό ρόλο ως πλατφόρμα μακράς παραμονής στο διάστημα ως το 2024 τουλάχιστον.

Όσον αφορά στη Σελήνη, θεωρείται από τη NASA θεμελιώδες κομμάτι του παρελθόντος και του παρόντος της Γης- μια «ήπειρος έξω από τον πλανήτη, που μπορεί να έχει πολύτιμους πόρους για να υποστηρίξει τη διαστημική δραστηριότητα, και επιστημονικούς θησαυρούς που μπορεί να μας πουν περισσότερα για τον ίδιο μας τον πλανήτη». Οι σχεδιασμοί περιλαμβάνουν πλάνα για αποστολή Αμερικανών αστροναυτών σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη από το 2023, και προσελήνωση μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το Gateway, μια πλατφόρμα σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη- ένας σταθμός που θα φιλοξενεί αστροναύτες, μακρύτερα από τη Γη από ποτέ άλλοτε. Εκεί θα γίνουν οι ετοιμασίες για τη μετάβαση στο βαθύ διάστημα, με δοκιμές τεχνολογιών και ανάπτυξη υποδομών εν όψει της αποστολής στον Άρη- καθώς και μελέτη των επιπτώσεων που έχει σε ζωντανούς οργανισμούς η μακροχρόνια παραμονή στο διάστημα. Σημειώνεται πως κάποια κομμάτια του Gateway είναι ήδη υπό κατασκευή σε κέντρα της NASA ανά τις ΗΠΑ. Το Gateway θα συναρμολογηθεί στο διάστημα, και το πρώτο του κομμάτι θα εκτοξευτεί το 2022.

Ως προς την πρώτη επανδρωμένη αποστολή στον Άρη- ένα επίτευγμα κομβικής σημασίας για την ανθρωπότητα- η NASA υπογραμμίζει πως κάποια μέρη της σχετικής «καμπάνιας» είναι ήδη σε εξέλιξη, δεδομένου και του ότι η αμερικανική διαστημική υπηρεσία ηγείται της εξερεύνησης του Κόκκινου Πλανήτη με ρομποτικά μέσα. Οι επανδρωμένες αποστολές σχεδιάζεται να αρχίσουν τη δεκαετία του 2030, με αποκορύφωμα προσεδάφιση- σε ένα εγχείρημα που θα υποστηρίζεται από όλη τη δουλειά που θα έχει γίνει στη Σελήνη.
Πηγή: naftemporiki.gr