Θυρανοίξια Αγίου Αρσενίου στο Καψοσπίτι Σκούρτων Βοιωτίας

Σήμερα το απόγευμα είχαμε την χαρά να παραβρεθούμε στα θυρανοίξια ενός ωραιότατου ναού που κατασκευάστηκε από την οικογένεια του Βασίλη Ίσσαρη. Ο ναός βρίσκεται στην θέση Καψοσπίτι στην βορειοδυτική Πάρνηθα κοντά στο χωριό Σκούρτα. Ένας ειδυλλιακός χώρος που με την ύπαρξη πλέον του ναού απέκτησε το ιερό στολίδι που του έλλειπε!

Μπράβο στου κτήτορες για την πρωτοβουλία τους! ο Άγιος Αρσένιος που είναι αφιερωμένος ο ναός να τους βοηθά και να τους χαρίζει υγεία.

Ο Μητροπολίτης μας Γεώργιος χοροστάτησε της κατανυκτικής τελετής μαζί με τον αρχιμανδρίτη Νικόδημο και τον ιερέα του χωριού μας παπαθανάση Ραπτοδήμο. Συνέδραμαν και οι ιερείς της Πύλης και της Στεφάνης.

Πολλοί ήσαν οι πιστοί που παρευρέθηκαν και παρακολουθήσαν την τελετή. Παρούσες και οι αρχές του τόπου μας.

 

 

 

Κυριάκος Βελοπουλος..Ακραίον!

•Κι εκεί που έκανα ζάπινγκ πέφτω σε μια συχνότητα και βλεπω τον Βελόπουλο να ωρύεται.Τρεξτε προλάβετε 29 ευρώ.Ακραιον.Καταπληκτικο,αποτελεσματικό.Δεν είναι φάρμακο αλλά περνάν οι πόνοι κόβονται μαχαίρι.Η εικόνα μια φιάλη με σημα Ακραιον και από κάτω τρία βιβλία με θέμα το Αγιο ΌροςΠηγαιναν σετ με 29 ευρώ..

Ο Βελοπουλος με ύφος καθηγητή ολκής, νεύρο φυσιολογίας ,επεδείκνυε γραφήματα του σκελετικου συστήματος των χεριών και έδειχνε πως η κρέμα Ακραιον διεισδύει στις αρθρώσεις και περνούν τα άλγη.Τονος φωνής στα όρια τσιρίδες Ωχριούν οι συμβουλές των ορθοπεδικών.Πεφτει τέζα το ΚΑΤ και η επιστήμη είναι μπαζα.
•Είμαστε χώρα γκαου.Εντελως.Ουσίες άγνωστες.Με τηλεπωληση από αρχηγο κόμματος.Ποιος τις παρασκευάζει,ποιος τις διακινεί,τι συστατικά έχουν,έχουν πιστοποίηση;Ψιλά γράμματα.Το Ακραιον είναι η λύση.29 ευρώ μαζί και τα βιβλία του Ορους.Ουδεις ασχολείται.Ποιος Ε.Ο.Φ και κουραφέξαλα.Ποιο Υπουργείο Υγείας ελάτε τώρα.10% έχει ο Βελοπουλος ότι θέλει πουλάει όσο θέλει το τιμολογεί.Ακραιον.Χωρα γκαου.Αν το κάνε αυτό κάποιος άλλος θα ήταν στην αρμοδιοτητα του Τριμελούς Εφετείου αλλά άλλα τα μάτια του λαγού.
•Και γίνεται και η εξής πλάκα.Ειχα κλείσει τη τηλεόραση και μπαίνει στι σπίτι ο αδελφός μου.Μου λέει συμπωματικά.Ρε γαμω το έχω πάθει μια τενοντίτιδα σπο κάτι ασκήσεις γυμναστικής.Ακραιον του λέω.Οχι μου λέει δεν είναι Ακραιον από τη γυμναστική είναι.Προφανως δεν κατάλαβε.Γελασε λίγο το χειλάκι μου.
•Τουλάχιστον ο Αδωνις πουλούσε βιβλία.Μια χαρά. Δεν το έπαιζε γκουρού των σκελετικων παθήσεων.

Πάνος Μπιτσαξής

Το χωριό Κρεμμύδια στο Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες!

Ένα μικρό χωριό της Μεσσηνίας έχει καταφέρει να μπει στο Βιβλίο με τα Ρεκόρ Γκίνες και είναι το μοναδικό σε όλη την Ελλάδα που το έχει καταφέρει αυτό.

Πρόκειται για το χωριό Κρεμμύδια, το οποίο ανήκει στο νομό Μεσσηνίας και είναι χτισμένο σε 322 μέτρα υψόμετρο, 20 χιλιόμετρα περίπου μακριά από την Πύλο, που μαγεύει με την ομορφιά της. 

Οι κάτοικοί του ασχολούνται κυρίως με τη γεωργία, περίπου 500 στον αριθμό, ωστόσο αυτό δεν τους εμπόδισε να… μελετήσουν! Γιατί το λέμε αυτό; Τα Κρεμμύδια το 2000 μπήκαν στο Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες ως το χωριό με το μεγαλύτερο ποσοστό πτυχιούχων επιστημόνων στο σύνολο των κατοίκων του!

Σύμφωνα με τη σχετική αναφορά που υπάρχει στο βιβλίο Γκίνες του 1999, το ποσοστό αναλογίας επιστημόνων επί του γενικού πληθυσμού της κοινότητας ανερχόταν στο 30%! Οπότε αν και τόσο μικρό χωριό (τότε αριθμούσε περίπου 800 κατοίκους) οι περισσότεροι ήταν σπουδαγμένοι.

Σήμερα, με τη μείωση των κατοίκων, τα πράγματα έχουν αλλάξει αρκετά, ενώ το μοναδικό δημοτικό σχολείο, αυτό που σπούδασε τους περισσότερους επιστήμονες του χωριού, δυστυχώς έκλεισε λόγω έλλειψης μαθητών!

Στωική φιλοσοφία

Ο Κόσμος, είναι αιωνία, λογική, έμψυχος και ζώσα ύλη, η οποία, απλώς, αυτοαναπλάθεται περιοδικώς δι’ Εκπυρώσεων. Τα πάντα είναι ενσώματα, τίποτε από όσα υπάρχουν δεν είναι ασώματον, στο δε εσωτερικό του Κόσμου δεν υπάρχει θέση για κανένα κενό, παρά το ότι ο ίδιος βρίσκεται μέσα σε ένα ατελείωτο κενό (στην στωϊκή ακριβολογία, ο όρος «Σύμπαν» ή «Πάν» υποδηλώνει το σύνολο του Κόσμου και του περιβάλλοντος κενού, ενώ ο όρος «Όλον» υποδηλώνει μόνον τον Κόσμο δίχως το κενό).

Πραγματικά είναι μόνον τα σώματα, ό, τι δηλαδεί μπορεί να ενεργεί ή πάσχει. Ενσώματος είναι και ο Λόγος – Θεός («το αμέσως Θείον»), όπως ενσώματες και έμψυχες είναι και οι «Αρετές», τα «Πάθη», η «Σοφία», οι ενέργειες, οι δονήσεις, οι λέξεις, ακόμη και οι κινήσεις του φαντασιακού (καθώς υφίσταται άμεση σύνδεση του τελευταίου με τον ενδιάθετο λόγο).

Η γλώσσα, αυτομάτως «εικονοποιεί» και δίνει ύπαρξη σε ό,τι εκφράζει, ακόμη κι αν αυτό δεν είναι άμεσα προσιτό στις αισθήσεις. Το σύνολο των εμπεριεχομένων στον Κόσμο νοούνται ως «το εμμέσως Θείον».

(Από το βιβλίο του Βλάση Γ. Ρασσιά: «Θεοίς Συζήν. Εισαγωγή στον Στωϊκισμό», Αθήναι 2001, εκδόσεις «Ανοιχτή Πόλη»)

Εκλεκτοί συντοπίτες μας στο Οροπέδιο:

ΟΡΕΣΤΗΣ ΔΑΒΙΑΣ

Είμαι πρασινοδάκτυλος και παιδί των λουλουδιών. Λατρεύω την Αφροδίτη, τη Δήμητρα και την Κόρη, υπηρετώ τον Ασκληπιό. Αγαπώ όλα τα δέντρα και τα φυτά, τα χρήσιμα και μη, τα όμορφα, τα τοξικά και όσα λόγω αγνοίας ονομάσαμε ζιζάνια. Εξαιρώ μόνο τα δυσώδη σκόρδα και τις ήμερες-άοσμες-βαρετές τριανταφυλλιές.

Απ’ το πολλά «γιατί;» που με βασάνισαν χρόνια, πέρασα εσχάτως στο πώς: έφτιαξα ένα καλύβι στο βουνό και κάνω τα πρώτα μου βήματα ως αγρότης. Και σκαρώνω απ’ τα παθήματα μου κείμενα για όσους νιώθουν ότι η γη θα μας προσφέρει πάλι καταφύγιο.

Βάζω συχνά στοιχήματα με τον εαυτό μου. Γιατί χάσω-κερδίσω από πάνω θα βγω. Είναι όμως φορές που πνίγομαι σε μια κουταλιά και μαλλιά (δες φωτό) δεν έχω να πιαστώ. Έμαθα έτσι, κάλλιο αργά, να δείχνω εμπιστοσύνη και να δέχομαι βοήθεια.

Είμαι με το μέρος της ελευθερίας.

Απεχθάνομαι τις ομπρέλες, σαν αντικείμενα και ως σύμβολα.

Δεν πίστευω ότι ο κόσμος είναι μεθυσμένο καράβι.

ελληνικό βουνό..

Γράφει ο Άγγελος Ελεφάντης* για το ελληνικό βουνό:

«Έτσι μέσα απ’ το δικό μας λαχάνιασμα στο πέρασμα του μονοπατιού, ίσως μπορέσουμε να νιώσουμε την ανάσα των ανθρώπων που φύλαγαν κάποτε τα κοπάδια, πολεμούσαν, έσκαβαν, συνόδευαν τις σαμαρίνες και τις γιδοβίτσες. Είναι ένα τεράστιο αρχειοτάξιο ορεογνωσίας όλα αυτά, καμιά φορά πιο εύγλωττο από τους σκονισμένους φακέλους των αρχείων. Μας βοηθάει κάπως να ακούσουμε τις φωνές του σώματος, τα νοήματα του σώματος των άλλοτε ζωντανών, αλλά νεκρών πια, ανθρώπων. Γιατί το σώμα νοεί με τον πιο υλικό κι αναντίλεκτο τρόπο». 

«Τα βουνά. Στα ίχνη μιας τραγικής ζωής», Ο Πολίτης, τχ. 98, 3/1998, τώρα στο Τρία δοκίμια, επίμετρο Διονύσης Καψάλης, Αντίποδες Αθήνα 2021)

*Ο Άγγελος Ελεφάντης (1936-2008) γεννήθηκε στο Καρπενήσι. Σπούδασε νομικά στην Αθήνα και ανθρωπολογία, κοινωνιολογία και ιστορία στο Παρίσι. Από το 1976 ώς το θάνατό του εξέδιδε το περιοδικό Ο Πολίτης, ενώ υπήρξε βασικό στέλεχος των εφημερίδων Εποχή και Αυγή