Επέκταση της ΜΙνέττα στις Η Π Α;φώτο g Mavrelis
Κρήτη
Κρήτη
Κρήτη
Κρήτη Homo Sapiens village
«Στο 45ο χιλιόμετρο της διαδρομής από Ηράκλειο προς Oροπέδιο Λασιθίου, στο πιο όμορφο σημείο του δρόμου που οδηγεί στο Δικταίο Άνδρο, τη Βηθλεέμ της αρχαιότητας, φτιάξαμε με πολύ μεράκι και μεγάλη προσπάθεια ένα θεματικό πάρκο στο οποίο παρουσιάζουμε την αγωνία και τον αγώνα του ανθρώπου για επιβίωση δια μέσου των χιλιετηρίδων.
Πιστεύουμε πως προσφέραμε στον τοπικό τουρισμό και στον πολιτισμό γενικότερα.
Στο χώρο μας πέρα από την επίσκεψη στο θεματικό πάρκο μπορείτε να βρείτε χώρους για ξεκούραση και φαγητό, κατάστημα σουβενίρ και να έχετε την δυνατότητα φωτογράφησης με φόντο την απεραντοσύνη της Κρήτης και του Αιγαίου.».
Με αυτά τα λόγια περιγράφουν το μουσείο Homo Sapiens οι περήφανοι ιδρυτές του, Μανόλης και Γιώργος Πετράκης.
Το «Homo Sapiens Village» αποτελεί ένα εντελώς πρωτότυπο σε παγκόσμια κλίμακα μουσείο, όπου ξετυλίγεται η πορεία, η εξέλιξη του ανθρώπου από τότε που ζούσε στα σπήλαια μέχρι και τις μέρες μας. Το γεγονός ότι κυριολεκτικά από το μηδέν και με μοναδικό εφόδιο το μυαλό του ο άνθρωπος έχει φτάσει σήμερα να είναι το κυρίαρχο ον της φύσης βοηθάει κανέναν να ανακαλύψει το μεγαλείο του ανθρώπινου πνεύματος αλλά και της ανθρώπινης ψυχής. Το μεγαλείο αυτό αποτυπώνεται στις αίθουσες του μουσείου Homo Sapiens.
Ο επισκέπτης μεταφέρεται δεκάδες χιλιάδες χρόνια πίσω στην εποχή των σπηλαίων και στη συνέχεια βιώνει την αγωνιώδη προσπάθεια του ανθρώπου να βγει από τις σπηλιές φτιάχνοντας καλύβες με όποιο υλικό έβρισκε γύρω του, να μπαίνει στην Παλαιολιθική εποχή όπου κυρίαρχο υλικό ήταν η πέτρα είτε σαν δομικό υλικό είτε σαν όπλο, είτε σαν εργαλείο, να προχωρεί στη συνέχεια στη Νεολιθική εποχή όπου αρχίζει να επεξεργάζεται την πέτρα, αλλά και να κατασκευάζει κεραμικά και να καταλήγει στην εποχή των μετάλλων, δηλαδή στην εποχή μας.
Ο κ. Πετράκης θεωρεί το σημείο αυτό και το πιο σημαντικό, αφού η εποχή των μετάλλων, που φτάνει μέχρι σήμερα, αποτέλεσε μια επανάσταση στη ζωή του ανθρώπου που από κυνηγημένος έγινε κυνηγός. Κάποια στιγμή, όμως, έστρεψε τα όπλα εναντίον του ίδιου του, του εαυτού, με αποτέλεσμα να πέσει ο μέσος ορος ζωής, ο οποίος προηγουμένως είχε ανέβει σημαντικά. Σύμφωνα με τον ιδρυτή του μουσείου, ο άνθρωπος πολλές φορές προσπάθησε να μεταβεί από την εποχή των μετάλλων σε κάποια άλλη, όπως έγινε με την ανακάλυψη της πυρίτιδας, χωρίς όμως επιτυχία. «Το επόμενο βήμα θα είναι ο άνθρωπος του Διαστήματος», προβλέπει ο ίδιος.
Υπάρχει, ακόμα, μια θαυμάσια παρουσίαση του σιταριού από τη γη που είναι σπαρμένο μέχρι που προχωράει και γίνεται ψωμί στο φούρνο, ολοζώντανη όλη η διαδικασία με τον πρωτόγονο βέβαια τρόπο με τον οποίο γινόταν τόσα χιλιάδες χρόνια. Και ύστερα, παρουσιάζεται η εξέλιξη του τροχού, που αποτελεί την μεγαλύτερη ανακάλυψη του ανθρώπου, από τα πρώτα στάδια της κατασκευής του μέχρι την σημερινή του μορφή με ζάντα αλουμινίου.
Φιλοξενείται, ακόμα, το Πάνθεο, ένας δωδεκάγωνος, δωδεκάπλευρος ναός των θεών του Ολύμπου με βωμό στο κέντρο του και τον Δία σε κυρίαρχη θέση και μορφή, με τους υπόλοιπους θεούς γύρω – γύρω, που θυμίζει θεϊκό συμβούλιο.
Ο κ. Πετράκης θέλησε να δημιουργήσει αυτό το μουσείο γιατί από μικρό παιδί, όταν διάβασε Καζαντζάκη, τον βασάνιζε ένα αβάσταχτο ερώτημα: Από πού ερχόμαστε, και πού πάμε! Ποιος μας φέρνει και ποιός μας παίρνει;
Παρόλο που δύσκολα ικανοποιείται η περιέργειά του, είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένος από το δημιούργημά του και λέει χαρακτηριστικά ότι: «Όποτε διαβάζω το βιβλίο επισκεπτών τα μάτια μου τρέχουν από συγκίνηση. Αυτή είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση για έναν μικρό ή μεγάλο δημιουργό. Τα χρήματα δεν με ενδιαφέρουν, αρκεί βέβαια να μην πάω φυλακή….»
Τα εκθέματα του μουσείου καλύπτουν χρονολογικά την περίοδο πριν από το 8.000πΧ ως το 2.200πΧ. Συγκεκριμένα, αποτυπώνεται η λίθινη εποχή, Παλαιολιθική, μέχρι 8.000 Π.Χ., όταν ο άνθρωπος ήταν κυνηγός και συλλέκτης, στη συνέχεια συναντάμε τη Μεσολιθική εποχή ( 8.000 – 6.000 Π.Χ.), όταν γίνεται μετάβαση προς τη μόνιμη εγκατάσταση. Ακολουθεί η Νεολιθική εποχή (6.000 – 2.200 Π.Χ.) όπου κυριαρχούν η γεωργία και η κτηνοτροφία. Η Νεολιθική εποχή χωρίζεται στην Παλαια (6.000 – 4.950 Π.Χ.) με κυρίαρχη τέχνη την κεραμική, τη Μεσαία (4.950 – 3.900 Π.Χ.), όπου κυριαρχεί η κατασκευή λιθοκεράμων και τη Νεώτερη (3.900 – 2.200 Π.Χ.) που είναι η εποχή των μετάλλων.
Homo sapiens Village
Ένα χιλιόμετρο πριν την είσοδο του Οροπέδιο Λασιθίου (από Ηράκλειο )
Ωράριο λειτουργίας:
09.00 – 19.00 καθημερινά
28970 51880
Κρήτη
Κρήτη
Κρήτη
Ο Γιώργος Πετράκης σε συνέντευξη του στην “Π” αναφέρει πως ο Γερμανός δημοσιογράφος βρέθηκε πέρυσι το καλοκαίρι στο μουσείο του, στο δρόμο για το Οροπέδιο, ενώ ταυτόχρονα δίνει σημαντικές πληροφορίες τόσο για τον ίδιο, όσο και για το δημοσίευμα.
“Εγώ μίλησα με τον αρθρογράφο του Focus όταν ήρθε στην Κρήτη για να κάνει ρεπορτάζ” λέει ο Γιώργος Πετράκης σε συνέντευξη του στην “Π”, ο μοναδικός Έλληνας για τον οποίο το Γερμανικό Focus μιλά εγκωμιαστικά.
Υπενθυμίζεται, πως σύμφωνα με το περιοδικό Focus της Γερμανίας, ο Γιώργος Πετράκης, αναφέρεται ως ο Έλληνας με το δημιουργικό πνεύμα και το δικό του μουσείο Homo Sapiens, ενώ όλο το υπόλοιπο δημοσίευμα θίγει τόσο την Ελλάδα όσο και την Κρήτη.
Αναφερόμενος στη συνάντηση του με τον αρθρογράφο του Focus, ο Γιώργος Πετράκης υποστηρίζει πως περίμενε το δημοσίευμα να έχει αιχμηρό ύφος, καθώς ανάλογη ήταν και η γενικότερη συμπεριφορά του δημοσιογράφου όταν είχε επισκεφθεί το μουσείο Homo Sapiens τον περασμένο Ιούλιο.
“Από το ύφος και τον τρόπο γραφής, μπορώ να καταλάβω πως ο κ. Boetig που είχε επισκεφθεί το μουσείο μου, είναι ο ίδιος κ. Boetig που υπογράφει το δημοσίευμα” τονίζει ο κ. Πετράκης, ενώ αναφερόμενος στον αρθρογράφο διευκρινίζει:
“Είναι σχεδόν βέβαιο πως ο αρθρογράφος είναι αυτός. Ο τρόπος που εκφράζει την οργή του, με κάνουν να είμαι σίγουρος πως είναι ο άνθρωπος που γνώρισα κι εγώ. Οι αντιδράσεις του ήταν ίδιες, ο τρόπος γραφής ταιριάζει με όσα έλεγε σ’ εμένα όταν με βρήκε στο μουσείο μου”.
Όπως εξηγεί ο κ. Πετράκης ο αρθρογράφος του Γερμανικού Focus που υπογράφει το δημοσίευμα ως K. Boeting, είχε βρεθεί στο μουσείο Homo Sapiens το περασμένο καλοκαίρι, είναι γύρω στα 45 και μιλάει άπταιστα ελληνικά.
Σύμφωνα με τον κ. Πετράκη, ο συγκεκριμένος αρθρογράφος, είχε αναφέρει πως θεωρεί αρκετά ενδιαφέρουσα την ιδιωτική πρωτοβουλία ίδρυσης μουσείου στην Κρήτη, τονίζοντας του πως ξέρει την Ελλάδα απ’ άκρο σ’ άκρο.
Ο φερόμενος ως αρθρογράφος μάλιστα, είχε πει στον κ. Πετράκη πως γράφει ένα βιβλίο για την Ελλάδα, ενώ του είχε ζητήσει στοιχεία και διευθύνσεις, προκειμένου να του αποστείλει ένα αντίτυπο.
Το δημοσίευμα
Παρά την κριτική που ασκεί το δημοσίευμα του γερμανικού Focus, τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Κρήτη, ο κ. Πετράκης υποστηρίζει πως υπάρχουν πολλές δόσεις αλήθειας σε αυτό.
Σε καμία περίπτωση ο Γιώργος Πετράκης, δεν επικροτεί τα όσα γράφονται, ωστόσο αναγνωρίζει πως με βάση το προφίλ του αρθρογράφου που γνώρισε κάπως έτσι θα ήταν το δημοσίευμα.
“Πιστεύω, όπως άλλωστε πιστεύει και αρκετός κόσμος, πως το δημοσίευμα έχει πολλές δόσεις αλήθειας που δεν μπορούμε να παραβλέψουμε” υποστηρίζει στην συνέντευξη του στην “Π” ο κ. Πετράκης για να προσθέσει:
“Θα φέρω ως παράδειγμα τα ζητήματα Παιδείας. Στο δικό μου μουσείο Homo Sapiens μία Γερμανίδα έφερε το παιδάκι της για τρίτη φορά, προκειμένου να δει την ιστορία του κόσμου έτσι όπως περιγράφεται σε αυτό.
Μια Ελληνίδα μάνα αντίστοιχα που ήταν μάλιστα και δασκάλα, όταν έμαθε για την τιμή του εισιτηρίου, επέλεξε να μην μπει μέσα, αλλά να πληρώσει διπλάσια χρήματα για να αγοράσει στο παιδί της παγωτό.
Αυτά όμως είναι θέματα Παιδείας. Κι όταν οι Γερμανοί έχουν τέτοια αντίληψη για την Παιδεία, πώς θα τους συναγωνιστούμε στη συνέχεια εμείς;”.
Οι επικρίσεις
Κάθετα αντίθετος στον τρόπο που παρουσιάζεται η Ελλάδα, αλλά και στην φωτογραφία με την Αφροδίτη της Μύλου, εμφανίζεται ο κ. Πετράκης.
Ο Γιώργος Πετράκης αναφέρει πως παρά τις ενδεχόμενες αλήθειες του δημοσιεύματος, ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται δεν είναι καθόλου σωστός. Όπως τονίζει μάλιστα, δεν θεωρεί πως οι συγκεκριμένες αντιλήψεις παρουσιάζουν το σύνολο των απόψεων που έχουν οι Γερμανοί για την Ελλάδα.
“Το δημοσίευμα είναι σίγουρα σκληρό και δεν μπορώ να πω ότι τιμά τη χώρα μου, ανεξάρτητα από το ότι μιλά με καλά λόγια για μένα και το μουσείο μου” υποστηρίζει ο κ. Πετράκης, προσθέτοντας:
“Δεν είναι όμορφο ούτε να αναφέρονται πράγματα για την Ελλάδα με τέτοιο τρόπο, ούτε και να παραμορφώνεται ένα άγαλμα που αποτελεί μνημείο τέχνης για τη χώρα μας. Πιστεύω πως ήταν υπερβολή αυτό που έγινε”.
Θέμα πολιτικής
Σε ζήτημα πολιτικής αναγάγει το άρθρο του περιοδικού Focus της Γερμανίας ο κ. Πετράκης.
“Πρέπει να καταλάβουμε ότι υπάρχει η Γερμανική κυβέρνηση και οι Γερμανοί πολίτες” λέει ο κ. Πετράκης για να προσθέσει:
“Οι πολίτες της Γερμανίας είναι ίσως λογικό να αντιδρούν όταν εργάζονται ως τα 69 τους χρόνια και βλέπουν τους Έλληνες να διεκδικούν χρήματα, που στην πλειοψηφία τους συνταξιοδοτούνται πολύ νωρίτερα.
Αισθάνονται πως η Ελλάδα έρχεται να πάρει χρήματα που έχει δουλέψει ο μέσος Γερμανός. Δεν μπορούμε να κατηγορούμε τους πολίτες γι’ αυτό κι εμείς κάπως έτσι θα σκεφτόμασταν αν ήμασταν στη δική τους θέση.
Οπότε το δημοσίευμα, θεωρώ πως έρχεται να καλύψει τις αντιδράσεις του λαού, ο οποίος έχει αυτές ή περίπου αυτές τις σκέψεις”.
Αναφερόμενος στην κυβέρνηση και την πολιτική της Γερμανίας, ο κ. Πετράκης, υποστηρίζει:
“Και για τους Γερμανούς πολιτικούς υπάρχει πολιτικό κόστος. Πιστεύω πως αφήνουν μια κατάσταση να περάσει έτσι στον λαό, ώστε να εκτονωθεί κάπως.
Όμως οι Γερμανοί είναι πρωτεργάτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση και δεν τους συμφέρει να χαθούμε, γιατί θα χάσουν και αυτοί. Οι Ευρώπη πρέπει να πηγαίνει μπροστά και να λειτουργεί με τους κανόνες της συλλογικότητας.
Μια Γερμανική κυβέρνηση όμως, είναι δύσκολο να τα πει όλα αυτά στο λαό, είναι δύσκολο να υποστηρίξει πως δίνει χρήματα γιατί υπάρχουν και πολιτικά ζητήματα εκτός από τα οικονομικά. Οπότε έχουμε αυτές τις αντιδράσεις, μια στάση μερικής ουδετερότητας από την κυβέρνηση της Γερμανίας, αλλά τελικά πιστεύω ότι θα πάρουμε τα χρήματα που πρέπει και θα εκτονωθεί και η κατάσταση ”.
Πηγή: Πατρίς