Αίγινα, Άγιος Νεκτάριος
Χασιά
Πατρίδα…
• Η γλώσσα είναι η στέγη του ανθρώπου, λέει ο Χάιντεγκερ. Εμείς σήμερα επιτρέπουμε να χάνουν οι νέες γενιές τη γλώσσα τους. Αλλά σε μια εποχή που η λέξη «πατρίδα» είναι απεχθής σε πολλούς, που ντρέπεται κανείς να πει ότι είναι πατριώτης, γιατί αυτό θεωρείται συνώνυμο του «εθνικιστής», τι περιμένεις; Η λέξη «πατρίδα», όμως, τι σημαίνει; Η γη του πατέρα μου, εκεί όπου ο πατέρας μου γεννήθηκε, δούλεψε, θάφτηκε. Η πατρίς γαία, ένα επίθετο που έγινε ουσιαστικό κατά παράλειψη του γαία.
Κώστας Γεωργοσόπουλος
Η διαδικασία Αστάνα..ο Ασαντ..η σείχα κλπ
•Που αλλού;Στη συναρπαστική Ντόχα.Εκει που εκατοντάδες χιλιάδες σύγχρονοι δουλοπάροικοι από το Μπαγκλαντες και άλλες ομόλογες χώρες δουλεύουν σχεδόν τζάμπα και μένουν σε κοντέινερς με 50 βαθμούς ζέστη για τους προύχοντες τρυφηλούς Καταριανούς,τον Εμίρη,τη Σείχα και την εμιρική φαμίλια.Εκει λοιπόν θα λάβει χώρα η διαδικασία της Αστάνα.Αστάνα;η πρωτεύουσα του Καζακστάν.Ουρανιο άφθονο και συνωστισμός πρακτόρων πάσης προελευσεως.
•Εκει θα συναντηθούν Ρωσία,Ιράν και Τουρκία για το μέλλον του Ασαντ και της Συριας.Λαβροφ,Φινταν και ο Ιρανός ΥΠΕΞ,δεν συγκρατώ το όνομα.Τα αντίθετα θα συγκεραστούν εύκολα.Οι λύσεις προφανείς.
Ο Ασαντ θα βρει καταφυγή σε κάποιο από τα κλειστά παλάτια του Σάχη γιατί είναι καλομαθημένος άνθρωπος θέλει να έχει όλα τα καλά του.
Η Ρωσία θα είναι πάντα, με σύμφωνους τους rebranded Τζιχαντιστες , κυρίαρχη της ναυτικής Λαττάκειας.
Οι Τούρκοι θα έχουν το ελεύθερο να κάνουν ρημαδιό τους έρμους Κούρδους.Γιατι ότι και να συμβαίνει στο κόσμο οι Κουρδοι χάνουν.
•Διαφαινεται μια δίκαιη ισορροπημένη συμφωνία των εκδοχών του Ισλάμ και της Χριστιανοσύνης.
•Σας έλεγα για τη συναρπαστική Ντοχα.Ο Εμίρης και η συμπαθής τέταρτη σύζυγος του,αγαπούν το Ιόνιο.Η τέταρτη σύζυγος είναι φιλοτεχνος.Το 2018 σε ένα καρυδότσουφλο πλεύσαμε με τη Μαρίνα μου από τους Παξούς στους Αντίπαξους.Εξω από το λιμανάκι ένα τεράστιο γιωτ,άκρως εντυπωσιακό με άγνωστη σημαία.Τι είναι αυτό ρε Γιάννη; ρώτησα τον αγαπητό μας βαρκάρη.Ειναι ένας σεΐχης μου λέει.Αλλα δεν έχει έρθει ο ίδιος .Εχει έρθει «μια δικιά του με τις δικές της».Α λέω.Και η σημαία;ΑΔεν ξέρω κ.Πανο.Εκει κάθε σεΐχης έχει το δικό του κράτος και τη δική του σημαία.Ρωτησα μετά στους Παξούς.Ηταν η φιλότεχνος τέταρτη σύζυγος της Μεγαλειοτητος του,του Καταρ.
Πάνος Μπιτσαξής
Οδός Κεβητος …
Τριγυρνώντας στους δρόμους της Θήβας αντίκρισα σε ένα δρόμο κοντά στο Μουσείο μια πινακίδα με την σήμανση: οδός Κέβητος.
Ποιος να ‘ναι αναρωτήθηκα αυτός ο Κέβης που οι Θηβαίοι χάρισαν το όνομα σε αυτό τον δρόμο;
Το ψάξιμο στις μέρες μας είναι πανεύκολο …
Ποιος είναι λοιπόν Κεβης ο θηβαίος;
Ο Κέβης ήταν μαθητής επιστήθιος του Σωκράτη και του Φιλόλαου και φίλος του Σιμμία. Ήταν ένας από τους ομιλητές στον διάλογο Φαίδων του Πλάτων.
Το έργο Πίνακας που διασώζεται, όμως θεωρείται έργο άγνωστου μεταγενέστερου συγγραφέα, του 1ου αιώνα
Στὸ ἔργο «Κέβητος Πίναξ» ἀναδεικνύεται ἡ ἀναγωγικὴ πορεία τῆς ἀνθρώπινης ψυχῆς πρὸς τὴν κατάκτηση τοῦ «εὐδαίμονος βίου» καὶ τῆς «αὐταρκείας». Σ’ αὐτὸ τὸ πλαίσιο, περιγράφονται τόσο τὰ «εἴδωλα τῶν ἀρετῶν», τὰ ὁποῖα συναντᾷ ἡ ψυχὴ στὴν πορεία τοῦ ἐνσάρκου βίου της, ὅσο καὶ οἱ ΑΡΕΤΕΣ, τὶς ὁποῖες σταδιακὰ ἀποκτᾷ. Κατ’ αὐτὴν τὴν ἔννοια, ἡ φιλοσοφικὴ ἀνάγνωση καὶ ἡ ἑρμηνεία τοῦ έργου, ὑπὸ τὸ πρίσμα τοῦ Πλάτωνος, τοῦ Πλουτάρχου καθὼς καὶ τῶν δύο μεγάλων νεοπλατωνικῶν φιλοσόφων, τοῦ Πλωτίνου καὶ τοῦ Πρόκλου, ἀναδεικνύονται πολύτιμοι ὁδηγοί, καθὼς ἐπιτρέπουν ν’ ἀναδειχθῇ ἡ φύσις, ἀλλὰ καὶ ἡ λειτουργία, μέσα στὴν ἀνθρώπινη ψυχή, τῆς ἀντιθέσεως μεταξὺ τῶν «ἀληθῶν ἀρετῶν» καὶ τῶν «εἰδώλων» τους. Ἡ κατάκτηση τῆς «εὐδαιμονίας» καὶ τοῦ «εὐδαίμονος βίου» ἀπὸ τὴν ψυχή μας εἶναι τὸ πρῶτο ἔπαθλο ποὺ λαμβάνει αὐτὴ γιὰ τὸν μέγιστο φιλοσοφικὸν ἀγῶνα τὸν ὁποῖον διεξάγει, προκειμένου ν’ ἀπαλλαγῇ ἀπὸ τὶς «κακίες», στὶς ὁποῖες ὑποδουλώνεται καί, κυρίως, ἀπὸ τὴν «διπλῆν ἄγνοιαν». Ὑπ’ αὐτὸ τὸ πρῖσμα, ἀφοῦ ἡ ψυχὴ ἐνεργοποιεῖ μέσα της τὴν «ἀληθινὴν Παιδείαν», καταφέρνει νὰ ὑπερνικήσῃ ἀφ’ ἑνὸς τὴν «πλάνην», μέσῳ τῆς γνωστικῆς δυνάμεως τῆς «ἀληθείας» καί, ἀφ’ ἑτέρου, τὴν «ἄγνοιαν», μέσῳ τῆς γνωστικῆς δυνάμεως τῆς «πειθοῦς». Τὸ δεύτερο ἔπαθλο ποὺ λαμβάνει ἡ ἀνθρώπινη ψυχὴ εἶναι ἡ «αὐτάρκεια”, ὡς συνέπεια τῆς ἐνεργοποιήσεως τῆς τελείας ἐνεργείας, δηλαδὴ τῆς «εὐδαιμονίας» καὶ τοῦ συνακόλουθου «εὐδαίμονος βίου» τὸν ὁποῖον διάγει.
Ὁ «Πίναξ τοῦ Κέβητος» γράφτηκε στὶς ἀρχὲς τοῦ 2ου αἰῶνα μ.Χ. Βασίζεται κυρίως στὴν ἀπόκρυφη φιλοσοφία τοῦ Παρμενίδη καὶ τοῦ Πυθαγόρα, ἀποτελῶντας ἕναν ὁδηγὸ πρὸς τὴν σοφία, τὴν εὐδαιμονία ἀλλὰ καὶ τὴν ἀρετὴ στὴν παροῦσα ζωή. Παράλληλα, περιέχει καὶ τὰ κλειδιὰ ἐκεῖνα, τὴν μέθοδο, προκειμένου ἡ ψυχὴ νὰ θυμηθῇ καὶ νὰ ἐπαναπροσδιορίσῃ τὴν πορεία της στὴν αἰωνιότητα.
Ὁ κόσμος τοῦ Πίνακος εἶναι ἕνας παράξενος χῶρος διαιρούμενος σὲ περιβόλους. Σ’ αὐτὸν τὸν κόσμο καὶ τοὺς περιβόλους του περιπλανῶνται ὅλα τὰ ὄντα ποὺ ἔχουν ἔλθει νὰ ζήσουν στὸν πλανήτη Γῆ, μὴ γνωρίζοντας πῶς νὰ προχωρήσουν πρὸς τὴν Εὐδαιμονία.
Όποιος πίνει μόνο νερό, κάποιο μυστικό θέλει να κρύψει..
Baudelaire
Charles Baudelaire (1821-67): Γάλλος ποιητὴς.
Εἶναι ἡ ὥρα νὰ μεθύσετε!
Γιὰ νὰ μὴν εἴσαστε οἱ βασανισμένοι σκλάβοι τοῦ Χρόνου,
μεθύστε, μεθύστε χωρὶς διακοπή!
Μὲ κρασί, μὲ ποίηση ἢ μὲ ἀρετή, ὅπως σᾶς ἀρέσει.
Όσο πιο όμορφη είναι η στιγμή που ζούμε, τόσο πιο λίγα λόγια την περιγράφουν….
Το μεγάλο μυστικό της εξουσίας είναι να μη θέλεις ποτέ να κάνεις περισσότερα από όσα μπορείς να πετύχεις*
*Ερρίκος Ίψεν (1828-1906). Νορβηγός δραματουργός και ποιητής, γεννημένος στην πόλη Σιν της Νορβηγίας. Σε ηλικία 22 ετών δημοσίευσε το πρώτο του θεατρικό έργο, με τίτλο “Κατιλίνας”. Κατόπιν προσλήφθηκε στο θέατρο της πόλης Μπέργκεν ως δραματουργός, όπου δουλεύοντας, έγραψε τα έργα: “Η νύχτα του Άη Γιάννη”, “Η γιορτή του Σουλχάουγκ”, “Η κυρία Ίνγκερ”, κ.ά.