Καλημέρα!!
Αναντικατάστατος!
Η ενότητα ψυχής και μυαλού είναι αυτή που κάνει την ανθρώπινή μας ύπαρξη ξεχωριστή. Ποτέ πριν δεν έχει υπάρξει άνθρωπος απόλυτα ίδιος με σένα· και ποτέ δεν θα ξαναϋπάρξει. Ο καθένας από μας είναι ένας και μοναδικός σε ολόκληρη την ιστορία της ανθρωπότητας.
-Κανένας δεν είναι αναντικατάστατος..
Αυτό είναι λάθος. Όταν μιλάμε για δουλειές, τότε δεν τίθεται θέμα αντικατάστασης, αλλά διαδοχής. Στην δουλειά του μπορεί, ο άνθρωπος να αντικατασταθή. Ως προς την ίδια την ύπαρξή του όμως, ο καθένας είναι αναντικατάστατος!
Συγκρίσεις…
Η Ολλανδία με 45 εκατομμύρια στρέμματα καλλιεργειών παράγει περίπου σε αξία 1700 ευρώ ανά στρέμμα.
• Το Ισραήλ με 6 εκατ. στρέμματα καλλιεργειών παράγει περίπου σε αξία 1290 ευρώ ανά στρέμμα.
• Η Ελλάδα με 37 εκατ. στρέμματα καλλιεργειών παράγει περίπου σε αξία 190 ευρώ ανά στρέμμα…..
Καλοκαιρινές συναντήσεις στην ορεινή δωρίδα!
1951 πλατεία Λιδωρικίου!
Χρήστος Καραδήμας και ο αείμνηστος Γιώργος Μπερτσιάς
Σπύρος Βασιλείου.
Νυχτερινές θεάσεις!
Πάρνηθα
«ὅπερ ἔδει δεῖξαι»
Τι σημαίνει η φράση που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί;
Η έκφραση αυτή βρίσκει τις ρίζες της στην αρχαία ελληνική φράση “οπερ εδει δειξαι”. Χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει την επιτυχή ολοκλήρωση μιας μαθηματικής ή λογικής απόδειξης, η φράση υποδηλώνει ότι το αποδεικνυόμενο αποτέλεσμα ευθυγραμμίζεται με αυτό που έπρεπε να αποδειχθεί.
Η «πολιτικοποίηση» της CVC και τα… μπιζέλια-
CVC: Στη δίνη της… πολιτικοποίησης έχουν βρεθεί το τελευταίο διάστημα οι ελληνικές δραστηριότητες του Private Equity CVC, που υπό τον Άλεξ Φωτακίδη(φωτ.) έχει επενδύσει δισεκατομμύρια στη χώρα μας, από το χώρο της Υγείας, ως τα τρόφιμα, τις ασφάλειες και τη ΔΕΗ.
Το απρόσμενο είναι ότι οι κατηγορίες (που εν μέρει σχετίζονται και με τη δεδηλωμένη πρόθεση δημιουργίας μη κρατικής Ιατρικής Σχολής στη χώρα μας, προκαλώντας τα… αριστερά αντανακλαστικά), έφτασαν εσχάτως μέχρι και στα… μπιζέλια.
Αιτία, το βαρύ πρόστιμο που επιβλήθηκε προχθές στην οικογενειακή εταιρεία «Αίνος», η οποία ανταγωνίζεται στα κατεψυγμένα λαχανικά την «Μπαρμπα Στάθης», που ανήκει στον όμιλο Vivartia, ο οποίος με την σειρά του ανήκει στην CVC.
Τα social media πήραν χθες φωτιά, όχι εναντίον της «Αίνος», όπως ίσως θα ανέμενε κάποιος, αλλά… υπέρ της. Βασική αιτία φαίνεται να είναι ότι τα προϊόντα της πρώτης είναι αισθητά φθηνότερα από εκείνα της Μπάρμπα Στάθης, κι απ ότι φαίνεται θεωρούνται και ποιοτικά από μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού.
Το αποτέλεσμα ήταν να εμφανιστούν και σχετικά «κορυφαία trends» στο «Χ» , δείγμα ότι τα σχόλια ήταν ασυνήθιστα πολλά.
Μέσα στον ορυμαγδό εμφανίστηκαν κι εκείνοι που αποδίδουν τον όλο χειρισμό σε «δάκτυλο» της «Μπαρμπα Στάθης» και της CVC, δίνοντας πολιτική διάσταση στα τεκταινόμενα, ενώ κάποιοι άρχισαν να ζητούν μέχρι και… #cancel της Μπάρμπα Στάθης, στα πρότυπα του αμερικανικού #cancel culture.
CVC ΙΙ: Στο μεταξύ, στην αγορά δίνουν και παίρνουν οι φήμες ότι στο χώρο των τροφίμων, έχουν υπάρξει σημαντικές απόπειρες «διευκόλυνσης» των δραστηριοτήτων της (ακόμη και σε υπουργικό επίπεδο παλαιότερα, λένε οι κακές γλώσσες), με επίκεντρο το χώρο του γάλακτος, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα ότι εμπλέκεται άμεσα σε αυτές το fund που έχει την ιδιοκτησία.
Δεδομένου όμως ότι πολλά ακούγονται και αρκετά γράφονται, ίσως θα έπρεπε να το λάβουν υπόψη τους οι αρμόδιοι της CVC. Από ένα σημείο και μετά, η εμπλοκή του ονόματος στο πολιτικό παιχνίδι βλάπτει, είτε αληθεύει, είτε όχι…
Πηγή:https://www.euro2day.gr
Όλα είναι ένα ψέμα
Μια ανάσα μια πνοή
Σαν λουλούδι κάποιο χέρι
Θα μας κόψει μιαν αυγή..
Από αριστερά: Δημήτρης Λάμπρου, Κώστας Ανδρεόπουλος, Γιάννης Οικονομακης, Κώστας Δημητρακόπουλος, Αντώνης Καράλης (Ιντεραμέρικαν 2000)
Τελέσιλλα: η γυναίκα που νίκησε την Σπαρτιατική φάλαγγα
Στα τέλη του 5ου αιώνα π.Χ. κυρίαρχη στον Ελλαδικό χώρο ήταν η Πελοποννησιακή συμμαχία με κύριους ισχυρότερους εταίρους της την Σπάρτη του Βασιλιά Κλεομένη Α΄ και την Κόρινθο. Η ισχυρότερη πόλη εκτός της συμμαχίας αυτής ήταν το Άργος, ο μεγάλος ανταγωνιστής της Σπάρτης για πάνω από 2 αιώνες. Το 495 π.Χ. περίπου ο Κλεομένης αποφάσισε να επιτεθεί κατά του Άργους μετά από σχετικούς θετικούς χρησμούς που έλαβε από το μαντείο των Δελφών. Μετέφερε με πλοία το άνθος των Σπαρτιατών οπλιτών στο Ναύπλιο και από εκεί βάδισε προς το Άργος. Στην θέση Σήπεια νίκησε τους Αργίτες με ένα τέχνασμα και σκότωσε πολλούς.
Όσοι Αργίτες σώθηκαν κατέφυγαν στο ιερό άλσος του Άργους ώστε να προστατευθούν από το ιερό άσυλο. Ο Κλεομένης έχοντας αιχμαλώτους και αυτομόλους Αργίτες έμαθε τα ονόματα όσων είχαν καταφύγει στο ιερό και τους καλούσε ονομαστικά να βγουν δήθεν γιατί οι οικείοι τους είχαν πληρώσει λύτρα και είχαν εξαγοράσει την ζωή τους. Με αυτό τον τρόπο απέκτεινε πολλούς ακόμη. Λίγες μέρες μετά έβαλε φωτιά στο άλσος και σκότωσε και τους υπόλοιπους. Οι πληροφορίες του Ηροδότου και του Πλουτάρχου αναφέρουν 7000 νεκρούς, αλλά θεωρούνται υπερβολικές.
Το Άργος ήταν πλέον σχεδόν αφρούρητο αφού η συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού της πόλης είχε σκοτωθεί. Ο Κλεομένης αφού έστειλε τους οπλίτες της Σπάρτης πίσω στην πατρίδα τους και κράτησε μόνο τους χίλιους εκλεκτότερους, αποφάσισε να βαδίσει και να καταλάβει την ανοχύρωτη πόλη. Στο Άργος είχαν φτάσει τα νέα από την μεγάλη καταστροφή και όλοι βρίσκονταν σε απελπισία.
Ανάμεσα στις γυναίκες του Άργους βρισκόταν στην ακμή της ηλικίας της η ξακουστή ποιήτρια Τελέσιλλα. Η Τελέσιλλα ήταν λεπτοκαμωμένη και φιλάσθενη στη νεανική της ηλικία. Η ασθενική της φύση φαίνεται πως την ανάγκαζε να ζει απομονωμένη και κλεισμένη στον εαυτό της, χωρίς συναναστροφές και κοινωνικότητα, ώσπου αποφάσισε να απευθυνθεί στο Μαντείο για να μάθει για την εξέλιξη της υγείας της. Το «Μαντείο του Θεού» απάντησε στη μικρόσωμη και ασθενική Τελέσιλλα ότι θα βρει την υγεία και την επιτυχία της, εφόσον υπηρετήσει τις Μούσες. Η μαντική προσταγή «τας Μούσας θεραπεύειν» σε συνδυασμό με το έμφυτο ποιητικό της ταλέντο και την έφεσή της για τη μουσική έκαναν την Τελέσιλλα να αφοσιωθεί με πάθος στην ποίηση και τη μουσική, να βρει νόημα στη ζωή της και να κατακτήσει την πνευματική ομορφιά.
Στην κρίσιμη στιγμή για την πατρίδα της, η ποιήτρια Τελέσιλλα δημηγόρησε με θερμά λόγια πατριωτισμού στις γυναίκες της πόλης, καλώντας αυτές να πολεμήσουν και να θυσιαστούν για την ελευθερία των παιδιών τους και της πόλης τους. Ο λόγος της είχε θαυμαστό αποτέλεσμα. Όλες οι γυναίκες της πόλης φόρεσαν πανοπλίες και έζωσαν τα τείχη της πόλης σαν στεφάνι, έτοιμες να την υπερασπιστούν έναντι των οπλιτών του Κλεομένη. Ο Παυσανίας αναφέρει πως ο Κλεομένης αντικρύζοντας τις γυναίκες του Άργους, θεώρησε (ορθά) πως η εύκολη νίκη που θα ερχόταν δεν θα πρόσθετε δάφνες δόξας αλλά θα ατίμαζε τα Σπαρτιατικά όπλακαι και έτσι υποχώρησε. Ο Πλούταρχος από την άλλη υποστηρίζει ότι έγινε κανονικά μάχη, όπου οι Σπαρτιάτες ηττήθηκαν και υποχώρησαν, κάτι που είναι εντελώς απίθανο. Όπως και να έχει η Τελέσιλλα και οι γυναίκες του Άργους έσωσαν την πόλη τους από σίγουρη καταστροφή επιδεικνύοντας θάρρος και ευψυχία σε μια εποχή που η θέση της γυναίκας ήταν υποτιμημένη και πάντως εντελώς ασύμβατη με τον πόλεμο.
Εις ανάμνησιν της θαυμαστής σωτηρίας της πόλης τους, οι Αργίτες καθιέρωσαν τη γιορτή των «Υβριστικών». Στην γιορτή αυτή, οι γυναίκες του Άργους ντύνονταν με ανδρικά χιτώνια και χλαμύδες, ενώ οι άνδρες με γυναικεία πέπλα και ενδύματα. Οι Αργείοι σε ένδειξη ευγνωμοσύνης ανήγειραν προς τιμή της Τελέσιλλας μεγάλη στήλη στην οποία παριστάνονταν αυτή όρθια έχοντας στα πόδια της βιβλία και κρατώντας στα χέρια κράνος που παρατηρούσε έτοιμη να το φορέσει στο κεφάλι της. Η στήλη αυτή ήταν τοποθετημένη πάνω από το θέατρο του Άργους και μπροστά από το ιερό άγαλμα της θεάς Αφροδίτης. Η στήλη αυτή σώζονταν μέχρι το 170 μ.Χ. που την είδε ο Παυσανίας…
Ι. Β. Δ.
Πηγές:
Πλούταρχος («Γυναικών Αρεταί» )
Olympia.gr
Δημήτρης Κανελλοπούλος
Η ζωή είναι σκληρή, είναι αλήθεια, εσείς όμως είστε πιο σκληροί. Βρείτε τη δύναμη να γελάτε κάθε μέρα. Βρείτε το θάρρος να αισθάνεστε διαφορετικά, αλλά όμορφα. Ψάξτε μέσα στην καρδιά σας και κάντε τους άλλους να χαμογελούν κι αυτοί. Μην αγχώνεστε για πράγματα που δεν μπορείτε να αλλάξετε. Ζήστε απλά και δώστε αγάπη απλόχερα, μιλήστε με ειλικρίνεια, εργαστείτε με όρεξη. Και ακόμα κι αν αποτύχετε κάπου, συνεχίστε να προσπαθείτε και να εξελίσσεστε..
Το να ζεις σε φαντασιακούς κόσμους στους οποίους εσύ είσαι το κέντρο του σύμπαντος είναι ηλίθιο, καταστροφικό για αυτούς που το κάνουν ! Πλην όμως είναι δικαίωμά τους!!
Από αριστερά: Στέλιος Αυγίκος, Κώστας Μπερτσιάς, Κώστας Ανδρεόπουλος, Δημήτρης Φωτόπουλος, Κώστας Τσαμπούκος.