
Διχώρι δωρίδας (Βαρδούσια)

Η διάκριση Ορεινών- Πεδινών, ανάγεται στην Εθνοσυνέλευση της Γαλλικής Επανάστασης του 1789. Τότε, οι ριζοσπαστικοί με τις πλέον επαναστατικές ιδέες, κατέλαβαν το άνω αριστερό μέρος της αίθουσας της Εθνοσυνέλευσης και ονομάσθηκαν Ορεινοί επειδή τα έδρανά τους ήταν στο ψηλότερο μέρος του αμφιθεάτρου. Μεταξύ των Ορεινών ήταν ο Νταντόν, ο Μαρά, ο Σαιν Ζυστ και άλλοι από την ομάδα των Επαναστατών της Γαλλικής Επανάστασης.

Διχώρι δωρίδας (Βαρδούσια)
Posted by il Notaro
Ἀνάμεσα εἰς συντρίμματα καὶ ἐρείπια,λείψανα παλαιᾶς κατοικίας ἀνθρώπων ἐν μέσῳ ἀγριοσυκῶν, μορεῶν μὲ ἐρυθροὺς καρπούς, εἰς ἔρημον τόπον, ἀπόκρημνον ἀκτὴν πρὸς μίαν παραλίαν βορειοδυτικὴν τῆς νήσου, ὅπου τὴν νύκτα ἑπόμενον ἦτο νὰ βγαίνουν καὶ πολλὰ φαντάσματα, εἴδωλα ψυχῶν κουρασμένων, σκιαὶ ἐπιστρέφουσαι, καθὼς λέγουν, ἀπὸ τὸν ἀσφοδελὸν λειμῶνα, ἀφήνουσαι κενὰς οἰμωγὰς εἰς τὴν ἐρημίαν, θρηνοῦσαι τὸ πάλαι ποτὲ πρόσκαιρον σκήνωμά των εἰς τὸν ἐπάνω κόσμον ― ἐκεῖ ανάμεσα ἐσώζετο ἀκόμη ὁ ναΐσκος τῆς Παναγίας τῆς Πρέκλας. Δὲν ὑπῆρχε πλέον οἰκία ὀρθή, δὲν ὑπῆρχε στέγη καὶ ἄσυλον, εἰς ὅλον τὸ ὀροπέδιον ἐκεῖνο, παρὰ τὴν ἀπορρῶγα ἀκτήν. Μόνος ὁ μικρὸς ναΐσκος ὑπῆρχε, καὶ εἰς τὸ προαύλιον τοῦ ναΐσκου ὁ Φραγκούλης Κ. Φραγκούλας εἶχε κτίσει μικρὸν ὑπόστεγον, καλύβην μᾶλλον ἢ οἰκίαν, λαβὼν τὴν ξυλείαν, ὅσην ἠδυνήθη νὰ εὕρῃ, καί τινας λίθους ἀπὸ τὰ τόσα τριγύρω ἐρείπια, διὰ νὰ στεγάζεται προχείρως ἐκεῖ καὶ καπνίζῃ ἀκατακρίτως τὸ τσιμπούκι του, μὲ τὸν ἠλέκτρινον μαμέν, ἔξω τοῦ ναοῦ, ὁ φιλέρημος γέρων.




Το Φιόρδ κερασόρεμα στη λίμνη Μόρνου!
Γραφει ο Πάνος Μπιτσαξής:
Ο ελαιοχρωματιστής και η ευλαβής ΕΥΠ
•Είμαι πολύ ήρεμος στις αναλύσεις μου γιατι στην μαχόμενη δικηγορια έχω τη ψευδαίσθηση ότι έχω δει τα πάντα.Η αληθεια ομως είναι πως πάντα υπάρχουν καινούργια πράγματα.Αυτή είναι και η γοητεία του επαγγέλματος.Αλλά θέλω δεν θέλω ξέρω πως κυλάει και η τελευταία πέτρα στο ελληνικό μας σύστημα.Δεν διαθέτω predator όχι.Στην Ελλάδα ότι ξέρουν δυο δεν μένει ποτέ μυστικό.Έχω υπερασπιστεί πρωταγωνιστες,έχω υπερασπιστει θύματα,αθώους,ενόχους,εραστές ,ερωμένες και αλλα πολλά.Οι ερωτικες ιστοριες πολλες φορες έκρυβαν παρακολουθησεις που δεν φαντάζεστε.Σκάνδαλα επι σκανδάλων προέκυψαν ενίοτε από τον διαψευσμένο έρωτα.Διαψευσμενος έρως κάποτε ,του συζύγου γυναικας εντολεως μου οδήγησε σε ιδιωτική παρακολούθηση του εραστή ο οποιος παραπέμφθηκε σε δίκη για κατασκοπεία με βάση τις τηλεφωνικες συνομιλιες του.Ακριβή η απιστία.Ευτυχως αθωώθηκε.Η ζωή μου έχει γεμίσει μυστικά στους διαδρόμους ψευδομάρτυρες καπνίζουν τραγουδουσε ο Σαββόπουλος.Αν στην Ελλάδα κατέρρεε το δικηγορικό απορρητο θα γινόταν το έλα να δεις.Κομμάτια και θρύψαλα ο σημερινός τίτλος του Βήματος.
•Κάθε περίοδος της μεταπολίτευσης είχε και ένα σκάνδαλο υποκλοπών.Ο αναμάρτητος πρώτος τον λιθον βαλέτω αγαπητοί φίλοι.Κυριολεκτικά.
•Να σας πω σήμερα μια ιστορία ευλάβειας και ορθοδοξίας για την ΕΥΠ.Το επιτρέπει ο πανδαματωρ χρόνος.Εκσυγχρονιστική περίοδος 1995-1998.ΠΑΣΟΚ.
Τω καιρω εκείνω ήταν άκρως ανθυγιεινο να είσαι ετερόδοξος,αιρετικός και εν γένει μη ορθόδοξος.Θυμάμαι τον αειμνηστο Μάρκο Φρερη,εκ Συρου,αγωνιστή και δημοκράτη δικηγόρο σε ένα συγκλονιστικό άρθρο με τίτλο «Εγώ ο Έλληνας καθολικός». Οι ετερόδοξοι υφίσταντο ένα απίστευτο bulling,πλεγμα διακρίσεων και συχνα διώξεων.Το σφιχταγκάλιασμα Κράτους και Εκκλησίας ήταν ασφυκτικό. Μια κοινότητα που υπέστη τα πάνδεινα ήταν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά. έναΕπίκεντρο της δουλειάς μου τότε ήταν το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.Πολλές σημαίνουσες αιματηρές δίκες άλλαξαν αυτή τη κατάσταση.
Χιλιάδες σελίδες γράφτηκαν για τις υποθέσεις που χειρίστηκα.Σε όλο το κόσμο.Συνέδρια,διδακτορικά,βιβλία.Οι υποθεςεις αυτες διδάσκονται πια στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της Ευρωπης και της Αμερικης.Και στην Ελλάδα.Ο μόνος που δεν έχει γράψει είμαι εγώ.Ο συνηγορος δεν μιλάει.Ο καιρός όμως έχει περάσει.
•Ο ελαιοχρωματιστής Γαβριηλ Τσαβαχιδης ήταν υπεύθυνος μιας μικρης κοινότητας Μαρτύρων του Ιεχωβα στο Κιλκις.Το 1995 μου ζήτησε να τον υπερασπιστώ σε μια ανόητη δίκη.Λειτουργία ευκτήριου οίκου άνευ άδειας ήταν το έγκλημα.Σιγά τα ωα. Μονομελές Πλημμελειδικειο Κιλκίς.Ένα καπρίτσιο της διοίκησης.Ζητούσαν άδεια με όλες τις προϋποθέσεις.Το Υπουργείο δεν απαντούσε ποτέ.Πήγαιναν στο ΣΤΕ για την «παράλειψη» αργούσε το ΣΤΕ να δικάσει και τους έστελναν αυτόφωρα για λειτουργια ευκτήριου οίκου άνευ άδειας.Ενα τέχνασμα διώξεων και διακρίσεων που το έχει στείλει στα σκουπίδια το ΣΤΕ όταν δίκασε κάποτε και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εμφατικά.
•Πήγα στο Κιλκίς.Στο δικαστήριο ζητησα τη δικογραφία που δεν την είχα δει.Αίφνης βλεπω πως ένας άγνωστος πανυβλαξ της ΕΥΠ είχε βάλει μεσα στη δικογραφία αυτοφώρου ένα «άκρως απόρρητο»δελτίο από το οποίο προέκυπτε συστηματική παρακολούθηση του Τσαβαχιδη και άλλων.Ποτε έφευγε από το σπίτι του που πήγαινε πόσοι ηταν στην αιθουσα κλπ.Λαβράκι.Πατάω φωνή στεντόρεια.Ακόμα λυπάμαι τον νεαρό δικαστή που έμεινε άναυδος.Δίκτυο παρακολουθησης,καταπάτηση δικαιωμάτων κλπ.Διέκοψε για να σκεφτει γύρισε και είπε πως το έγγραφο είναι ανυπόγραφο και αρον αρον πριν ξαναμιλήσω,δεν με άφησε,αθώωσε τον κατηγορούμενο Τσαβαχιδη.Ου μπλέξεις σκεφτηκε ορθώς.Κανείς δεν κατάλαβε ποιο το σκεπτικό της αθώωσης.
•Σιγά μην το άφηνα.Είχα θυμώσει.Πόσο βλάκες έλεγα να σπαταλούν πόρους για τον ελαιοχρωματιστή και λίγες ειρηνικές οικογένειες επειδή δεν τους αρέσει η πίστη τους.Βρήκα πρόχειρο ένα τοπικό ραδιόφωνο και κατήγγειλα το «δίκτυο παρακολούθησης».Το θέμα έγινε viral με τα τότε δεδομενα στα media.Κούμπωσε και μια έκθεση για τη θρησκευτική ελευθερία που είχε βγάλει πρωτοσέλιδη η Ελευθεροτυπία.Το έγγραφο πήγε σε γραφολογική ανάλυση στο εξωτερικό,αρνήθηκαν να αποκαλύψουν το συντάκτη τους αλλά το θέμα αποδεικτικως ηταν δεμένο.
•Ο ελαιοχρωματιστής προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.Από αλλου το περίμενε και από αλλου της ήρθε της ΕΥΠ.Που να το φανταζόταν.Ο μπογιατζής του Κιλκίς να θέτει ένα αμφιβολω τις επιχειρήσεις της.Ενώ η υπόθεση εκκρεμούσε δέχτηκα ένα τηλ.Διοικητης της ΕΥΠ και φίλος μου ήταν ένας πανάξιος δημοκράτης με αγώνες ναύαρχος. Ο Λεωνιδας Βασιλικοπουλος..Μου είπε ευθεως.Πάνο σταμάτα το αυτο.Σε παρακαλώ μας δυσκολεύει.Με ξέρεις σου υπόσχομαι προσωπικά ότι δεν θα ξαναγίνει.Είχα σε μεγάλη εκτίμηση τον Ναυαρχο.Του απάντησα Λεωνιδα να το κάνω αλλά να γίνει μια δήλωση.Αυτό δεν μπορώ να το κάνω μου είπε.Όχι εσυ η κυβέρνηση του λέω ένας υπουργός.Ούτε αυτο γίνεται μου είπε.Και τότε εγώ Λεωνιδα μου τι θα πω,ότι τρελάθηκα;δεν γίνεται.
•Η υπόθεση προχώρησε.Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με πρόεδρο το Χρήστο Ροζάκη παρέπεμψε την υπόθεση στο Δικαστήριο με σκεπτικό καταπέλτη.Τότε ξαναπήρα εγώ τον Ναύαρχο.Λεωνιδα θα σπάσετε τα μούτρα σας.Κάντε μια δήλωση να τελειώνουμε.Ας τη κάνει το Νομικο Συμβούλιο του Κράτους.Δεν θέλω να γίνει ζημιά με απόφαση του Ευρωπαικου Δικαστηριου για τις μ…….ες σας.Έτσι και έγινε.Η Ελλάδα δήλωσε στο Ευρωπαϊκό Δικαστηριο ότι «στο μέλλον δεν θα παρακολουθει μάρτυρες του Ιεχωβά για τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις».Αν και η δήλωση ήταν της πλακας. την αποδέχτηκα και η προσφυγή απεσύρθη.
•Το Κράτος κατεβαλε για τη δικαστική δαπάνη του Τσαβαχιδη 1.500.000 δραχμές.Καλά λεφτά τότε.Η αίθουσα των Μαρτύρων του Ιεχωβα στο Κιλκίς πλήρωνε τα νοίκια της με την ευγενική χορηγία της ΕΥΠ.Και εξακολουθούσε να λειτουργεί άνευ άδειας.








Ο Κόκκινος σε πρώτο φόντο και το Λιδωρίκι στο βάθος
Τη λέγαμε ” Λέσχη” πριν γίνει “Πολιτιστικός Σύλλογος” !
1972-2022 , πενήντα χρόνια από την ίδρυσή του , που γιορτάζεται αυτό το Σαββατοκύριακο στην πλατεία του χωριού με ιδιαίτερη τιμή και μεγάλη προετοιμασία από το σημερινό Διοικητικό Συμβούλιο !
Ψυχή της προετοιμασίας ο άφανής “εργάτης” Νίκος Πανάγος και η νυν πρόεδρος του Συλλόγου Αργυρώ Λαγγουράνη .
Παρόντες οι τότε νεαροί, μέλη του Συλλόγου και σημερινοί ασπρομάλληδες , όπως και όλο το χωριό !
Μίλησαν πρώην πρόεδροι που αναφέρθηκαν στους πολιτιστικούς σταθμούς του Συλλόγου , όπως η Νίκη Κουτσιαύτη , ο Τάκης Πανάγος , ο πρώην διευθυντής της Εθνικής Τράπεζας Λιδωρικίου και άλλοι .
Έγιναν σύντομες παρεμβάσεις πρώην μελών του Συλλόγου , που αναφέρθηκαν σε περιστατικά της ζωής τους κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο Λιδωρίκι , όπως ο Ηλίας Μπουμπουρής , ο Κώστας Χατζηδημητρίου ο Θύμιος Θεοδωρόπουλος και άλλοι…
Ο Μάκης Κλώσσας τιμήθηκε ιδιαίτερα με πλακέτα για τη συνολική του προσφορά στο Σύλλογο όπως και ο γιατρός Κυριαζής , η οικογένεια Κάππου και άλλοι…
Παρουσιάστηκε σε βίντεο θεατρική παράσταση με κύριους πρωταγωνιστές τον Τάκη Πανάγο και τον Γιώργο Καρμανιόλα που κράτησαν τον κόσμο μέχρι αργά τα μεσάνυχτα .
Διαβάστηκαν μηνύματα ανθρώπων που δεν κατάφεραν να παρευρεθούν…
Αναμνήσεις , συγκινήσεις , αγκαλιές , αυθόρμητες αναφορές σε γεγονότα και πρόσωπα που σημάδεψαν την πορεία του συλλόγου !
Περάσαμε κι εμείς απο ‘δω κάποτε…
Γνωρίσαμε φίλους , είδαμε ταινίες , ανταλλάξαμε γνώμες , διδάξαμε και διδαχθήκαμε , χορέψαμε , γελάσαμε , τραγουδήσαμε και βάλαμε ένα λιθαράκι στην ιστορία αυτού του χωριού που βρεθήκαμε , άλλοι με τη θέλησή μας και άλλοι διορισμένοι σε κάποια υπηρεσία !
Η εκδήλωση θα ολοκληρωθεί αύριο Κυριακή !
Λιδωρίκι , σ’ ευχαριστούμε !

Γιάννης Μητάκης
Οκτώ χρόνια πέρασαν για τα δερβενοχωρια στο Δήμο Τανάγρας, τα τοπικά έσοδα του πρώην Δήμου δερβενοχωριων ειναι κοντά στα δύο εκατομμύρια εβρω το χρόνο.
Προσπαθώ να βρω Ένα έργο και δεν μπορώ να βρω τίποτα.!!!! Τα λεφτά έγιναν για τα δερβενοχωρια φαντάσματα, όλα καλά λοιπόν έρχεται τώρα ο δήμος Τανάγρας και κάνει μία γιορτή πού γιορτάζει τα πρόβατα!!
Επειδή είμαι τοπικός σύμβουλος στα Σκουρτα αυτήν την άθλια γιορτή την καταψηφισα..
Και ρωτώ τι γιορτάζουμε??
1 Ποια πρόβατα γιορταζουν???
2 Μήπως ο δήμος μού κάνει γιορτή εμένα?Θα 3 είναι ντροπή για το χωριό μου η γιορτή αυτή!!!!
4 δεν είμαστε πρόβατα.!!
5 δεν θα σάς τιμήσουμε με την παρουσία μας για να επιβεβαιώσουμε την υποτίμηση σας.
Γιάννης Μητάκης


