ναρκισσισμός

Το 1914, ο Φρόιντ, έγραψε το δοκίμιο για την «Εισαγωγή στον ναρκισσισμό», περιγράφοντάς τον ως ένα κλινικό φαινόμενο κατά το οποίο κάποιοι άνθρωποι αποκτούν εμμονή με τον εαυτό τους και το «μεγαλείο» τους. Ο Φρόιντ ουσιαστικά παρουσίασε τον όρο ναρκισσισμό και (με λίγο ναρκισσιστικό τρόπο) θεώρησε τον εαυτό του επαναστάτη που διέλυσε τις ναρκισσιστικές αυταπάτες των ανθρώπων. Πίστευε πως ο νάρκισσος είναι κάποιος/α που θεωρεί πως είναι το κέντρο του σύμπαντος (ανάμεσα στα 7 δισεκατομμύρια ανθρώπων), και δεν έχει την ικανότητα ή/και την ανάγκη να νοιάζεται για τους άλλους. Αυτή η αντίληψη, μου θυμίζει εκείνη ενός νηπίου.

Μία/Ένας ενήλικη/ας που πάσχει από μια βαθιά αίσθηση ανεπάρκειας και στέρησης (με αφετηρία την παιδική ηλικία), αδυνατεί να εγκαταλείψει την παραπάνω πρώιμη ναρκισσιστική στάση. Γιατί όμως; Ο Φρόιντ μας δίνει την απάντηση μέσα από την σύγκρουση του Υπερεγώ με το Εγώ. Το πρώτο είναι ο ιδανικός εαυτός που στα άτομα με NPD είναι ευάλωτος στην κριτική και οτιδήποτε διαφορετικό μεταφράζεται ως προσωπική επίθεση. 

Άτομα με χαμηλή αυτοεκτίμηση, έχουν ισχυρό Υπερεγώ και η αξία τους είναι βαθύτατα εξαρτημένη από την κριτική των άλλων. Έτσι, ενώ το Εγώ αντιλαμβάνεται ότι είναι απλά ένας άνθρωπος όπως όλοι μας, το NPD Υπερεγώ θεωρεί ότι είναι υπεράνω όλων, μιας και οι άμυνες του το καθιστούν άτρωτο συναισθηματικά και ηθικά. Εν τέλει, το Υπερεγώ υπερτερεί του Εγώ με μεγάλες επιπτώσεις όχι μόνο στο ίδιο το άτομο με NPD, αλλά και στο άμεσο οικογενειακό/κοινωνικό περιβάλλον του. Επιπλέον, επειδή χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια του ιδανικού/πλασματικού εαυτού για να επικρατήσει στο ευάλωτο Εγώ (και το κάνει), πολύ συχνά τα άτομα με NPDδιακατέχονται από ψυχοσωματικά νοσήματα (πονοκεφάλους, κατά φαντασίαν ασθένειες κλπ.).

Είναι μία επίγεια κόλαση. Ο Επίκουρος είχε πει «όπου είναι ο θάνατος, δεν είμαι εγώ» δηλαδή την στιγμή του θανάτου μας δεν καταλαβαίνουμε ότι ήρθε το τέλος μας. Ένας άνθρωπος με NPDπεθαίνει συνεχώς σαν σε επεισόδιο της σειράς Black Mirror.

«Οι άνθρωποι επιδιώκουν σαν τρελοί τις απολαύσεις απλώς επειδή βλέπουν την κενότητα της ζωής τους καθαρότερα απ’ ό,τι την κενότητα όποιας καινούργιας διασκέδασης τούς γοητεύει.»

-Μπλαιζ Πασκάλ

Ο ηλίθιος

•Το θέμα είναι περισσότερο φιλοσοφικό και λιγότερο πρακτικό. Όλη η χώρα πρέπει να δαπανά τεράστια πόσα και να έχει άρτια και πολυτελή οργάνωση για την αντιμετώπιση των συνεπειών των πράξεων ενός και μόνου ηλιθίου.
•Στο εδώλιο της οδυνηρής δίκης για το Μάτι με 107 νεκρούς μεταξύ των δεκαδων κατηγορουμενων κάθεται για τις κατ εξακολούθηση ανθρωποκτονίες αυτός που αποφάσισε με 9 μποφόρ να βάλει φωτιά για να κάψει χόρτα.

Ο ηλίθιος της περίστασης.Γύρω γύρω όλοι όσοι δεν απέτρεψαν αυτό που έκανε ο ηλίθιος.Στο χορό του Ζαλόγγου.
•Στη Μανδρα κάποιος άλλος ενώ λυσσομανουσε ο καιρός βαρέθηκε να κλείσει το δρόμο και να εκτρέψει την κυκλοφορία.Γύρω γύρω όλοι οι λοιποί υπευθυνοι γιατί ο ηλίθιος δεν έκλεισε το δρόμο.
•Στα Τεμπη ένας ηλίθιος σταθμάρχης αποτελεί τη θρυαλλίδα 57 θανάτων και μόχλευσης ενός σάπιου συστήματος.
Όλες σχεδόν οι τραγωδίες ξεκινουν από ένα ηλιθιο.Όσο η ευθύνη διαχέεται,εύλογα δεν λέω,ο ηλίθιος φαίνεται όλο και πιο πολύ αμέτοχος ,δευτερεύων.
•Γιατί ζούμε με μια διοικητική κουλτούρα που δεν καλλιεργεί την σημασία και τις συνεπειες της ατομικής ευθύνης.Φταινε όλοι και κανείς.
•Ο Χρήστος Σπιρτζης δήλωσε πως πλειοδοτει στην άρση της ασυλίας του.Ο Κώστας Καραμανλής κρύβεται σαν τη γάτα που γρατζουναει και μετά πάει κάτω από το καναπε και δεν το κουνάει.Η διαφορά στη στάση των δυο ανδρών είναι αβυσσαλέα.Ο ανδρισμός είναι απαγορευμενη λέξη στο Woke.Δεν πειράζει.Ο Σπιρτζης εχει την αρετή.Ο έτερος έχει το αντίθετο του ανδρισμού αλλά δεν τολμώ να πω τη λέξη μη κατηγορηθώ για παραβίαση της πολιτικής ορθότητας.

Και μην παρεξηγηθώ.Ουδόλως προκαταλαμβάνω την ποινική ευθύνη αμφοτέρων.Αλλά η κρίση περί αυτού ανήκει στα Δικαστήρια και όχι στην πλειοψηφία της Βουλής.

Πάνος Μπιτσαξής

Φωκίδα:το Χάνι της Γραβιας όπου 120 Έλληνες σταμάτησαν 8.000 Τούρκους

Εκεί όπου γράφτηκε ιστορία

Η ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 και της απελευθέρωσης της χώρας γράφτηκε απ’ άκρη σ’ άκρη. Με μάχες, ναυμαχίες και γεγονότα άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο γνωστά. Πολλές τοποθεσίες της Ελλάδας έχουν ταυτιστεί με σημαντικά γεγονότα από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και αμέσως το μυαλό μας πηγαίνει εκεί όταν τις ακούμε και όταν τις επισκεπτόμαστε. Φυσικά τα μέρη που έχουν διαδραματιστεί σπουδαία ιστορικά γεγονότα έχουν αλλάξει. Σε πολλά από αυτά υπάρχουν μνημεία που θυμίζουν την ιστορία που γράφτηκε ενώ σε άλλα μέρη υπάρχουν οικισμοί ή και τίποτα που θα θυμίζει τι συνέβη κάποτε εκεί.null

Ένα μέρος που διαδραματίστηκαν σπουδαίες στιγμές της ιστορίας της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 είναι το περίφημο Χάνι της Γραβιάς. Πρόκειται για μια σπουδαία μάχη η οποία αποκαλείται και Μάχη στο Χάνι της Γραβιάς και ήταν μία από τις πολεμικές εμπλοκές της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, με νικηφόρα έκβαση για τους Έλληνες. Πώς είναι άραγε σήμερα η τοποθεσία που έγινε η σπουδαία αυτή μάχη;

Η νικηφόρα Μάχη στο Χάνι της Γραβιάς

Η Μάχη στο Χάνι της Γραβιά διεξήχθη στις 8 Μαΐου του 1821 όταν ο Οδυσσέας Ανδρούτσος με σχεδόν 120 άνδρες νίκησε το στρατό του Ομέρ Βρυώνη, δηλαδή περίπου 8.000 Τούρκους.



Ο Ομέρ Βρυώνης πριν ξεκινήσει για την εκστρατεία του κατά της Πελοποννήσου, διέταξε τους πιστούς του καπεταναίους της Δυτικής Ελλάδας να μαζευτούν στη Γραβιά Φωκίδος. Από εκεί θα έφευγαν όλοι μαζί. Ειδικά στον Οδυσσέα Ανδρούτσο, έστειλε ιδιαίτερο αγγελιοφόρο για να του αναγγείλει το τέλος του Αθανασίου Διάκου. Μεταξύ άλλων του δήλωσε ότι αν αποφάσιζε να πάει μαζί του στη Γραβιά μαζί με τους άλλους θα του έδινε και το αρματολίκι της Λιάκουρας. Λίγες μέρες πριν τη μάχη, και συγκεκριμένα στις 3 Μαΐου του 1821, ο Οδυσσέας Ανδρούτσος φτάνει στη Γραβιά μαζί με μία ομάδα από 100 περίπου άνδρες με σκοπό να σταματήσουν την πορεία των εχθρών. Και τα κατάφεραν.

Στο σημείο μαζεύτηκαν μετά από από πρόσκληση του Ανδρούτσου και άλλοι καπεταναίοι. Ο ίδιος ήταν που τους έδωσε μια εντολή που θα φαινόταν αργότερα καθοριστική για την πορεία της μάχης. Τούς πρότεινε να κλειστούν στο Χάνι, ώστε μη μπορώντας να υποχωρήσουν, να αναγκαστούν να πολεμήσουν πάση θυσία για να ανακόψουν την πορεία του Ομέρ Βρυώνη. Ωστόσο ο Πανουργιάς και ο Γιάννης Δυοβουνιώτης δέχτηκαν. Έτσι χωρίστηκαν σε τρία τμήματα. Το τμήμα με τον Κοσμά Σουλιώτη και τον Κατσικογιάννη αποφάσισαν να πιάσουν τα υψώματα δεξιά από το δρόμο. Το τμήμα με τον Πανουργιά και τον Δυοβουνιώτη έκατσε στα υψώματα του Χλωμού ενώ όσοι ήθελαν θα κλείνονταν μαζί με τον Οδυσσέα Ανδρούτσο μέσα στο Χάνι. Η ιστορία λέει ότι εκεί μέσα ο Ανδρούτσος τούς κάλεσε να χορέψουν και έσυρε το τσάμικο. Συνολικά εκατόν είκοσι άνδρες πιάστηκαν στο χορό. Σύντομα είχαν καταφέρει να μετατρέψουν το Χάνι σε απόρθητο φρούριο. Έφραξαν τα ανοίγματα και άνοιξαν πολεμίστρες.

Η νικηφόρα έξοδος από το Χάνι

Οι Τούρκοι περικύκλωσαν την περιοχή και το Χάνι και έστειλαν τον Χασάν-δερβίση για να πει στον Ανδρούτσο να παραδοθεί. Μάταια. Ο δερβίσης δερβίσης πέφτει νεκρός από βόλι του Ανδρούτσου και η μάχη ξεκινά. Ο Βρυώνης βλέποντας τους άνδρες του να πέφτουν από τα πυρά των Ελλήνων, διέταξε να φέρουν κανόνια για να ανατινάξει το κτίριο. Εντωμεταξύ οι Έλληνες έχοντας καταλάβει τι θα συμβεί και αφού είχαν σκοτώσει πάνω από 800 Τούρκους εγκατέλειψαν το χάνι. Μάλιστα σε αυτή τη νικηφόρα έξοδο, οι Έλληνες έχασαν μόνο 6 πολεμιστές.

Η στρατηγική επιτυχία της μάχης αυτής ήταν μεγάλη. Ουσιαστικά εμπόδισε την κάθοδο του Ομέρ Βρυώνη στην Πελοπόννησο και διευκόλυνε τη νίκη στο Βαλτέτσι που εμψύχωσε τους Έλληνες και την επανάσταση.

Πώς είναι σήμερα το Χάνι που 120 Έλληνες σταμάτησαν 8.000 Τούρκους

Ένα χελιδόνι (ή ένας κούκος) δεν φέρνει την άνοιξη.
Μία χελιδὼν ἔαρ οὐ ποιεἶ – Ειπώθηκε απο τον Αίσωπο και έμεινε ως παροιμία που χρησιμοποιούσαν συχνά ο Αριστοτέλης.

Ασθενείς τελικού σταδίου

Ο κάθε πολιτισμός κρίνεται από την στάση του έναντι της ιερότητας του θανάτου και του σεβασμού στους ανθρώπους που κλείνουν τον βιολογικό τους κύκλο

Δρ. Νίκος Ντάσιος, Αρθρογράφος

Στέλεχος Μονάδας Οργάνωσης της Διαχείρισης Προγραμμάτων του ΕΚΤ_Υπ. Ανάπτυξης

Μερικές σκέψεις με αφορμή πρόσφατα βιώματα με τους αποθανόντες γονείς μου. Μια τεράστια έλλειψη την οποία επωμίζεται με ιδιαίτερο βάρος και εν τέλει ανεπιτυχώς η μέση οικογένεια, είναι η φροντίδα ασθενών τελικού σταδίου, είτε πρόκειται για νέο-πλασματικές νόσους (καρκίνους), είτε για βαριά εγκεφαλικά, Alzheimer κοκ.

Τα δημόσια νοσοκομεία εκ των πραγμάτων επικεντρώνονται στην νοσηλευτική φροντίδα εκτάκτων περιστατικών και στην θεραπεία των ασθενών. Και το πράττουν ως ένα βαθμό, παρά τα οξυμένα προβλήματα της υπο-στελέχωσης, της έλλειψης ειδικοτήτων, ιδιαίτερα στα περιφερειακά νοσοκομεία, την φθορά του εξοπλισμού, τις περιορισμένες υποδομές.

ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ

null

Τι γίνεται όμως μ’ αυτούς τους ασθενείς που δεν υπάρχει δυνατότητα θεραπείας και βρίσκονται στο τελικό στάδιο της ζωής τους, μη γνωρίζοντας πόσο είναι αυτό το υπόλοιπο της ζωής;

Οικονομικά και ψυχολογικά βάρη

Το κόστος των κέντρων αποκατάστασης είναι ιδιαίτερα υψηλό, τα δημοσιά γηροκομεία υπερ-κορεσμένα, τα αντίστοιχα ιδιωτικά, παρά το υψηλό κόστος που ξεπερνάει τα 1500 € μηνιαίως, δεν διαθέτουν το απαραίτητο νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό, παραπέμποντας εν τέλει τον ασθενή όταν υποτροπιάζει στα δημόσια νοσοκομεία ενώ οι ιδιωτικές κλινικές για την νοσηλεία πχ ενός καρκινοπαθούς απαιτούν πάνω από 500€ ημερησίως!

Το βάρος λοιπόν το επωμίζεται εν τέλει η οικογένεια -εφόσον υπάρχει- εγκλωβίζοντας μέλη της ή αλλοδαπές κυρίες ως φροντιστές ή επιβαρυνόμενη με το κόστος της κατ οίκον νοσηλείας.Και κάπως έτσι αποδημούν κάποιοι συν-άνθρωποι μας ταλαιπωρημένοι, με ωδίνες, εξαντλώντας (ψυχικά, σωματικά και οικονομικά) το οικογενειακό τους περιβάλλον στην καλύτερη των περιπτώσεων, αν δεν είναι εγκαταλειμμένοι.

Επανασχεδιασμός και νέο κοινωνικό κράτος

Μια ευρύτερη συζήτηση λοιπόν για την ακρίβεια που πλήττει τα νοικοκυριά θα πρέπει να συμπεριλάβει κι αυτές τις διαστάσεις, επαναπροσδιορίζοντας τα χαρακτηριστικά του νέου κοινωνικού κράτους που δεν θα περιορίζεται στις συντάξεις, στα επιδόματα και σε μερικές σακούλες τροφίμων για τους άπορους.

ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ

null

Α) Επανασχεδιασμός που θα πρέπει να συμπεριλάβει δομές εξειδικευμένης νοσηλείας και υποστήριξης ασθενών τελικού σταδίου κατά τα πρότυπα της παρεχόμενης ανακουφιστικής φροντίδας της πρότυπης δομής Γαλιλαία υπό την αιγίδα του Μητροπολίτη Μεσογαίας ή του Σπηλιοπούλειο Νοσοκομείου στην Αθήνα, που χρειάζονται την εθελοντική μας υποστήριξη.

Η διεύρυνση των δομών αυτών σε κάθε δήμο ή περιφερειακή ενότητα αποτελεί σημαντική ανάγκη που θα αυξάνεται κατακόρυφα τα επόμενα χρόνια λόγω της συντελεσμένης γήρανσης του πληθυσμού και του ελλείμματος υποστηρικτικού οικογενειακού περιβάλλοντος, είτε λόγω της έλλειψης παιδιών, είτε της μετανάστευσης τους είτε της αδιαφορίας τους.

Β) Το εργασιακό πλαίσιο θα πρέπει να υιοθετήσει και να εφαρμόσει μοντέλα εξ αποστάσεως εργασίας προκειμένου εργαζόμενοι να μπορούν ν ανταποκριθούν στις ανάγκες ασθενών του οικογενειακού περιβάλλοντος τους.

Γ) Τα διαρθρωτικά ταμεία της Ε.Ε και το Ταμείο Ανάκαμψης θα πρέπει να ανακατανείμουν πόρους και να χρηματοδοτήσουν άμεσα μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε υποδομές και εξειδικευμένο νοσηλευτικό προσωπικό όπως και στην περίπτωση του οξυμένου δημογραφικού προβλήματος.

Εν τέλει ο κάθε πολιτισμός κρίνεται από την στάση του έναντι της ιερότητας του θανάτου και του σεβασμού στους ανθρώπους που κλείνουν τον βιολογικό τους κύκλο, συνιστώντας την εντονότερη σχέση μας με την συλλογική μας μνήμη.

Πηγή: Huffpost

Αλλαγή κολώνας της ΔΕΗ έφερε ζημιά στο δίκτυο νερού…

Οι “χρυσές” ευκαιρίες της Κατοχής

Κατά τη διάρκεια της Κατοχής έγιναν μαζικές αγοροπωλησίες ακινήτων. Σπίτια και χωράφια πουλήθηκαν στο 1/10 έως και το 1/20 της προπολεμικής τους αξίας, ενώ ο αγοραστής με διάφορα προσχήματα καθυστερούσε την υπογραφή των συμβολαίων ώστε η τιμή έχανε και άλλο την αξία της ενώ ο πωλητής ήταν υποχρεωμένος να καταθέσει το ποσό της πώλησης στην τράπεζα και να κάνει αναλήψεις μικρών ποσών. Με τον καλπάζοντα πληθωρισμό τα ελάχιστα χρήματα της πώλησης έχαναν εντελώς την αξία τους και ο πωλητής έφτανε να εισπράττει το 1/100 της αξίας του ακινήτου.

Χιλιάδες άνθρωποι βρέθηκαν στην ανάγκη να ξεπουλήσουν το σπίτι τους με ελάχιστο τίμημα και έμειναν χωρίς στέγη παλεύοντας να επιβιώσουν. 350.000 ήταν συνολικά τα ακίνητα που άλλαξαν χέρια κατά τη διάρκεια της Κατοχής. Οι περισσότερες αγοροπωλησίες ακινήτων, σύνολο 259.000, έγιναν τα έτη 1941-1942, την περίοδο του λιμού που ο κόσμος πέθαινε στους δρόμους από την πείνα.

Το 77% των πωλητών ήταν ιδιοκτήτες μικρής κατοικίας που μεταπολεμικά αντιμετώπισαν μεγάλα οικονομικά προβλήματα στέγασης. “Πέντε χιλιάδες Έλληνες βγήκαν από την Κατοχή αισθητά πλουσιότεροι αγοράζοντας πάνω από τέσσερα ακίνητα”. Οι αγοραστές είχαν διασυνδέσεις με τους μαυραγορήτες, ήταν δοσίλογοι και συνεργάτες των Γερμανών.

Το φαινόμενο των μαζικών αγοροπωλησιών ακινήτων σε εξευτελιστική τιμή είχε επισημανθεί και από την κυβέρνηση του Καΐρου του Εμμανουήλ Τσουδερού αλλά και του Γεωργίου Παπανδρέου όταν έφτασε στην Ελλάδα στις 18 Οκτωβρίου 1944. Και οι δύο με δικά τους λόγια είχαν υποσχεθεί αποκατάσταση της αδικίας και της υφαρπαγής των σπιτιών. Περιττό να πούμε πως δεν έκαναν τίποτα και οι πλούσιοι έγιναν πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι.

Όταν οι ηττημένοι Γερμανοί έφυγαν, άφησαν πίσω τους μία ρημαγμένη χώρα, με κατεστραμμένες υποδομές, χρεωμένη, με το 13% του πληθυσμού της να έχει χάσει τη ζωή του, 3.700 ήταν τα καμένα και λεηλατημένα χωριά, οι οικισμοί και οι πόλεις, πάνω από 1 εκατομμύριο Έλληνες ήταν άστεγοι και αντιμετώπιζαν πρόβλημα επιβίωσης, περίπου οι 2 στους 10 ζούσαν σε συνθήκες ανέχειας χωρίς τα βασικά αυτονόητα αγαθά όπως νερό, ρεύμα κ.λπ.

Μετά το τέλος της Κατοχής δημιουργήθηκε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πωλησάντων Ακίνητα επί Κατοχής και η αντίστοιχη των Αγοραστών. Παρά τις προσπάθειές τους δεν κατάφεραν να πάρουν πίσω τα σπίτια τους ενώ και μία Συντακτική Πράξη που εκδόθηκε λίγο πριν τις βουλευτικές εκλογές του 1946 ήταν καθαρά ψηφοθηρική. Και πως να μην ήταν όταν, για παράδειγμα, ο υπουργός Δικαιοσύνης Γεώργιος Μαύρος είχε αγοράσει ένα μεγάλο οικόπεδο στο Πεδίον του Άρεως, αξίας 500 χρυσών λιρών;

Πολλοί πίστεψαν πως θα αλλάξει η κατάσταση με τη νέα ελληνική κυβέρνηση, μάταια όμως ήλπιζαν μία δικαίωση. Τα σπίτια τους είχαν χαθεί εκείνες τις μαύρες μέρες της Κατοχής.

Πηγή: Παναγιώτης Σάμιος, Αγοραπωλησίες ακινήτων, 1941-1944. Οι “χρυσές” ευκαιρίες της Κατοχής, εκδόσεις Εταιρεία Σύγχρονης Ιστορίας

Το τελευταίο βιβλίο του Νίκου Δήμου

Στο βιβλίο σου είσαι επικριτικός έναντι του Ανδρέα Παπανδρέου τον οποίον θεωρώ σκέτη καταστροφή… Κι όμως, πολλοί άνθρωποι —δημοσιογράφοι, πολιτικοί κτλ— αναφέρονται σ’ αυτόν ως «αείμνηστο», ως μεγάλο μεταρρυθμιστή. Οι νεκροί δεδικαίωνται και τα τοιαύτα. Ωστόσο, αν δεν αποτιμήσουμε το κακό που έκανε ο παπανδρεϊσμός στην Ελλάδα δεν θα γυρίσουμε οριστικά σελίδα.
Και μόνο που διάλεξε τα Carmina Burana του Orff (άραγε ήξερε τι περιέχει το λατινικό κείμενο…;) σαν εισαγωγή στις συγκεντρώσεις του με τις απέραντες «λαοθάλασσες», αρκεί για να τον χαρακτηρίσει. Μεταξύ άλλων, μας άφησε ένα μεγάλο χρέος. Ευτυχώς ήρθε μετά ο Κώστας Σημίτης (ο μοναδικός σοβαρός πολιτικός μέχρι τον Κυριάκο Μητσοτάκη) και μάζεψε μερικά σπασμένα. Τα οποία ξανάεσπασε ο Καραμανλής Β’ και μας οδήγησε κατευθείαν στην χρεοκοπία.

Σχολιάζεις τον γερμανικό και γενικότερα τον ευρωπαϊκό φιλελληνισμό και το πώς η πραγματική Ελλάδα ήταν πάντοτε σκέτη απογοήτευση μπροστά στη μυθολογική. Πιστεύεις ότι μετά από αιώνες καθυστέρησης, ανατολίτικης εσωστρέφειας και εθνικιστικής κακομοιριάς, είμαστε έτοιμοι για ένα καινούργιο nationbranding; Για μια εικόνα της Ελλάδας που να περιέχει σοβαρότητα, αξιοπρέπεια, ευρωπαϊκή κουλτούρα, καινοτομία, κύρος;
Δεν ξέρω αν είμαστε έτοιμοι για ένα καινούργιο nation branding. Βλέπω όμως ότι μας χρειάζεται επειγόντως. Κι έχουμε τόσο ωραίο υλικό! Ακριβώς όπως το περιγράφεις: Με σοβαρότητα, αξιοπρέπεια ευρωπαϊκή κουλτούρα καινοτομία, κύρος.

Φυσικά, αυτό το υποτιθέμενο nation branding θα έπρεπε να περιέχει μια λιγότερο, ή καθόλου, ιδεολογική χρήση της Ιστορίας. Το ότι το 2023, υπάρχει ακόμα ένα σταλινικό κόμμα που ψεύδεται ασυστόλως για το παρελθόν είναι ένδειξη του ελληνικού εξαιρετισμού ο οποίος μας καθηλώνει. Θέλω να πω ότι μια από τις αιτίες που επιζεί το ΚΚΕ είναι η άγνοια της ιστορίας, η ακραία διαστρέβλωσή της. Συντρέχουν κι άλλοι παράγοντες πολιτικής διαστροφής.
Συμφωνώ απολύτως για το ΚΚΕ. Ίσως όμως στο νέο Branding, το ΚΚΕ να χρησίμευε ως αξιοπερίεργο.

Nίκος Δήμου είναι γνωστός σε όλους.

Όπως σημειώνει στο εξώφυλλο της αυτοβιογραφίας του που κυκλοφόρησε πριν από σχεδόν μια δεκαετία, πέρασε από όλα τα στάδια: πλούτο και φτώχεια, δύναμη και αδυναμία, έρωτα και μοναξιά· σπούδασε φιλοσοφία με τους πιο δύσκολους Ευρωπαίους δασκάλους· έγραψε 64 βιβλία που πούλησαν μισό εκατομμύριο αντίτυπα σε πάνω από 40 χώρες· εργάστηκε στη διαφήμιση, στη φωτογραφία, στον Τύπο, στην τηλεόραση, στην πληροφορική· και γνώρισε σημαντικούς ανθρώπους και πολλούς τόπους. Άργησα να τον γνωρίσω: ακόμα και τις τηλεοπτικές εκπομπές του Διάλογοι, Περιπέτειες Ιδεών και Μεγάλες Παρεξηγήσεις, τις είδα σε επανάληψη. Αργότερα, πολύ αργότερα, γράφαμε στο ίδιο περιοδικό για την αυτοκίνηση. Ο Νίκος Δήμου υπήρξε για πολλές δεκαετίες «μόνος» στον χώρο του δημόσιου διαλόγου —και ένιωθε μόνος: η συνέπεια, η δυστυχία, του να είσαι Έλληνας που βλέπεις ό,τι οι άλλοι απλώς κοιτάνε. Ελπίζω ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρεί, αν και πάντοτε με την αμφιβολία που κρατάει το πνεύμα ζωντανό, ότι συμφωνούν μαζί του όλο και περισσότεροι άνθρωποι.

Το σύντομο αυτό βιβλίο «Η αντίσταση στον Δαρβίνο και άλλα 13 ετερόδοξα κείμενα» περιλαμβάνει μια σειρά ζητήματα στα οποία αν συμφωνήσουμε, αν δεν αντισταθούμε όπως αντιστεκόμαστε στη θεωρία της εξέλιξης των ειδών, θα βελτιώσουμε τη ζωή μας εδώ σ’ αυτή την άκρη της Ευρώπης.

Πηγή:Athens voice