Ο βιολόγος κακό βοσκός
ΔΕΝ ΙΔΡΩΝΕΙ Τ’ ΑΥΤΙ ΤΟΥ
Την φράση αυτή την χρωστάμε στον πατέρα της Ιατρικής τον Ασκληπιό. Όταν κάποια νεαρή τον ρώτησε, με ποιον τρόπο θα μπορούσε να κάνει τον νεαρό που της άρεσε να την αγαπήσει, αυτός απάντησε : «Να τον κλείσεις σ’ ένα πολύ ζεστό δωμάτιο, την συμβούλευσε, και αν ιδρώσουν τ αφτιά του, θα σ αγαπήσει. Αν δεν ιδρώσουν, μην παιδεύεσαι άδικα». Από την περίεργη αυτή συμβουλή του Ασκληπιού, έμεινε ως τα χρόνια μας η φράση «δεν ιδρώνει τ’ αυτί του», που τη λέμε συνήθως, για τους αναίσθητους και αδιάφορους.
Σε όλη τη διακεκριμένη καριέρα σας, έχετε δείξει ένα αξιοσημείωτο εύρος ενδιαφερόντων, εξερευνώντας διάφορους τομείς και κλάδους. Δεδομένης της σημερινής έμφασης στην εξειδίκευση, πιστεύετε ότι μια διεπιστημονική προσέγγιση μπορεί ακόμα να είναι επιτυχής;
Έχω πολλά ενδιαφέροντα που λατρεύω: τη μουσική, τις γλώσσες, τον Θουκυδίδη, τα πουλιά, το φαγητό, τη γεωγραφία… Ιδιαίτερα στα σχολεία και τα πανεπιστήμια, δίνεται έμφαση στην εξειδίκευση και διατυπώνεται μια προειδοποίηση ενάντια στην υιοθέτηση πολυεπιστημονικών προσεγγίσεων. Απαντώ: Ναι, ειδικευτείτε μέχρι να αποκτήσετε μια καλή και ασφαλή δουλειά. Αλλά μετά κάντε ό,τι θέλετε και αγνοήστε αυτούς τους ανθρώπους που σας λένε να ειδικευτείτε!
απόσπασμα από συνέντευξη του βραβευμένου με Pulitzer συγγραφέα και καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια (UCLA) Jared Diamond, στην Οικονομική Επιθεώρηση
Ο μύλος ξαναφάνηκε στο χωριό Κάλλιο, τα νερά της λίμνης Μόρνου έχουν υποχωρήσει ….
ο παπά Δημήτριος Λουπασάκης στα Δερβενοχώρια;;
Λίγες ημέρες μετά τον «διωγμό» του από τον Άγιο Ματθαίο Κρήτης – όπου και βρισκόταν τα 2 τελευταία χρόνια έχοντας αποχωρήσει από την Εκκλησία των Αγίων Ισιδώρων Λυκαβηττού – ο παπά Δημήτριος Λουπασάκης αναμένεται να λειτουργεί σε Εκκλησία της Ιεράς Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας.
Όπως μεταδίδει ο ιστότοπος ekklisiaonline.gr, την απόφαση για μετακίνηση του πατρός Δημητρίου Λουπασάκη και της συνοδείας του στην Ιερά Μητρόπολη Θηβών έλαβε ο ίδιος ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος, ο οποίος διατηρεί άριστες σχέσεις με τον πρώην εφημέριο του Ιερού Ναού των Αγίων Ισιδώρων Λυκαβηττού. Σύμφωνος με την απόφαση του Αρχιεπισκόπου για τη μετακίνηση του παπά Δήμητριου Λουπασάκη είναι και ο Μητροπολίτης Θηβών κ.κ. Γεώργιος.
Σύμφωνα πάντα με τον ιστότοπο ekklisiaonline.gr ο Τίμιος Σταυρός, κειμήλιο του παπα Δημήτρη Λουπασάκη από την Κρήτη, αναμένεται να τοποθετηθεί σε προθήκη στον Ναό που θα λειτουργεί. Τον παπά Δημήτρη αναμένεται να ακολουθήσουν και τα πνευματικά του παιδιά από τους Αγίους Ισιδώρους Λυκαβηττού (π. Παύλος, π. Κωνσταντίνος, π.Σταύρος κλπ).
O παπά Δημήτρης Λουπασάκης πριν από λίγες ημέρες αναγκάστηκε να φύγει από τα Χανιά καθώς η Μητρόπολη Κυδωνίας και Αποκορώνου έβγαλε σε πλειστηριασμό την πρώην Εκκλησιαστική Σχολή στον Άγιο Ματθαίο στην οποία λειτουργούσε.
Πηγή: ekklisiaonline.gr
Χειροποίητη παρασκευή λουκάνικων στα ορεινά δερβενοχώρια πριν 17 χρόνια απο αξέχαστους ανθρώπους …
Καλημέρα!
Γεράσιμος Σκλάβος, ο Έλληνας γλύπτης που σκοτώθηκε από το ίδιο του το έργο, βάρους 500 κιλών.
Η περιπέτεια του μοιραίου γλυπτού που εκτίθεται στους Δελφούς στο ξενοδοχείο Αμαλία.
Ο Γεράσιμος Σκλάβος υπήρξε ένας σπουδαίος γλύπτης και εικαστικός καλλιτέχνης. Παρά τον σύντομο καλλιτεχνικό του βίο, ο οποίος διήρκεσε περίπου οκτώ χρόνια, κατάφερε να συγκεντρώσει μια σειρά από τιμητικές διακρίσεις
Το 1965 παρουσιάζει έργα του στην Αθήνα, στα Παναθήναια της Γλυπτικής στου Φιλοπάππου, ενώ η Εθνική Πινακοθήκη αποκτά το γλυπτό του La Passante από πεντελικό μάρμαρο. Την επόμενη χρονιά διοργανώνεται η τελευταία του ατομική έκθεση στο Χίλτον της Αθήνας, ενώ δημιουργεί το γλυπτό από γκρίζο γρανίτη Η φίλη που δεν έμενε, που θα αποδειχθεί μοιραίο για τη ζωή του.
Το βράδυ της 28ης Ιανουαρίου 1967 δεν υπήρχε φως στο ατελιέ του, εξαιτίας μιας καμένης ασφάλειας. Προσπαθώντας να ανέβει στο υπνοδωμάτιο του στο επάνω πάτωμα, σκόνταψε στο ογκώδες γλυπτό. Αυτό μετακινήθηκε και τον καταπλάκωσε, συντρίβοντάς του τον θώρακα και τον αυχένα. Ο Γεράσιμος Σκλάβος είχε χάσει τη ζωή του από το ίδιο του το δημιούργημα.
Όταν το έργο ολοκληρώθηκε, ο καλλιτέχνης ζήτησε από τον δήμαρχο Δελφών να εγκαταστήσει το γλυπτό σε δημόσιο χώρο. Ο δήμαρχος, όπως ισχυρίστηκαν συγγενείς και φίλοι του γλύπτη μετά τον θάνατό του, αρνήθηκε και ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου του πρότεινε να τοποθετήσει το “Δελφικό Φως” σε κοινόχρηστο χώρο του ξενοδοχείου. Έτσι και έγινε.
Τον Σεπτέμβριο του 1983, οι κληρονόμοι του Γεράσιμου Σκλάβου, δώρισαν το περίφημο έργο στο ελληνικό κράτος. Δωρεά την οποία με κοινή επιστολή τους γνωστοποίησαν στον πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον πρωθυπουργό και το Υπουργείο Πολιτισμού. Το ελληνικό κράτος αν και την αποδέχτηκε δεν την “παρέλαβε” ποτέ, καθώς ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου δήλωνε και ιδιοκτήτης του έργου.
Το έργο παραμένει μέχρι και σήμερα να κοσμεί τον κήπο του ξενοδοχείου “Αμαλία”, στους Δελφούς.
Δεν υπάρχουν στη ζωή τάξεις για αρχαρίους. Από την πρώτη στιγμή χρειάζεται να αντιμετωπίσεις τα πιο δύσκολα….
Είχαμε την χαρα σήμερα να φιλοξενήσουμε τον διακεκριμένο γλύπτη Οδυσσέα Τοσουνίδη ( στα δεξιά της φωτο) και να συζητήσουμε τα της τέχνης του.. ο Οδυσσέας με πολλές επιτυχίες στο ενεργητικό του έχει φιλοτεχνήσει και την σύνθεση με την γιαγιά και την εγγονή στην είσοδο του χωριού Κόκκινος στην ορεινή Δωρίδα.
Ο Οδυσσέας πιστεύει ότι:
Καλλιτέχνης είναι αυτός ο οποίος δημιουργεί ή αναπαράγει έργα, με τα οποία ο αποδέκτης βιώνει μια ουσιώδη συναισθηματική ή πνευματική εμπειρία.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκλήρωση ενός έργου τέχνης αποτελεί η χρήση κάποιας τεχνικής. Η τεχνική, δηλαδή, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της τέχνης,
χωρίς όμως αυτό να την ανάγει αυτόματα και αυτόνομα σε τέχνη.
Επομένως, η τέχνη χρειάζεται τεχνική αλλά η τεχνική δεν είναι απαραίτητα και τέχνη.
Μαραθώνας δεκαετία 90
Μαδρίτη 1994
Συνέδριο LIMRA
Ομάδα στελεχών της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς
Μαραθώνας δεκαετία 90