Από τον Α.Καραβασίλη
Ο ΦΟΒΟΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΔΙ ΜΙΑΣ ΝΟΘΕΥΜΕΝΗΣ ΖΩΗΣ…
Κεραυνοβόλες σκέψεις από τις «Σημειώσεις, 1914-1916» του Ludwig Wittgenstein:
«8 Ιουλίου 1916 — […] Ένας ευτυχισμένος άνθρωπος δεν πρέπει να φοβάται. Ούτε τον ίδιο τον θάνατο. Είναι ευτυχισμένος μονάχα όποιος ζει στο παρόν κι όχι στον χρόνο. Για τη ζωή στο παρόν δεν υπάρχει θάνατος. Ο θάνατος δεν είναι συμβάν της ζωής. Δεν είναι γεγονός του κόσμου. […] Για να ζω ευτυχισμένος πρέπει να βρίσκομαι σε αρμονία με τον κόσμο. Βρίσκομαι τότε, κατά κάποιον τρόπο, σε αρμονία με εκείνη την αλλότρια δύναμη από την οποία δείχνω να εξαρτώμαι. Αυτό σημαίνει: “Κάνω το θέλημα του Θεού”. Ο φόβος του θανάτου είναι το καλύτερο σημάδι μιας νοθευμένης, δηλ. μιας κακής ζωής.»

[Στη φωτογραφία, η «καλύβα» του Wittgenstein στο Skjolden της Νορβηγίας, εκεί που ο μεγάλος φιλόσοφος αποσυρόταν κατά καιρούς για να στοχαστεί.]
