


Η διάκριση Ορεινών- Πεδινών, ανάγεται στην Εθνοσυνέλευση της Γαλλικής Επανάστασης του 1789. Τότε, οι ριζοσπαστικοί με τις πλέον επαναστατικές ιδέες, κατέλαβαν το άνω αριστερό μέρος της αίθουσας της Εθνοσυνέλευσης και ονομάσθηκαν Ορεινοί επειδή τα έδρανά τους ήταν στο ψηλότερο μέρος του αμφιθεάτρου. Μεταξύ των Ορεινών ήταν ο Νταντόν, ο Μαρά, ο Σαιν Ζυστ και άλλοι από την ομάδα των Επαναστατών της Γαλλικής Επανάστασης.



Ήταν Σεπτέμβριος του 2006, όταν ο Κώστας Σημίτης, έχοντας αφήσει την πολιτική βρισκόταν στο εξοχικό του στο Κορακοχώρι Ηλείας, επιβλέποντας την πρώτη σοδειά των αμπελιών του.
Η τέχνη της πολιτικής μοιάζει αυτήν της οινοποιίας, λένε αρκετοί προσπαθώντας να εξηγήσουν το ότι οι πολιτικοί βρίσκουν κάποια στιγμή διέξοδο σε αυτή την παλιά τέχνη, που ακονίζει τη μνήμη και εξασκεί την κοινωνικότητα. Κάτι που έκανε ο Κώστας Σημίτης ο οποίος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 88 ετών.
Έτσι, μετά τα μεγάλα έργα αλλά και την ένταξη της χώρας μας στο ευρώ, ο Κώστας Σημίτης ασχολήθηκε και με το κρασί.
Ο αμπελώνας στο Κορακοχώρι Ηλείας αξιοποιήθηκε από τον πρώην πρωθυπουργό, ο οποίος στην αρχή έβγαζε το δικό του κρασί με την ονομασία «Ήλιδα Γη» που στην ετικέτα έγραφε «οίνος ερυθρός ξηρός, κτήμα Σημίτη, Κορακοχώρι».
Οι αμπελώνες του πρώην πρωθυπουργού αξιοποιήθηκαν από την οικογένεια Κανελλόπουλου που ενοικίασε τη γη από τον Κώστα Σημίτη. Ωστόσο ο πρώην πρωθυπουργός συνήθιζε κάποιες παρτίδες να της δίνει δώρο σε φίλους και γνωστούς.
Το κτήμα έκτασης περίπου 50 στρεμμάτων, βρίσκεται στο δρόμο προς το Κατάκολο και ανήκε στον παππού του Κωνσταντίνο Χριστόπουλο, αρχίατρο και ευεργέτη του Δήμου Πύργου.
Ο Κώστας Σημίτης με τα αμπέλια του στο Κορακοχώρι
Στα μέσα της δεκαετίας του ’90 ο Σημίτης ανακαίνισε την αγροικία του παππού του, ενώ η σύζυγός του Δάφνη Σημίτη ανέλαβε τη διακόσμηση. Έκτοτε αποτελούσε το ησυχαστήριο του πρώην πρωθυπουργού που το επισκέπτονταν τουλάχιστον δυο φορές το χρόνο.
Το κτήμα είχε ιδιαίτερη σημασία για εκείνον καθώς εκεί έδωσε την πρώτη του συνέντευξη μετά την απόσυρσή του από την ενεργό πολιτική το 2004, και τη μεταβίβαση της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ στον Γιώργο Παπανδρέου.
Ο Κώστας Σημίτης στο ησυχαστήριό του στο Κορακοχώρι
Τον Σεπτέμβριο του 2019 ο Κώστας Σημίτης με τον Ευάγγελο Βενιζέλο και τον Νίκο Αλιβιζάτο παρουσίασαν στο Κορακοχώρι το βιβλίο του καθηγητή Γιάννη Βούλγαρη, «Ελλάδα: μια χώρα παραδόξως νεωτερική». Τότε η συνάντηση αυτή είχε αποκτήσει μεγάλο πολιτικό και δημοσιογραφικό ενδιαφέρον γιατί θα ήταν η δεύτερη δημόσια εμφάνιση του Ευάγγελου Βενιζέλου, από την ημέρα της σύγκρουσης και της ρήξης του με την Φώφη Γεννηματά.

Κώστας και Δάφνη Σημίτη στο εξοχικό τους σοτ Κορακοχώρι Ηλείας

Πηγή: iefimerida.gr.







•Αποσπώ μία αναφορά σημερινή του Γιάννη Πρετεντέρη στο Βήμα. «Ποτέ δεν θα βρεις το σωστό δρόμο αν δεν ξέρεις που θες να πας».Την αντλεί από την «Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων».Ο συνειρμός με τον Κώστα Σημίτη μου ήρθε αυτόματα.
•Το μεγάλο του πλεονέκτημα ήταν ότι ήξερε πού ήθελε να πάει.Δεν πελαγοδρομούσε.Το πάλεψε με όλες του τις δυναμεις .Ηθελε να πάει σε μια σύγχρονη,ισχυρή,ευημερούσα Ελλάδα.Οσο κι αν αρκετοί αμφισβητούν αν έφτασε και μέχρι που στον προορισμό ,τους καρπούς της οκταετίας τους απολαμβάνουμε όλοι.Κι ας λένε ότι θέλουν.Την νομισματική ένωση που μας έσωσε από την ασύντακτη χρεωκοπία.Την θωράκιση της ελεύθερης Κύπρου με την ένταξη στην ΕΕ.Τα μεγάλα έργα που άλλαξαν πολλαπλώς το τρόπο ζωής μας.Και πολλά άλλα φαινομενικώς δευτερεύοντα αλλά ουσιώδη.
•Ήταν όμως ο σωστός δρόμος;Μήπως υπήρχε πιο σωστός;Δεν η ώρα να αποτιμηθεί αυτό.Φτασαμε πάντως σε ένα προορισμό από αυτό το δρόμο.Το πόσο σημαντικός ήταν το καταλαβαίνουμε εξ όσων συνέβησαν μετά την αποχώρηση του Σημίτη.Εκεινο το αρτζι μπούρτζι λουλάς ,και που μας οδήγησε.
•Απολαμβανουμε τους καρπούς του έργου του Σημίτη αλλά κουβαλούμε ακόμα τις πολλές πληγές της άκρως δύσβατης περίπλοκης διαδρομής.Πληγές εγγενείς αλλά και επίκτητες.Άλλες μπορούσαν να αποφευχθούν και άλλες όχι.Αλλες επουλώθηκαν και άλλες ακόμα χαίνουν..Διοτι ουδέν καλον αμιγές κακού -ας μου επιτραπεί η αντιστροφή.
•Η χώρα επιδαψιλεύει στον άνδρα τιμές και έπαινο.Δικαίως και ορθώς.Το αποτύπωμα του είναι φανερό και αδιαφιλονίκητο.Μακαρι οι επίγονοι στο ΠΑΣΟΚ να αποκτήσουν την συνείδηση όχι μόνο της επιστροφής στη διακυβέρνηση αλλά που θέλουν να πάνε.Φοβαμαι ότι αυτό δεν ειναι καθόλου σαφές.
Πάνος Μπιτσαξής




